فونیکسریمکسبهتام

رانندگان مهریزی از وضعیت سرعت گیرها ناخرسند هستند

عصر خودرو- تعداد زیاد سرعت گیرها در خیابان ها و کوچه های مهریز، موجب ناخرسندی رانندگان و شهروندان این شهر شده و چاره اندیشی برای رفع آن را از مسئولان خواستار هستند.

رانندگان مهریزی از وضعیت سرعت گیرها ناخرسند هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا سرعت گیرها در یک شهر، توسط شهرداری ایجاد می شود تا جلوی سرعت خودروها گرفته و از بروز حوادث ناگوار جلوگیری شود.
    سرعت گیرها در مواردی بسیار خوب بوده و جلوی تصادفات وحشتناکی را نیز گرفته است اما در شهر مهریز تعداد آنها بسیار زیاد شده و رانندگان برای عبور از هر خیابان یا کوچه ای بارها مجبور به ترمز زدن هستند.
    وضعیت موجود به نحوی است که صدای شهروندان مهریزی را در آورده چون معتقدند بخشی از مشکلات فنی خودرو ناشی از همین موانع است.
    تعدادی از شهروندان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ایجاد سرعتگیرهای زیاد و غیر استاندارد در یک مسیر موجب نارضایتی مردم شده، ضرورت نظارت و پیگیری موضوع توسط مسئولان برای حل مشکل را خواستار شدند.
    فاطمه ابویی که در تاکسی تلفنی فعالیت دارد با تائید اینکه اکثر سرعتگیر های موجود، غیر استاندارد و زیاد است به خسارت وارده بر وسایل نقلیه اشاره کرد و بر رفع موانع برای جلب رضایت شهروندان تاکید دارد.
    به گفته وی باید به جای سرعتگر و دست انداز در خیابان و معابر نسبت به نصب دوربین کنترل سرعت اقدام کرد که قطعا در کاهش حوادث و رعایت مقررات توسط رانندگان اثر مثبت دارد.
    رضا فاطمی هم با گله مندی از وجود دست اندازهای زیاد در شهر و نداشتن هیچ علامت و نشانه قبل از آن و همچنین غیراستاندارد بودن آنها که بیشتر به یک دیوار کوچک شبیه است بر ضرورت نظارت و بررسی موضوع توسط شهرداری تاکید کرد.
    وی خاطرنشان کرد: اکثر وسایل نقلیه در برخی از خیابان های مهریز بخاطر وجود سرعتگیرهای متعدد جرات رانندگی و رفت و آمد ندارند چون به جلوبندی وسیله نقلیه آنها خسارت وارد می شود.
    این شهروند مهریزی گفت: هدف ایجاد سرعتگیر جلوگیری از سرعت زیاد و کاهش حوادث راهنمایی و رانندگی است که قطعا می توان به جای ایجاد موانع غیر استاندارد از دوربین های ثبت سرعت استفاده کرد.
    شهردار مهریز با اشاره به اینکه برخی از سرعتگیرها در شهر مانع رفت و آمد مردم شده و این مسئله نارضایتی را نیز به همراه داشته بر رسیدگی به موضوع توسط این اداره و شورای اسلامی شهر تاکید کرد.
    احمد آخوندی گفت: در یک و نیم سال گذشته در شهر مهریز نه تنها هیچ سرعتگیر و دست اندازی ایجاد نشده که حتی چند مورد بخاطر تقاضای مردم و بر اساس تصمیم شورای ترافیک شهر برداشته شده است.
    وی خاطر نشان کرد: باید به جای سرعتگیر، فرهنگ درست رانندگی ترویج شود که در این رابطه تاکنون کارهایی انجام شده ولی کافی نیست و باید ادامه یابد.
    رئیس شورای اسلامی شهر مهریز هم گفت: در سال های اخیر برای رفاه حال مردم و مسافرانی که وارد این شهر می شوند نسبت به اصلاح هندسی برخی معابر ، ایجاد بلوار، حذف برخی دست اندازها و ایجاد میدان اقدام شده است.
    مهدی زارع بیدکی با اشاره به اینکه هر فعالیتی که در خصوص راهنمایی و رانندگی در شهر انجام می شود باید در شورای ترافیک مطرح و بعد از مصوب اجرا شود هدف اصلی را رعایت حال مردم و کمک به تردد راحت مردم دانست .
    همچنین فرماندار مهریز با اشاره به اینکه رضایت مردم همواره مدنظر اعضای شورای ترافیک است، بر رعایت مقررات با تعامل بین مسئولان و مردم برای بهتر شدن رفت و آمد در خیابان ها تاکید نمود.
    سید محمد رستگاری افزود: تصمیمات شورای ترافیک با عضویت دستگاه های مختلف همواره با هدف جلب رضایت مردم و کاهش حوادث راهنمایی رانندگی، برنامه ریزی و اقدام انجام می شود.
    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مهریز هم گفت: ایجاد سرعت گیر برای کاهش سرعت وسایل نقلیه در معابر بر حسب نیاز و برای کاهش حوادث رانندگی و طبق مقررات انجام می شود.
    سرگرد رضا یزدانی افزود: دست اندازهای موجود بر حسب ضرورت، ایجاد شده و استاندارد است ولی نظرات مردم بررسی و در صورت نیاز، نسبت به رفع موانع طبق مقررات اقدام می شود.
    مرکز شهرستان 50 هزار نفر نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو