فونیکسریمکسبهتام

رئیس‌کل بیمه مرکزی:

بیمه شخص ثالث نیاز به بازنگری دارد

عصر خودرو- همدان رئیس‌کل بیمه مرکزی با بیان اینکه کم‌بیمه‌گی بسیار شدیدی در کشور داریم، اعلام کرد: بیمه شخص ثالث از سال ۹۵ به بعد نیاز به بازنگری دارد.

بیمه شخص ثالث نیاز به بازنگری دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، علی استادهاشمی چهارشنبه 8 آذر در همایش روز صنعت بیمه استان همدان، با بیان اینکه صنعت بیمه در کنار بورس و بانک سه ضلع اصلی کشور را تشکیل می‌دهند، اظهارکرد: با اینکه قدمت صنعت بیمه در ایران بیشتر از دو ضلع دیگر است اما متأسفانه بیمه نتوانسته جایگاه خود را بین مردم پیدا کند بنابراین باید بیشتر کار کند تا جایگاه خود را بیابد.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط دو شرکت دولتی بیمه را داریم، افزود: صنعت بیمه یک ریال از بودجه کشور دریافت نمی‌کند اما حدود 300 هزار نفر نیرو در حال کار کردن در شرکت‌های بیمه‌ هستند و ما در زمینه اشتغالزایی بسیار موفق بوده‌ایم به طوری که در سال 1401 تعداد نماینده‌های بیمه در همدان 2000 نفر بوده که این تعداد در سال‌جاری به 2600 نفر رسیده است.

    وی با تأکید بر اینکه در برخی زمینه‌ها نیروی انتظامی و بیمه در کنار هم خدمات ارائه می‌دهند، بیان کرد: بیمه مرکزی کارهای بزرگی را با نیروی انتظامی شروع کرده به طوری که در حال حاضر بحث کروکی برخط را آغاز کردیم و تاحدودی موفق ظاهر شده‌ایم.

    این مقام مسئول خاطرنشان کرد: صنعت بیمه بیش از 200 میلیارد تومان در کروکی برخط هزینه کرده است و تلاش می‌کنیم بتوانیم تا 13 آذر کروکی برخط را رونمایی کنیم تا مردم از خدمات این کار استفاده کنند.

    رئیس‌کل بیمه مرکزی با بیان اینکه بیمه شخص ثالث از سال 95 به بعد نیاز به بازنگری دارد، ادامه داد: کار دیگری که بسیار ضروری است، بحث راننده‌محوری و قانون بیمه شخص ثالث است تا میزان خساراتی که افراد می‌توانند داشته باشند، حق بیمه جبران کند.

    وی با اشاره به اینکه سیستم‌های راننده‌محوری را پیاده‌سازی کردیم، مطرح کرد: در بحث نقاط حادثه‌خیز چندین سال است که یک بندی در بودجه داشت که براساس این بند، عوارضی از بیمه شخص ثالث کسر می‌کرد اما در این شش سال ما هیچ وقت نتوانستیم گزارشی درباره هزینه‌کرد این مبالغ در زمینه نقاط حادثه‌خیز نتوانستیم بگیریم.

    رئیس‌کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین منابع ما در زمینه بیمه عمر است، تصریح کرد: اگر بحث نسخ الکترونیک به صورت کامل محقق شود، هم صنعت بهداشت و هم مردم از آن بهره‌مند خواهند شد که متأسفانه در وزارت بهداشت این مرحله تکمیل نشده و اگر این فرآیند تکمیل شود، کاغذ کلاً حذف خواهد شد.

    وی اظهار کرد: در بحث راه‌آهن یکی از کمبودها این است که باید بیمه شخص ثالث آخرین بار به‌روزرسانی شود. تنها بیمه آن است که اگر در قطار اتفاقی برای کسی بیفتد، بیمه جبران کند که بیمه ناچیزی است.

    استادهاشمی یادآور شد: بیمه شخص ثالث از سال 95 به این طرف نیاز به بازنگری دارد تا شامل خودروهای متعارف و غیرمتعارف شود و با وجود اینکه بار مالی زیادی را به همکاران ما وارد می‌کند معتقدیم باید خسارت مردم را منصفانه و به‌موقع پرداخت کنیم و خدمات با کیفیت به مردم ارائه دهیم.

    وی با بیان اینکه هر چه حق مردم است باید به مردم داده شود، گفت: کم‌بیمه‌گی بسیار شدیدی در کشور داریم، هم در اشخاص و انفال و هم در بخش دولتی.

    رئیس‌کل بیمه مرکزی بیان کرد: در بخش دولتی بسیار کم‌بیمه‌گی داریم به ویژه در بخش انرژی که اگر اتفاقی رخ دهد قابل جبران نیست و دولت باید این هزینه‌ها را پرداخت کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط