فونیکسریمکسبهتام

پنجمین نمایشگاه خودرو تهران (۶۶)

تولد «اروین خودرو» با معرفی هوندا تمام الکتریکی

عصر خودرو- شرکت «اروین خودرو» یک شرکت جدید واردکننده خودرو است که نمایندگی فروش و ارائه خدمات پس از فروش محصولات هوندا را در ایران بر عهده دارد. این شرکت که در روز ابتدایی نمایشگاه یک قرعه‌کشی برای بازدیدکنندگان برگزار کرد تا اولین محصول وارداتی‌اش را پیش‌بینی کنند در روز پنجشنبه ۱۲ بهمن‌ماه در روز سوم نمایشگاه از محصول وارداتی خود یعنی هوندا e-NS۱ رونمایی کرد.

تولد «اروین خودرو» با معرفی هوندا تمام الکتریکی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»،  این محصول تمام الکتریکی که تا پایان سال جاری در سامانه عرضه خواهد شد، نخستین محصول  وارداتی این شرکت است و اروین خودرو در نظر دارد تا چند محصول دیگر از این برند مشهور ژاپنی را به کشور وارد کند. در این مطلب نگاهی به مشخصات فنی، رفاهی و امینی این محصول تمام الکتریکی وارداتی خواهیم انداخت.

هوندا e-NS1 که در برخی بازارهای دیگر بانام‌هایی مثل e-NY1  و e-NP1 نیز شناخته می‌شود یک خودرو تمام الکتریکی به‌حساب می‌آید که توان تولید 150 کیلووات(240 اسب بخار) قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی این موتور توسط سه پک باتری 68.8 کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که با سیستم فست شارژ در عرض 40 دقیقه و با شارژرهای معمولی در حدود 6 ساعت به حداکثر ظرفیت می‌رسد. این خودرو کراس اوور دیفرانسیل جلو با 1680 کیلوگرم وزن می‌تواند با یک‌بار شارژر کامل حدود 510 کیلومتر را بپیماید. سیستم تعلیق این خودرو در محور جلو مک فرسون و در محور عقب پیچشی مستقل است.

هوندا e-NS1 لیست بلند بالایی از سیستم‌های ایمنی را با خود به همراه دارد. علاوه بر سیستم ترمز ABS و EBD و ترمزهای این خودرو در محور جلو به‌صورت دیسکی خنک شونده و در محور عقب به‌صورت دیسکی ساده تعبیه‌شده‌اند. ازجمله سیستم‌های رفاهی مهم استفاده‌شده در این خودرو می‌توان به سیستم کنترل ترمز در پیچ‌ها، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل لغزش هنگام شتابگری، سیستم الکترونیکی کنترل پایداری، سیستم اتوپارک، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سیستم بازیابی انرژی ترمز، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم هشداردهنده دنده‌عقب، سیستم کمکی رانندگی بن خطوط، سیستم تشخیص خستگی رانده، سیستم تابلو خوان، سیستم مانیتورینگ فشار باد تایرها، رادار پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه، کروز کنترل تطبیقی، اتو هلد و ایربگ‌های راننده، سرنشین و پرده‌ای اشاره کرد.

مشخصات فنی این خودرو بر اساس آنچه در کاتالوگ رسمی شرکت ذکرشده ممکن است در نسخه‌های وارداتی باهم تفاوت داشته باشد اما اصلی‌ترین آپشن های موجود در این خودرو سقف شیشه‌ای، رینگ‌های آلومینیومی، فرمان باروکش چرمی و مجهز به دکمه‌های کنترلی، شارژر وایرلس، کنترل از راه دور سیستم هوندا با اپلیکیشن موبایل و صندلی‌های چرمی اسپرت با تنظیم برقی برای راننده را شامل می‌شود.

هنوز هیچ اطلاع دقیقی از قیمت این خودرو اعلام‌نشده اما مسئولین اروین خودرو در نمایشگاه اعلام کردند که قرار است این خودرو تا پیش از پایان سال جاری در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی عرضه شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط