فونیکسریمکسبهتام

درآمد ۹ هزار میلیارد تومانی سازمان اموال تملیکی در ۱۰ ماهه ۱۴۰۲

مجوز تعیین تکلیف خودروهای لوکس در ۱۴۰۳ تکرار نشد

عصر خودرو- معاون فروش سازمان اموال تملیکی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه ۱۴۰۲ بیش از ۹ هزار میلیارد تومان کالا فروخته شده است، گفت: متاسفانه بندی که اجازه تعیین تکلیف ماشین‌آلات راه‌سازی، خودروهای سواری و موتور سیکلت‌ها را می‌داد تاکنون در بودجه ۱۴۰۳ تکرار نشده است.

مجوز تعیین تکلیف خودروهای لوکس در ۱۴۰۳ تکرار نشد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، سعید غلامی معاون معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در پاسخ به سوالی در خصوص بودجه تکلیفی این سازمان در سال 1401، 1402 و لایحه بودجه شرکت‌های سال 1403، گفت: ما یک بودجه مصوب و یک بودجه اصلاحی داریم. در بودجه مصوب سال 1402، عدد 7 هزار و 400 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که با توجه به عملکرد مثبت سازمان در این حوزه این عدد اصلاح شد و به 12 هزار و 400 میلیارد تومان افزایش یافته است. امیدواریم تا پایان سال بتوانیم این بودجه را محقق کنیم.

    وی افزود: برهمین اساس در 10 ماهه سال جاری ما 9هزار و 200 میلیون تومان کالا به فروش رساندیم. با توجه به اینکه بیش از یک ماه تا پایان سال باقی مانده و در این بازه زمانی ما 6 مزایده دیگر را نیز برگزاری خواهیم کرد، امیدوار هستیم تا بودجه را محقق کنیم. با این وجود رقم 7 هزار و 400 میلیارد تومانی مقرر بوده است را محقق کردیم.

    تکلیف حدود 12 هزار میلیارد تومانی سازمان اموال تملیکی در سال 1403

    غلامی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال 1403، 11 هزار و 990 میلیارد تومان به عنوان تکلیف سازمان اموال تملیکی در نظر گرفته شده است، گفت: این رقم به این دلیل نسبت به سال جاری افزایش نداشته است که ما بخش عمده کالاهایی که در انبارها بوده است را تعیین تکلیف کردیم. به همین علت ممکن است اساسا در سال آینده به این میزان کالا نداشته باشیم که بخواهیم به فروش برسانیم.

    سود 771 میلیارد تومانی سازمان اموال تملیکی در سال 1401

    وی اظهار کرد: به این دلیل که بودجه سازمان اموال تملیکی یک بودجه شرکتی است، برای ما یک رقم درآمدی در نظر گرفته می‌شود و یک رقم هزینه. سقف هزینه کرد سازمان به این ترتیب مشخص می‌شود. ما به التفاوت این درآمد و هزینه، سود شرکت خواهد بود.

    معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان اموال تملیکی ادامه داد: اگر درآمد بیش از هزینه باشد، شرکت سودده است. خوشبختانه در هر سه سال 1400، 1401 و 1402، سازمان اموال تملیکی به عنوان یک شرکت دولتی سودده بوده است.

    در سال 1400، میزان سود سازمان اموال تملیکی هزار و 486 میلیارد ریال بوده است. این عدد در سال 1401،به 7 هزار و 712 میلیارد ریال افزایش یافته است. ارقام مربوط به سال جاری هنوز مشخص نیست چرا که بسیاری از اسناد مالی از استان‌ها در پایان سال ارائه می‌شود.

    خروج سازمان اموال تملیکی از لیست شرکت‌های زیان‌ده در سه سال اخیر

    وی با با بیان اینکه ارقام موجود نشان می‌دهد که سازمان اموال تملیکی توانسته است روند رو به رشدی داشته باشد، گفت: این در حالی است که به طور مثال در سال 1398، سازمان اموال تملیکی  زیان‌ده بوده است و 561 میلیارد ریال زیان داشته است. تبدیل این شرکت زیان‌ده به سودده در دولت سیزدهم رخ داده است.

    احتمال چالش دوباره در تعیین تکلیف خودروها و متورسیکلت‌های رسوبی

    غلامی در پاسخ به سوالی در خصوص تکرار بندی از قانون بودجه سال 1402 که به سازمان اموال تملیکی اجازه تعیین تکلیف خودرو‌ها، ماشین آلات راه‌سازی و متورسیکلت‌ها را می‌داد، گفت: متاسفانه بند 5 تغییرات متفرقه قانون بودجه سال 1402، در لایحه بودجه سال 1403 تکرار نشده است. همین امر تعیین تکلیف ماشین‌آلات راه‌سازی، خودروهای سواری و موتور سیکلت‌هایی که بعضا 15 سال در بنادر مانده بود و امسال امکان تعیین تکلیف آنها فراهم شد را در سال آینده با مخاطره همراه می‌کند.

    وی افزود: سازمان اموال تملیکی امیدوار است تا این مسئله در ذیل‌جداول و یا احکام بودجه اضافه شود. برهمین اساس رایزنی‌هایی با سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی انجام شده است. همچنین این مسئله در جلسه با دیوان محاسبات، نمایندگان این دیوان نیز در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط