فونیکسریمکسبهتام

نظارت بر همه جاده‌ها با اضافه شدن ۲۰۰۰ دوربین ثبت تخلف

عصر خودرو- در شرایطی که وزیر راه و شهرسازی از نصب دوربین در همه جاده‌های کشور تا پایان سال آینده برای نظارت بیشتر خبر داد، به نظر می‌رسد مرکز مدیریت‌ راه‌های کشور برنامه‌ای برای نصب ۲۰۰۰ دستگاه دوربین ثبت تخلفات در جاده‌های کشور دارد.

نظارت بر همه جاده‌ها با اضافه شدن ۲۰۰۰ دوربین ثبت تخلف
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، روز گذشته رستم قاسمی در حاشیه همایش سراسری پلیس راهور با حضور در جمع خبرنگاران درباره ایمنی جاده ها و رفع نقاط حادثه خیز گفت: 450 نقطه حادثه خیز زمینی را در کشور برطرف کردیم و دوربین ها را نیز برای افزایش نظارت و برخورد با تخلفات داریم که این دوربین ها در بخش های مختلفی از جاده ها فعال اند و ما در صدد هستیم تا پایان سال بعد تمام جاده های کشور به دوربین مجهز شوند.

    بر اساس بررسی‌های خبرنگار ایسنا و اطلاعات بدست آمده از مرکز مدیریت راه‌های کشور حدود 1900 دوربین ثبت تخلفات و کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی نصب شده که تقریبا 90 درصد محورهای شریانی را پوشش می‌دهد.

    حدود 80 هزار کیلومتر راه اصلی (شامل بزرگراه، آزادراه و) در کشور داریم از این میزان حدود 35 هزار است کیلومتر راه شریانی داریم که در این محورها حدود 1900 دستگاه دوربین ثبت تخلفات و کنترل سرعت نصب شده و نزدیک به 90 درصد این راه‌ها از نظر تجهیزات نظارت تصویری پوشش داده شده است.

    بر اساس تعاریف موجود، محورهای شریانی باید حداقل یکی از شاخص‌های اصلی شامل تردد بیش از هزار تردد سواری در ساعات اوج، اتصال مراکز استان‌ها و قرار گرفتن در زمره راه های ترانزیتی را داشته باشد. همچنین طبق قانون تجهیز دوربین در محورهای شریانی بر اساس این تعریف در اولویت قرار دارد.

    بنابراین مرکز مدیریت راه‌های کشور برنامه نصب 2000 دوربین ثبت تخلفات و کنترل سرعت در محورهای شریانی و حتی برخی محورهای غیرشریانی اما پرتردد را در دستور کار خود قرار داده است و باید دید که در سال آینده بودجه و اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این برنامه مهم در اختیار وزارت راه و شهرسازی و مرکز مدیریت راه‌های کشور قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو