فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن اتحادیه کامیون‌داران کشور :

اجرای نادرست تن کیلومتر منجر به افزایش قیمت حمل بار می‌شود

عصر خودرو-کریمی گفت: قیمت‌های پایین و غیراصولی در طرح تن کیلومتر زمینه‌ساز افزایش نرخ کرایه‌ها در جا به جایی کالا‌ها شده است.

اجرای نادرست تن کیلومتر منجر به افزایش قیمت حمل بار می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، احمد کریمی دبیر انجمن اتحادیه کامیون‌داران کشور در باره آخرین وضعیت اجرایی شدن تن کیلومتر گفت: متأسفانه بعد از گذشت چندین ماه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نتوانسته است نرخ ثابتی برای طرح تن کیلومتر داشته باشد.

    او با اشاره به اینکه در ابتدا اعلام شده بود که قیمت مصوب برای تن کیلومتر 2هزار و 76 تومان باشد، اما بعد از مطالعات مختلف اعلام کردند که این نرخ بالا است و ممکن است زمینه ساز افزایش قیمت کالا‌ها و خدمات مرتبط شود.

    کریمی افزود: در همان جلسه اعلام کردند که نرخ به هزار و 760 تومان کاهش یابد، اما هنوز دو هفته بعد از تصویب این نرخ مجدداً اعلام کردند که نرخ کالا‌ها ممکن است تغییر کند بنابر این به هزار و 400 ریال قیمت تن کیلومتر را رساندند.

    دبیر انجمن اتحادیه کامیون‌داران کشور توضیح داد: متأسفانه با وجود آنکه نرخ هزار و 400 تومان تصویب شده، اما استان‌ها هنوز این نرخ را قبول ندارند و بر اساس همان نرخ‌های خودشان بر جا به جایی کالا‌ها اعمال می‌کنند.

    او یادآور شد: متأسفانه به دلیل تورمی که ایجاد شده نرخ‌های حمل کالا توسط کامیون‌ها هنوز تغییری نکرده این در حالی است که ما با انبوهی از کامیون‌های فرسوده در کشور رو به رو هستیم.

    کریمی با اشاره به اینکه نرخ‌های کامیون‌ها در یکی دو سال گذشته به شکل جهشی افزایش یافته است، گفت: بسیاری از کامیون‌داران با نرخ‌های حمل کالا‌ها قادر به نوسازی وسیله خود نیستند همین موضوع باعث شده که نرخ‌های موجود برای جا به جایی‌ها را قبول نداشته باشند.

    دبیر انجمن اتحادیه کامیون‌داران کشور تأکید کرد: طرح تن کیلومتر به درستی و به لحاظ قانونی اجرا نشده که همین موضوع باعث می‌شود که نرخ حمل کالا در شهر‌های مختلف تغییر کند و به شکل غیرکارشناسانه‌ای در شهر‌های مختلف شاهد افزایش قیمت کالا باشیم.

    او یادآور شد: طرح تن کیلومتر به لحاظ قانونی جایگاه درستی از لحاظ اجرایی شدن ندارد.

    کریمی با اشاره به اینکه ناوگان فرسوده در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای باعث شده که همه معادلات بخش حمل‌ونقلی به هم بریزد و این حوزه با سرطانی کامیون‌های فرسوده مواجه شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو