فونیکسریمکسبهتام

کف قیمت پنج میلیارد تومان است

مزایده حواله خودروهای لوکس

عصر خودرو- با اعلام لیست جدید خودروهای وارداتی مخصوص جانبازان که مدل‌های لوکس را در بر می‌گیرد، مرزهای قیمتی حواله خودروهای موردنظر گسترش یافت. از چندین هفته پیش و با ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروی جانبازان، تب حواله‌فروشی این خودروها داغ شده و همچنان نیز ادامه دارد. در گزارشی که اخیرا منتشر شد، مشخص شد حواله خودروهای وارداتی مخصوص جانبازان از جمله تویوتا و نیسان، حتی تا پنج‌میلیارد تومان نیز قیمت خورده است.

مزایده حواله خودروهای لوکس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، حالا با ورود خودروهای جدید، به‌خصوص لوکس‌ها، به لیست مدل‌های مجاز وارداتی جانبازان، قیمت‌های بالاتری بابت حواله‌ها پیشنهاد می‌شود. چند روز پیش بود که اعلام شد جانبازان مجاز به واردات، می‌توانند خودروهای لوکسی مانند بنز و بی‌ام‌و را نیز وارد کنند. بر این اساس جانبازان می‌توانند خودروهایی بالاتر از سقف قیمتی آیین‌نامه ورود خودروهای خارجی وارد کنند، بنابراین جانبازان معزز با تنوع محصول بیشتری روبه‌رو هستند. سقف قیمتی واردات خودرو برای عموم، 20هزار یورو است، اما جانبازان می‌توانند تا سقف 35هزار یورو نیز خودرو وارد کنند. اتفاقا همین اختلاف سقف قیمت در کنار مسائلی دیگر مانند معافیت‌های مالی، سبب شده حواله خودروهای جانبازان از جذابیت و قیمت بسیار بالاتری نسبت به حواله خودروهای وارداتی عموم شهروندان برخوردار باشد. حالا نیز که پای بنز و بی‌ام‌و به میان آمده، با توجه به لوکس بودن آنها، قیمت حواله‌شان بالاتر از حواله دیگر خودروهاست.

    البته با توجه به اینکه مهلت ثبت‌نام و ویرایش خودروهای وارداتی جانبازان هنوز به پایان نرسیده، به نظر می‌رسد در هفته آینده قیمت‌های جدید و شاید بالاتری برای حواله مدل‌های جدید، به‌خصوص بنز و بی‌ام‌و، آگهی شوند. در حال حاضر قیمت‌های پیشنهادی برای حواله خودروهای لوکس وارداتی مخصوص جانبازان بالاتر از قیمت حواله دیگر خودروهاست، به نحوی که کف قیمت تقریبا به پنج‌میلیارد تومان رسیده است. تا قبل از ورود امثال بنز و بی‌ام‌و به لیست خودروهای وارداتی مجاز جانبازان، سقف قیمت حواله خودروهای وارداتی (مخصوص جانبازان) چهارمیلیارد تومان بود. حالا اما کف قیمت مدل‌های لوکس حداقل یک‌میلیارد تومان بالاتر از این سقف است. برخی مالکان این حواله‌ها حتی اقدام به برگزاری مزایده مجازی کرده‌اند و می‌گویند حواله خود را به بالاترین قیمت پیشنهادی می‌فروشند. به عنوان مثال، قیمت پایه حواله یک دستگاه بنز A180 مخصوص جانبازان، پنج‌میلیارد تومان لحاظ شده، اما مالک آن گفته که حواله خود را به بالاترین قیمت پیشنهادی می‌فروشد.

    با توجه به اینکه امثال بنز و بی‌ام‌و جزو خودروهای لوکس به شمار می‌روند و همچنین عرضه و موجودی آنها در بازار کشور کم است، به نظر می‌رسد قیمت آنها (در بازار آزاد) بسیار بالا خواهد بود و این موضوع می‌تواند سبب ارائه پیشنهادهای قیمتی بالاتری نسبت به قیمت پایه شود.این نکته را نیز نباید فراموش کرد که به دلیل محدودیت سقف قیمتی، شهروندان عادی قادر به واردات خودروهای لوکس نیستند و این موضوع نیز اثر افزایشی خود را بر قیمت حواله خودروهای موردنظر گذاشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط