فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی :

امضای قرارداد فاز نهایی کنارگذر شرقی اصفهان

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی که امروز به همراه معاون اول رئیس جمهور به اصفهان سفر کرده، از امضای قرارداد فاز نهایی آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان خبر داد.

امضای قرارداد فاز نهایی کنارگذر شرقی اصفهان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،  خیرالله خادمی  توضیح داد: امروز (سه‌شنبه) و در جریان سفر معاون اول رئیس جمهوری به استان اصفهان، قرارداد فاز سوم کنارگذر شرقی اصفهان به طول 30 کیلومتر رسما نهایی شده و وارد مرحله اجرا خواهد شد.

    به گفته وی این فاز که به حدود 350 میلیارد تومان منابع اعتباری نیاز دارد، از سوی شرکت همیاری شهرداری اصفهان ساخته خواهد شد که دولت نیز در این پروژه مشارکتی 30 درصدی خواهد داشت.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره آخرین وضعیت قطعات دیگر این آزادراه نیز توضیح داد: خوشبختانه قطعه اول و دوم این پروژه که در مجموع 63 کیلومتر طول دارد، به پیشرفتی 75 درصدی رسیده و ما امیدواریم که در سال آینده لااقل بهره‌برداری از این قطعات نهایی شود. تاکنون حدود 600 میلیارد تومان برای این پروژه‌ها سرمایه گذاری انجام شده که دولت در این قطعات نیز مشارکتی 30 درصدی داشته است.

    به گفته خادمی این امید وجود دارد که این آزادراه 93 کیلومتری در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز ظرف 2.5 سال آینده به بهره َبرداری برسد.

    وی درباره میزان اهمیت این طرح نیز اظهار کرد: این کنارگذر که بخش مهمی از کریدور شمال به جنوب کشور به حساب می‌آید، ترافیک را از نقاط شمالی اصفهان گرفته در امتداد بزرگراه‌های اصلی و جاده‌های شهرهایی مانند نایین و نطنز ادامه می‌دهد و سپس به آزادراه اصفهان به شیراز متصل می‌کند. از این رو این پروژه در ابعاد مختلف اهمیت زیادی داشته و می‌تواند بار ترافیکی این منطقه را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

    به گزارش ایسنا، شرکت ساخت در طول سال‌های گذشته پیگیری پروژه‌های آزادراهی را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی کشور در دستور کار قرار داده و طرح‌هایی بزرگ مانند آزادراه تهران- شمال، آزادراه اصفهان- شیراز و آزادراه حرم تا حرم را با سرعت قابل توجهی پیگیری کرده‌ است.

    کاهش ترافیک شهرهای بزرگ با ساخت آزادراه‌های کنارگذر یکی دیگر از اولویت‌های مطرح شده در این حوزه است که کنارگذر جنوبی تهران نیز یکی از این طرح‌های مهم به شمار می‌رود.

    برای اطلاع از جدیدترین اخبار جهان خودرو به کانال عصر خودرو در روبیکا بپیوندید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو