فونیکسریمکسبهتام

پنجمین نمایشگاه خودرو تهران (۷۰)

نمایش غول باکیفیت بایک توسط دیارخودرو

برادر چینی مرسدس بنز جی‌کلاس

عصر خودرو- غول ۵ متری بایک به نام BJ۸۰؛ خودرویی الگو گرفته از مرسدس بنز Gکلاس است که از سال ۲۰۱۷ تا کنون توسط بایک با زیربرند BAW به تولید می رسد و مدتی است زمزمه های تولید و عرضه آن توسط دیارخودرو به گوش می رسد.

نمایش غول باکیفیت بایک توسط دیارخودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»،  این محصول یکی از سه گانه های بایک در اتواکسپو تهران 1402 بود که توجه زیادی را به خود جلب کرد. BJ80 تنها یک خودرو کپی برداری شده ساده نیست بلکه هم از نظر کیفیت، هم از نظر قوای محرکه و هم از نظر امکانات شما را جذب خود خواهد کرد و یک گزینه خاص چینی است که هیچ وصله منفی چینی به سادگی به آن نمی چسبد.

     

    بایک BJ80 در بخش امکانات نیز خودروی دست پری بوده و به مواردی همچون چراغ روز LED، سیستم روشنایی اتوماتیک (سنسور نور)، سیستم تهویه اتوماتیک، فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع و جاذب ضربه، رکاب بغل برای سرنشینان جلو، سانروف برقی، سیستم مکان یاب (GPS)، باز شدن اتوماتیک قفل درب‌ها هنگام تصادف، آینه‌ های جانبی تاشوی برقی دارای گرم‌کن، دارای حافظه و چراغ، چراغ‌ های‌ جلو زنون، نمایشگر دمای محیط بیرون، صندلی‌ ها و فرمان چرمی، صندلی راننده با 3 حافظه، تنظیم صندلی با آینه‌ها، گرم‌کن صندلی‌ های جلو، سیستم ارتباط تلفن همراه، USB، MP5، Radio، Bluetooth، نمایشگر 8 اینچی، سیستم‌ های ترمز ABS+EBD+HBA+ESP+TC، سیستم ایستایی خودرو در سر بالایی (HHC)، ترمز اتوماتیک در سراشیبی (HDC)، نشانگر فشار باد‌ لاستیک‌ها (TPMS)، سنسور پارک جلو و دنده‌عقب، دوربین دنده‌عقب، کیسه‌های هوا برای راننده و سرنشین جلو، کمربند ایمنی پیش‌کشنده راننده و سرنشین جلو و استارت دکمه‌‌ای تجهیز شده است. 

    این شاسی بلند دو دیفرانسیل از سال 2020 به پیشرانه 3 لیتری تویین توربو به بازارهای جهانی عرضه می شود. حداکثر گشتاور این پیشرانه به 420 نیوتون متر و حداکثر قدرت آن به حدود 270 اسب بخار می رسد. طول این خودرو به حدود 4.8 متر و وزن خلص آن به 2.3 تن می رسد.

    هنوز مشخص نیست که نسخه نهایی و قابل تولید این شاسی بلند تنومند با چه مشخصات فنی در ایران و توسط دیارخودرو قابل مونتاژ خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط