پس از پگاس و سراتو

سه محصول کیا استاندارد گرفتند

عصر خودرو- شرکت کوشاخودرو موفق به دریافت گواهی نامه استاندارد سه مدل K۵، سونت و سلتوس شد.

شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸:۰۰

سه محصول کیا استاندارد گرفتند

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این شرکت هفته گذشته با ورود اسلام پناه؛ رییس اداره ملی استاندارد به پرونده خودروهای وارداتی موفق به دریافت گواهی استاندارد دو مدل پگاس و سراتو نیز شده بود و با این حساب تاکنون 5 مدل از محصولات وارداتی کیا موفق به اخذ استاندارد شدند.
کیا K5:

کیا K5 در واقع پنجمین نسل از کیا اپتیما به حساب می آید که علاوه بر تغییر در ابعاد، از طراحی جدید فست بک بهره می برد و هویت بصری و ظاهری آن همسو با جدیدترین زبان طراحی کیا است. آخرین نسل اپتیما سدانی 4855 میلیمتری با فاصله بین دو محور 2805 میلیمتری بود. کیا موتورز همزمان با حذف نام اپتیما و تبدیل این محصول به K5 تصمیم به تغییرات بنیادین در ابعاد و هویت بصری آن گرفت. طول K5 در مقایسه با نسل چهارم اپتیما حدود 5 سانتیمتر افزایش پیدا کرد و به نوعی این خودرو به یک کلاس بالاتر با طول 4.9 متر نقل مکان کرد. انتخاب پیشرانه 1.6 لیتری T-GDi برای اسپورتیج این شائبه را بوجود می آورد که احتمالا در K5 نیز می توانیم انتظار این پیشرانه قدرتمند را داشته باشیم. پیشرانه 1.6 لیتری T-GDiسری اسمارت‌استریم، توانایی تولید حداکثر توان 178 اسب بخار و حداکثر گشتاور 265 نیوتون متر را دارد و از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک قدرت را به محور جلو منتقل می کند. البته احتمال استفاده از گیربکس 7 سرعته دوکلاچه مانند کیا اسپورتیج نیز در مدل K5 وارداتی وجود دارد. کیا در نسخه K5 به پلتفرم جدید N3 نقل مکان کرده که برای نخستین بار از سال 2019 میزبان جمع زیادی از محصولات متوسط کی و هیوندای بوده است. این پلتفرم جایگزین سری Y هیوندای-کیا شده که عمده خودروهای وارداتی در سری آخر به ایران از برند های هیوندای و کیا بر پایه آن بنا شده بودند لذا در K5 با پلتفرمی کاملا متفاوت و به روز روبرو خواهیم بود که هویتی متمایز و متفاوت را رقم خواهد زد. در کاتالوگ لوکس ترین سدان وارداتی کیا به ایران تنوع گسترده از امکانات از رادار نقطه کور و تهویه دو کاناله تا گرم کن و سرد کن صندلی ها به چشم می خورد اما برای تطبیق این خودرو با سقف قیمتی واردات خودرو به ایران به نظر می رسد که نباید منتظر ورود فول ترین نسخه این خودرو باشیم. در عوض کوشاخودرو مانند دیگر خودروها به دنبال امکانات مورد پسند بازار ایران در این خودرو است به گونه ای که قطعا ورود و استارت بدون کلید، سانروف و نمایشگر میانی کنسول در فهرست امکانات این خودرو به چشم می خورد . همچنین سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESP ، ترمز کمکی ، اتوهلد و ... نیز در فهرست امکانات آن وجود خواهد داشت. همچنین هنوز مشخص نیست که این خودرو با 2 ایربگ یا در نسخه فول 6 ایربگ روانه بازار ایران خواهد شد اما به احتمال زیاد نباید منتظر آپشن هایی نظیر دوربین 360 درجه، حافظه صندلی راننده، گرمکن فرمان، هشدار برخورد از جلو و ... در کیا K5 های وارداتی باشیم.
کیا سونت :
دوران کراس اوور های فول سایز با شاسی مستقل، مدت هاست که به سرآمده و کراس اوورهای شهری کوچک با اقبال بیشتری مواج می شوند. سونت کوچکترین کراس اووری است که قرار است توسط کوشاخودرو با برند کیا روانه بازار ایران شود. این خودرو به صورت تخصصی برای اولین بار در سال 2020 برای عرضه در بازار هند طراحی شده اما هم اکنون در بازار کشورهای خاورمیانه، آفریقای جنوبی، آمریکای لاتین و شرق آسیا نیز عرضه می شود. این خودرو از نظر ابعاد مشابه هیوندای ونیو است و یک کلاس پایینتر از برادرش یعنی سلتوس قرار می گیرد. کوشا خودرو اقدام به واردات و نمایش تیپ متوسط این کراس اوور کرده که به پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر توان 113 اسب بخار مجهز شده و حداکثر گشتاور آن حدود 144 نیوتون متر است و با وزن خالص حدود 1.25 تن، شتاب آن به 12.5 ثانیه با همراهی گیربکس CVT هوشمند کیا یا IVT می رسد. پیشرانه تمام آلومینیومی سری SmartStream برای نخستین بار توسط هیوندای روی نسل سوم هیوندای i30 معرفی شد. این سری پیشرانه در مقایسه با سری Gamma، قدرتی نسبتا مشابه تولید می کند اما بازه گشتاور آن حدودا 20درصدبالاتر از نمونه مشابه سری Gamma است. در بین گزینه های وارداتی کوشاخودرو، سونت از این سری پیشرانه با حجم دقیق 1497 سی‌سی بهره می برد که به صورت تنفس طبیعی حداکثر توان آن به 113 اسب بخار روی دور موتور 6300 و حداکثر گشتاور آن به 144 نیوتون متر روی دور موتور 4500 می رسد. این پیشرانه با کد G4FL برگرفته از سری پیشرانه Gamma و بهبود یافته این خانواده است که توسط هیوندای در مدل های اکسنت، کرتا، النترا و استارگیزر مورد استفاده قرار می گیرد و در کیا K3، سونت و سلتوس نیز نصب شده است. این پیشرنه 16 سوپاپ از تکنولوژی زمان بندی متغیر سوپاپ های دوگانه یا Dual CVVT بهره می برد. تکنولوژی IVT هیوندای-کیا در مقایسه با CVTهای معمول، سرعت تعویض ضرایب بهتری را ارائه می کنند و تعویض ضرایب به صورت نرم تری صورت می گیرد. برای مثال روی یکی از محصولات این دو خودروساز، این گیربکس با قابلیت تعویض مصنوعی 8 سرعته از هدررفت حدود 8درصدی قدرت برای انتقال به محور جلو در مقایسه با گیربکس معمولی AT جلوگیری می کند و مصرف سوخت تا حدود 4درصد کاهش می یابد. همچنین نمودارهای عملکردی این گیربکس در مقایسه با گیربکسهای معمول اتوماتیک، سرعت بیشتر تعویض ضرایب را نشان می دهد که معادل هیجان بیشتر برای رانندگی و شتابگیری بخصوص در مواقع نیاز برای سبقت گیری یا مانورها است. مهمترین تمایز IVT در مقایسه با گیربکس های ضریب متغیر CVT ، استفاده از کمربند زنجیری به جای کمربند فلزی برای انتقال قدرت و تغییر ضرایب است . این کمربند که شفت موتور را به شف محرک متصل می کند، با تغییر هویت متریال و نوع عملکرد، بازدهی بهینه تر و بهتری را ارائه می کند. سونت به‌واسطه استفاده از گیربکس IVT، مصرف سوختی حدود 5.7 لیتر در صد کیلومتر دارد. از جمله امکانات سونت در تیپ متوسط می توان به سانروف، نمایشگر 8 اینچی، کنترل شروع حرکت در سربالایی، کنترل الکترونیکی پایداری ESP، سیستم تهویه مطبوع دیجیتال، رینگ های آلومینیومی 16 اینچی و ... اشاره کرد.
کی سلتوس:

کیا سلتوس در سبد محصولات کیا بالاتر از مدل های سول، سونت و استونیک و پایینتر از اسپورتیج قرار می گیرد. نسخه فهومی این خودرو برای اولین بار در سال 2018 به نمایش درامد و در سال 2019 نمونه نهای آن در نمایشگاه خودرو سئول رونمایی شد. این خودرو در بازارهای مهمی نظیر امریکا، کانادا و مکزیک نیز عرضه شده و تنها در بازار اروپا قرار است نسخه کراس هاچ بک Cee’d به عنوان جایگزین این خودرو عرضه شود. بزرگترین کراس اوور وارداتی کیا در محموله نخست، سلتوس بود که یک کلاس پایینتر از کیا اسپورتیج قرار می گیرد. طول سلتوس به حدود 4.3 متر می رسد و از پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر توان 132 اسب بخار و حداکثر گشتاور 157 نیوتون متر بهره می برد که از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک AT به محور جلو منتقل می شود. این کراس اوور 1.2 تنی با این مشخصات فنی، شتابی حدود 11.5 ثانیه رابه ثبت می رساند و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی 6 لیتر اعلام شده است. پیشرانه 1.6 لیتری سری GAMMA II هیوندای-کیا با حجم دقیق 1591 سی‌سی قرار است توان‌بخش کراس اوور سلتوس در بازار ایران باشد که در بین 4 نمونه وارداتی کوشاخودرو تاکنون، قوی ترین پیشرانه در بین گزینه های وارداتی نیز به حساب می آید. حداکثر توان این پیشرانه بر اساس اعلام کوشا خودرو 132 اسب بخار روی دور موتور 6000 است و حداکثر گشتاور آن نیز روی دور موتور 4850 به 157 نیوتون متر می رسد. این پیشرانه نیز مانند نسل دوم سری Kappa از تکنولوژی زمان بندی متغیر سوپاپ دوگانه Dual CVVT و منیفولد هوای ورودی متغیر و طرز کار آن (VIS) بهره می برد. هیوندای از این پیشرانه هم اکنون در مدل های اکسنت، کرتا، النترا، HB20، i30 و ونیو استفاده می کند. کیا نیز از این پیشرانه در هاچ بک Cee’d، سراتو، ریو و سول در کنار سلتوس از این پیشرانه با سیستم تزریق سوخت چند نقطه ای MPi استفاده کرده است. سلتوس در نسخه متوسط توسط کوشاخودرو در شوروم مرکزی به نمایش گذاشته که از رینگ های آلومینیومی 16 اینچی به همراه امکاناتی نظیر ورود و استارت بدون کلید، نمایشگر 8 اینچی، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، کنترل فشار با دتایرها TPMS، تهویه دیجیتال، دو کیسه هوا و ... بهره می برد. از جمله خودروهای مشابه سلتوس با برند هیوندای می توان به کراس اوور کرتا اشاره کرد.
 


 

 

برچسب ها

کیا سراتوکیا پگاس
مطالب مرتبط بیشتر
کیا سراتو ۲۰۲۲ فیس لیفت با ظاهری زیباتر و لوکس تر از گذشته+عکس کیا پگاس؛ سدان کره ای ۱۱ هزار دلاری در آسیا+تصاویر رونمایی از نسل جدید کیا سراتو + فیلم مقایسه خودرو کیا سراتو ۲۰۰۰ و مزدا ۳ صفر تا صد مشخصات فنی و تجهیزات کیا سراتو سواری سراتو در بازار تهران چند؟ + جدول نسل جدید کیا سراتو چه ویژگی‌هایی دارد؟ مظنه انواع خودروی سراتو در بازار + جدول قیمت خودرو کیا در بازار تهران+ جدول قیمت خودرو کیا در بازار تهران+ جدول قیمت خودرو سراتو در بازار تهران +جدول آخرین قیمت انواع سراتو در بازار (۱۷ مهر ۹۸) + جدول فروش فوری سراتو سایپا در تعطیلات خودروسازان ادامه دارد قیمت خودرو کیا دست دوم + جدول هیچ مشکلی در تحویل محصولات ثبت نامی سراتو نخواهیم داشت آخرین هفته تولید محصول مشترک سایپا و کیاموتورز مدل‌های پرفروش خودروهای کیاموتورز در آمریکا فروش فوری سراتو آپشنال آغاز شد این خودروها ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون قیمت دارند محصولات کیاموتورز چند؟ خودروهای ۵۰۰میلیونی تا ۱میلیاردی بازار تهران +جدول بوکس در رینگ شرقی قیمت انواع خودروی کره ای در بازار + جدول قیمت خودروهای وارداتی در بازار کیا سراتوی هاچ بک ۲۰۱۹ به بازار می آید چرا کیا سراتو در بازار خودرو ایران محبوب است؟ انواع سواری کیا دست دوم چند؟ + جدول خودروهای ۵۰۰میلیونی تا ۱میلیاردی بازار تهران +جدول قیمت انواع سواری کیاموتورز در بازار تهران + جدول کیا سراتو ۲۰۱۷ را بشناسید تازه ترین قیمت خودروهای وارداتی در بازار خودروهای کره ای در بازار چند؟ سراتو ۲۰۱۸ را بشناسید کیا سراتو ۱۶۰۰ دنده‌ای را بشناسید برای خرید خودروی کیا در بازار چقدر باید هزینه کرد+ جدول قیمت انواع سواری کیاموتورز در بازار تهران + جدول کیا صفر چند؟ کیا صفر چند؟ اختلاف قیمت شرکتی و بازار سراتو چقدر است؟ کیا صفر چند؟ با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ قیمت انواع محصولات سایپا ۲۵ شهریور ۹۷ خودروهای ۳۰۰ تا ۴۰۰میلیونی بازار تهران +جدول کیا صفر چند؟ با بودجه ۱۵۰ الی ۲۰۰ میلیون تومان چی بخریم؟ با ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ با چه بودجه ای کیا سواری کنیم؟ کیا صفر چند؟ کیا سراتو جدید ۲۰۲۰ در حال تست های فنی در خیابان برای خرید سراتو چقدر سرمایه نیاز است؟ + جدول قیمت انواع محصولات سایپا ۲۳ تیر۹۷ ۱۵۰۰ دستگاه سراتو در ساعات اولیه فروخته شد آغاز طرح جدید فروش کیا سراتو ویژه خرداد ماه طرح جدید فروش نقدی کیا سراتو ۲۰۰۰ آپشنال با تحویل ۴۵ روزه طرح جدید پیش فروش کیا سراتو ۲۰۰۰ آپشنال با ۴۰ میلیون تومان سراتو‌ بخرید چهاردرب‌ها به صف کیا سراتو جدید در مدل ۲۰۱۹ + تصاویر فروش سراتو ۲۰۰۰ آپشنال با تحویل ۵ روزه ویژه نوروز ۹۷ آغاز فروش مدل ۲۰۱۸ محصولات کیا از سوی اطلس خودرو فروش فوری کیا سراتو ۱۶۰۰ آپشنال آغاز شد روی مدار ۱۰۰ نخستین سری خودروهای سراتو و اسپورتیج ترخیص و آماده تحویل و شماره گذاری شد قیمت خودرو سراتو در بازار + جدول قیمت قیمت انواع محصولات سایپا ۲ بهمن ۹۶ قیمت انواع محصولات سایپا ۲۸ دی ۹۶ قیمت جدید محصولات کیا در ایران اعلام شد چری آریزو۵ توربو صفرکیلومتر بخریم یا کیا سراتو ۲۰۰۰ دست دوم؟ جدال شرق و شرق‌تر! فروش فوری مدل‌های مختلف سراتو با قیمت قبلی آغاز شد قیمت جدید مدل های مختلف سراتو شرکت سایپا اعلام شد عرضه سراتو با تخفیف ۸ میلیون تومانی قیمت خودرو کیا در بازار قیمت انواع محصولات سایپا۳۰ آبان ۹۶ فروش نقدی و اقساطی خودرو کیا سراتو ۲۰۰۰ غیرآپشنال قیمت انواع محصولات سایپا ۱۵ آبان ۹۶ قیمت انواع محصولات سایپا ۱۴ آبان ۹۶ قیمت انواع محصولات سایپا ۱۳ آبان ۹۶ با پیش پرداخت ۴۴ میلیون ۵۰۰ هزار تومان صاحب کیا سراتو YD ۲۰۱۷ شوید قیمت انواع محصولات سایپا ۷ آبان ۹۶ مقایسه اجمالی بین تویوتا پریوس ‌هیبریدی، هیوندای النترا ۲۰۰۰ و کیا سراتو ۲۰۰۰ ؛ نبرد فاتحان بازار کامپکت با بودجه صد میلیون تومانی کیا سراتو بخریم یا مزدا ۳؟ جدیدترین قیمت خودروهای وارداتی کیا موتورز از فروش جهانی ۲۱۶.۱۱۸ دستگاه خودرو در ماه جولای خبر داد قیمت انواع محصولات سایپا ۴ مرداد ۹۶ کسب بالاترین رده‌بندی IIHS توسط کیا سراتو ۲۰۱۷ خودروهای سراتو، آریو و چانگان را اقساطی بخرید فروش نقدی و اعتباری کیا سراتو با تحویل ۳۰ روزه قیمت انواع محصولات سایپا ۱۹ تیر ۹۶ کیا سراتو را با اقساط ۲۴ ماهه بخرید قیمت انواع محصولات سایپا ۱۸ تیر ۹۶ فروش کیا سراتو آپشنال با اقساط ۴۸ ماهه و تحویل فوری مغلوبان تنش‌های داخلی نگاهی به کیفیت کیا سراتو مونتاژ داخل کیا سراتو بخریم یا تویوتا کرولا؟ فروش اقساطی سراتو ۲۰۱۷ آغاز شد نبرد فیل و فنجان! مقایسه دو خودرو تویوتا کرولا GLI و کیا سراتو ۲۰۰۰+جدول مقایسه دو خودرو سوناتاLF و کیا سراتو ۲۰۰۰+ جدول فروش فوری کیا سراتو آغاز شد شرایط فروش نقدی و اعتباری انواع محصولات اطلس خودرو در هر کلاس خودرویی چی بخریم؟ سراتو جدید در ایران با چه قیمتی به فروش می‌رسد؟ + بررسی گزیده اخبار روزانه پایگاه خبری «عصر خودرو» ( ۷ تیر ۹۵) جدیدترین قیمت خودروهای کیاموتورز +جدول دو‌راهی‌های خرید در بازار خودرو دوراهی‌های خرید جدیدترین قیمت خودروهای وارداتی فروش اعتباری سراتو با پیش پرداخت های متنوع فروش اعتباری انواع خودروهای وارداتی مدل ۲۰۱۶ کیا سراتو رتبه نخست سطح کیفی از دیدگاه مشتریان در بازه قیمتی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان فروش اقساطی سراتو ۲۰۱۵ آغاز شد رُخ تازه کیا سراتو، این بار برای آمریکایی ها
برگشت به بالا