فونیکسریمکسبهتام

کرایه حمل و نقل جاده‌ای استان همدان ۲۰ درصد افزایش یافت

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: نرخ کرایه در بخش حمل و نقل جاده‌ای عمومی مسافر در این استان، از امروز و در آستانه فرا رسیدن تعطیلات نوروزی حدود ۲۰ درصد افزایش یافت.

کرایه حمل و نقل جاده‌ای استان همدان ۲۰ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، «صفر صادقی راد» روز دوشنبه افزود: بر اساس روال سال های گذشته، به دلیل تردد یک سر خالی اتوبوس‌ها در تعطیلات نوروز، نرخ بلیت اتوبوس در ایام تعطیلات و سفرهای نوروزی 20 درصد افزایش می یابد.

    وی اظهار داشت: درهمین ارتباط و برای رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی، اتوبوس‌ها با 50 درصد ظرفیت، اقدام به جابه جایی مسافر می‌کنند.

    صادقی راد عنوان کرد: این افزایش قیمت تا 17 فروردین سال 1400 ادامه دارد و پس از آن قیمت ها به نرخ قبلی باز می گردد.

    وی تصریح کرد: صاحبان شرکت‌ها، موسسات حمل و نقل مسافر و رانندگان موظف به رعایت این نرخ‌ها و به دنبال آن رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی هستند.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط کرونایی، باید مسافرت جاده‌ای تنها با غربالگری مسافران و رانندگان از طریق سامانه‌های وزارت بهداشت برای شناسایی بیماران احتمالی و ممانعت ورود و استفاده آنها از وسایل نقلیه حمل و نقل جاده‌ای مسافر انجام شود.

    صادقی راد در رابطه با میزان تقاضای سفر در این روزها نیز گفت: ناوگان اتوبوس برون شهری با تقاضای چندانی مواجه نیست و امسال نسبت به سال های گذشته به دلیل شیوع کرونا تقاضای سفر کاهش یافته است هرچند که ناوگان آمادگی کامل برای خدمت رسانی به مسافران را دارد.

    وی یادآور شد: با توجه به امکان خرید اینترنتی بلیت، همه امکانات برای فروش غیرحضوری فراهم است و از این نظر مردم مشکلی ندارند و می‌توانند بلیت‌های خود را از طریق اینترنت و سایت‌های مشخص و مجاز شرکت‌های مسافربری دریافت کنند.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان تاکید کرد: مسافران در صورت بروز هرگونه مشکل و یا داشتن انتقاد می‌توانند مراتب را برای رسیدگی فوری به سامانه 141 اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گزارش کنند.

    استان همدان در مجموع دارای هشت پایانه مسافربری است که 2 پایانه آن در مرکز استان قرار دارد.

    20 هزار و 668 راننده با 12 هزار و پنج خودرو باری و 2 هزار و 789 راننده با یک هزار و 718 خودروی مسافربری و 43 دستگاه ناوگان مسافری روستایی در استان همدان فعالیت می کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط