فونیکسریمکسبهتام

پنجمین نمایشگاه خودرو تهران (۶۹)

سروش دیزل دو محصول رنو-سامسونگ را معرفی کرد

عصر خودرو- شرکت سروش دیزل از دو کراس اوور XM۳ و QM۶ برند رنو سامسونگ در اتواکسپو تهران رونمایی کرد. این شرکت درنظر دارد تا این دو محصول را به صورت مونتاژی به زودی وارد بازار کند.

سروش دیزل دو محصول رنو-سامسونگ را معرفی کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، QM6 همان رنو کولئوس تولید کشور کره جنوبی است. علت تولید این کراس اوور در کره با لوگو سامسونگ نیز امضا قرار داد همکاری یا همان جوینت ونچر صورت گرفته میان رنو و سامسونگ است. این خودرو از لحاظ ظاهری هیچ فرقی با رنو کولئوس های جدید موجود در ایران ندارد و تنهای بخشی که باعث اختلاف میان QM6 و کولئوس شده لوگوی قرار گرفته در جلو و عقب و نام تجاری آن هاست. توجه داشته باشید که طراحی ظاهری کولئوس های 2023 فرقی با نسخه های قدیمی موجود در ایران ندارند و به همین دلیل نمی توان گفت QM6 ظاهر قدیمی ای دارد و به روز نیست. کراس اوور مونتاژی سروش دیزل از کره جنوبی قرار است با فول ترین امکانات به بازار ایران عرضه شود. از این رو در لیست آپشن های کیو ام 6 امکاناتی مانند رادار نقطه کور،

رادار بین خطوط، اتو پارک، ترمز اضطراری اتوماتیک، نور بالا اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار خستگی راننده، سیستم هشدار تصادف از جلو، دوربین 360 درجه، گرم کن و سرد کن تمام صندلی ها، اپل کار پلی و اندروید اتو، سیستم صوتی Bose و … به چشم می خورد. این سطح از آپشن می تواند نظر هر خریداری را به خود جلب کند و موجب شود تا QM6 بازار خوبی را مانند کولئوس در ایران تجربه کند. نسخه حاضر از این خودرو در نمایشگاه مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی 4 سیلندر با طزریق سوخت مستقیم است که می تواند 150 اسب بخار توان و 210 نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس CVT نسل سه فقط به چرخ های جلو تحویل دهد.

سامسونگ XM3 همان رنو آرکانا بازار کره جنوبی است و از نظر فنی، کیفی، امکانات، ایمنی و عملکرد تفاوتی با نسخه های دیگر ندارد. این خودروی کره ای و فرانسوی قرار است تا با نسخه های مختلف به بازار ایران بیاید. در حال حاضر آرکانا با پیشرانه های مختلفی در بازارهای گوناگون حضور دارد و از جمله پیشرانه های شاخص برای این کراس اوور، می توان به نسخه های 1.3 لیتری توربو و 1.6 لیتری تنفس طبیعی اشاره کرد.

سروش دیزل مبنا برنامه عرضه تیپ شاخص 1.6 لیتری تنفس طبیعی را هم برای بازار ایران دارد. این خودرو 120 اسب بخار قدرت تولید می کند. این خودرو جعبه دنده اتوماتیک CVT ایکس ترونیک را در اختیار دارد. سامسونگ XM3 یک کراس اوور دیفرانسیل جلو است. نمونه فول آپشن این خودرو به امکاناتی مانند کروز کنترل تطبیقی، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، صندلی برقی راننده، دوربین 360 درجه، رادار خط خوان، رادار نقطه کور، نور بالای اتوماتیک، اخطار برخورد از جلو، شارژر بیسیم تلفن همراه، اپل کارپلی، اندروید اتو، سیستم صوتی BOSE، ترمز پارک برقی، اتوهلد، استارت دکمه ای، شش کیسه هوا، فناوری LED چراغ ها، سنسور نور، سنسور باران، رینگ آلومینیومی 17 اینچی و… مجهز خواهد بود.

شرکت رنو سامسونگ، با سهم 52.9 درصدی رنو، 34درصدی جیلی و 13.1 درصدی سامسونگ از سال 1995 تا کنون به تولید محصولات مشترک با رنو در بوسان کره جنوبی می پردازد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط