فونیکسریمکسبهتام

اجرای آزمایشی کروکی الکترونیک در سراسر کشور

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور فراجا از اجرای آزمایشی طرح کروکی الکترونیک در سرایر کشور خبر داد.

اجرای آزمایشی کروکی الکترونیک در سراسر کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه رزمایش طرح ترافیکی پلیس و دیگر دستگاه‌های امدادی و خدماتی در زمستان 1402 که پیش از ظهر امروز در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: طرح زمستانی پلیس و دیگر دستگاه‌های خدماتی و امدادی از امروز در سراسر کشور آغاز شد. پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امسال زمستان سختی را پیش رو داریم و به همین دلیل نیز از مردم می‌خواهم که حتما قبل از آغاز سفر از وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها با خبر شوند و در طول سفر نیز با پلیس همراهی کنند. اگر جاده‌ای مسدود شده، حتما دلیلی داشته و پلیس چند کیلومتر جلوتر آن را هم دیده است، لذا از رانندگان می‌خواهم که در این شرایط بر بازگشایی مسیر یا رفتن از مسیرهای فرعی اصرار نداشته باشند.

    وی با بیان اینکه حدود پنج هزار نقطه حادثه خیز در شهرها و جاده‌های کشور داریم، گفت: از این تعداد 887 نقطه پرتصادف شناسایی شده و در اولویت برای ایمن‌سازی و رفع خطر قرار گرفته‌اند. البته سازمان راهداری اعلام کرده که 160 نقطه حادثه خیز رفع خطر شده است. وزیر محترم کشور هم اعلام کرده است که باید تا پایان سال 400 نقطه دیگر با اولویت اعلام شده از سوی پلیس راهور رفع خطر شود.

    هادیانفر درباره اینکه ایمن سازی نقاط حادثه‌خیز به چه اعتباری نیازمند است،گفـت: در لایحه بودجه پیش بینی شده تا چهار هزار میلیارد تومان برای رفع خطر از نقاط حادثه خیز ترافیکی تخصیص داده شود. البته باید این راه هم که بگوییم برخی از نقاط حادثه خیز نیاز زیادی به بودجه ندارند و با یک تغییرات هندسی می‌توان از این نقاط رفع خطر کرد.

    رئیس پلیس راهور فراجا درباره اینکه آیا از محل جرائم رانندگی برای ایمنی جاده‌ها استفاده می‌شود یا خیر نیز گفت: برابر ماده 23 جرایم راهنمایی رانندگی که در رابطه با هزینه کرد جرایم رانندگی برای ایمن سازی راه‌ها است، دولت دستور داده تا از پنج هزار میلیاردی که در سال به حساب خزانه واریز می‌شود 30 درصد سهم راهداری و سهم شهرداری ها مستقیم برایشان واریز شود تا آنها بتوانند اقدامات لازم برای رفع خطر نقاط حادثه خیز و ایمن سازی جاده ها را انجام دهند. پیش‌بینی می‌شود طبق قول‌هایی که به ما داده‌اند تا پایان سال 1403 بخش زیادی از نقاط حادثه خیز رفع شود.

    وی در ادامه از از اجرای آزمایشی طرح کروکی الکترونیک در سراسر کشور خبر داد و گفت: بعد از یک بازه آزمایشی، اجرای کروکی ها به صورت الکترونیک در کل کشور با حضور رئیس جمهور آغاز می‌شود. در حال حاضر 90 درصد افسران پلیس راهور به دست افزارها برای ترسیم کروکی الکترونیک مجهز شده‌اند.

    هادیانفر درباره اهمیت کروکی الکترونیک گفت: تنها در یک مورد که مربوط به بیمه‌هاست باید بگویم که براساس اعلام بیمه مرکزی، سالانه پنج هزار میلیارد تومان خسارت تصادفات پرداخت می‌شود که حدود دو هزار میلیارد آن مربوط به تصادفات ساختگی و کروکی‌های دارای ایراد بود.

    وی درباره اجرای طرح گواهینامه یک روزه موتورسیکلت نیز گفت: این طرح در حال حاضر در 122 شهر از 25 استان کشور برگزار می‌شود و تا به امروز بیش از 80 هزار نفر گواهینامه خود را گرفته‌اند.

    رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: البته ما حدود هفت میلیون موتورسیکلت سوار بدون گواهینامه داریم که باید گواهینامه بگیرند. این افراد تا زمانی که گواهینامه نداشته باشند، علاوه بر تخلف رانندگی بدون گواهینامه، امکان استفاده از بیمه و دیگر خدمات را نیز نخواهند داشت و در صورت بروز حادثه نیز مقصر خواهند بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط