نگاهی به سدان‌های ناموفق دهه اخیر در بازار کشور

مغلوبان تنش‌های داخلی

عصر خودرو - در طول سالیان اخیر شاهد حضور انواع برند‌های مختلف خارجی در کشور بودیم که تماما سعی داشتند محصولاتی را برای فروش در کشور در نظر بگیرند که با توجه به سلیقه و نیاز مردم کشور ایران بتواند به فروش بالایی دست یابد. در دهه اخیر سدان‌های مختلفی از برند‌های خوشنام جهانی توسط شرکت‌های مختلف به کشور وارد شد اما به دلایل مختلف و در رقابت با سایر هم‌رده‌ها در فروش با شکست مواجه شدند.

سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲:۰۰

مغلوبان تنش‌های داخلیمغلوبان تنش‌های داخلیمغلوبان تنش‌های داخلیمغلوبان تنش‌های داخلیمغلوبان تنش‌های داخلیمغلوبان تنش‌های داخلیمغلوبان تنش‌های داخلیمغلوبان تنش‌های داخلیمغلوبان تنش‌های داخلی

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این مقاله سعی داریم به بررسی و معرفی سدان‌های شکست‌خورده در بازار کشور و دلیل عدم موفقیت آنها بپردازیم.

سوزوکی کیزاشی
برند سوزوکی و اکثر برند‌های ژاپنی به کیفیت مناسب در قطعات فنی و مواد استفاده‌شده در کابین مشهور هستند. اکثر ایرانیان برند سوزوکی را با مدل گرندویتارا می‌شناسند که توسط شرکت ایران خودرو مونتاژ می‌شود و توانسته است به فروش بسیار خوبی در کشور دست پیدا کند. کیزاشی نیز یکی از محصولات این برند است که در اواخر سال 1390 به صورت محدود با مدل 2012 توسط شرکت ایران خودرو به کشور وارد شد. در آن زمان در بازار ایران کیزاشی باید با رقبایی نظیر هیوندای سوناتا، تویوتا کمری و مزدا3 رقابت می‌کرد؛ خودروهایی که توانسته بودند به محبوبیت و فروش نسبتا بالایی دست یابند. این خودرو اولین تجربه سوزوکی در ساخت یک سدان نیمه لوکس است و در نمای ظاهری به خصوص در قسمت عقب چهره‌ای متفاوت به نمایش می‌گذارد. با گذشت چندین سال از ورود این خودرو به کشور هنوز هم در صورت مشاهده کیزاشی در معابر‌،‌ چهره متفاوت و خاص این خودرو نظرها را به سمت خود جذب می‌کند. کیزاشی در نمای جلو چهره‌ای معقول و ساده دارد در صورتی که در نمای عقب خروجی‌ها چهارضلعی اگزوز و طرح برآمده صندوق عقب به ایجاد چهره‌ای اسپرت کمک کرده است. همچنین در نمای جانبی نیز وجود رینگ‌های 18 اینچی به جذابیت بیشتر این خودرو افزوده  است. در زمینه طراحی ظاهری علی‌رغم تمام تلاش‌ها سوزوکی نتوانست تلفیق مناسبی از خودرویی اسپرت و در عین حال با اصالت ایجاد کند و در زمینه جلب نظر افراد جوان که هدف اصلی از طراحی این خودرو بود موفق عمل نکرد. در بخش داخلی کیزاشی از طراحی ساده و در عین حال لوکس و با کیفیت بهره می‌برد و  سوزوکی، کیزاشی را به انبوهی از امکانات رفاهی مجهز کرده است که با توجه به سال ساخت خودرو همچنان قابل ستایش است. از جمله امکانات درخور توجه این خودرو می‌توانیم به روکش چرمی برای صندلی‌ها و غربیلک فرمان، شیفترهای پشت فرمان، سیستم صوتی با کیفیت مجهز به 6 اسپیکر، سنسور نور برای چراغ‌های جلو، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در 10 جهت، حافظه سه‌حالته صندلی‌های جلو‌، سنسور عقب‌، کروزکنترل‌، سیستم تهویه دوال و سیستم ورود بدون کلید اشاره کنیم. در بخش فنی کیزاشی به یک پیشرانه 2.4 لیتری 4 سیلندر 185 اسب بخاری  مجهز است که می‌تواند نیرو را از طریق یک گیربکس 6 سرعته cvt به محور جلو منتقل کند. از این حیث کیزاشی را می‌توانیم خودرویی چابک و با قابلیت اسپرت توصیف کنیم که در مدت زمان 8.8 ثانیه می‌تواند از حالت سکون به سرعت 100‌کیلومتر دست یابد؛ شتابی که هنوز هم می‌تواند قابل توجه باشد. کیزاشی علی‌رغم ارائه امکانات رفاهی مناسب و مشخصات فنی قابل توجه به دلیل قیمت‌گذاری نامناسب و عدم عرضه ایده‌آل در شرایط تحریم، در بازار ایران ناکام ماند هر چند که در بازار اروپا و آمریکا توانست به فروش موفقی دست یابد. قیمت نمونه‌های کارکرده کیزاشی در بازار داخلی درحال حاضر حدود 100 میلیون تومان است.

سیتروئن C5
سیتروئن برندی است که می‌توانیم از آن با فروش بسیار خوب و موفقش با مدل زانتیا در ایران یاد کنیم؛ خودرویی که در زمان خودش توانست امکانات، مشخصات فنی و به خصوص هندلینگ بسیار خوبی را در کنار کیفیت قابل توجه قطعات در اختیار خریداران قرار بدهد. پس از آن محصول جدید سیتروئن یعنی مدل C5 در نسل اول و دوم خود که به نوعی جایگزین زانتیا بود توسط شرکت سایپا به کشور وارد شد. خودرو مورد بحث ما نسل دوم این خودرو است زیرا نسل اول که به تعدادی اندک در کشور مشاهده می‌شود با توجه به چهره‌ای کاملا ناهمگون و نامتعارف از پتانسیل بالایی در فروش بسیار کم برخوردار بود. در نسل دوم C5 که در سال 2007 رونمایی شد دیگر خبری از چهره عجیب نسل اول نبود بلکه با یک سدان اصیل، خوش‌قیافه و لوکس سر ‌و کار داشتیم که کاملا باز طراحی شده بود. نسل دوم C5 با مدل 2010 و 2011 توسط کمپانی سایپا به عنوان جایگزینی برای زانتیا و به منظور کسب موفقیت‌های بزرگ در فروش به کشور وارد شد اما به دلایل مختلفی نتوانست به فروش بالایی دست یابد. پس از آنکه سایپا نتوانست با نسل اول C5 به فروش مناسبی دست یابد، به فکر واردات نسل دوم این خودرو افتاد غافل از اینکه نسل دوم این خودرو علی‌رغم چهره زیباتر همانند کیزاشی قربانی قیمت‌گذاری نادرست (58 میلیون تومان در زمان ورود) شد. از دید عموم مردم C5 در حقیقت یک زانتیا فیس‌لیفت بود که ارزش خرید با این قیمت بالا را نداشت هر چند که نباید از امکانات مناسب این خودرو نیز چشم‌پوشی کرد. در بخش فنی C5 مجهز به گیربکس 5 سرعته اتوماتیک و پیشرانه 2 لیتری با 138 اسب بخار است که می‌تواند در مدت زمان 9.7ثانیه به سرعت 100کیلومتر بر ساعت برسد و همچنین این خودرو همانند زانتیا از سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک بهره می‌برد. در بخش امکانات رفاهی C5 به تجهیزاتی همانند صندلی‌های برقی همراه با حافظه‌، گرمکن آینه‌ها‌، ترمزدستی برقی‌، تودوزی چرم‌، سنسور باران‌، کروزکنترل‌، قابلیت تنظیم باد تایر و بسیاری از امکانات دیگر مجهز شده است. هم اکنون C5 به صورت کارکرده با قیمتی در حدود 100 الی 120 میلیون تومان به فروش می‌رسد و با توجه به تعداد کم این خودرو و کیفیت مناسب قطعات آن می‌توان این خودرو را برای افرادی که به خودروهای خاص علاقه دارند، گزینه مناسبی دانست که چهره‌ای مناسب در کنار فضایی لوکس و جادار را با انبوهی از امکانات در اختیار خریدار قرار می‌دهد.

سوبارو لگاسی 
سوبارو یکی از برند‌های نام‌آشنای ژاپنی است که هر‌چند سابقه حضور پر‌رنگی در ایران نداشته اما خودروسازی است که توانسته ‌در بازار جهانی به موفقیت‌های بزرگی در فروش محصولات با‌کیفیت خود دست پیدا کند. این برند عموما در طراحی خودروهایش علاقه به اغراق و بزرگ‌نمایی ندارد و سعی بر تولید خودروهایی ساده در عین حال کاربردی و با دوام دارد. از دو مدل محصولات این برند می‌توانیم به سدان لگاسی و شاسی‌بلند فارستر اشاره کنیم که توسط شرکت سیف‌خودرو به کشور وارد شد. لگاسی یکی از اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین خودروهای سوبارو است که نسل اول آن در سال 1989 تولید شد و سیف خودرو در ابتدای فعالیتش نسل چهارم این خودرو را به کشور وارد کرد. این خودرو با دو ترکیب فنی  مجهز به گیربکس 4 سرعته خودکار و  پیشرانه 2 لیتری با 148 اسب بخاری و همچنین پیشرانه 2.5 لیتری 175 اسب‌بخاری به همراه گیربکس اتوماتیک CVT به بازار به صورت محدود عرضه شده است‌. علاوه بر این موارد تکنولوژی منحصربه‌فرد AWD در این خودرو سواری، لگاسی را از دیگر سدان‌های بازار متمایز می‌کند و عملکرد فنی متفاوتی به آن می‌بخشد. لگاسی علاوه بر کیفیت مناسب در بخش فنی از طراحی کابین ساده اما با کیفیت و کاربردی بهره می‌برد و تمامی تجهیزات در مناسب‌ترین نقطه و در دسترس راننده قرار گرفته است. در بخش تجهیزات و امکانات رفاهی نیز لگاسی مجهز به سیستم ورود بدون کلید‌، سنسور نور‌، سنسور باران‌، سیستم تهویه اتوماتیک‌، گرمکن برای صندلی‌های جلو است. سوبارو به دلیل نداشتن سابقه حضور در کشور در کنار وضعیت نه‌چندان مناسب خدمات پس از فروش و همچنین پیچیدگی فنی نتوانست به فروش مناسب دست یابد. هم‌اکنون نمونه‌های کارکرده این خودرو با قیمتی در حدود 115 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

کیا سراتو LD 
کیا سراتو عموما با نسل دوم و سوم در کشور شناخته می‌شود که نسل دوم آن هم‌اکنون توسط شرکت سایپا در حال مونتاژ است و نسل سوم آن به صورت وارداتی به فروش می‌رسد. نسل اول این خودرو که با کد LD شناخته می‌شود در سال 2003 روی خط تولید کیا در کره جنوبی قرار گرفت و در اوایل سال 1386 توسط شرکت اطلس خودرو به کشور وارد شد. در بدو ورود‌،  این خودرو در حدود 30 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و به صورت ناخواسته در رقابتی سنگین در مقابل مزدا 3 نسل اول با قیمتی در حدود 32 میلیون تومان قرار گرفت. سراتو در بخش فنی با پیشرانه 2 لیتری و گیربکس 4 سرعته اتوماتیک توسط اطلس خودرو به کشور وارد شد. این پیشرانه که برای سراتو حداکثر توان 143 اسب بخار را ایجاد می‌کند، می‌تواند سراتو را در مدت زمان 10.5 ثانیه به سرعت 100کیلومتر بر ساعت برساند و از این حیث می‌توانیم سراتو را خودرویی قدرتمند در زمان خود بدانیم. در بخش ظاهری کیا‌، سراتو را بسیار ساده طراحی کرده و چراغ‌های جلو و عقب تماما به صورت لامپی است و همین عامل یکی از دلایل شکست این خودرو در رقابت با مزدا 3 اسپرت و جوان‌پسند شد چرا‌که مزدا3 به واسطه چهره‌ای خشن‌تر و به‌روز‌تر و با استفاده از چراغ‌های‌ هالوژن در جلو و لامپ‌های ال‌ای‌دی در عقب توانست نظر افراد زیادی را به سمت خود جذب کند. در کابین سراتو نیز همانند بخش ظاهری این خودرو بسیار ضعیف عمل کرده ‌و کیفیت مواد به کار رفته در سطح متوسط قرار دارد و طراحی داخلی خودرو چنگی به دل نمی‌زند و در برابر طراحی زیبا و با‌کیفیت مزدا3 حرفی برای گفتن ندارد. همچنین در بخش تجهیزات رفاهی نیز سراتو از امکانات بسیار پایه‌ای بهره می‌برد و تنها می‌توانیم به دارا بودن سانروف اشاره کنیم. تمامی این موارد باعث شد تا کیا کره‌ای با وجود مشخصات فنی قابل قبول و کیفیت مناسب در برابر مزدا ژاپنی به زانو در بیاید و نتواند به فروش مناسبی دست یابد. نمونه‌های کارکرده سراتو نسل اول هم‌اکنون در حدود قیمت 55 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

برچسب ها

سیتروئنسدانکیا سراتوسوبارو لگاسیسوزوکی کیزاشی
مطالب مرتبط بیشتر
ژیجی ال اس۶ ؛ یک چینی ارزنده در معادله امکانات و قیمت+ عکس دایون یوان هانگ Y۶ ؛ سدان گران قیمت چینی وارد میدان می شود! +عکس سدان Qiyuan A۰۷؛ پرچمدار ارزان قیمت چانگان +عکس سهند، بازیگر جدید بازار سدان های کشور سدان جدید وولینگ وارد بازار می شود +عکس سیتروئن ئی-سی۳ ؛ یکی از ارزان ترین خودروهای اروپا معرفی شد +عکس سوبارو دبلیو آر اکس TR ؛ یک ژاپنی ارزشمند و بی نقص +عکس نبرد سدان های اتوماتیک اقتصادی بازار ایران آغاز فروش اقساطی سدان اتوماتیک J۴ + جدول اکسید استرا ئی اس؛ چری با یک سدان جدید و لوکس آمد! +عکس گاک امپاو ؛ سدان تمام اسپرت چینی +عکس سه محصول کیا استاندارد گرفتند برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سایپاسیتروئن جی۹۰ ؛ پرچمدار هیوندای به آلمان و سوئیس می رود+عکس رونمایی از خودرو جدید ایتالیایی+ عکس هونگ چی اچ۶؛ با ۲۸ هزار دلار از کیفیت ماشین چینی لذت ببرید! +عکس رکورد تولید سالیانه خودرو در سایپاسیتروئن شکسته شد چانگان Yida؛ سدان اقتصادی چینی با امکانات روز در بازار +عکس ام جی۷؛ فرمول زیبا و اسپرت سدان جدید چینی! +عکس بی وای دی سیل؛ سدان چینی با امکانات کامل و قیمت یک میان رده +عکس هایکان A۰۶؛ سدان چینی که حتما باید دید! +عکس سدان خوشتیپ و اقتصادی سایپا چه ویژگی هایی دارد؟ نسل جدید سراتو در راه ایران آغاز اکران بیلبورد های واردات کیا توسط کوشاخودرو آلی؛ عجیب و ساده از سیتروئن! +عکس سیتروئن ۲سی وی فورگونت: تولد دوباره ژیان در لباس مد روز! +عکس اعلام قیمت و زمان عرضه ریسپکت ژیجی ال۷؛ برند جوان با سدان پرچمدار قدرتمند ظاهر می شود+عکس مینی کراس سیتروئن به عنوان پروژه بومی جدید سایپا آمد فونیکس آریزو۶ پرو به بازار عرضه شد چری آریزو ۸؛ آیا با زیباترین سدان چینی ملاقات می کنید؟! +عکس سدان J۴ با امکانات جدید به بازار می آید سیتروئن سی۴ اکس؛ خودروی بسیار متفاوت و جدید فرانسوی! +عکس خودروی ۱۰ هزار دلاری سیتروئن و رکورد فروش ۱۷ دقیقه ای! +عکس نسخه جایگزین خارجی ها در صنعت خودرو به سبک سایپا دیزایر ۱۰ هزار دلاری؛ یک خودروی ارزان قیمت با طراحی و امکانات ضعیف! +عکس خودروی جدید جیلی: زیبا، ارزان و فناورانه! +عکس داغ ترین سدان آئودی در سال ۲۰۲۲؛ آتشین، بدون دود! +عکس ۳۶ هزاردلار برای خودروی جدید و زیبای ژاپنی +عکس مدیر بازاریابی فرداموتورز خبر داد: سدان جدید فرداموتورز تا شش ماه آینده معرفی خواهد شد ژیان با چهره ای جدید؛ پیشنهادی جالب برای نوستالژی سیتروئن ریسپکت سدان جدید از بهمن موتور تجربه رانندگی با کیا سراتو سایپا بعد از ۸۰ هزار کیلومتر نسل جدید ترمزهای خودرو بدون دیسک مهمترین نکاتی که شاهین را متمایز می کند یونی-وی، زیباترین خودروی این روزهای بازار چین+عکس مرسدس بنز و سدانی که حرکت آن پایانی ندارد!+عکس سدان زیبای چینی با نگاهی به محصولات روز صنعت خودرو +عکس قیمت مرسدس بنز C ۲۰۲۲ اعلام شد خاص ترین خودروی فرانسوی با شاسی یکپارچه و طراحی کاملا متفاوت! +عکس کیا ریو برای سال ۲۰۲۲ با امکاناتی جدید معرفی شد کراس اوور جدید سیتروئن معرفی شد سدان شیک پوش انگلیسی؛ یکی از برترین های خودروهای بازار جهانی+عکس «سهند» نام سدان جدید سایپا زمین بازی جدید بازار خودرو ۱۴۰۱ گزینه‌ای متفاوت از سدان‌های تولید داخل در بازار جزئیات بیشتر از لگاسی، سدانی مناسب جاده تراکتوری که مانند سدان اسپرت راه می رود! +عکس زیبای سیتروئن؛ فرصتی برای ملاقات با یکی از جذاب ترین خودروهای فرانسوی +عکس سدان آکورا RDX خودرویی برای سال ۲۰۲۲ با ۲۷۲ اسب بخار قدرت کت و شلوار جدید برای سدان لوکس آئودی +عکس سدان آمریکایی که اختصاصی برای چین تولید خواهد شد+عکس سدان فاکس ترون؛ ضعیف در طراحی خارجی و موفق در ارائه یک کابین آینده نگر+عکس خودروی پرطرفدار کره ای با مدل ۲۰۲۲ + عکس خاص ترین سدان اسپرت کادیلاک چه ویژگی هایی دارد؟ سامورایی برگزیده ۲۰۲۲؛ بهانه ای برای ملاقات با سدان خاص ژاپنی+عکس نگاهی گذرا به آریزو ۵ جدید و کیا سراتو فول آپشن آرتئون ۲۰۲۲؛ حضور سدان پرقدرت فولکس واگن در آمریکا تایید شد+عکس مرسدس بنز S۶۸۰ گارد مدل ۲۰۲۲؛ فرمول لوکس و فناناپذیر آلمانی برای مشتریان خاص+عکس آیون S؛ معرفی سدان چینی گاک با مجموعه کاملی از امکانات روز+عکس ب ام و M۵۵۰i؛ ترکیبی از یک سدان لوکس و تجربه رانندگی اسپرت +عکس C۳ ۲۰۲۱؛ خودرویی کوچک اما همه کاره از سیتروئن! جنسیس G۸۰ اسپرت ۲۰۲۲؛ سدان لوکس با پیشرانه توربودوقلو +عکس سدان با کیفیت و به‌روز بازار ایران شرایط فروش جدید دو محصول فرداموتور اعلام شد هونگ چی E-QM۵؛ سدان متفاوت از برند لوکس چینی+ عکس کیا سراتو ارزش خرید دارد یا رنو مگان؟ + مشخصات فنی سدان اتوماتیک جدید بازار ایران روی خط تولید رفت شاهین‌سواران در مورد این خودرو چه می گویند؟ کارما GSe-۶ مدل ۲۰۲۱؛ ترکیبی از یک سدان مجلل و تمام الکتریکی آلتیما ۲۰۲۱؛ جذاب‌ترین سدان خانوادگی نیسان سنووا EU۵؛ سدان باکیفیت چینی از "بایک" در کانال ۲۰ هزار دلار +عکس اکورا TLX Type S؛ طراحی موفق یک سدان سطح بالا و باکیفیت +عکس گزارش تصویری از نخستین سدان فرداموتورز+کاتالوگ فوری - نخستین سدان «فردا موتورز» اول خرداد رونمایی می شود سدان کیا K۹ با فیس‌لیفت جدید رونمایی شد گزینه جذاب بازار سدان های ایران سیتروئن امی؛ خودرویی که رانندگی با آن گواهینامه لازم ندارد! +عکس جیلی پریفیس؛ سدان میان سایز و باکیفیت چینی با قیمت پایه ۱۷ هزار دلار +عکس انتخاب یک سدان قدرتمند با بودجه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان کیا سراتو ۲۰۲۲ فیس لیفت با ظاهری زیباتر و لوکس تر از گذشته+عکس سدان خوشتیپ ایران‌خودرو اوج می گیرد سیتروئن سی۵ اکس جدید: ترکیبی از سدان، واگن و کمی هم شاسی بلند! +عکس ساوایست A۵؛ سدان ارزان قیمت چینی با طراحی اسپرت و پیشرانه تنفس طبیعی +عکس نبرد موفق سدان خانوادگی ایران خودرو در بازار سدان تمام برقی BMW باظاهری متفاوت معرفی شد+ عکس نگاهی به سدان آئولوس، خودرو جدید تولیدی در کشور سنووا U۷؛ سدان چینی نیمه لوکس اما اقتصادی از بایک +عکس RC-۶؛ سدان چینی اسپرت با طراحی ترکیبی متفاوت! +عکس سیتروئن C۱؛ هاچ بک شهری با سقف بازشونده و چراغ های چالشی! +عکس سیتروئن سی۳ ایرکراس ۲۰۲۲؛ فرانسوی کوچک با ۴ انتخاب در بخش پیشرانه +عکس دانگ فنگ ال۶۰؛ سدان جمع و جور با مجموعه ای از امکانات سرگرمی و ایمنی+عکس دی اس ۹؛ سدان لوکس مونتاژ چین با قیمتی در سطح محصولات "ب ام و" سری۵ و ۷! +عکس سدان لوکس تویوتا در بازار ژاپن +عکس السوین وی۵؛ شباهت کامل سدان چانگان به مزدا ۳ موجود در بازار ایران! +عکس کرولا Apex ادیشن؛ سدان اسپرت و کم مصرف تویوتا با مدل ۲۰۲۱ +عکس امگرند GT مدل ۲۰۲۰؛ سدان خانوادگی جیلی با ویژگی های اسپرت+تصاویر جایگاه ویژه خودروی سدان در برنامه مرسدس بنز خودرو سیتروئن به موزه خودروهای سلطنتی تحویل شد H۹ لوکس ترین سدان چینی از هونگ چی +تصاویر سدان R ER۶؛ اولین خودروی تمام الکتریکی برند چینی "رووی" معرفی شد+تصاویر تعهد تویوتا به تولید سدان‌ها سیتروئن TUB و اولین درب کشویی در صنعت خودروی جهان! +تصاویر آریزو ۶ مدیران خودرو، خودرویی با تکنولوژی روز کراس اوور آینده نگر سیتروئن با طراحی متفاوت +تصاویر خودرویی که در بازار ایران شکست خورد! بررسی جدیدترین خودرو سیتروئن+تصاویر ۱۰ سدان لوکس راحت با قیمتی در حدود ۱۰ هزار دلار معرفی آئودی A۳ سدان ۲۰۲۱ + تصاویر رونمایی از نسل جدید کیا سراتو + فیلم نگاهی به دراکو GTE +تصاویر لگاسی اکس تی ۲۰۲۰؛ بررسی یکی از بهترین سدان های اقتصادی بازار جهانی+تصاویر مقایسه خودرو کیا سراتو ۲۰۰۰ و مزدا ۳ صفر تا صد مشخصات فنی و تجهیزات کیا سراتو فراخوان سیتروئن در استرالیا تولید خودروی برقی سیتروئن دو نفره با پرداخت ۲۲ دلار در ماه! سواری سراتو در بازار تهران چند؟ + جدول نگاه سیتروئن به بازار هند و چین نسل جدید کیا سراتو چه ویژگی‌هایی دارد؟ قیمت جدید خودروهای سیتروئن در بازار مظنه انواع خودروی سراتو در بازار + جدول قیمت خودرو کیا در بازار تهران+ جدول قیمت خودرو کیا در بازار تهران+ جدول قیمت خودرو سراتو در بازار تهران +جدول قیمت خودروهای سیتروئن در بازار ۱۲ آبان+ جدول آخرین قیمت انواع سراتو در بازار (۱۷ مهر ۹۸) + جدول فروش فوری سراتو سایپا در تعطیلات خودروسازان ادامه دارد قیمت خودرو کیا دست دوم + جدول هیچ مشکلی در تحویل محصولات ثبت نامی سراتو نخواهیم داشت آخرین هفته تولید محصول مشترک سایپا و کیاموتورز مدل‌های پرفروش خودروهای کیاموتورز در آمریکا فروش فوری سراتو آپشنال آغاز شد مرگ بنیان‌گذار سیتروئن سیتروئن ۱۰۰ ساله شد؛ تاریخچه ژیان در ایران این خودروها ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون قیمت دارند محصولات کیاموتورز چند؟ بومی‌سازی سیتروئن‌های برقی در هند خودروهای ۵۰۰میلیونی تا ۱میلیاردی بازار تهران +جدول تولید خودروی برقی سیتروئن با کابین هلیکوپتری بوکس در رینگ شرقی برخورد قاطع مدیرعامل سایپا با اقدام خارج از ضوابط یکی از مدیران قیمت انواع خودروی کره ای در بازار + جدول قیمت خودروهای وارداتی در بازار کیا سراتوی هاچ بک ۲۰۱۹ به بازار می آید چرا کیا سراتو در بازار خودرو ایران محبوب است؟ تمام خودروهای سیتروئنC۳ تحویل خواهد شد بازده سرمایه گذاری جذاب برای ثبت نام کنندگان خودرو سیتروئن سی۳ انواع سواری کیا دست دوم چند؟ + جدول گزارش تصویری از مراسم تحویل نخستین سری خودروی سیتروئن C۳ خودروهای ۵۰۰میلیونی تا ۱میلیاردی بازار تهران +جدول سیتروئن عینک تهوع ساخت قیمت انواع سواری کیاموتورز در بازار تهران + جدول کیا سراتو ۲۰۱۷ را بشناسید تازه ترین قیمت خودروهای وارداتی در بازار خودروهای کره ای در بازار چند؟ سراتو ۲۰۱۸ را بشناسید کیا سراتو ۱۶۰۰ دنده‌ای را بشناسید برای خرید خودروی کیا در بازار چقدر باید هزینه کرد+ جدول قیمت انواع سواری کیاموتورز در بازار تهران + جدول دلبرکان غمگین بازار خودرو کیا صفر چند؟ ۷۰ سال از رونمایی سیتروئن ژیان گذشت کیا صفر چند؟ اختلاف قیمت شرکتی و بازار سراتو چقدر است؟ طعم تلخ نوستالژی! کیا صفر چند؟ با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ قیمت انواع محصولات سایپا ۲۵ شهریور ۹۷ خودروهای ۳۰۰ تا ۴۰۰میلیونی بازار تهران +جدول کیا صفر چند؟ با بودجه ۱۵۰ الی ۲۰۰ میلیون تومان چی بخریم؟ با ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ با چه بودجه ای کیا سواری کنیم؟ DS صفر چند؟ آقای سوزوکی و کارخانه‌اش کیا صفر چند؟ کیا سراتو جدید ۲۰۲۰ در حال تست های فنی در خیابان برای خرید سراتو چقدر سرمایه نیاز است؟ + جدول قیمت انواع محصولات سایپا ۲۳ تیر۹۷ لیفان ۸۲۰ را بیشتر بشناسید قیمت قطعی خودروی جدید سیتروئن C۳ اعلام شد ۱۵۰۰ دستگاه سراتو در ساعات اولیه فروخته شد رونمایی از جدیدترین خودروی کراس‌اور سیتروئن سیتروئن برقی جدید به بازار می‌آید آغاز طرح جدید فروش کیا سراتو ویژه خرداد ماه منتظر محصولات جدید سیتروئن باشید طرح جدید فروش نقدی کیا سراتو ۲۰۰۰ آپشنال با تحویل ۴۵ روزه آیا سیتروئن زانتیا گزینه مناسبی در بازار خودرو‌های دست‌دوم است؟ DS۸؛ پرچمدار DS برای سال ۲۰۲۰ معرفی شد +تصاویر شروع شیک سیتروئن در ایران آغاز پیش فروش سیتروئن C۳ با ۶۰ میلیون تومان اولویت نخست سیتروئن باقی ماندن در بازار ایران است طرح جدید پیش فروش کیا سراتو ۲۰۰۰ آپشنال بازدید از خط تولید سیتروئن C۳ در کاشان با ۴۰ میلیون تومان سراتو‌ بخرید چهاردرب‌ها به صف بر سر یک دو راهی متفاوت! عرضه یک محصول جدید سیتروئن همزمان با نمایشگاه تهران یک فرانسوی قد کشیده برای چینی ها خودروهای وارداتی نباید مستعمل باشند شش پرچم‌دار روی دور قدرت کیا سراتو جدید در مدل ۲۰۱۹ + تصاویر کسب‌و‌کار جدید پژو سیتروئن شیک‌پوشان اقتصادی یا گران‌قیمت‌های بازار فروش سراتو ۲۰۰۰ آپشنال با تحویل ۵ روزه ویژه نوروز ۹۷ ایران مهم ترین پایگاه غیرفرانسوی تولید سیتروئن می شود گزارش تصویری از حضور برند سیتروئن در نمایشگاه خودرو ژنو آغاز فروش مدل ۲۰۱۸ محصولات کیا از سوی اطلس خودرو نشست مدیران عامل گروه سایپا و پژوسیتروئن برگزار شد فروش فوری کیا سراتو ۱۶۰۰ آپشنال آغاز شد روی مدار ۱۰۰ نخستین سری خودروهای سراتو و اسپورتیج ترخیص و آماده تحویل و شماره گذاری شد ب‌ام‌ و ۴۲۸i گرن کوپه؛ سدان نیمه لوکس با خصوصیات یک کوپه اسپرت قیمت خودرو سراتو در بازار + جدول قیمت افزایش تولید پژو ۲۰۰۸ به روزانه ۱۳۰ دستگاه در نیمه دوم بهمن‌ماه قیمت انواع محصولات سایپا ۲ بهمن ۹۶ قیمت انواع محصولات سایپا ۲۸ دی ۹۶ قیمت جدید محصولات کیا در ایران اعلام شد خودروهای وارداتی هم مشمول قیمت گذاری می شود چری آریزو۵ توربو صفرکیلومتر بخریم یا کیا سراتو ۲۰۰۰ دست دوم؟ جدال شرق و شرق‌تر! تغییرات جدیدخودروی " ئی- مهاری" سیتروئن (+عکس) بررسی بلندمدت کیا ریو LS در بازار دست دوم؛ کره‌ای کوچک و بی‌آزار نگاهی به خودرو سوزوکی کیزاشی فروش فوری مدل‌های مختلف سراتو با قیمت قبلی آغاز شد قیمت جدید مدل های مختلف سراتو شرکت سایپا اعلام شد عرضه سراتو با تخفیف ۸ میلیون تومانی لوکس‌سازی خودرو به روایت برندهای ارزان‌قیمت در جهان منتظر یک زانتیای جدید باشیم؟ قیمت خودرو کیا در بازار قیمت انواع محصولات سایپا۳۰ آبان ۹۶ ظهور پدیده سقف‌های شناور فروش نقدی و اقساطی خودرو کیا سراتو ۲۰۰۰ غیرآپشنال پیش‌مقدمه‌ای برای سدان الکتریکی ب‌ام‌و قیمت انواع محصولات سایپا ۱۵ آبان ۹۶ قیمت انواع محصولات سایپا ۱۴ آبان ۹۶ آزادسازی قیمت خودرو ‌در آینده نزدیک قیمت انواع محصولات سایپا ۱۳ آبان ۹۶ نسل جدید کاکتوس C۴ سیتروئن سال آینده می آید با پیش پرداخت ۴۴ میلیون ۵۰۰ هزار تومان صاحب کیا سراتو YD ۲۰۱۷ شوید قیمت انواع محصولات سایپا ۷ آبان ۹۶ ورود ۲ خودرو جدید از محصولات سیتروئن به ایران سایپا سیتروئن در مسیر پیشرفت مقایسه اجمالی بین تویوتا پریوس ‌هیبریدی، هیوندای النترا ۲۰۰۰ و کیا سراتو ۲۰۰۰ ؛ نبرد فاتحان بازار کامپکت ژیان های مدرن به بازار می آیند (+عکس) مقایسه فنی Kia Optima TF و Hyundai Sonata YF مدل ۲۰۱۴ در بازار دست دوم؛ رقابت در مرز ۱۴۰ میلیون صف‌شکنان انتقال به جلو با بودجه صد میلیون تومانی کیا سراتو بخریم یا مزدا ۳؟ سدان دوست‌داشتنی ب ام و، پرقدرت‌تر از همیشه به ایران بازگشت از زیباترین موستانگ تا قدیمی ترین سیتروئن جدیدترین قیمت خودروهای وارداتی خروج خودروهای سدان از دایره کالاهای لوکس و کاهش مالیات آن در اندونزی رئیس هیات مدیره گروه سایپا: محصولات سیتروئن در سهم بازار سایپا تاثیر خواهد داشت شرکت خودروسازی اوپل به Group PSA پیوست تسلا ظرف چند ساعت ۶۰۰ میلیون دلار جذب کرد همکاریهای استراتژیک تویوتا و مزدا گسترش می یابد آکورد در ایستگاه دهُم کیا موتورز از فروش جهانی ۲۱۶.۱۱۸ دستگاه خودرو در ماه جولای خبر داد دورهمی ژیان‌سواران در پرتغال +تصاویر قیمت انواع محصولات سایپا ۴ مرداد ۹۶ نظاره‌گر شورلت SS سدان باشید +تصاویر کسب بالاترین رده‌بندی IIHS توسط کیا سراتو ۲۰۱۷ سریع‌ترین و قوی‌ترین خودرو جگوار را بشناسید ۲ محصول جدید شرکت سیتروئن در نمایشگاه خودرو شیراز خودروهای سراتو، آریو و چانگان را اقساطی بخرید آغاز همکاری شرکت قالب های بزرگ صنعتی سایپا با سایپاسیتروئن امید تویوتا به بازار با "هیولای زیبا" فروش نقدی و اعتباری کیا سراتو با تحویل ۳۰ روزه قیمت انواع محصولات سایپا ۱۹ تیر ۹۶ کیا سراتو را با اقساط ۲۴ ماهه بخرید سیتروئن C۳ تا اواخر امسال عرضه می‌شود قیمت انواع محصولات سایپا ۱۸ تیر ۹۶ گزارش تصویری از حضور سایپا در نمایشگاه خودرو البرز پرفروش ترین خودرو میدسایز اروپا در راه ایران فــراتر از تـــاریخ فروش کیا سراتو آپشنال با اقساط ۴۸ ماهه و تحویل فوری سیتروئن با سیستم تعلیق معروف خود خداحافظی کرد مزدا ۳۲۳ یا سیتروئن زانتیا؟ +مشخصات فنی تاخیر در تحویل اوپل به پژو-سیتروئن خودروهای راجر مور در نقش جیمزباند +عکس اولین خودروی سیتروئن در ایران چیست؟ غایبان سرشناس تحریم‌ها رفت؛ سیتروئن آمد سیتروئن پس از ۳۹ سال به ایران بازگشت کیزاشی به ایران می آید سدان‌های پرقدرت +تصاویر آقای خاص پاریسی در برابر شاهزاده باواریایی نمایش بهترین و جذاب ترین خودروهای سیتروئن کانسپت مرسدس GT هیبریدی به زودی تولید می شود +تصاویر لکسوس: خودروهای سدان احتمالا دوام نخواهند آورد مدل های جدید رنو ، فولکس ، سیتروئن و فیات وارد ایران شد رونمایی از محصولات احتمالی بازار خودرو بزرگترین شاسی‌بلند سیتروئن در راه است جزئیاتی ازقراردادهای محرمانه خودروسازان ایرانی با پژو نگاهی به کیفیت کیا سراتو مونتاژ داخل سیتروئن اولین قسط مشارکت با سایپا کاشان را واریز کرد شیک پوشان پاریسی قرارداد سایپا- سیتروئن نهایی شد فولکس واگن، ادغام اوپل و پژو را کم اهمیت جلوه داد قائم مقام اجرایی شرکت PSA از سایپاکاشان بازدید کرد حضور پسابرجامی سیتروئن در ایران کیا سراتو بخریم یا تویوتا کرولا؟ بازدید مدیران ارشد سیتروئن از شرکت های قطعه ساز گروه سایپا اولین همایش قطعه سازان سایپا و سیتروئن برگزار شد "C ایرکراس" پیش نمایش کراس اوور آتی سیتروئن+تصاویر رونمایی از سوبارو لگاسی ۲۰۱۸+تصاویر سایپا و سیتروئن توان پاسخگویی به نیاز بازارهای منطقه را دارند شاسی‌بلند راحت سیتروئن در راه است (+عکس) فروش اقساطی سراتو ۲۰۱۷ آغاز شد سیتروئن می‌آید، کیا نه عرضه اولین محصول سیتروئن تا پایان سال جاری میلادی وقتی هاچ‌بک‌ها صندوق‌دار می‎شوند! سیتروئن در نمایشگاه اصفهان می درخشد وقتی بانوان مالک خیابان‌ها می‌شوند ام‌جی۳؛‌ هاچ‌بک ایده‌آل بهینه‌سازی حساب بانکی با حذف ۲ سیلندر! نبرد فیل و فنجان! برگ‌برنده سیتروئن برای رالی سکوت خبری سیتروئن در ایران قیمت گمرکی خودروهای سیتروئن مشخص شد مقایسه دو خودرو تویوتا کرولا GLI و کیا سراتو ۲۰۰۰+جدول انتشار تصویر و جزئیات سدان جدید کیا+عکس پیرمردِ حساس فرانسوی! فینالیست‌های بهترین خودرو سال اروپا (+عکس) نمایش سدان اسپورت کیا با محرک چرخ‌های عقب (+عکس) مجوز سرمایه گذاری سیتروئن صادر شد ادامه همکاری با رنو و پژو سیتروئن قرارداد با سیتروئن نهایی شده است مقایسه دو خودرو سوناتاLF و کیا سراتو ۲۰۰۰+ جدول شیشه‌های خورشیدی در سدان تسلا (+عکس) دی.اس مات شد سیتروئن از C۳ پیکاسو رونمایی کرد+تصاویر عرضه محصولات مشترک سایپا و سیتروئن طبق نیازهای بازار ایران و منطقه فروش فوری کیا سراتو آغاز شد نبرد آزاد ژاپن‌‌، کره و آمریکا در خاک ایران گزارش تصویری از غرفه سیتروئن در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ ژیان برقی سال ۲۰۱۷ +تصاویر قرارداد قطعی سایپا- سیتروئن، ۱۵ مهر امضاء می‌شود شیک‌کوچولوی آوانگارد سیتروئن سایپا و سیتروئن خاورمیانه را تصرف می کنند برترین سدان رنو به ایران آمد+ مشخصات فنی+ تصاویر حمله همه جانبه سیتروئن به ایران نگاه نشریات فرانسوی به فعالیت های سیتروئن در ایران احیای همکاری های خودرویی با کشورهای اروپایی شرایط فروش نقدی و اعتباری انواع محصولات اطلس خودرو قرارداد با سیتروئن در مراحل نهایی معرفی حاضران در نمایشگاه خودرو پاریس: سیتروئن C۳ شریک تازه سیتروئن در چه اوضاعی است؟ ۳ نامه مجلس برای پیگیری قراردادهای خودرویی در هر کلاس خودرویی چی بخریم؟ رونمایی از خودرو مفهومی سیتروئن CXperience+ تصاویر راز شتاب حیرت آور سدان جدید تسلا چیست؟ سراتو جدید در ایران با چه قیمتی به فروش می‌رسد؟ + بررسی سیتروئن‌های جدیددرنمایشگاه خودروی مشهد (+عکس) سیتروئن چگونه و با چه محصولاتی در بازار ایران حاضر می‌شود؟ قرارداد سیتروئن و سایپا نویدبخش آینده ای درخشان سیتروئن C۴ تا پایان سال می‌آید سیتروئن سایپا کاشان را نقدی خرید سایپا می‌تواند مرکز تولید و صادرات محصولات سیتروئن در منطقه شود تولیدات سیتروئن جایگزین پرفروش ترین خودرو داخلی نیست آیا سیتروئن می تواند به بازار خودرو رونق دهد ۱۰ پرسش اساسی از نعمت زاده پیرامون واگذاری سهام سایپا کاشان به فرانسه PSA wins second Iran production deal for Citroen brand سال ۲۰۱۷ نخستین محصول مشترک تولید خواهد شد مکثی بر عجایب سایپا و سیتروئن امروز رسماً همکار می شوند معرفی مرسدس بنز نسخه پایانی CLS قرارداد با سیتروئن مبتنی بر اقتصاد مقاومتی بزودی نهایی می شود فراتر از لاکچری دایملر یکی از مهندسان ارشد سیتروئن را ربود قرارداد سیتروئن و سایپا اتفاقی کم نظیر در تاریخ روابط اقتصادی ایران امضای سند همکاری تولید سه نوع خودرو بین ایران و فرانسه C۳ ته چهره "کاکتوس" را دارد گزیده اخبار روزانه پایگاه خبری «عصر خودرو» ( ۷ تیر ۹۵) نسل سوم سیتروئن C۳ لو رفت جدیدترین قیمت خودروهای کیاموتورز +جدول بررسی ۵ سدان کوچک جدید +عکس الزامات حضور سیتروئن در ایران آیا آلفارومئو به حکمرانی مرسدس و ب ام و پایان می دهد؟ مذاکره سایپا با سیتروئن برای رسیدن به همکاری مشترک در حال انجام است سیتروئن با فناوری جدید و سرمایه گذاری ارزی می آید قیمت سیتروئن ایرانی ۴۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان لبخند سیتروئن به طبقه متوسط ایران ایربگ بدنه! گروهبان فرانسوی سرباز سایپا می‌شود برترین خودروهای اسپورت ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ مذاکره با سیتروئن برای واگذاری ۵۰ درصد سهام یک شرکت خودرویی دو‌راهی‌های خرید در بازار خودرو ۴ راه در مـرز ۱۰۰ پیش‌نمایش کوچک‌ترین سری ساخته های ولوو هفتاد سال با مرسدس E کلاس پوست انداختن سدان لوکس کره ای بررسی محصولات تاتا موتورز به بهانه خبر ورود این شرکت به بازار خودرو کشور لوکس خوش‌شانس آلفا رومئو جولیا خودران می شود آخرین نسل ازیک مدل سیتروئن دوراهی‌های خرید پژو سیتروئن و دانگ فنگ خودروهای برقی می‌سازند کارخانه تولید ژیان ( سیتروئن) در سال ۱۳۴۹ نبرد بلندقامتان تازه نفس کره ای «سایپا کاشان» به سیتروئن رسید جزئیات دومین قرارداد خارجی صنعت خودرو ایران قیمت اولیه خودرو چانگان ۶۴ میلیون تعیین شد آئودی Performance RS۷ چند؟ خودروهای اشرافی ارزان قیمت همکاری سیتروئن-سایپا نهایی شد تولد دوباره پرچم‌دار سیتروئن؛ سدان فول‌سایز نیمه‌لوکس C۶ نسل جدید پژو ۳۰۸ سدان معرفی سایپا به عنوان شریک سیتروئن فرانسه قرارداد سایپا با سیتروئن بزودی نهایی می شود جادوگر سیتروئن را بشناسید جدیدترین قیمت خودروهای وارداتی سهامداری سیتروئن در سایپا فروش اعتباری سراتو با پیش پرداخت های متنوع کیا K۹۰۰ صاحب یک سیستم لوکس UVO می شود انصراف فیات کرایسلر از ادغام با پژو سیتروئن شایعه فروش سهام سایپا و ایران خودرو به سیتروئن و فیات بازگشت سیتروئن به سرزمین سایپا سیتروئن خاطرات خوب را در ایران تکرار می‌کند؟ تولید مشترک سیتروئن و سایپا رونمایی ازخودرو جدید فرانسوی ساپیا +عکس سیتروئن از "C۴ کاکتوس" پرده برداشت فروش اعتباری انواع خودروهای وارداتی مدل ۲۰۱۶ کیا سراتو رتبه نخست سطح کیفی از دیدگاه مشتریان در بازه قیمتی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان فروش اقساطی سراتو ۲۰۱۵ آغاز شد برنامه سیتروئن برای حضور روحانی در فرانسه لوکس ترین هاچ بک فرانسوی را ببینید+تصاویر رُخ تازه کیا سراتو، این بار برای آمریکایی ها بهترین سدان‌های خانوادگی در سال ۲۰۱۵ سیتروئن C۳ جدید در اواخر ۲۰۱۶ معرفی می شود روحانی با سیتروئن به الیزه می رود میراث‌دار فانتزی سیتروئن مهاری! چند خودرو کلکسیونی خاص در یزد گامی جدید در همکاری تویوتا و پژو سیتروئن سیتروئن یک سیستم تعلیق انقلابی معرفی می‌کند رونمایی فیس‌لیفت «سیتروئن ایرکراس» برند‌سواری با نازل‌ترین قیمت سیتروئن سی – الیز مدل ۲۰۱۵ را ببینید خودرویی که خاطره اش هنوز شیرین است سیتروئن با کمک ایران خودرو به سایپا بر می‌گردد سوار بر ابـرها سیتروئن کاکتوس M کانسپت را بیینید سی-کواتره؛ سدان جذاب سیتروئن برای بازار چین عرضه اولین محصول DS در اروپا شاسی‌بلند متفاوت سیتروئن سیتروئن در راه ایران رونمایی از طرح مفهومی محصول جدید سیتروئن آغاز تولید پژو ۵۰۸ جدید
برگشت به بالا