فونیکسریمکسبهتام

رییس پلیس راهور یزد:

سرعت گیرهای غیر ضروری در یزد، جمع آوری می شود

عصر خودرو- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد با اشاره به نصب دوربین های کنترل سرعت در اغلب نقاط شهر گفت: سرعت گیرهای غیر ضروری در شهر، جمع آوری می شود.

سرعت گیرهای غیر ضروری در یزد، جمع آوری می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا،  سرهنگ 'محمد پورشمس' روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون در برخی از معابر و خیابان های اصلی شهر، نسبت به جمع آوری آنها اقدام شده است.
    وی با بیان اینکه این روند با نظر کمیته فنی که متشکل از دستگاه های مختلف است تداوم می یابد بر همکاری رانندگان و رعایت دقیق مقررات تاکید کرد و مهمترین رویکرد پلیس برای کاهش حوادث راهنمایی و رانندگی را فرهنگ سازی و جلب همکاری مردم و رانندگان در رعایت مقررات ذکر کرد.
    پورشمس اظهار داشت: با فعالیت های فرهنگی و اقدام های پیشگیرانه در چهارماهه اول امسال، شاهد کاهش 38 درصدی تصادفات منجر به فوت هستیم.
    وی به توقیف 2 هزار موتورسیکلت متخلف در این مدت خبر داد و برخورد با فعالیت های مخاطره آمیز رانندگان را در راس برنامه های این پلیس ذکر کرد.
    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد یادآور شد: 57 درصد تصادفات این شهرستان بخاطر رعایت نکردن مقررات توسط راکبان موتورسیکلت است ضمن آنکه بیشترین علت تصادفات درون شهری، رعایت نکردن حق تقدم ، بی توجهی به جلو و استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی است.
    همچنین مسئول آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور یزد گفت: ارتقای فرهنگ ترافیک توسط مردم و رانندگان، محور اصلی برنامه های پلیس است.
    سرهنگ علیرضا آدمی زاده افزود: در این خصوص در یکسال گذشته افزون بر 2 هزار کلاه ایمنی رایگان بین راکبان موتور سیکلت توزیع شده است.
    وی با بیان اینکه برگزاری دوره آموزشی در خصوص فرهنگ ترافیک با حضور 25 هزار نفر از مردم و همچنین 2 هزار و 100 کارمند انجام شد، تصریح کرد: برای فرهنگ سازی ترافیک نه تنها پلیس راهور که همه دستگاه های آموزشی و فرهنگی باید همکاری کنند.
    آدمی زاده همچنین از رسانه های گروهی و نشریات، خواستار همکاری با پلیس راهور برای فرهنگ سازی ترافیک شد .
    حدود 300 هزار دستگاه خودرو و بیش از 400 هزار دستگاه موتورسیکلت در استان یزد تردد می کنند.
    از جمعیت یک میلیون و 138 هزار نفری استان 60 درصد در شهرستان یزد زندگی می کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم