فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک شهر تهران:

نصب سرعت‌گیرهای پلاستیکی در تهران متوقف شد

عصر خودرو- مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک شهر تهران گفت: نصب سرعت‌گیرهای پلاستیکی در تهران متوقف شده است و در حال حاضر سرعت‌گیرهای آسفالتی در تهران ساخته می شود.

نصب سرعت‌گیرهای پلاستیکی در تهران متوقف شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، هموطنان عنوان کردند:«اعمال سلیقه در اجرای سرعت گیر ها در شهر های مختلف بیداد می کند. جالب اینجاست که با عوض شدن تیم های مدیریت شهری، گهگاه مدل سرعت گیر ها هم تغییر می کند. این موضوع در سرعت گیرهای کلانشهر اراک کاملا مشخص است. پیشنهاد میگردد که وزارت کشور با تهیه و ابلاغ استاندارد برای سرعت گیرها، همه ی شهرداری های کشور را ملزم به استفاده از یک مدل سرعتگیر نماید. در صورتی هم که چنین استانداردی قبلا ابلاغ شده است لازم است دلیل عدم اجرای این استاندارد به جد بررسی گردد.»

    علی فغانی مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک شهر تهران در این باره گفت: نصب سرعت‌گیرهای پلاستیکی  در تهران متوقف شده است و فقط در حال حاضر سرعت‌گیرهای آسفالتی در تهران احداث می‌کنیم.

    وی در خصوص دلایل حذف سرعت‌گیرهای پلاستیکی، گفت: این سرعت‌گیرها صدا می‌دادند و مشکلاتی ایجاد کرده بود به همین دلیل دیگر از این مدل استفاده نمی‌شود.

    معاون نظارت مهندسی معاونت حمل‌ونقل ترافیک با بیان اینکه فرم‌های مختلفی برای ایجاد سرعت‌گیر در تهران وجود دارد، گفت: برای هر معبر یک مدل سرعت‌گیر در نظر گرفته می‌شود اما در مجموع دستورالعمل‌های واحدی برای نصب سرعت‌گیر وجود دارد.

    وی با بیان اینکه سرعت‌گیر ذوزنقه‌ای، قوسی داریم،‌گفت: برخی از سرعت‌گیرها بزرگتر و برخی کوچکتر است.

    فغانی با تأکید بر این موضوع که دستورالعمل مشخصی در این زمینه وجود دارد، گفت: سرعت‌گیرها برای آرام‌سازی جریان ترافیکی نصب می‌شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط