فونیکسریمکسبهتام

پنجمین نمایشگاه خودرو تهران (۵۵)

نخستین پیکاپ تیگارد رونمایی شد

آغاز عرضه از پایان سال

عصر خودرو- شرکت تیگارد موتور از پیکاپ جدید L۷ در دو نسخه معمولی و تجهیز شده برای آفرود در پنجمین نمایشگاه خودرو تهران رونمایی کرد.

نخستین پیکاپ تیگارد رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، پیکاپ L7پلاس دیارخودرو محصولی از برند Keyton چین است که بر پایه شاکله موفقی در این کلاس شکل گرفته و ضمن بهره گیری از چهره ای مشابه پیکاپ های آمریکایی، فضای قابل توجه بار را در کنار کابینی 4 نفره به همراه پیشرانه ای مطمئن، به روز و با قدرت مناسب و سیستم دو دیفرانسیل ارائه می کند.
    برای این پیکاپ از پیشرانه معروف 4K22 میتسوبیشی البته به صورت تنفس طبیعی استفاده شده است. این موتور 2.4 لیتری می تواند 150 اسب بخار توان و 230 نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس 5 سرعته دستی به هر چهار چرخ خودرو تحویل دهد.

     

    تا پیش از سال 97 که پیکاپ های محدودی به بازار ایران عرضه می شدند و از قضا، دو نسخه وینگل3 و 5 آن توسط دیارخودرو تولید و وارد بازار می شد، همه آن ها به پیشرانه سری 4G69 میتسوبیشی مجهز بودند اما از سال 2017، میتسوبیشی سری 4K2 را توسعه داده که یکی از نسخه های تنفس طبیعی آن با نام 4K22D4M با حجم 2.4 لیتر و به صورت تنفس طبیعی در دل پیکاپ L7 پلاس قرار گرفته است. این سری پیشرانه جدید از سرسیلندر بهبود یافته جدید در کنار تکنولوژی زمان بندی هوشمند سوپاپ میتسوبیشی یا MIVEC بهره می برد. حداکثر توان L7پلاس با این پیشرانه به 150 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن به 230نیوتون متر روی دور موتور 4000 می رسد که از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به هر دو محور منتقل می شود.

    از مهم ترین امکانات و آپشن های این پیکاپ می توان به دو عدد کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، دی لایت و مولتی مدیا اشاره کرد. به طور کلی تیگارد L7 پلاس به آپشن های خاصی مجهز نیست و در میان کمبودها، نبود قفل دیفرانسیل عقب نظرها را بیشتر به خود جلب می کند.

    پیکاپ L7 با این مشخصات فنی و احتساب وزن خالص 1865 کیلوگرمی، به ازای هر کیلوگرم، 0.08 اسب بخار قدرت در اختیار دارد. این در حالی است که ارزان ترین پیکاپ بازار از پیشرانه سری 4G69 با حداکثر توان 124 اسب بار استفاده می کند و به ازای هر کیلوگرم از وزن خالصش، 0.07 اسب بخار قدرت در اختیار دارد. حتی در گزینه های توربو موجود در بازار نیز وزن خالص به حدود 2 تن می رسد و توان 170 اسب بخاری یکی از این پیکاپ ها نسبت مشابهی از وزن و قدرت با L7 پلاس را به نمایش می گذارد لذا از نظر عملکردی، L7پلاس روی کاغذ تفاوت زیادی با پیکاپ های کمتر از 200 اسب بخاری بازار ندارد و می توان پاسخگوی نیاز وزن ناخالص 3.1 تُنی خود باشد. پیکاپ L7 Plus همانند عمده رقبای همرده‌اش در بازار از چرخ هایی با ابعاد 265/65R17 بهره می برد و زاپاس آن نیز از نوع رینگ استیل فول سایز است.

    عرضه آن قرار است از اسفند ماه آغاز شود. نخستین نمونه های این خودرو در نمایشگاه مونتاژی هستند و قرار است در اردیبهشت ماه سال 1402 نیز نسخه فول آپشن و اتوماتیک این پیکاپ به سبد محصولات تیگارد اضافه شود. این پیکاپ در نسخه معمولی دستی از پیشرانه 2.4 لیتری 150 اسب بخاری نیرو می گیرد و حداکثر گشتاورش به 230 نیوتون متر می رسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط