فونیکسریمکسبهتام

پنجمین نمایشگاه خودرو تهران (۶۸)

فردا موتورز از دو مدل MG در اتواکسپو تهران رونمایی کرد

بازگشت MG به ایران

عصر خودرو- شرکت فرداموتورز در پنجمین نمایشگاه خودرو تهران از دو مدل وارداتی MG۵ و MG GT رونمایی کرد.

فردا موتورز از دو مدل MG در اتواکسپو تهران رونمایی کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، Roewe i5 یا MG5 سدان وارداتی جدید MG برای بازار ایران از کانال فرداموتورز خواهد بود. این سدان در نسخه پایه با پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی برای واردات انتخاب شده است. این خودرو در چین و بخصوص شهری مانند شانگهای بسیار محبوب است و به عنوان تاکسی اصلی شهر در تعداد گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

     

    ام جی 5 در بخش قوای محرکه، یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی را در زیر کاپوت خود جای داده است. این پیشرانه می تواند روی هم رفته 118 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل کند.MG 5 دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 بوده و با توجه به تنفس طبیعی پیشرانه این خودرو حساسیت پایین تری نسبت به بسیاری از خودرو های چینی با پیشرانه توربو شارژ دارد.



    طراحی داخل کابین ام جی 5 بر خلاف طراحی بدنه، سبک طراحی نسبتا به روزی بوده و طراحی این قسمت احساس خوبی را به سرنشینان القا می کند. یکی از مهم ترین عوامل در طراحی نسبتا خوب فضای کابین استفاده خطوط طراحی مناسب در کنار امکاناتی از قبیل نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا است که در طراحی این بخش ها تاثیر بسیار زیادی می گذارد.

    ام جی 5 با این که جزو خودرو های اقتصادی ام جی به حساب می آید اما امکانات مناسب و کاربردی دارد که از جمله آنها می توان به؛ فرمان برقی، سامانه کنترل پایداری، اتوهلد، ایربگ های سرنشینان جلو و جانبی وپرده ای، دوربین 360 درجه، کروز کنترل، استارت دکمه ای نمایشگر 10 اینچی لمسی سیستم مالتی مدیا و… اشاره کرد.

    دومین خودرو و جذاب ترین گزینه رونمایی شده از برند MG توسط فرداموتور زدر اتواکسپو تهران نسخه GT با طراحی جذاب و اسپرت است.

    MG جی تی یکی از خودرو های به نام کمپانی نام آشنا و معروف ام جی است که برای اولین بار در سال 2014 رونمایی و نسل دوم آن در سال 2021 در بازار های جهانی عرضه شده است و به دلیل طراحی خاص و کیفیت ساخت مناسبی که دارد، مورد استقبال قرار گرفته است. ام جی جی تی توسط فردا موتورز در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شده است و این نشان سایک قرار است با فردا موتورز پا به بازار ایران بگذارد.



    سبک طراحی بخش عقب ام جی GT تا حدی شبیه به سبک طراحی نسل اول ام جی 6 است که در سال های گذشته در ایران عرضه شده است. سپر عقب این خودرو طراحی اسپرت دارد و استفاده از دو خروجی اگزوز غیر واقعی، حال هوای خودرو های اسپرت را به این خودرو داده است.



    ام جی GT  که قرار است وارد بازار ایران شود از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم بهره می برد. این پیشرانه می تواند نهایت قدرت 173 اسب بخار و گشتاور نهایی 250 نیوتن متر را تولید و از طریق گیریکس 7 سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو منتقل کند.



    MG جی تی در کنار طراحی خوبی که دارد، امکانات بسیار خوبی را نیز در اختیار سرنشینان قرار می دهد که از جمله آنها می توان؛ سنسور نور، 6 کیسه های هوای ده نقطه ای، رادار خط خوان، اخطار برخورد از جلو، سامانه کنترل پایداری، اتوهلد، ترمز پارک برقی، استارت دکمه ای، چراغ روشنایی روز، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، شیفتر پشت فرمان، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک و… اشاره کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط