فونیکسریمکسبهتام

تأمین ۲ هزار دستگاه اتوبوس برای توسعه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای

عصر خودرو- معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موضوع واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافر برون شهری گفت: برای تأمین ۲ هزار دستگاه اتوبوس برنامه‌ریزی شده است.

تأمین ۲ هزار دستگاه اتوبوس برای توسعه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، کمال هادیان‌فر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در نشست هم‌اندیشی با داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و مدیران این سازمان، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر نیاز امروز کشور به کارهای جهادی و بزرگ گفت: این روحیه خدمت‌رسانی و جهادی در بدنه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با وجود فعالیت شبانه‌روزی و مستمر در شرایط گرما و سرمای طاقت‌فرسا توسط نیروهای این سازمان مشهود است.

    هادیان‌فر تسهیل در جابه‌جایی بار و مسافر را وظیفه ذاتی وزارت راه و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برشمرد و افزود: مدیران باید با اقدامات تحولی و ماندگار، به‌دنبال تحول‌آفرینی و برداشتن گام‌های بزرگ باشند.

    وی گسترش، مدیریت، توسعه و نظارت بر سامانه‌های مدیریتی را اولویتی مهم خواند و تأکید کرد: با توجه به محدود بودن اعتبارات دولتی و گستردگی دامنه خدمات و اقدامات، باید از ظرفیت بخش خصوصی در سیاستگذاری‌ها و ارائه خدمات به‌نحو مطلوب بهره برد و دولت باید با سیاستگذاری، موانع پیش روی فعالیت سرمایه‌گذاران بخش را تسهیل کند.

    معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به نیاز کشور به افزایش ناوگان اتوبوسرانی، برنامه‌ریزی برای تأمین 2000 دستگاه اتوبوس و افزودن به ناوگان فعال در این بخش انجام شده‌است. امروز کشور نیازمند کارهای جهادی و بزرگ است و این روحیه خدمت‌رسانی در بدنه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وجود دارد.

    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این نشست با اشاره به آسیب‌های جدی شیوع کرونا به فعالان بخش خصوصی در ناوگان اتوبوسرانی گفت: به دنبال واردات اتوبوس هستیم، اما لازمه اقبال سرمایه‌گذاران به این امر، داشتن صرفه اقتصادی است. با توجه به سرمایه‌گذاری ناوگان، پایانه‌های خصوصی و مراکز معاینه فنی در بخش خصوصی، وظیفه ما تسهیل‌گری و سیاستگذاری مناسب برای تداوم فعالیت فعالان این حوزه است.

    احداث مجتمع خدمات رفاهی در هر 45 کیلومتر مسیر از محورهای مواصلاتی

    وی تصریح کرد: هم‌اکنون 1055 مجتمع خدمات رفاهی در کشور در حال بهره‌برداری بوده و 550 مجتمع دیگر در حال ساخت است که با تکمیل آن‌ها، در هر 45 کیلومتر از محورهای مواصلاتی کشور یک مجتمع خدمات رفاهی فعال خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط