فونیکسریمکسبهتام

نماینده مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های قزوین تأکید کرد

لزوم ارائه تسهیلات کم‌بهره برای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای قزوین

عصر خودرو : نماینده مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های قزوین بر لزوم ارائه تسهیلات کم‌بهره به رانندگان برای نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد.

لزوم ارائه تسهیلات کم‌بهره برای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای قزوین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، صمد کاکاوند در جلسه کارگروه بررسی مشکلات و ظرفیت‌های امور حمل و نقل مسافر و بار استان قزوین که امشب در سالن جلسات مرکز کنترل ترافیک شهرداری قزوین برگزار شد، نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای را در عرصه‌های درون‌شهری و برون‌شهری بسیار مهم و ضروری عنوان کرد.

    وی بیان کرد: در صورتی که این مهم به نحو مطلوب از سوی مسئولان دستگاه‌های مختلف اجرایی استان قزوین مورد حمایت قرار گیرد، بسیاری از مشکلات ترافیکی، امنیت جاده‌ها و حوادث رانندگی و غیره بهبود پیدا می‌کند.

    نماینده مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قزوین عنوان کرد: ارائه تسهیلات بلند‌مدت و با بهره اندک و همکاری بانک‌ها و مؤسسات مالی می‌تواند انگیزه کافی را برای راننده‌ها و فعالان بخش خصوصی در امور مرتبط با حمل و نقل جاده‌ای ایجاد کند تا نسبت به نوسازی و به‌سازی خودروهای فرسوده خود اقدامات لازم را انجام دهند.

    کاکاوند ادامه داد: ارائه تسهیلات بانکی برای خرید، نوسازی و به‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی و باربری استان قزوین می‌تواند علاوه بر رفع نیازهای این استان، موجب گسترش و افزایش توان اجتماعی و اقتصادی سایر قشرهای مردمی در دیگر استان‌ها نیز شود.

    وی اضافه کرد: برخی از افراد دارای خودروهای سنگین و باری توانایی کافی برای خرید یک خودرو مطلوب برای حضور برجسته در محورهای مواصلاتی را ندارند و به همین دلیل در اختیار گذاشتن تسهیلات با بهره اندک و اقساط بلند‌مدت می‌تواند مشکلات این افراد را برطرف کند.

    نماینده مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قزوین افزود: تحقق اهداف مورد نظر در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در عرصه مسافر و بار می‌تواند توسعه همه‌جانبه اعم از اقتصادی، اجتماعی فرهنگی و غیره را برای عموم قشرهای مردمی به همراه داشته باشد.

    این مسئول تصریح کرد: در گذشته وانت‌های باری که در محورهای مواصلاتی برون‌شهری فعالیت می‌کردند برای فعالیت‌های باربری نیاز به دریافت بارنامه نداشته و آزادانه تردد می‌کردند؛ اکنون مدتی است که این افراد نیز موظف شدند تا پیش از حمل بار برای دریافت بارنامه ادار‌ه‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان قزوین اقدام کنند و همراه با بارنامه در محورهای مواصلاتی برون شهری تردد کنند.

    کاکاوند اضافه کرد: انجمن کانون صنفی رانندگان وانت و کانون انجمن‌های رانندگان استان قزوین فعالیت‌های گسترده‌ای را با مسئولان ادار‌ه‌کل راه و شهرسازی در خصوص بهبود و ساماندهی فعالیت‌های وانت‌های باری در محورهای مواصلاتی برون شهری انجام دادند که ارزشمند و قابل تقدیر است.

    وی یادآور شد: راننده‌های وانت‌های باری برای تردد در محورهای برون‌شهری کارت هوشمند و کارت ناوگان حمل و نقل عمومی در محورهای مواصلاتی برون‌شهری را دریافت کردند که می‌تواند در توسعه امور حمل و نقل جاده‌ای و باربری استان قزوین ایفای نقش کند.

    استان قزوین از نظر ویژگی‌های جغرافیایی دارای جایگاه برجسته‌ای در کشور بوده که بهبود قدرت حمل و نقل جاده‌ای آن و توسعه و ارتقای کیفی خودروهای مورد استفاده برای فعالیت‌های باربری می‌تواند موجب رشد و توسعه بسیاری از امور دیگر در قزوین و دیگر استان‌ها باشد.

    نماینده مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قزوین تأکید کرد: وجود شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی متعدد یکی دیگر از اموری است که اهمیت و جایگاه فعالیت‌های باربری و بهبود کیفیت خودروهای مورد استفاده در این حوزه را نشان می‌دهد.

    کاکاوند اظهار کرد: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در عرصه‌های باربری به ویژه محورهای برون‌شهری می‌تواند علاوه بر رشد اقتصادی عموم مردم استان قزوین، زمینه توسعه فعالیت‌های صنعتی و تجاری سایر استان‌های منطقه را فراهم کند؛ چراکه برابر اظهار نظر بسیاری از مسئولان و کارشناسان تولیدات صنعتی قزوین در اختیار بسیاری از استان‌ها قرار می‌گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو