فونیکسریمکسبهتام

لزوم دارا بودن بیمه شخص ثالث برای خودروهای نفت‌گاز سوز

عصر خودرو- معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: گام اول اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث برای بخشی از خودروهای نفت‌گازسوز با موفقیت اجرا شده که تاثیر بسزایی در افزایش مراجعه جهت تمدید بیمه نامه شخص ثالث داشته است.

لزوم دارا بودن بیمه شخص ثالث برای خودروهای نفت‌گاز سوز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سیدکاظم عزیزی با بیان اینکه با توجه به تکلیف مجلس شورای اسلامی در ماده 48 قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مکلف است از صدور هرگونه کارت و تخصیص اولیه سهمیه یا ادامه آن برای وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه خودداری کند، اظهار کرد: در همین راستا، با محوریت ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و همکاری دستگاههای ذی ربط ازجمله بیمه مرکزی، فراجا و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، در گام اول اجرای این ماده قانونی، بیش از 20 هزار خودرو نفت گازسوز فاقد بیمه نامه که علی رغم گذشت بیش از یک سال از تاریخ انقضاء بیمه نامه همچنان فاقد بیمه بوده اند، در تیرماه سال جاری شناسایی شدند.

    وی افزود: دارندگان این خودروها ابتدا به مدت یک ماه هنگام سوختگیری در جایگاهها پیغام هشدار- بیمه را دریافت کرده و سپس کارت هوشمند سوخت مربوطه تا دریافت بیمه نامه جدید، در لیست خاکستری قرار گرفته و موقتاً غیر فعال شد.

    معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور اظهار کرد: همانگونه که قبلاً نیز به دارندگان این خودروها اطلاع رسانی شده است، این افراد به منظور فعال شدن مجدد کارت هوشمند سوخت خود لازم است بیمه نامه شخص ثالث خود را تمدید و سپس به یکی از دفاتر پلیس +10 سراسر کشور مراجعه و آن را ثبت نمایند.

    عزیزی با بیان اینکه این طرح در گام های بعدی برای سایر خودروهای نفت گازسوز فاقد بیمه نامه نیز اجرا و در ادامه به روز خواهد شد: گفت: همچنین مطابق همین ماده قانونی، درخواست صدور کارت هوشمند سوخت در دفاتر پلیس +10 منوط به احراز بیمه نامه شخص ثالث می باشد.

    وی اظهار کرد: با توجه به منافع اجتماعی بیمه شخص ثالث و تاثیر بالای آن در ایجاد امنیت و اعتماد برای هموطنان، قانونگذار این بیمه را برای کلیه مالکان وسایل نقلیه، اجباری نموده است، لذا به دارندگان وسایل نقلیه توصیه می شود نسبت به اجرای این قانون اهتمام ویژه داشته باشند.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط