فونیکسریمکسبهتام

وزیر راه: شبکه ترانزیت کشور به اندازه نفت درآمدزاست

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران سرزمین فرصت‌های لجستیکی و ترانزیتی است و شبکه ترانزیت، کریدور، راه‌ و ریل به اندازه نفت می‌تواند برای کشور تولید ثروت و درآمد کند.

وزیر راه: شبکه ترانزیت کشور به اندازه نفت درآمدزاست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، مهرداد بذرپاش روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح یکهزار میلیارد تومان پروژه ارتقای ایمنی راه‌های استان اصفهان افزود: وجود این شبکه، سرمایه و اثرات عظیمی را نصیب کشور و آیندگان خواهد کرد و قدرت سیاسی‌ نظام اسلامی را نیز بالاتر خواهد بُرد.

    وی با ابراز خرسندی از اجرای این پروژه‌ها در اصفهان توسط سازمان راهداری کشور تصریح کرد: طرحی ضربتی برای ارتقای کیفیت راه‌ها در سازمان راهداری کشور در حال اجراست و به این منظور 200 اکیپ در راه‌های اصلی ایران تشکیل شده است و انتظار می‌رود این پروژه‌ها تابستان امسال تکمیل شود زیرا مردم بویژه بعد از بارندگی‌های اخیر در برخی راه‌ها دچار مشکل هستند.

    وی با بیان‌ وجود 290 هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در کشور گفت: در چارچوب برنامه هفتم توسعه، احکام خوبی در نظر گرفته شده است که در صورت تصویب آنها، سازمان راهداری کشور ارتقا خواهد یافت و منابع پایدارتری نصیب این سازمان خواهد شد.
    وزیر راه و شهرسازی با بیان‌اینکه سازمان راهداری مرجع حوزه ترانزیت در کشور است، خاطرنشان کرد: اینک شاهد نوعی درهم ریختگی در حوزه ترانزیت کشور هستیم زیرا دستگاه‌های متعدد مدعی داشتن مسوولیت در این حوزه هستند در حالی که مسوولیت بسیاری از کارها در عمل بر عهده سازمان راهداری است اما با تصویب برنامه هفتم توسعه، در حوره ترانزیت کشور نظم ایجاد خواهد شد.

    به گفته بذرپاش، تمهیدات لجستیکی کشور در برنامه هفتم توسعه بر عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته شده است.

    به گزارش ایرنا، امروز سه پروژه ارتقای ایمنی راه‌های استان اصفهان با اعتبار بالغ بر یک هزار میلیارد تومان با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

    آیین بهره‌برداری از پل دوم شهر گَز، صبح امروز با حضور مهرداد بذرپاش و هیات همراه برگزار شد.

    شهر تاریخی گَز در 18 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

    پل گز با اعتبار 400 میلیارد ریال در دو دهانه 27 متری و عرض 14 متری با هدف ارتقا ایمنی، کاهش تصادفات و رفع نقاط پُرتصادف احداث شده است.
    در این آیین همچنین بطور همزمان 30 کیلومتر روشنایی طولی و 25 کیلومتر ارتقا حفاظت راه‌ها و 6 هزار کیلومتر خط‌کشی راه‌ها بهره‌برداری شد.

    برای پروژه‌های ارتقا ایمنی راه‌های استان در این بخش یکهزار و 400 میلیارد ریال هزینه شده است.
    همچنین 300 کیلومتر روکش راه‌ شریانی و اصلی استان با اعتبار هفت هزار و 500 میلیارد ریال و 160 کیلومتر روکش حفاظتی راه‌ فرعی و روستایی با اعتبار 720 میلیارد ریال، امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی بطور همزمان به بهره‌برداری رسید.

    وزیر راه و شهرسازی صبح امروز به منظور افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های مسکن و راه و بازدید از دیگر طرح‌های عمرانی فعال در این حوزه وارد اصفهان شد.

    افتتاح همزمان 665 واحد مسکونی شامل 305 واحد تکمیلی مسکن مهر، 296 واحد مسکن ایثارگران بهارستان و 64 واحد پروژه مشارکتی در بهارستان و آغاز همزمان آغاز عملیات احداث 52 هزار و 985 واحد مسکونی در 40 شهر استان از برنامه‌های امروز وزیر راه و شهرسازی در اصفهان بود.

    بذرپاش همچنین از شرکت هواپیماسازی ایران(هسا) بازدید کرد .

    وی در ادامه قرار است از پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران نیز بازدید کند و سپس در جلسه شورای مسکن استان حضور یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط