فونیکسریمکسبهتام

سهم لوکس سواران از مالیات در لایحه بودجه

عصر خودرو- به دنبال انتشار جزئیات بخش دوم لایحه بودجه سال جاری، پیش‌بینی دولت از درآمد حاصل از مالیات بر انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین دار با شماره‌ انتظامی گران‌قیمت (بالای ۳ میلیارد تومان)، ۲۶۴۳ میلیارد تومان تعیین شده است.

سهم لوکس سواران از مالیات در لایحه بودجه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، بعدازظهر امروز (شنبه 25 فروردین ماه)، جزئیات بخش دوم لایحه بودجه سال جاری که قرار است از فردا در کمیسیون تلفیق بررسی شود، منتشر شد.

    گفتنی است که دولت برای سال جاری، بودجه را در دو بخش به مجلس تقدیم کرد؛ بخش اول شامل ماده­ واحده مشتمل بر احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کل کشور، سقف منابع بودجه عمومی دولت به تفکیک درآمدها و واگذاری دارایی­‌های سرمایه‌­ای و مالی و اجزای اصلی آن‌ها، ترازهای عملیاتی، سرمایه‌­ای و مالی بودجه عمومی دولت و فروض برآورد منابع و مصارف بودجه بود که اوایل آذر ماه سال گذشته، تقدیم مجلس شد اما کلیات آن در جلسه علنی 21 آذر 1402 مورد بررسی قرار گرفت و رد شد؛ بنابراین دولت مجدداً کلیات لایحه بودجه را اصلاح کرد که در نهایت (کلیات لایحه اصلاحیه بودجه 1403) پس از بررسی مجدد در جلسه 29 آذر ماه تصویب شد.

    اما آنچه در نهایت بررسی بخش دوم لایحه بودجه 1403 به عمر سال 1402 نرسید؛ بنابراین با توجه به تصویب بخش اول، مجلس مجوزی به دولت داد تا (دولت) معطل بخش دوم بودجه نماند و بتواند دریافتی‌ها و پرداختی‌ها را به صورت علی‌الحساب انجام دهد.

    بخش دوم لایحه بودجه 1403 شامل جداول تفصیلی ارقام بودجه در جلسه یکشنبه هفته گذشته (19 فرودین) اعلام وصول شد و جلسات کمیسیون تلفیق برای بررسی بخش دوم لایحه بودجه 1403 از فردا (یکشنبه 26 فروردین ماه) آغاز می‌شود.

    گفتنی است؛ در لایحه بودجه 1403، منابع عمومی دولت در بودجه با رشد 18.2 درصدی، 2462 هزار میلیارد تومان و درآمدهای پایدار نیز با رشد 41.9 درصدی به 1495 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است؛ همچنین در بخش درآمدهای پایدار دولت، درآمدهایی مالیاتی بیشترین سهم را دارد که با رشد 49.8 درصدی نسبت به سال گذشته، 1122 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. درآمد حاصل از حقوق ورودی در رتبه بعدی قرار دارد که 140 هزار میلیارد تومان بوده که 3.8 درصد منفی است.

    برای مطالعه بخش دوم لایحه بودجه کل کشور شامل جداول تفصیلی مشتمل بر ارقام بودجه اینجا کلیک کنید.

    مالیات 2643 میلیارد تومانی از خودروهای سواری و وانت‌های گران‌قیمت

    بر اساس جزئیات بخش دوم لایحه بودجه، در حوزه مالیات بر ثروت بالغ بر 40 هزار و 474 میلیارد تومان (404 هزار و 748 میلیارد ریال) در نظر گرفته شده است که از این میزان، شش درصد این مالیات سهم مالیات خودروهای سواری و وانت‌های دوکابین گران‌قیمت در نظر گرفته شده است.

    بر اساس لایحه بودجه سال 1403، دولت سیزدهم مالیات 2643 میلیارد تومانی (26 هزار و 438 میلیارد ریالی) را برای خودروهای گران‌قیمت مذکور  پیش‌بینی کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        آخرین بروزرسانی ۲ روز پیش
        آرشیو