فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه خبر داد

توسعه حمل‌و‌نقل روستایی با ۱۵ هزار خودرو جدید

عصر خودرو : معاون وزیر راه و شهرسازی از در دست احداث بودن بیش از ۱۵ هزار کیلومتر راه‌روستایی در سراسر کشور خبر داد و اعلام کرد: ۱۰ تا ۱۵ هزار وسیله نقلیه برای شبکه حمل و نقل روستایی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تامین می شود.

توسعه حمل‌و‌نقل روستایی با ۱۵ هزار خودرو جدید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودو»به نقل از ایسنا، سیدحسین میرشفیع در سفر به سمنان و در دیدار با استاندار این استان گفت: 15 هزار کیلومتر راه روستایی، در مراحل اجرای زیرساخت، اجرای آسفالت اولیه و ... در کشور در دست احداث است.

    وی افزود: راه‌های روستایی کشور 156 هزار کیلومتر در روستاهای بالای 20 خانوار را شامل می‌شود که 132 هزار کیلومتر از این راه‌ها، آسفالته و شوسه است.

    میرشفیع با اشاره به جاری شدن سیل در برخی نقاط کشور در اواخر تیرماه امسال افزود: بیشترین آسیب این سیلاب‌ها به پل‌های بزرگ با 20 متر دهنه وارد شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی مجموع طول پل‌های بزرگ در راه‌های روستایی کشورمان را بیش از 83 هزار متر عنوان و خاطرنشان کرد: در جریان سیل اخیر، زیرپایه برخی از این پل‌ها آسیب دیده است.

    وی گفت: سال 93 اعتبار مورد نیاز برای مرمت این پل‌ها یک هزار و 560 میلیارد ریال برآورد شد که متاسفانه این رقم نیز تخصیص نیافت.

    میرشفیع با بیان اینکه در سال‌های گذشته بیشتر سرمایه‌گذاری‌ها بر مسایل زیرساختی راه‌های روستایی بوده است، ادامه داد: توسعه و تقویت شبکه حمل و نقلی در راه‌های روستایی اکنون در دستور کار قرار گرفته است.

    او از تامین 10 تا 15 هزار وسیله نقلیه برای شبکه حمل و نقل روستایی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور خبر داد و افزود: این اقدام به منظور اطمینان بخشی به روستاییان برای دسترسی مطمئن و ایمن برای حمل و نقل است.

    همچنین محمد وکیلی، استاندار سمنان در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی، خواستار توجه بیشتر برای احیا و حفظ راههای روستایی استان سمنان شد.

    وی گفت: برای حفظ راه‌های روستایی و عدم ساخت و ساز در حریم راه‌های روستایی ، نصب علایم هشدار دهنده بسیار حائز است لذا باید این علایم برای رعایت حریم راه‌های روستایی و عدم تجاوز به حریم این راه‌ها در محل مناسبی مستقر شود.

    استاندار سمنان ساماندهی ورودی‌های شهرها با ایجاد میدان برای فعال شدن اقتصاد شهری را مهم برشمرد و افزود: ایجاد کمربندی و فاصله گرفتن از شهر موجب عدم رونق اقتصاد شهری می شود.

    وی همچنین به اقدامات و تلاش‌های اداره کل راه و ترابری استان اشاره کرد و افزود: استفاده از ماشین آلات راه‌سازی برای ترمیم و تجهیز راه‌های استان خصوصا راه‌های روستایی گام بسیار خوبی است که راه و ترابری آن را برداشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو