فونیکسریمکسبهتام

وزیر اقتصاد:

کروکی‌ آنلاین به‌زودی محقق می‌شود

عصر خودرو- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: به‌زودی با همکاری فراجا کروکی آنلاین برای کسانی که در جاده دچار خسارت می‌شوند، محقق می‌شود.

کروکی‌ آنلاین به‌زودی محقق می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، احسان خاندوزی در سی‌امین همایش ملی بیمه و توسعه، اظهار کرد: برخلاف سال گذشته، امسال توفیق حضور در این همایش را دارم و با فهرستی از زحمت خانواده صنعت بیمه شروع می‌کنم. اولین مورد، صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان است که برای اولین بار در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسید و توانستیم در یکی از مهم‌ترین دل‌نگرانی‌های مردم سهیم شویم و بدین ترتیب وقتی اساس خانه آن‌ها در خطر قرار می‌گیرد، از سوی صندوق برای اولین بار به آن‌ها پرداختی انجام می‌شود.

    وی ادامه داد: در این خصوص تا روز گذشته 15 هزار واحد خسارت از طریق صندوق بیمه طبیعی حوادث ساختمانی ناشی از سیل، زلزله، آتش‌سوزی و غیره پرداخت شده است. ما بسیار جنگیدیم که صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان جایگزین روش‌های سنتی مندرس دولت‌زده شود و امیدواریم بتوانیم دامنه شمول خدمات صندوق را افزایش دهیم و در نهایت این خدمات را به‌طور کامل از سبد دولت خارج کرده و به صنعت بیمه منتقل کنیم.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره خدمات بیمه به زوار اربعین گفت: صنعت بیمه مسیری را باز کرد و آنها با کمترین هزینه در این زمینه عمل کردند. همچنین در حوزه توسعه بین‌المللی گام‌های خوبی شروع شد که البته قانع نیستیم اما افتتاح خوبی بود و امیدواریم در ادامه دو شرکت بیمه‌ای که به‌صورت مشترک بین ایران و سوریه تاسیس شده، بتواند اولین بیمه‌نامه‌هایش را صادر کند.

    خاندوزی با اشاره به مجوزهای صادرشده در صنعت بیمه بیان کرد: در دو سال گذشته عمر دولت توانستیم معادل کل دهه 90 مجوز تاسیس برای رونق بیمه صادر کنیم. همچنین اصلاح آیین‌نامه‌ها یکی دیگر از اقدامات بود؛ از جمله آیین‌نامه 104 که در امور سرمایه‌گذاری باید اصلاحیه می‌دادیم تا مطابق سرمایه‌گذاری‌های جدید کشور صنعت بیمه قابلی سرمایه‌گذاری داشته باشد، آیین‌نامه 94-1 مربوط‌ به نرخ‌های غیرفنی، 90 و بسیاری دیگر از موارد اصلاح شد که همه دستاورد یک سال اخیر است. امیدواریم به‌زودی با همکاری فراجا کروکی آنلاین هم برای کسانی که در جاده دچار خسارت می‌شوند، فراهم شود.

    تاکید بر تسهیل کسب و کارها و هوشمندسازی خدمات

    وی با بیان اینکه در صنعت بیمه نباید مسیر را گم کنیم، گفت: جهت دهی و قطب‌نمای حرکت ما به سمت دو کلیدواژه اصلی است. یک، تسهیل اقتصادی برای کسب‌و کارها و تولیدکنندگان کشور و مساله دوم هوشمندسازی و شفافیت. همه این خدمات با این نگاه و جهت‌دهی انجام می‌گیرد که در برآیند صنعت بیمه، کسب‌وکارها با سهولت و اطمینان بالاتری به فعالیت اقتصادی بپردازند.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه باید نظارت هوشمند را در ابزارهای نوین به کار بگیریم، گفت: برآیند این دو نگاه کاهش هزینه مبادله در اقتصاد است که باعث بهره‌وری و رقابت پذیری محصولات می‌شود. این نخ پیوند بیمه با سایر ارکان است. بنابراین هدف ما این است که رکن تامین مالی بانکی برای کسب‌وکارها تسهیل و ارائه خدمات هوشمند شود، زیرا اقتصاد با هزینه بالا، نارضایتی مردم و فعالان را به دنبال دارد.

    عرضه اولیه 2 برابر شد

    خاندوزی با بیان اینکه در رکن تامین مالی بورس و بازار سرمایه هم همین برنامه را داریم، گفت: در بازار سرمایه طی هشت ماهه امسال موفق شدیم دو برابر هشت ماهه ابتدای سال گذشته عرضه اولیه داشته باشیم که بازار سرمایه بیش از این در خدمت تولید قرار گیرد. در سایر ارکان نیز این اتفاق می‌افتد. اگر موضوع مجوز کسب‌وکار را می‌شنوید، ما همه را ذیل یک نخ تسبیح به هم متصل کرده‌ایم. رکن دوم نیز در آنجا هوشمندسازی است.

    برخی ذی‌نفع بروکراسی و عدم شفافیت هستند

    وی با بیان اینکه اقتصاد ایران با ذی‌نفعان متعدد مواجه است، گفت: برخی افراد، ذی‌نفع بروکراسی و عدم شفافیت و هوشمندسازی هستند. در ذهن خود پیرامون صنعت بیمه تأملی داشته باشید که این‌ذی‌نفعان چه کسانی هستند. توقعی که از مدیران دارم این است همانطور که در مدت گذشته همت کردند، بیشتر از این به‌ صورت همگرا در چتر حکمرانی صنعت بیمه کمک کنند به تسهیل اقتصادی کسب‌وکارها که منجر به هوشمندسازی صنعت می‌شود این هنر مدیریتی است که باعث می‌شود سریع‌تر از گردنه عبور کنیم و رضایتمندی بیشتر و گشودگی و شکفتن صنعت بیمه را حاصل شود.

    در برنامه ششم توسعه به جهت ضریب نفوذ عقب هستیم

    وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه به جهت ضریب نفوذ عقب هستیم، افزود: باید همت کنیم برنامه هفتم که از سال 1403 آغاز می‌شود فقط یک نوشته روی کاغذ نماند و یک برنامه عملیاتی برای ضریب نفوذ این برنامه داشته باشیم.

    خاندوزی توجه به سه نکته را ضرروی دانست و گفت: شرکت بیمه اتکایی فراگیر باید در حد و قواره صنعت بیمه ایران باشد که در اولویت قرار گیرد. مساله دوم، حل مساله تعارض منافع و ذی‌نفع واحد و اشخاص مرتبط که در قالب یک آیین‌نامه جدید یا اصلاحیه می‌تواند محقق شود. نکته سوم هوشمندسازی و شفافیت شامل مجموعه خدمت در صنعت بیمه است که باید تراز بسیار بالاتری داشته باشد. از جهت پیشگیری از فریب، افزایش سرعت در این زمینه همکاری جمعی منجر به این شود که در سال آینده کارنامه درخشان‌تری در صنعت بیمه داشته باشیم. امیدواریم جشن هر ساله ما جشن رکوردشکنی‌ها در صنعت بیمه نسبت به گذشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط