فونیکسریمکسبهتام

مدیریت ترافیک تانکرهای سوخت ورودی از باشماق به مریوان و سنندج

عصر خودرو- به دلیل تردد تانکرهای حمل سوخت از باشماق به مریوان و سنندج، مدیریت ترافیک در این مسیر ضروری به نظر می رسید که در این راستا ساخت تقاطع غیرهم‌سطح سقز-مریوان-سنندج در انجام این کار مؤثر است.

مدیریت ترافیک تانکرهای سوخت ورودی از باشماق به مریوان و سنندج
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳:۰۰

    ‌به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از‌ پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی در سفر‌ وزیر راه و شهرسازی به استان کردستان، عملیات اجرایی تقاطع غیرهم‌سطح سقز-مریوان-سنندج (سه‌راهی مریوان) به دستور وی آغاز شد.

    شهرام ملکی، مدیرکل راه و شهرسازی کردستان، در این‌باره می‌گوید: ‌به دلیل تردد تانکرهای حمل سوخت، مدیریت ترافیک در این مسیر ضروری به نظر می‌ رسید و ساخت این تقاطع در انجام این کار موثر است.

    وی با بیان اینکه این مسیر حادثه‌خیز است، اظهار داشت: براساس آمارها از سال 88 تاکنون 57 تانکر حمل سوخت در این مسیر (سه راهی سنندج - مریوان) واژگون شده اند.

    ملکی یادآور شد: 100 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه برآورد شده و پس از انجام مناقصه، کار به پیمانکاران بومی واگذار شده که تکمیل آن تاثیر بسیار زیادی در مدیریت ترافیک ورودی به شهر سنندج از سمت سقز و مریوان دارد.

    بنابراین گزارش، تا ابتدای سال 91 این پروژه 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که بعد از متوقف شدن عملیات اجرایی کنارگذر شرقی سنندج این پروژه نیز متوقف شد تا اینکه پس از ملاقات مسئولان استانی با وزیر راه و شهرسازی در سال 96 آخوندی بر ضرورت اجرای این پروژه تاکید کرد.

    اهمیت این پروژه در مدیریت ترافیک تانکرهای سوخت ورودی از باشماق به مریوان و سنندج است، به طوری‌که براساس آمار مردم محلی از سال 78 تاکنون حدود 57 تانکر سوختی در این نقطه واژگون و یا موجب بروز حادثه شده‌ است.

    ‌محلی که تقاطع غیرهم‌سطح در آن نقطه اجرا می‌شود یک نقطه حادثه‌خیز محسوب می‌شود که برای اجرای آن اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان نیاز است؛ البته با ترک تشریفات و بهره‌گیری از پیمانکاران بومی به منظور افزایش سرعت اجرای پروژه اقدام شده است.

    یادآور می‌شود همه رمپ‌ها و لوپ‌های تقاطع غیرهم‌سطح سقز-مریوان-سنندج به غیراز موارد مربوط به اتصال به کنارگذر شرقی در دستور کار قرار دارد.

    ‌در مراسم آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهم‌سطح سه‌راهی مریوان خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه، هوشنگ عشایری معاون وزیر و نمایندگان استان کردستان  وزیر راه و شهرسازی را در این بازدید همراهی کردند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو