رشد سه ماهه صادرات با افزایش نرخ ارز محقق شد

دست‌انداز تحریمی صادرات

عصر خودرو- یکی از مهم‌ترین متغیرهای تجارت خارجی در هر کشوری تغییرات نرخ ارز است، به این معنا که همراه با نوسانات ارزی مبادلات تجاری نیز تحولات نسبی را تجربه خواهد کرد.

يکشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۳:۰۰

دست‌انداز تحریمی صادرات

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، بسیاری از کشورها برای تقویت صادرات خود و بهبود تراز تجارت خارجی، سیاست کاهش ارزش پول ملی را اتخاذ می‌کنند. اما در ایران در اوایل دهه 90 که نرخ ارز روند افزایشی پیدا کرد، این افزایش چندان در صادرات غیرنفتی موثر واقع نشد. اما در بخش خودرو صعود نرخ ارز در همان سال‌ها با رشد بسیار کند صادرات این کالا مواجه شد.

در هر صورت آنچه مشخص است تاثیر نرخ ارز به‌خصوص در بخش صادرات وابستگی زیادی به شرایط اقتصادی کشور دارد، این در حالی است که همراه با افزایش سرسام‌آور نرخ ارز از یک ماه گذشته این سوال مطرح می‌شود که آیا شرایط به‌وجود آمده در نرخ ارز و همچنین قرار گرفتن ایران در شرایط تحریم می‌تواند روند صادرات خودرو را صعودی کند؟ آنچه مشخص است صادرات خودرو از سال گذشته سیرنزولی به خود گرفت، حال آنکه از ابتدای سال‌جاری روند کاهشی صادرات متوقف و حتی با رشد 39 درصدی همراه شد. در این زمینه بسیاری از کارشناسان افزایش صادرات در سه ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته را حاصل روند صعودی نرخ ارز می‌دانند.

آماری که چندی پیش اتاق بازرگانی تهران از صادرات خودرو در سه ماهه بهار امسال منتشر کرد گویای آن است که صادرات زنجیره خودروسازی کشور، در سه ماه ابتدایی سال‌جاری به نسبت مدت مشابه سال پیش از آن 39 درصد رشد داشته است. در این مدت 28 میلیون و 300 هزار دلار انواع خودرو و قطعات مرتبط با این صنعت از کشور صادر شد. با توجه به افزایش نرخ ارز از ابتدای سال‌جاری می‌توان به وضوح به نقش نوسانات ارزی در صادرات پی برد. این در شرایطی است که برخی افراد با توجه به اعمال تحریم‌ها، معتقدند صادرات با وجود افزایش نرخ ارز بازهم روند کاهشی پیدا خواهد کرد؛ این کارشناسان  استدلال می‌کنند با توجه به نرخ برابری ریال در مقابل ارزهای خارجی، هرچند صادرات از ایران بسیار مزیت پیدا کرده اما تحریم‌ها به‌طور حتم سرعت‌گیر افزایش صادرات خواهد بود.

به این ترتیب مشخص است که در شرایط تحریم نرخ ارز خیلی نمی‌تواند در روند افزایشی صادرات موثر باشد. این سوال هم‌اکنون مطرح است که با توجه به تحریم‌های ایالات‌متحده آمریکا که از 10 روز آینده آغاز خواهد شد، بخش صادرات خودرو چه وضعیتی پیدا خواهد کرد؟ و اینکه با گذشت سه ماه روند صعودی صادرات آیا در سه ماه دوم سال شاهد نزول صادرات خواهیم بود؟

در این زمینه باید به دو نکته توجه کرد. نکته اول اینکه در شرایط تحریم به‌دلیل مشکلاتی که پیش‌روی تجارت خارجی قرار خواهد گرفت صنعت خودروی کشور به‌دلیل وابستگی به برخی قطعات به‌طور حتم با افت تولید همراه خواهد شد؛ به این ترتیب سخن گفتن از صادرات در شرایط تحریم بیهوده است. نکته دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد این است که در صورت ثبات تیراژ یا افزایش آن، پایین بودن کیفیت تولید محصولات صنعت خودروی کشور چالش دیگری در این زمینه است. در شرایط فعلی با توجه به تولید خودرو روی پلت‌فرم‌های قدیمی، این محصولات شانس چندانی برای صادرات نخواهند داشت.

در این زمینه بسیاری از دست‌اندرکاران صنعت خودرو تاکید دارند که اگر تا همین میزان صادرات هم محقق شده، بیشتر به‌دلیل مسائل سیاسی بوده است. با این حال اما برخی کارشناسان نگاه خوشبینانه‌ای نسبت به شرایط کنونی دارند و معتقدند که با توجه به کاهش ارزش ریال نسبت به ارزهای بین‌المللی، صنعت خودروی کشور می‌تواند از این امکان نهایت استفاده را ببرد و صادرات از زنجیره خودروسازی را افزایش دهند. در این زمینه یک کارشناس خودرو سه شرط برای این امر قائل است؛ شرط اول خصوصی‌سازی، شرط بعدی حرکت به سمت اصلاح الگوی تامین و تولید و در نهایت شرط آخر تسهیل شرایط حاکم بر کسب‌و‌کار کشور. به اعتقاد این کارشناس چنانچه این سه شرط موردتوجه قرار بگیرد، می‌توان شاهد بهبود شاخص صادرات در این صنعت بود.
   تسریع در روند به‌روزرسانی پلت‌فرم‌ها

آنچه مشخص است مقاصد صادراتی زنجیره خودروسازی کشور بیش از آنکه براساس مولفه‌های حاکم بر بخش تجارت باشد، بیشتر تحت‌تاثیر مواضع سیاسی شکل گرفته که این امکان زمینه صادراتی برای بنگاه‌های تولیدکننده داخلی فراهم کرده است تا محصولات خود را به آن‌سوی مرزها صادر کنند.   

در این زمینه فربد زاوه، کارشناس خودرو، در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» تاکید دارد که صادرات خودروسازان محدود به چند کشور مشخص است و بیشتر نیز بر پایه همکاری با کشورهای دوست با استراتژی مشخص استوار است تا موضوع جذب تقاضا. بنابراین چنانچه در ساختار سیاسی این کشورها تغییراتی ایجاد شود یا آنکه چالش سیاسی میان ایران با این کشورها به وجود بیاید به سرعت صادرات خودرو هم تحت‌الشعاع قرار گرفته و کاهش می‌یابد.

در واقع این کارشناس خودرو به معضلات نگاه سیاسی به موضوع صادرات اشاره دارد، و اینکه وقوع هر اتفاقی در این کشورها مسیر صادراتی ایران را تغییر خواهد داد.

به‌طور مثال سوریه به سبب نزدیکی که میان دولت آن کشور و دولت ایران حاکم بود، به‌عنوان یکی از مقاصد صادراتی صنعت خودرو ایران شناخته می‌شد؛ بروز جنگ سبب شد تا صادرات زنجیره خودروسازی کشور به سوریه متوقف شود.

این کارشناس خودرو همچنین به این نکته اشاره می‌کند که صنعت خودروی ایران همچنان در تامین بازار داخل با مشکلاتی روبه‌رو است و میزان تیراژ فعلی این صنعت جوابگوی بازار داخل نیست، از دیگر سو تولید محصولات روی پلت‌فرم‌های قدیمی و کیفیت پایین بخش تولید، سبب می‌شود تا بحث حفظ و افزایش صادرات در شرایط فعلی بیهوده باشد. 

بعد از اجرای شدن برجام شرایطی فراهم شد تا محصولات حاصل از پلت‌فرم‌های جدید در خطوط تولید خودروسازان قرار گیرد و البته نیم‌نگاهی به توسعه صادرات هم در زنجیره خودروسازی کشور قرار داشت.

براساس قراردادهای خارجی، قرار بود تا 30 درصد محصولات پسابرجامی به بازارهای بین‌المللی عرضه شود، با این حال اما با نقض برجام و خروج شرکای خارجی این بند نیز کمکی به صادرات خودرو نکند. در این زمینه زاوه با اشاره به اینکه با وضعیت تولید خودروهای پسابرجامی امکان صادرات نیز منتفی خواهد بود، می‌گوید: اگر هم نقض برجام صورت نمی‌گرفت قراردادهای منعقده میان خودروسازان داخلی با شرکای اروپایی بعد از توافق‌نامه نیز به صدور این محصولات نمی‌انجامید. این کارشناس برای محقق‌نشدن صادرات در پساتحریم دو نکته را مورد توجه قرار می‌دهد. اول، تیراژ پایین این خودروها است. بر اساس توافق صورت گرفته تولید خودروهای پسابرجامی به میزانی بوده است که در بهترین شرایط می‌توانسته تا نیازهای بازار داخلی را تامین کند و دیگر مازاد تولیدی وجود نداشته تا خودروسازان آن را صادر کنند. نکته دیگر ساخت داخلی 40 درصدی این خودروها است.

با این میزان ساخت داخل و همچنین تیراژ پایین که به آن اشاره شد، این امکان برای خودروسازان وجود ندارد تا بتوانند محصولات تولید شده را با قیمتی رقابتی به بازار عرضه کنند. این در شرایطی است که مباحث قیمت تمام‌شده و همچنین قیمتی که محصول با آن به بازار عرضه می‌شود، در شرایط فعلی حرف اول را در بحث صادرات می‌زند.

زواه همچنین به دو معضل دیگر هم در ارتباط با بحث صادرات اشاره می‌کند. معضل اول، کندی روند تغییر در فرآیند تولید در خطوط تولید خودروسازان داخلی است. معضل دیگر، ساختار مدیریتی حاکم بر این صنعت است.

این کارشناس در نهایت با اشاره به آغاز بحث تحریم‌ها معتقد است که صنعت خودرو با توجه به میزان صادرات، نوع محصولات صادراتی و همچنین مقاصد صادراتی، از ناحیه تحریم‌ها دچار مشکل نمی‌شود و به احتمال زیاد می‌تواند حول‌وحوش همین میزان صادرات را انجام دهد. 
   کاهش ارزش ریال فرصتی برای خودروسازان

به‌دست آوردن جایگاهی در بازارهای بین‌المللی برای محصولات صادراتی به نوعی جدی‌ترین چالش برای این بخش محسوب می‌شود. بنابراین با توجه به این شرایط برندهای بی‌نام و نشان مانند خودروسازان داخلی شانس کمی دارند تا بتوانند سهمی از بازارهای بین‌المللی را به خود اختصاص دهند. در این ارتباط حسن کریمی سنجری، کارشناس خودرو، به خبرنگار ما می‌گوید که صادرات خودرو در دنیای امروز به همین سادگی امکان‌پذیر نیست. به‌عبارتی بازارهای خودرویی دنیا تقسیم‌بندی شده و هر کدام تحت تصرف برندهای خاصی هستند که نفوذ و سهم خود را از پس سال‌ها تلاش و پایداری بر احترام به سلایق مشتری به‌دست آورده‌اند. بنابراین شرکت‌های خودروسازی بدون نام و برند نظیر شرکت‌های خودروسازی ایرانی تنها در صورتی می‌توانند به بازارهای صادراتی راه پیدا کنند که بتوانند با شرکت‌های صاحب برند و صاحب بازار مشارکت داشته باشند.

همان‌طور که این کارشناس صنعت خودرو اشاره می‌کند، چنانچه محصولات داخلی بخواهند بخشی از بازارهای بین‌المللی را به دست بیاورند نیازمند همکاری با برندهای بین‌المللی و شناخته‌شده هستند. این همکاری این امکان را برای خودروسازان داخلی فراهم می‌کند که هم شرایط تولید محصول باکیفیت و باقیمت تمام‌شده مناسب (اصطلاحا محصول رقابتی) میسر شود، و هم نفوذ در بازارهای صادراتی به شریک صاحب نام تعلق گیرد.

این کارشناس خودرو با اشاره به قراردادهای پسابرجامی و همچنین تحریم‌های یکجانبه ایالات‌متحده آمریکا علیه صنعت خودرو، می‌گوید: مشارکت با برندهایی نظیر پژو، رنو و سیتروئن برای همین منظور در دستورکار خودروسازی ایران قرار گرفت، اما طبیعی است که تحریم‌ها مانع شکل‌گیری چنین مشارکتی خواهد بود. به صراحت می‌توان گفت بدون مشارکت با شرکت‌های صاحب برند دنیا امکان نفوذ در بازارهای صادراتی امری محال است.اشاره این کارشناس خودرو به بحث تحریم‌ها گویای این مطلب است که بی‌تردید خروج پژو سیتروئن و رنو ازصنعت خودروی کشور، سبب می‌شود تا برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ارتباط با بحث صادرات عملیاتی نشود.

کریمی سنجری همچنین ادامه می‌دهد که نگاه صادرات‌محور اگرچه نگاهی ایده آل و بنای توسعه نیز براساس آن چیده می‌شود، ولی در شرایط تحریم و با فضایی که بر اقتصاد کسب‌و‌کار ایران و نیز صنعت خودروسازی حاکم است کار مشکلی است.  با این حال این کارشناس خودرو به این نکته هم اشاره می‌کند که صنعت خودروی کشور در شرایط تحریم هم می‌تواند همچنان برای صادرات برنامه‌ریزی کند. کریمی سنجری برای تحقق این مساله در شرایط تحریم، شرط‌هایی را قائل است.

این کارشناس درباره شرط‌های تحقق افزایش صادرات در زمان تحریم می‌گوید: ابتدا باید با تکیه بر پتانسیل‌های داخلی این صنعت، راه را برای ارتقای سطح کیفی خودروهای ساخت داخل هموار کرد. به این منظور در گام اول باید دولت از مدیریت دو شرکت بزرگ خودروسازی خارج شود و مدیریت این شرکت‌ها در اختیار مدیران بخش خصوصی قرار گیرد.کریمی سنجری معتقد است، بخش خصوصی بهتر می‌تواند سازوکار نفوذ در بازار داخلی و سپس صادراتی را بیابد.

در گام بعدی باید اصلاح الگوی تامین و تولید در شرکت‌های خودروسازی از یک‌سو و نیز تسهیل کردن شرایط و فضای کسب‌و‌کار اقتصادی در ایران از سوی دیگر باید در دستور سیاست‌گذاران کلان اقتصادی قرار بگیرد. بی‌تردید این نکات می‌تواند زمینه را برای بهبود شاخص نرخ صادرات حتی در شرایط تحریم فراهم کند.

علاوه بر این دو نکته، این روزها اقتصاد ایران شاهد کاهش ارزش ریال در برابر سایر ارزهای بین‌المللی است، این مساله خود می‌تواند به کمک بخش صادرات بیاید و روند آن را تسهیل کند. این کارشناس خودرو در این باره می‌گوید: با توجه به کاهش نرخ برابری ریال در مقابل ارزهای خارجی، امروزه صادرات از ایران بسیار مزیت پیدا کرده. حتی با اینکه بخشی از ماژول‌ها و قطعات خودرو وارداتی است و در شرایط تحریم با هزینه بالا به خط تولید خودروسازی‌ها می‌رسد، ولی از آنجا که براساس یک اصل پایه‌ای اقتصاد همواره مسیر صادرات از کشورهای با پایه پولی ارزان به کشورهای با پایه پولی قوی هموارتر است، صنعت خودرو می‌تواند از این فرصت به نحو شایسته‌ای استفاده کند.

برچسب ها

صادرات خودرونرخ ارزاتاق بازرگانی ایران
مطالب مرتبط بیشتر
چین بازار خودروی آفریقای جنوبی را به دست گرفت نوسان ارز و چالش‌های گمرکی باعث گران شدن قیمت لاستیک می‌شود نیسان خودروهای الکتریکی ساخت چین را به بازارهای جهانی صادر می‌کند محصولات سایپا به زودی در بازارهای روسیه و بلاروس عرضه خواهد شد تارا در یک قدمی خیابان های روسیه گیت ارزی واردات خودرو موافقت بانک مرکزی با تخصیص ۲۰۰میلیون دلار به واردات مجدد خودروهای نو مقدمات صادرات خودرو به روسیه و بلاروس انجام شد صادرات ۱۲۰ میلیون دلاری خودرو در نیمه اول سال «خودرو» با ارز همراه نشد خودروسازان چینی به دنبال جلب اعتماد اروپایی‌ها افزایش واردات خودرو و قطعات چینی به آلمان چین به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان تبدیل می‌شود بازار خودروی روسیه در دست چین رکوردزنی در رکود خودرو سایپا ۱۲۰ هزار خودرو به روسیه صادر می‌کند تامین ارز خودروسازان از صادرات خود تکذیب شد صادرات سالانه ۲۰ هزار دستگاه خودرو تارا به روسیه در دستور کار است صادرات خودروی ترکیه ۳۷۵ برابر ایران چین، یک گام تا رتبه نخست صادرکننده خودرو جهان رشد قابل توجه صادرات خودروهای چینی به جهان استمرار برنامه های فرامرزی سایپا رشد قیمت خودرو پا به پای دلار حضور پرتوان سایپا در عرصه صادرات ژاپن، روسیه را تحریم کرد صادرات ۱۰۰۰ دستگاه کوییک و ساینا به کشور ونزوئلا افزایش فروش خوروهای چینی در قاره آفریقا جهش ۷۶ درصدی صادرات خودرو چین افزایش ۱۴ درصدی صادرات خودروی ترکیه ثبت اولین مازاد تجاری کره‌جنوبی در فروش خودرو چین بزرگترین صادرکننده خودرو شد تولید جدید ب ام و راهی بازارهای جهانی می‌شود صادرات خودروی اروپا سال گذشته رکورد زد آغاز صادرات نخستین خودروساز خصوصی ایران به عراق جهش بیش از ۸۰ درصدی صادرات خودروی چین از سرگیری صادرات خودروهای تجاری و خدمات مهندسی به ترکمنستان با محصولات فعلی خودرو نمی‌توان بازار عمان را دست گرفت خودروهای برقی پیشتاز چین مشخص شدند تفاهم نامه صادرات ایران خودرو با کشور عمان به امضا رسید امضای تفاهم صادرات خودرو از ایران به عمان امضای تفاهم صادرات خودرو از ایران به عمان برای واردات خودرو از ارز با منشاء خارجی استفاده شود پیش‌بینی واردات حداکثر ۱۰هزار خودروی کارکرده قرارداد صادرات سه خودرو به روسیه و بلاروس منعقد شد ۴۵ هزار محصول سایپا راهی روسیه و بلاروس می‌شوند ۴۰ هزار دستگاه خودروی ایرانی در راه سنگال تولید و صادرات خودروی تایلند بر مدار صعود سایپا ۴۵ هزار دستگاه خودرو به روسیه صادر می کند صنعت خودروی مکزیک شتاب گرفت افزایش محبوبیت خودورهای چینی در بازارهای جهانی صادرات قطعات خودرو در سال ۱۴۰۴ به ۶ میلیارد دلار می رسد صنعت خودرو در ۱۴۰۲ به کدام سمت می‌رود؟ تامین ارز واردات خودرو از چین و ترکیه ممانعت از تولید اتوبوس‌ برقی ایرانی با وجود صادرات صادرات خودرو محور تجارت ایران با غرب آفریقا ارز منشا خارجی برای واردات خودرو به کار گرفته شود ایران آماده شروع صادرات خودرو به روسیه است خیز بلند برای مقاصد جدید صادراتی سایپا تمرکز روی بازارهای صادراتی، هدف گروه سایپا است «شامخ» خودرو در مرز رکود کدام کشورها بزرگ‌ترین صادر کنندگان خودروی جهان هستند؟ ازسرگیری صادرات ایران خودرو به ونزوئلا پس از هشت سال قرارداد صادرات محصولات گروه سایپا به بلاروس و روسیه امضا شد ورود اولین محموله صادراتی سایپا به ونزوئلا ایران‌خودرو صادرات دوهزار دستگاه خودرو به روسیه را استارت زد ۲۰ میلیارد دلار صادرات خودروی ترکیه به اتحادیه اروپا نوسان نرخ ارز عامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت خودرو در بازار رشد ۱۰۰ درصدی صادرات خودروهای الکتریکی چین توسعه صادرات با رویکرد صادرات اقتصادی نقش پررنگ همراه خودرو در حوزه صادرات بازار بی قاعده خودرو در بورس کالا شفاف شده است دست پُر کوییک در بازار خودرو گفتگو برای صادرات خودروهای ایرانی به روسیه روس‌ها سوار بر خودروی ایرانی راه تازه سایپا فراتر از مرزها دستیابی کشور به بازارهای صادراتی خودرو اتفاق می افتد امضای قرارداد ۳۰۰ میلیون دلاری با مسکو ارسال دومین محموله صادراتی تارا اتوماتیک به ارمنستان خوراک ارزی خودروسازان در نیمسال نخست آغاز صادرات محصولات ایران‌خودرو به ونزوئلا شرط ایران برای صادرات خودرو به ونزوئلا خودروهای چینی بازار آسیای مرکزی را فتح کردند پارادوکس ارزی خودرو ارسال اولین محموله صادراتی سایپا به ونزوئلا تاثیر نوسانات نرخ ارز در بازار خودرو برنامه صادرات ۵۰ میلیون دلاری سایپا تا پایان سال شعار سایپا بهترین کیفیت با بهترین سازنده صادرات ۳۵۰۰ دستگاه محصولات ایران‌خودرو به آذربایجان پیوند ناگسستنی قیمت خودرو با دلار کیفیت رمز بقای زنجیره تامین و خودروسازی خودروهای ایرانی وارد بازار آفریقا می‌شوند؟ «ال نود» با قطعات‌ بومی ساخته می‌شود آغاز صادرات خودروی ایرانی به ارمنستان مصارف ارزی خودروسازان در بهار بازار خودرو در تعلیق رشد صادرات خودرو از مسیر احیای سایت‌های خارجی صادرات نخستین محموله تارا و دنا به ارمنستان آغاز صادرات خودرو از سال ۱۴۰۲ اروپا مقصد محبوب خودروهای برقی چینی برنامه بلندمدت ایران خودرو برای حضور در بازار روسیه بازارهای خارجی را به راحتی واگذار نکنیم صادرات خودرو و قطعات یدکی در دستورکار شرکت‌های خودرویی ایران در مسکو تارا، رانا و دنا بیش‌ترین شانس ورود به بازار روسیه را دارند نوسانات ارز و بحران اقتصادی چرخ‌های صنعت خودروسازی پاکستان را کندتر کرد مهره توانمند ایران خودرو برای بازار داخلی و صادرات محاسبات گمرکی با نرخ ارز جدید یک سال عقب می افتد روند ادامه‌دار صادرات ۶۰ درصدی جهانی خودروهای الکتریکی چین امسال ۱۵ هزار دستگاه خودرو صادر می‌کنیم ارز گوشی آیفون به واردات خودرو اختصاص می‌یابد مشکلی در تأمین ارز واردات خودرو نیست صادرات اولین محموله تسلا از چین تصویب کلیات طرح واردات خودرو فقط به نفع خودروسازان داخلی است واردات در برابر صادرات خودرو، انحصار در انحصار است بررسی چالش اصلی واردات خودرو در ازای صادرات معبر واردات خودرو باریک تر شد صادرات ۱۴ میلیون دلاری گروه خودروسازی سایپا رکورد شکنی صادرات بهران در سال ۱۴۰۰ افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصولات، محور برنامه های ایران‌خودرو ورود خودرو به منطقه «تردید» خودروهایی که با پول خرید سمند می‌توان وارد کرد خودروهای ایرانی در راه مسکو بهمن موتور؛ قطب سوم خودروسازی با اهداف صادراتی صادرات ۳۰ میلیارد دلار قطعه و خودرو از ترکیه انحراف از برنامه صادرات خودرو دلار، قیمت خودرو را نزولی کرد اشتهای ارزی خودروسازان مخارج ارزی خودروسازان صادرات سمند به روسیه متوقف شد بررسی چرایی روند کند کاهش قیمت خودرو نسبت به کاهش نرخ ارز سایپا صادرکننده نمونه صنعت خودرو شد سبقت خودرو از ارز تامین نیاز خودروی بازار گینه کوناکری با محصولات ایران‌خودرو صادرات خودروهای ایرانی به آفریقا واردات در ازای صادرات؛ با کدام خودروها؟ ‌مسیر صادرات خودرو به سوریه بازگشایی می‌شود؟ دومینوی صادرات صوری‌، این بار در خودرو ایران ۱۴۰۰ دستگاه خودرو به آذربایجان صادر می‌کند صادرات ۵۸.۴ میلیون دلار خودرو و لوازم یدکی در هفت ماه فرجام واردات خودرو با «شروط صادراتی» مشکلات ارزی سوریه دلیل ممنوعیت واردات خودرو به این کشور است مجلس مجوز واردات خودرو به ازای صادرات آن را صادر کرد تشویق سوریه به واردات مجدد خودرو ایرانی از طریق تهاتر محدودیت واردات خودرو به سوریه برای همه کشورهاست صادرات ضعیف خودرو و رویای صمت صعود قیمت به بازار خودرو بازگشت؟ آمادگی ایران خودرو برای صادرات محصولات سواری و تجاری به ترکمنستان صحبت از صادرات، طرح واردات را به حاشیه می‌برد صحبت از صادرات و واردات خودرو بازار را ملتهب می کند تدوین برنامه صادرات خودرو تا دو هفته دیگر به پایان می‌رسد رقابت بدون واردات بی معنا است سیگنال وارداتی به خودروسازان؟ قرار نیست با مصوبه واردات خودروی خارجی مجلس اتفاقی بیفتد خودروهای سنگین داخلی در صورت تامین منابع مالی توان رقابت با تولیدات روز دنیا را دارند جزییات واردات خودرو اعلام شد رشد دو هزار برابری صادرات تا ۱۴۰۴؟ حلقه مفقوده برنامه صادرات یک میلیون خودرو ورشکستگی کارخانه ها و گرانی بی سابقه با بخشنامه جدید گمرک واردات خودرو انحصاری می‌شود؟ طرح تولید و صادرات محصولات ایران خودرو به سوریه ابلاغ شد تارا؛ کلید توسعه صادرات ایران خودرو تکرار موفقیت چری در صادرات به عنوان برترین صادر کننده خودرو چرا با وجود کاهش نرخ ارز خودرو ارزان نمی شود؟ سفیر ایران در روسیه: محصولات ایران خودرو قابلیت عرضه به بازارهای جهانی را دارد واردات خودرو در ازای صادرات خودرو به سرنوشت برق و مرغ دچار می‌شود افت ۶۰ درصدی صادرات خودروسازان دلار خودرو را گران کرد بازار بدون مشتری خودرو در انتظار سرنوشت قیمت ارز ادامه ریزش قیمت خودرو با کاهش نرخ دلار مجلس مخالف افزایش بی رویه و غیرمنطقی قیمت خودرو در شورای رقابت است پاسخ معمای ارزی در صنعت خودرو صادرات خودرو با وجود کمبود در بازار؛ الزام استانداردهای ۸۵ گانه برداشته شد! خودروسازان خصوصی باید نگاه صادراتی داشته باشند خودرو گران‌تر می‌شود به فکر صادرات خودروی "تارا" باشید سبد محصولات سایپا متنوع شده است سایپا هنوز خودرویی به آفریقا صادر نکرده است سال گذشته ایران چه خودروهایی را به کدام کشورها صادر کرد؟ افزایش کیفیت خودرو راه صادرات را باز می‌کند افت ۲۲ درصدی صادرات خودرو رمزگشایی از عقب‌نشینی شورای رقابت سقوط ۲.۹ درصدی صادرات خودروی چین در ۲۰۲۰ دیپلماسی ایرانی برای توسعه صادرات خودرو ضرورت افزایش حضور خودروسازان در بازار عراق و سوریه کاهش نرخ ارز تاثیری بر سود خودروسازان داخلی ندارد صادرات ۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو در سال آینده سرازیری قیمت خودرو در جاده ارز دنا پلاس قابلیت صادرات به کشورهای CIS را دارد شرایط جدید واردات خودرو معمای صادرات خودرو به اسپانیا چرا خودروهای ایرانی در خارج مشتری دارند؟ فروش۵.۷ میلیون دلار خودروی ایرانی به ۹ کشور قیمت خودرو متناسب با نرخ ارز کاهش یابد احتمال ریزش قیمت خودرو در هفته جدید افزایش ارزش سهام خودروسازان و زنجیره تامین آن‌ها به دنبال کاهش نرخ ارز پیشنهاد واردات خودرو بدون انتقال ارز خودروسازان چینی در تکاپوی حضوری قدرتمند در بازار اروپا و آمریکا تسلا خودروهای ساخت چین را به اروپا صادر می‌کند ارز برای واردات یا داخلی‌سازی؟ ۱۱۰ هزار خودرو ناقص در نتیجه عدم تخصیص ارز برای ترخیص قطعات از گمرک تامین ارز؛ دست‌انداز جدید واردات قطعه بزرگترین صادرکنندگان خودروهای الکتریکی در جهان تخصیص مجدد ارز دولتی به لاستیک سنگین ارز دیجیتال راهکار مناسبی برای واردات خودرو به کیش است ۱۴.۵ میلیارد دلار صادرات خودرو در شش ماهه نخست اولین خودرو الکتریکی چینی که به آلمان صادر شد را بشناسید اثرات کاهش قیمت دلار بر نرخ خودرو بزرگترین صادرکنندگان خودرو کدام کشورها هستند؟ آرامش بازار خودرو مشروط به نرخ ارز است کاهش مصرف ارزی خودروسازان راز پیشرفت چین در صنعت خودروسازی موج‌سواری بازار خودرو بر نوسان نرخ ارز نرخ ارز؛ عامل تعیین‌کننده در بازار خودرو کمیته تخصیص ارز قطعه سازان تشکیل شد تنظیم بازار خودرو مستلزم ثبات بازار ارز است قیمت خودرو در بازار متناسب با قیمت موثر دلار یا یورو است دو منبع برای تخصیص ارز به قطعه‌سازان مشخص شد تحقق جهش تولید به شرط تامین ارز و مواد اولیه اختصاص نیافتن ارز به قطعات خودرو و برنج از سوی بانک مرکزی در تمام کشورها خودرو کالایی مصرفی است دردسرهای عدم اصلاح نرخ ارز در قراردادهای قطعه‌سازان توزیع عادلانه خودرو با تمهیدات جدید وزارت صمت برخورد قضایی با اخلالگران بازار ارز و خودرو ادامه دارد تسریع در تخصیص ارز مورد نیاز صنعت تایر چرا خودرو‌های داخلی با افزایش نرخ ارز، گران‌تر می‌شوند؟! مشکلی در صاردات خودرو وجود ندارد تعرفه بر صادرات خودرو اروپا روی میز ترامپ افزایش قیمت ارز از ۱۱ هزار و ۵۰۰ به ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان روی بازار خودرو اثر گذاشته است چرا صنعت خودرو به سمت کم‌جانی حرکت کرد؟ تحریم‌ها جلودار مدیران جدید سایپا نیست استارت و دینام ایرانی در راه روسیه بیش از ۹۰ درصد ارز دریافتی را رفع تعهد کرده‌ایم قیمت‌ها در بازار خودرو کاهش یافت افت‌و‌خیز قیمت خودروهای صادراتی ۹۷ آیا کاهش قیمت ارز بر قیمت خودرو تاثیر گذار است؟ ارز، بازار خودرو را از سکه انداخت الزام خودروسازان به استفاده از ارز آزاد افت صادرات خودرو و قطعه در سال ۹۷ قیمت‌گذاری و ایجاد فضای کسب‌و‌کار از اصلی‌ترین چالش‌های صنعت خودرو در بازار خودروهای وارداتی همه فروشنده شدند تغییرات مجدد نرخ ارز از علل عدم کاهش قیمت خودرو است چین صادرات خودروی دست دوم را آزاد کرد ایران پراید را با چه قیمتی صادر می‌کند؟ کاهش صادرات خودروی ترکیه نرخ ارز؛ منشأ تحولات بازار خودرو تثبیت تعرفه خودرو در دوران ممنوعیت شبکه حمل و نقل فرودگاه داکار با محصولات ایران خودرو نو نوارشد مسیر خودروهای وارداتی در ۹۸ کدام شرکت بزرگترین صادرکننده خودرو به آمریکاست؟ قیمت بنزین ۵ هزار تومان شود صنعت خودرو بین دو تحریم کاهش ۲۰ درصدی صادرات خودرو اعلام قیمت خودرو تا هفته آینده تحلیل فعالان بازار از تأثیر کاهش نرخ ارز بر قیمت و کیفیت خودرو سایه ارزی بر صنعت خودرو عبور خودرو از ایست قیمت بلاتکلیفی ارز "حمل و نقل ریلی و اتوبوس‌ها" و افزایش هزینه‌ شهرداری‌ها خودروسازان دوباره سراغ بازار سرمایه رفتند آشفته بازار خودرو و راه های برون رفت از بحران صنعت خودروسازی مانعی در مسیر اجرای خروج فرسوده‌های سنگین تاثیر تعرفه‌ها بر صادرات خودروی چین تخصیص ارز نیمایی به خودروسازان و افزایش قیمت ها شرط واردات لاستیک خودروهای سنگین با ارز ۴۲۰۰ تومان زنجیر تحریم به پای صادرات خودرو صادرات محصولات مشترک ایران و آذربایجان به منطقه اوراسیا تحولات قیمت خودرو در ماه‌های آتی سرباز جدید ام‌وی‌ام چیست؟ برنامه های صادراتی گروه خودرو سازی سایپا خودروهای ساخت مشترک ایران و آذربایجان به روسیه صادر می شود خودروسازان از نابسامانی‌های نرخ ارز چه سودی بردند؟ صادرات صنایع خودرو سازی ترکیه در نه ماه گذشته به ۲۳.۴ میلیارد دلار رسید اثر مثبت FATF بر صنعت خودرو دریافت ۴۰ میلیون تومان اضافه از ثبت‌نام‌کنندگان خودرو به بهانه گرانی دلار نابودی برخی قطعه‌سازان در پی افزایش نرخ ارز ارزبری خودروهای مونتاژی چین در ایران پیشنهاد ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی درباره کارت‌های سوخت مسیر متفاوت خودرو از نرخ ارز ارز، قیمت خودرو را پایین کشید حذف اختلاف نرخ ارز آزاد و ثانویه تاکتیک بازگشت فاصله دو میلیونی خودرو از کارخانه تا بازار پیش بینی تداوم روند کاهش قیمت خودروها با کاهش قیمت دلار سقوط قیمت خودرو همراه با نرخ ارز آغاز به کار هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو بررسی اثر تغییرات قوانین و نوسان نرخ ارز بر واردات خودرو احتمال دور جدید افزایش قیمت ها در بازار خودرو ثبات به قیمت خودرو بر می گردد؟ ورود دستگاه های نظارتی به قیمت گذاری خودروها بحران جدید صنعت قطعه در راه است پیش فروش خودرو همچون سکه و ارز می‌تواند فساد آور باشد بلاتکلیفی نرخ ارز، مهمترین مشکل خودروسازان ارز دولتی دوباره به واردات مواد اولیه تولید لاستیک اختصاص یافت+سند ارزبری بالا و حذف ارز مرجع عامل افزایش هزینه تولید خودرو ریشه‌یابی کاهش عرضه خودرو احتمال پرداخت دیون دولتی شرکت های واردکننده با ارز آزاد قوت گرفت توقف عطف به ماسبق شدن قوانین در حوزه واردات دلار؛ متهم اصلی در ایجاد حاشیه بازار خودرو سایه سنگین نوسانات ارزی بر نوسازی ناوگان منطقی سازی نرخ خودرو با تخصیص ارز رسمی به قطعات خارجی معافیت قطعه سازان از پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز معجزه این صنعت نیست تعیین تکلیف مابه‌التفاوت ارزی و معافیت های آن+ مصوبه خودروهای غیرتجاری دستاورد قیمت گذاری دستوری نوسان قیمت انواع خودروهای داخلی تشدید شد رشد ۵۰۰ درصدی صادرات خودرو در ۴ ماه نخست امسال تلاش نافرجام وزارت صمت در شفاف سازی ارزی راهکارهای یک نماینده برای آزادسازی مشروط قیمت خودرو پیشنهاد معاون وزیر راه برای کاهش خودرومحوری پیش بینی افزایش دوبرابری هزینه حمل و قطعات خودروهای سنگین واردات خودرو مشمول ارز حاصل از صادرات نشد هشدار وزیر صنعت به واردکنندگان خودرو با ارز ۴۲۰۰ تومانی ضرورت نظارت دوره ای بر بسته ارزی به‌دلیل تحریم‌های آمریکا، واردات خودرو از ایران را متوقف کردیم ۲۲ هزار دستگاه خودرو سواری به خارج صادر شد تصحیح سیاست های ارزی در روز شروع تحریم ها، باعث کاهش قیمت دلار، سکه و خودرو شد بسته جدید ارزی قفل ممنوعیت واردات را باز نکرد صادرات خودرو ایران از واردات پیشی گرفت جزئیات تجارت بهاری قطعات خودرو صادرات دو خودروی بنز قاچاق بحران کمبود تایرهای سواری در صورت عدم تخصیص ارز دولتی نابسامانی بازار «کفش» خودرو ادامه تولید در صنعت قطعه یک انتظار واهی است صادرات ۱۰ خودرو سواری بنز قاچاق اوج‌گیری قاچاق بنزین با افزایش نرخ ارز ارز بازار خودرو را از سکه انداخت تحریم شرکای خارجی با تبدیل ایران به پایگاه تولید و صادرات خودرو محقق می شود فقط یک چهارم نیاز ارزی قطعه سازان تامین شده است رضایت مشتری و شفافیت لازمه هر کسب کاری است افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت خودروهای وارداتی در سال جاری تخلف در واردات خودرو را هشدار داده بودیم رشد ۱۴۰ درصدی صادرات خودرو با وجود کاهش تولید ضرورت اختصاص هرچه سریع تر ارز به قطعه سازان قطعه سازان در پیچ و خم گروه های کالایی صادرات خودروسازی ترکیه به ۱۶.۵ میلیارد دلار رسید استعفای نفر اول انتخابات انجمن واردکنندگان خودرو شکایت وزارت بهداشت از رییس انجمن واردکنندگان خودرو وزارت بهداشت بجز آمبولانس، خودروی دیگری وارد نمی‌کند بازار مسکن، خودرو، ارز و سکه کنترل شده است عدالت در "نیما" رعایت نمی شود دلایل سه‌گانه نابسامانی بازار خودرو صادرات قطعات خودرو ۶۶ درصد کاهش یافت اعلام آمادگی تعزیرات برای رفع آشفتگی در بازار ارز و خودرو نمی‎گذاریم «پراید» بازار را آشفته کند خودرو رانا به ۲۴ کشور صادر می شود از حذف ارز دولتی برای خودرو و لوازم خانگی خبر ندارم آمار گواه رشد تولید خودرو، سکه و تامین منابع ارزی است کنترل قیمت به بهانه کنترل تورم پذیرفتنی نیست رکود و نبود خریدار منجر به دپوی لوازم یدکی شد قطعه‌سازان ارز مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند نوسانات بازار وارداتی‌ها به کام مونتاژکاران تراز ارزی، لازمه توسعه صنعت خودرو در شرایط تحریم تعطیلی واحدهای قطعه سازی با پایان مواد اولیه آنالیز قیمت خودرو فردا درکمیسیون صنایع واردات خودرو سخت‌تر از همیشه آخرین وضعیت تخصیص ارز ۴۲۰۰تومانی به واردکنندگان خودرو بدهی ۸۰۰ میلیون دلاری قطعه سازان از خرید اعتباری در انتظار تخصیص ارز صادرات ۶ هزار دستگاه محصولات ایران خودرو به عراق ابهام در تخصیص ارز ۴۲۰۰تومانی به خودرو ارز دولتی خودرو در کش و قوس "سمیه" و "میرداماد" واردات خودرو از فهرست تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی خارج شد شرایط و میزان تامین ارز رانندگان بین‌المللی ابلاغ شد صادرات خودرو کره جنوبی هشت درصد کاهش یافت ثبت سفارش ارزی امسال ۲ برابر سال گذشته بوده است خودروسازان با چه سازوکاری خودرو را گران کردند؟ افزایش قیمت خودرو به بهانه افزایش نرخ دلار ضرورت افزایش ۳۰ درصدی قیمت خودرو با ارزبری فعلی صنعت خودرو ارزبری صنعت خودرو راهی جز افزایش قیمت نمی گذارد گرانی خودرو به بهانه افزایش قیمت دلار قابل قبول نیست خریداران آمادگی خرید خودرو گران را ندارند سرنوشت نامعلوم بازار خودرو با نوسانات ارزی بهبود بازار خودرو تنها با ثبات قیمت دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی به دست قطعه سازان رسید ایران هاب صادرات هاوال به کشورهای منطقه می شود واردکنندگان با ثبت سفارش خود از ارز ۴۲۰۰ تومانی بهرمند می‌شوند اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به قطعه سازان وارد فاز اجرایی شد هدفگذاری صادرات ۱۰ هزار دستگاه خودرو پسابرجامی در سال ۹۷ تغییر نرخ ارز بر اقساط وام نوسازی خودروهای سنگین فرسوده اثر ندارد تولیدکنندگان خودرو در شرایط کنونی کاهش تولید نداشته‌اند طرح "ساماندهی بازار خودرو" تاثیر منفی بر بازار ارز دارد ورود خودروهای صادراتی بلامانع شد سامانه ثبت سفارش واردات خودرو بسته است وزارت صنعت ملزم به اجرای طرح ساماندهی بازار خودرو است احتمال افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومان واردکنندگان: تا ارز ندهند خودرو نخواهیم فروخت بازار خودرو در انتظار تاثیر تصمیم‌های ارزی نساجی و خودروسازی ایران از قرارداد تعرفه ترجیحی زیان‌ جدی دیده‌اند احتمال افزایش هزینه ها در صنعت خودرو دلار ۴۲۰۰ تومانی تاثیری بر قیمت خودروی داخلی ندارد حذف کامل دلار از مبادلات رکود بازار فروش خودرو بر اثر نوسانات قیمت دلار گران یا ارزان شدن کالاها بستگی به تامین ارز از سوی بانک مرکزی دارد مدنی:صنعت خودرو بی‌حساب و کتاب اداره می شود جزئیات ارز تخصیصی به رانندگان کامیون اولین محموله صادراتی شرکت سایپا به افغانستان ارسال شد بازار در انتظار کاهش قیمت خودروهای وارداتی چوب ارز لای چرخ خودروهای پسابرجامی میانگین قیمت هر خودرو سواری صادراتی ایران اعلام شد در پی التهابات بازار ارز ، خودروی ساندرو کمیاب شد! مزیت تولید خودرو با ارز تک نرخی افزایش یافت نقش نوسان ارزی بر قیمت قطعات یدکی اثر دوگانه نرخ رسمی ارز بر صنعت خودرو واکنش بازار خودرو به دلار ۴۲۰۰ تومانی چیست؟ دو محرک صادراتی خودرو هزینه کرد مشوق های صادراتی صنعت خودرو در تحقیق و توسعه فصل خرید خودرو قطعه‌سازان نیازمند حمایت داخلی هستند بالانس ارزی دستاورد افزایش عمق ساخت داخل ارز همه خودروسازان را متضرر کرد نوسانات نرخ ارز قطعا بازار خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهد صادرات ۳۰۰ دستگاه پژو پارس اتوماتیک به عراق دنا پلاس به ناوگان پلیس سنگال پیوست عرضه محصولات جدید ایران خودرو در بازار عراق صادرات ایران خودرو از مرز ۲۰۰ هزار دستگاه گذشت تغییر راهبرد ایران خودرو به سمت صادرات سودآور رئیس جدید مرکز اصناف و بازرگانان ایران منصوب شد صادرات سایپا به آذربایجان آغاز شد وزارت نفت برای واردات قطعات خودرو تنخواه می‌دهد امضای ۸سند همکاری با بلاروس برای تولید خودرو و صادرات دارو صادرات ۱۰۰۰ دستگاه دنا و دناپلاس به بلاروس بازار خودروهای وارداتی در انتظار مرحله دوم افزایش قیمت افزایش صادرات خودروسازان در دستور کار آمادگی ایران برای تولید و صادرات خودرو و تراکتور در سنگال قیمت صادراتی تندر، ۱۰ میلیون تومان اعلام شد صادرات خودرو از ترکیه ۱۹.۵ درصد افزایش یافت ایران ۳ دستگاه پژو ۲۰۰۸ به فرانسه صادر کرد کاهش ۱۹.۱۵ درصدی صادرات خودرو سواری سومین محموله صادراتی سایپا به لبنان ارسال شد امضاء تفاهم‌نامه همکاری پرشیا خودرو و اتاق بازرگانی ایران و آلمان رویای صادرات یک میلیون خودرو ورود اولین محموله خودرو ایرانی به ارمنستان قطب‌نمای کره‌ای صادرات خودرو تداوم افت صادرات خودروسازان پراید صادراتی ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است صادرات ایران خودرو با قطعات آپشن رونق می گیرد ایران بارانداز صادرات خودرو می‌شود سایپا در صادرات خودرو موفق عمل کرده است دست خالی خودروسازان ایرانی از بازار افغانستان ایران خودروساز نیست نرخ ارز واقعی و تعرفه پایین، قاچاق را غیراقتصادی می‌کند افزایش ۳۰ درصدی صادرات خودروی روسیه رویکرد هوشمندانه ایران خودرو در حوزه صادرات یک بام و دو هوای صادرات خودرو افت صادرات در پنج ماه نخست سال نگرش جدید در توسعه بازارهای صادراتی ایران خودرو توسعه محصولات ایران خودرو در بازار قزاقستان سهم محصولات سایپا در عراق بیشتر می شود سایپا با سهم ۶۲درصدی، پیشتاز در عرصه صادرات خودرو سواری افزایش صادرات قطعات گروه سایپا به بازارهای اروپایی و آسیایی پتانسیل خارجی جذب خودروهای پسابرجامی پیش‌بینی رونق صادرات خودرو با تولید محصولات مشارکتی تیشه به ریشه صادرات خودرو صادرات خودرو باید به ۱۵ میلیارد دلار برسد مقصد بهینه خودروهای پسابرجامی کنترل واردات با واقعی‌سازی نرخ ارز برنامه صادرات محصول ایران خودرو به کشورهای همسود تلاش برای صادرات خودروهای لوکس قاچاق ادامه دارد ۵۰۰ دستگاه خودروی نیمه سنگین از قم به عراق صادر می‌شود الزامات حضور در بازار جهانی گزارش ویدئویی از صادرات اولین محموله تولیدخودروهای نیمه سنگین به کشور عراق صادرات اولین محموله تولید خودروهای نیمه سنگین به کشور عراق استقبال ازخودرو ایرانی وزیر جدید و چالش صادرات خودرو صادرات خودرو برای بازار سنجی هدف‌گذاری برای رشد صادرات خودرو صادرات خودرو مکزیک به آمریکا به سطحی بی‌سابقه رسید برنامه ریزی برای کسب ۳۰درصد بازار خودرو عراق ارمنستانی ها ۴۰۰۰ خودرو ایرانی خریدند تمرکز خودروسازی ژاپن بر صادرات راه پر پیچ و خم تحقق رشد صادرات حذف بند «صادرات» از ضوابط واردات خودرو صادرات مجدد خودرو‌های قاچاق در دستور کار است هدف‌گذاری صادرات ۲.۲ میلیارد دلاری خودرو صادرات، حلقه مفقوده کاهش قیمت خودرو جذابیت راه حل تحقق اهداف صادراتی افزایش صادرات ایران‌خودرو به بازارهای منطقه نخستین محموله از محصولات گروه سایپا به گینه بارگیری و ارسال شد هفت‌خوان صادرات خودرویی هیوندای و کیا در صدر صادرکنندگان خودرو به ایران چرا خودروهای صادراتی ارزان‌ترند؟ فاصله بین اهداف و واقعیت‌های صنعت خودرو! سهم سایپا از صادرات خودرو کشور افزایش یافت علت کم‌توانی صنعت خودرو در صادرات محصولات ایران خودرو وارد کردستان عراق می شود سمند به سبد تولیدات ایران خودرو در اسکندریه اضافه شد خروج از کمای صادراتی با مشارکت‌های خارجی؟ مونتاژ خودرو با هدف صادرات صورت گیرد صادرات خودرو خارجی با برند اصلی از ایران مزیت در واردات؛ مشکل در صادرات خودروهای لوکس قاچاق یا صادر می‌شوند یا منهدم صادرات پساتحریمی صنعت خودرو امید به صادرات با خودروهای جدید شرط صادراتی شدن خودروهای پسابرجامی شرایط جدید صادرات خودرو دنا به بازار عراق رضایت مردم منطقه از خودرو‌های ایرانی ۱۰۰ میلیون دلار خودرو و قطعات از کشور صادر شد صادرات یک چهارم خودروهای تجاری تولیدی تراز تجاری مثبت ۲۸۸ میلیون دلار شد صادرات ۲۵ میلیون دلاری خودرو در سال ۹۵ اما و اگرهای صادرات یک میلیون دستگاه خودرو تا سال ۱۴۰۴ صادرات یک میلیون خودرو تا سال ۱۴۰۴ محقق می شود؟ صادرات ایران خودرو رونق گرفت صادرات خودرو مکزیک به آمریکا ۱۱ درصد افزایش یافت حضور در بازارهای صادراتی با خدمات پس از فروش استاندارد قیمت برخی خودروهای سواری در عراق صادرات نخستین محموله تجهیزات خط تولید ایران خودرو به الجزایر نیجریه گزینه ایران خودرو برای توسعه بازار آفریقا نفوذ ایران به بازارهای صادراتی با حربه چین ایران خودروهای لوکس مصادره ای را صادر می‌کند تلاش بیشتر برای افزایش صادرات ایران پایگاهی برای صادرات خودرو به کشورهای عربی آغاز صادرات اولین محصول مشترک سایپا با شرکای خارجی به کشور عراق صادرات خودروهای ایرانی با تعرفه ترجیحی به لبنان رفع محدودیت‌های واردات با هدف صادرات هدف‌گذاری سایپا برای صادرات ۳۴ هزار خودرو در امسال صادرات ۱۵۰۰ دستگاه از محصولات سایپا به عراق خودروهای لوکس قاچاق همچنان در دو راهی صادر شدن و امحاء ایران خودرو صادرکننده نمونه کشور شد سایپا با سهم ۶۰ درصدی ، پیشتاز صادرات خودرو کشور هدف‌گذاری صادرات خودرو در سال ۹۵ محقق می‌شود؟ تامین بازار داخل یا صادرات؟ صادرات بیش از ۳۰۰ دستگاه دنا به الجزایر نشست ویژه گمرک با خودروسازان برای افزایش صادرات خودرو نشست ویژه گمرک با خودروسازان برای افزایش صادرات خودرو تولید و صادرات محور اولویت ماست راه اندازی اولین مرکز عرضه محصولات سایپا در لبنان تمرکز بر تولید خودروهای اتوماتیک مقصد اصلی صادرات پراید کدام کشور است؟ سایپا نیازهای خودرویی عراق را تامین می‌کند ایجاد پایگاه صادراتی خودرو در شمال غرب ایران «پنالتی» صادرات خودروسازان به نفع توازن ارزی مهلت صادرات خودروهای لوکس قاچاق تا آذرماه درخواست سوریه برای خرید ۳۰ هزار خودرو ایرانی صادرات خودرو در اغما رشد ترانزیت خارجی خودرو از بندر آبادان واکنش رییس انجمن واردکنندگان خودرو به معدوم کردن ۱۳ بنز و پورشه قاچاق هزینه صادرات مجدد ۱۳ خودروی لوکس قاچاق از قیمت آنها بیشتر می‌شود تیبا و دنا به آلمان صادر شد جزئیات درخواست بیمه ۱۰۰ میلیون دلاری یکی از خودروسازان ریسک صادرات خودروسازان بیمه می‌شود؟ کاهش صادرات خودروهای کره‌ای درخواست ۱۰۰ میلیون دلاری خودروسازان برای بیمه صادرات خودرو آغاز صادرات خودروهای ایرانی به غرب آفریقا ۵۰۰ میلیون دلار صادرات خودرو محقق می شود؟ اما و اگرهای صادرات خودرو ایران الزامات رشد ۸ درصدی در حوزه صادرات پرش اسب جاده مخصوص از موانع تولید سایپا در آفریقا کشورگشایی می کند صادرات خودرو به عراق متوقف شد چرخ ایران‌خودرو بر محور توسعه صادرات می‌چرخد چرا برنامه صادراتی خودروسازان محقق نمی‌شود؟ بازار داغ فروش پراید کارکرده در عراق چالش سیاسی صادرات خودرو حضور محصولات سایپا در خیابان های بیروت صادرات به اروپا باورپذیر است تولید خودروهای کاربردی با تغییر ماهیت پیش‌بینی صادرات خودرو در سال ۹۵ کشورهای عرب مقصد نهایی نیستند صادرات پراید راست فرمان به پاکستان سایت های خارجی از خواب بیدار می‌شوند آریو سایپا رکوردار متقاضی در نمایشگاه بصره بلاروس مسیر ورود خودروهای ایرانی به بازار روسیه صادرات خودرو ۲ برابر می‌شود صدور گواهینامه بین‌المللی برای خودروهای صادراتی ۱۷۷میلیون دلار خودرو و قطعات در سال ۹۴ صادر شد تازه ترین اخبار از حوزه صادرات ایران خودرو دست‌انداز جدید عراق برای خودروسازان ایرانی تیبا پرفروش‌ترین خودرو عراق شد صادرات پژوهای ایرانی به ترکیه؟ دیدگاه صادراتی ایران در صنعت خودرو وعده صادرات خودروهای ایرانی به کشورهای منطقه در قرارداد جدید با پژو استقرار خودروهای تجاری در پایگاه صادراتی صادرات ۳۰ درصدی خودرو، واقعیت یا رویا؟ ایران‌خودرو در آینده به نیجریه و تونس می‌رود ترسیم سند توسعه صادرات در صنعت خودرو پرش خودرو از موانع ارزی با صادرات محوری اقتصاد مقاومتی یعنی پویا بودن در عرصه های صادراتی و نفوذ به بازارهای بین المللی بخت خودروسازان ایرانی با بازارهای تازه باز می‌شود دیپلماسی صادرات خودرویی با گفتمان سیاسی گذر از دروازه WTO با سیاست‌های غیرتعرفه‌ای سهم صادراتی خودروسازان در بازارهای هدف توسعه صادرات با تبدیل صنعت خودرو به « صنعتی نوین» لزوم ورود مدیر خارجی برای صادرات خودرو افزایش دو برابری صادرات خودرو در ۸ماه با وجود کاهش توان خرید داخلی نخستین محموله وانت آریسان به عراق صادر شد به زودی ایران خودرو در تونس نمایندگی فروش محصولات خود را دایر خواهد کرد تحویل سری جدید محصولات ایران خودرو دیزل به کشور عراق و انعقاد قرارداد جدید صادراتی رشد ۱۰ ‌برابری تولید تیبا در عراق صادرات تنها راه نجات خودرو سازی است صادرات خودرو و نقش آن بر اقتصاد کلان کشور بازار مثبت خودرو ایران در افغانستان صادرات حدود ۱۶ هزار دستگاه خودرو در نیمه نخست سال نیمی از برنامه صادرات خودرو در سال جاری محقق شد کدام کشورها مقصد خودروهای صادراتی ایران هستند عرب‌ها، مالک بیشترین خودروهای لوکس خاورمیانه صادرات خودرو امسال به دوبرابر افزایش می یابد مبادله بانکی، گره ورود خودروسازان ایرانی به شمال افریقا شرط صادرات ۳۰درصدی در امضای قراردادهای خارجی را شنیده‌ایم دلارهای گران، مزیت صادرات خودرو به بازارهای خارجی رکورد صادرات تیبا به عراق شکسته شد افزایش صادرات خودروسازان خارجی از هند عراقی‌ها بزرگترین مشتری خارجی پژو پارس خودرو در تعقیب نفت راه‌اندازی نشان مستقل برای توفیق در صادرات خودرو صادرات پراید با قیمت ۱۷ میلیون تومان عبور خودروهای ایرانی از پیچ رضایت خارجی‌ها فراز و فرود صادرات خودرو افت صادرات خودرو به عراق آینده مبهم صادرات خودرو صادرات بیش از ۶ میلیون دلاری خودرو و لوازم یدکی
برگشت به بالا