فونیکسریمکسبهتام

پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی ترافیک در هفته اول مهر

عصر خودرو- در نخستین جلسه استقبال از مهر ۱۴۰۱ در محل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مباحثی همچون پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی ترافیک در هفته نخست مهر و راه‌اندازی اتوبوس مدرسه به صورت آزمایشی از ابتدای مهر بررسی شد.

پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی ترافیک در هفته اول مهر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صدا و سیما، جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در نخستین جلسه استقبال از مهر 1401 در محل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: معمولا در هفته نخست بازگشایی مدارس، 20 درصد به ترافیک عادی شهر اضافه می‌شود، اما پیش بینی ما برای امسال بیش از 30 درصد است.

    سید ابوالفضل موسوی پور با تأکید بر اینکه سرویس مدارس باید از روز نخست دایر شود، گفت: نداشتن برچسب سرویس مدارس باعث جریمه نخواهد شد، اما با نداشتن معاینه فنی و تخلفات نظیر نبستن کمربند ایمنی از روز نخست مهر به شدت برخورد می‌شود.

    معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران هم در این جلسه با اشاره به صدور برچسب سرویس مدارس گفت: ثبت نام و تأیید صلاحیت متقاضیان سرویس مدارس نیز در حال انجام است.
    وحید سرلک با بیان اینکه هماهنگی با آموزش و پرورش درحال انجام است تا مشکلی به‌وجود نیاید، افزود: نقاط تجمعی که دارای کمبود سرویس در سال‌های گذشته بوده‌اند، شناسایی شده تا مشکلات ازدحام مسافر و کمبود تاکسی رفع شود.

    مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز با بیان اینکه باید طرحی نو در حوزه ترافیک و سرویس مدارس اندیشیده شود، افزود: آمادگی برای اثرات این رویداد (بازگشایی مدارس) در حوزه ترافیکی باید پیش از مهر وجود داشته باشد.
    بهرام نکاحی افزود: طرح راه اندازی اتوبوس مدرسه، آزمایشی از ابتدای مهر اجرا خواهد شد و باید برنامه ریزی‌ها بگونه‌ای باشد که سرویس دانش آموزی به سمت سرویس جمعی دانش آموزی حرکت کند.

    سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران هم با بیان اینکه روند اخذ معاینه فنی سرویس مدارس در سال‌های گذشته راضی کننده نبوده است، افزود: درصد بالایی از اخذ معاینه فنی سرویس مدارس افت پیدا کرده است و باید امسال این تفاوت فاحش جبران شود.
    سید رضا مفیدی درباره هزینه معاینه فنی سرویس مدارس گفت: امروز تنظیم باد 50 هزارتومان است، اما برای معاینه فنی سرویس مدارس 47 هزارتومان دریافت می‌شود بنابراین هیچ بهانه‌ای درخصوص خدمات گران قیمت قابل قبول نیست.

    رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان تهران نیز گفت: پیش از کرونا حدود 200 هزار دانش آموز با 25 هزار خودرو به صورت رسمی از سرویس مدارس استفاده می‌کردند، اما برای سرویس مدارس امسال تاکنون 22 هزار دانش آموز ثبت‌نام کردند.
    سید صدرا خوش قدم با بیان اینکه نبود سرویس و رقابت باعث شده تا اکثر رانندگان به سمت تاکسی‌های اینترنتی سوق داده شوند، افزود: نرخ گذاری فعلی برای متقاضیان سرویس مدارس به صرفه نیست و به همین خاطر ترجیح می‌دهند در تاکسی اینترنتی فعالیت کنند.
    رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان تهران درباره چرایی کاهش ثبت‌نام دانش آموزان برای سرویس مدارس گفت:از سوی دیگر خانواده‌ها اعلام می‌کنند هزینه سرویس مدارس بسیار بالاست بنابراین پیشنهاد می‌شود طرحی اندیشیده شود تا دانش آموزانی که قادر به ثبت‌نام برای سرویس مدارس نیستند از حمل و نقل عمومی یا اتوبوس استفاده کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط