فونیکسریمکسبهتام

رییس کل بیمه مرکزی:

تلاش بیمه مرکزی برای رفع تعلیق کارت سبز

مشکل بیمه‌نامه ترانزیتی حل شد

عصر خودرو- رییس کل بیمه مرکزی از تلاش بیمه مرکزی برای رفع تعلیق کارت سبز (بیمه‌نامه بین‌المللی) خبر داد و گفت: اکنون خودروهای ترانزیتی می‌توانند بیمه‌نامه بین‌المللی خود را در داخل کشور و با پرداخت ریالی دریافت کنند.

تلاش بیمه مرکزی برای رفع تعلیق کارت سبز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، علی استاد هاشمی، رییس کل بیمه مرکزی افزود: از ابتدای سال میلادی صدور کارت سبز برای ایران به علت تغییری که COB اعلام کرده بود دیر برایشان محرز شد به حالت تعلیق درآمد که دلیل اصلی این موضوع به مسائل تحریمی و کندی در ارتباط‌گیری و پرداخت‌ها است اما برای اینکه فعالیت ترانزیتی ایران با این اقدام تعلیق نشود بیمه مرکزی اقدامی انجام داد تا صدور بیمه‌نامه بدون مشکل انجام شود.

    استاد هاشمی با تاکید بر اینکه خودروها در زمان خروج از کشور حتما باید دارای کارت سبز یا همان بیمه‌نامه بین‌المللی باشند تصریح کرد: اشکالاتی که برای کارت سبز بود اکنون د رایران برطرف شده و به دنبال رفع تعلیق هستیم اما در شرایط فعلی بیمه‌نامه جایگزین را در دستور کار قرار دادیم تا مشکلی پیش نیاید. به این صورت که با کشور ثالث مذاکراتی انجام داده‌ایم و رانندگان می‌توانند به صورت ریالی در ایران بیمه‌نامه خود را دریافت کنند.

    رییس کل بیمه مرکزی گفت: اعتبار این بیمه‌نامه بین‌المللی است و در اتحادیه اروپا و هر مقصدی که مد نظر راننده باشد قابل استفاده خواهد بود.

    به گفته وی، اکنون مشکلی برای صدور بیمه‌نامه‌های ترانزیتی وجود ندارد و بر اساس جلسه هفته گذشته که معاون بیمه مرکزی با سازمان کارت سبز داشت رفع تعلیق پیگیری شد و امیدواریم سریع‌تر این موضوع به نتیجه برسد.

    به گزارش ایرنا، کارت سبز توسط شرکت های بیمه ای که در هر کشور اجازه صدور بیمه نامه شخص ثالث را دارند و به عضویت دفتر کارت سبز آن کشور پذیرفته شده باشند، صادر می شود. در صورت وقوع تصادفی که مقصر آن یک راننده خارجی دارای کارت سبز باشد: زیان دیدگان می توانند به دفتر کارت سبز آن کشور که تصادف در آنجا واقع شده، مراجعه کرده و با استفاده از راهنمایی های دفتر کارت سبز، زیان های وارده را جبران کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط