جادوگر سیتروئن را بشناسید

عصر خودرو- نام پل مژس شاید به گوش بسیاری نخورده باشد. وی در ابتدا تکنیسین ساده‌ای بود که از سن ۱۷‌سالگی وارد بازار کار شد. هنگامی که وی در کمپانی سیتروئن مشغول به کار شد، کمتر کسی تصور می‌کرد که به زودی در سیستم تعلیق خودروها، تحولی رخ خواهد داد. نوبت آن رسیده بود که فنر و کمک فنرها، جای خود را به نخستین سیستم‌‌های تعلیق فعال داده و مفهومی جدید از کیفیت سواری و رانندگی را خلق کنند.

يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲:۰۰

جادوگر سیتروئن را بشناسید

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، پل ارنست مری مژس (Paul Ernest Mary Mages) در سال 1908 متولد شد. دوران تحصیل خود را تا دوره دیپلم به صورت عادی گذراند و سپس در آکادمی هنر و صنایع دستی شهر مارسی دوره‌های مقدماتی را سپری کرد. در سال 1925 هنگامی که تنها 17 سال داشت، رزومه خود را جهت استخدام به کمپانی سیتروئن ارسال کرد. مژس جوان اگرچه تحصیلات آکادمیک و دوره‌های مهندسی را سپری نکرده بود اما سرشار از شوق و ایده‌های جدید بود. درخواست کار وی، توسط کمپانی سیتروئن تایید شده و مژس کار خود را به عنوان مسئول حفظ و نگهداری از تجهیزات کارخانه آغاز می‌کند. با توجه به سرعت بالای ارتقای توانایی‌های خود و پشتکار و علاقه‌ای که داشت، پروژه سازماندهی مجدد کارخانه پیشرانه‌ها به وی پیشنهاد می‌شود. موفقیت‌های مژس در این پروژه، موجب تقدیر شخص آندره سیتروئن از وی می‌شود. نتیجه، سپرده‌شدن دو بخش جدید تولید فریم بدنه و تجهیزات الکتریکی خودرو به مژس 20 ساله است. پیشرفت مژس در سمت‌های مختلف کمپانی سیتروئن به صورت پلکانی ادامه پیدا می‌کند. ریاست سازمان در گوتنبرگ، دستیار مدیریت واحد حمل و نقل و مسئول کارگاه‌های تعمیراتی آموزشی و پژوهشی از جمله سمت‌های بعدی وی تا سال 1936 بودند. در سال 1936، مژس گروه مطالعات و پژوهش خود را تشکیل داده و با کوله‌باری از تجربیات به طراح فنی و ریاست دپارتمان کنترل سازمان ارتقا پیدا می‌کند.
در این دوران، پیشنهاد پی‌یر بولانژه، مدیر عامل وقت سیتروئن به مژس جهت کار ‌روی مشکلات تعلیق سیتروئن 2CV، نقطه عطفی برای ساختار تعلیق خودروها بود.

  تعریف نوین مژس از سیستم تعلیق
با خاموش‌شدن تدریجی شعله‌های جنگ جهانی دوم و هنگامی که تیم مهندسی سیتروئن در حال آماده‌کردن نسخه نهایی 2CV بود، ‌مژس‌ ‌روی سیستم‌های تعلیق و شاسی مطالعه می‌کرد تا بتواند مشکلات ذاتی آنها را شناسایی و رفع کند. مشکلی که مژس را آزار می‌داد، ثابت‌بودن میزان میرایی و انعطاف‌پذیری تعلیق‌های متداول بود. این ایراد موجب می‌شد که اگر سیستم تعلیق بیش از حد نرم و منعطف باشد، قابلیت‌های دینامیکی خودرو نظیر فرمان‌پذیری و هندلینگ از دست برود. در مقابل اگر هدف ارائه دینامیک رانندگی بالا و اسپرت بود، کیفیت سواری و آرامش و راحتی از دست می‌رفت.
با توجه به کیفیت نامناسب جاده‌های آن دوران، مژس به دنبال سیستمی بود که بتواند هر دو فاکتور دینامیک مطلوب و راحتی را به صورت همزمان تامین کند.
مژس فکر می‌کرد که اگر سیستم تعلیق بتواند در سرعت‌های پایین و جذب ضربات منعطف و در سرعت‌های بالا و مانورهای ناگهانی سفت و پایدار باشد، این مشکل مرتفع می‌شود؛ یعنی تعلیقی که قادر باشد خصوصیات خود را بسته به شرایط تغییر دهد؛ همان مفهومی که امروزه به عنوان سیستم تعلیق فعال می‌شناسیم. این موارد با قطعات جامدی همچون فنر لول و کمک فنر دست یافتنی نبود. ‌در نتیجه طراح جوان به سراغ مواد دیگری رفت. مژس با بررسی سیستم‌های هیدرولیکی و قوانین سیالات پی برده بود که می‌توان گازها را تحت فشار و تراکم قرار داد در حالی‌که مایعات تراکم‌پذیری ناچیزی داشته و در عوض در انتقال نیرو خوب عمل می‌کنند. این خواص موجب شکل‌گیری ایده جدیدی در ذهن پل مژس شد.

  تولد سیستم هیدرونیوماتیک
ایده مژس خلاقانه بود. وی تصمیم گرفت که در سیستم تعلیق مورد نظر خود، گاز را به وسیله مایع تحت تراکم قرار دهد. در واقع گاز نقش فنر به عنوان جاذب نیرو و مایع نیز نقش انتقال نیرو و تعدیل نوسان را بر عهده داشت (در ضمیمه تعمیرگاه شماره 9 توضیحات کاملی پیرامون تعلیق هیدرونیوماتیک به چاپ رسیده است‌). مشکلی که وجود داشت، چگونگی انتقال نیروی روغن به گاز و مرز‌بندی بین مایع و گاز بود.
مژس این مشکل را با محبوس‌کردن گاز و مایع در یک مخزن و جدا کردن آنها به وسیله دیافراگم از جنس بافت چوب پنبه رفع کرد. نخستین نمونه ساخته‌شده این سیستم، در سال 1944‌ روی یکی از پروتوتایپ‌های سیتروئن 2CV پیاده شد. در این مدل، برای هر چرخ یک مخزن حاوی گاز و روغن نصب شد.
نمونه اولیه عملکرد شگفت‌انگیزی از خود نشان داد، اما بافت چوب پنبه به عنوان دیافراگم، در فشارهای بالا انعطاف لازم را نداشت. مژس مجددا پروتوتایپ‌های دیگری از این سیستم ساخت و با تیم مخصوصی که خود تشکیل داده بود، تئوری خود را با مواد و طراحی‌های گوناگون مورد آزمایش قرار داد.
آزمایش‌ها در شرایط ناهمواری و آب و هوایی مختلف صورت گرفت و در هر نوبت، نتایج شگفت‌انگیزتری حاصل می‌شد. به تدریج مژس و تیم طراحی‌اش، توانستند طراحی مناسب را به‌دست آورده و آماده تولید انبوه کنند.
در طول این آزمایش‌ها، تیم طراحی پی برد که در صورت استفاده از روغن فشار بالا، می‌توان کارایی سیستم را بهبود داد و با کنترل حجم روغن در حال جریان، خودرو را در ارتفاع دلخواه قرار داد. جنس مناسب مواد مورد استفاده نیز با مطالعات و آزمایش‌های مختلف انتخاب شد.
در سال 1946 بولانژه به تدریج مژس را تشویق می‌کند که سیتروئن 2CV به عنوان نمونه پایه آزمایش این سیستم را کنار گذاشته و به پیاده‌سازی آن ‌روی ترکسیون آوان فکر کند. نهایتا پس از تست‌های متعدد از سرزمین‌های سرد شمالی اروپا تا مناطق گرم الجزایر، مژس پروتوتایپ‌های 2CV را کنار گذاشته و به سراغ ترکسیون آوان می‌رود. نمونه نهایی، روی مدلی از ترکسیون آوان تحت عنوان 15H و‌‌ روی اکسل عقب قرار گرفته که در سال  1954 عرضه می‌شود. عملکرد مطلوب این سیستم، مهندسان را قانع می‌کند که از آن به صورت کامل ‌روی پروژه D به عنوان جایگزین ترکسیون آوان استفاده شود. در نتیجه سیستم هیدرونیوماتیک به صورت کامل ‌روی پروژه D توسعه داده شد که حاصل آن، مدل اسطوره‌ای سیتروئن DS بود. در این مدل پمپ و منبع آکومولاتور (انباره) با فشار بالا تمامی سیستم‌های تعلیق، ترمز و فرمان را تغذیه می‌کرد و سیستم تنظیم ارتفاع با قابلیت تصحیح مقدار ارتفاع با توجه به مقدار بار موجود‌ روی هر دو محور جلو و عقب نصب شده بود. گاز محبوس‌شده در گوی‌های تعلیق، گاز نیتروژن بود و از روغنی موسوم به LHS به رنگ زرد جهت راه‌اندازی سیستم بهره گرفته شده بود که بعدها با تحقیقات به عمل آمده در همکاری با توتال، از سال 1966 با روغنی موسوم به روغن LHM به رنگ سبز جایگزین شد. تمامی اجزای سیستم تعلیق شامل گوی‌ها، شلنگ‌ها و پمپ نیز سبز شدند.

  تعریف مژس از سیستم فرمان
طی سال‌های بعد، مژس روی ابداع عجیب دیگری کار کرد که سیستم فرمان دیراوی (DIRAVI) نام گرفت. سیستم فرمان دیراوی، نخستین سیستم فرمان دنیا بود که حتی بار بازگرداندن فرمان به حالت اول را از دوش راننده برداشته بود! فرمان دیراوی، فرمان هیدرولیک مرکزگرا بود که هنگام روشن بودن موتور، حتی در حالت سکون نیز به صورت خودکار فرمان را صاف می‌کرد. این ویژگی خصوصا هنگام پارک کردن بسیار برای راننده کارآمد بود. ضمن آنکه تنها با یک دور دوران فرمان، چرخ‌ها به حداکثر زاویه خود می‌رسیدند. این سیستم برای نخستین‌بار ‌روی سیتروئن SM در سال 1970 معرفی شد. سپس نسخه پیشرفته‌تر آن به همراه ویژگی حساسیت به سرعت خودرو، ‌روی سیتروئن CX قرار گرفت. در این مدل، میزان کورس فرمان به سرعت خودرو بستگی داشت تا بدین ترتیب عنوان نخستین سیستم فرمان حساس به سرعت نیز برای سیتروئن ثبت شود.
مژس در نهایت در سال 1974 بازنشسته شد‌ و دیگر فعالیت‌های خود را متوقف می‌کند. جالب است بدانید که وی ‌روی میز کار خود، جمله‌ای معروف از نمایشنامه‌نویس فرانسوی، Marcel Pagnol با این مضمون قرار داده بود: «همه می‌دانستند که ابداع آن امکان‌ناپذیر است غیر از احمقی که نمی‌دانست و آن را ابداع کرد.» مژس در سال 1999 درگذشت.
ابداعات تاثیر‌گذار وی، اگرچه در انحصار سیتروئن بود اما مفاهیم جدیدی را به همراه خود به ارمغان آورد و الهام‌بخش طراحان بسیاری شد تا سیستم‌های نوین دیگری را جهت بهبود کیفیت سواری و رانندگی خودروها طراحی کنند.

برچسب ها

سیتروئنپل مژسآندره سیتروئنسیستم تعلیق
مطالب مرتبط بیشتر
نسل جدید ترمزهای خودرو بدون دیسک خاص ترین خودروی فرانسوی با شاسی یکپارچه و طراحی کاملا متفاوت! +عکس کراس اوور جدید سیتروئن معرفی شد زیبای سیتروئن؛ فرصتی برای ملاقات با یکی از جذاب ترین خودروهای فرانسوی +عکس C۳ ۲۰۲۱؛ خودرویی کوچک اما همه کاره از سیتروئن! سیتروئن امی؛ خودرویی که رانندگی با آن گواهینامه لازم ندارد! +عکس سیتروئن سی۵ اکس جدید: ترکیبی از سدان، واگن و کمی هم شاسی بلند! +عکس سیتروئن C۱؛ هاچ بک شهری با سقف بازشونده و چراغ های چالشی! +عکس سیتروئن سی۳ ایرکراس ۲۰۲۲؛ فرانسوی کوچک با ۴ انتخاب در بخش پیشرانه +عکس دی اس ۹؛ سدان لوکس مونتاژ چین با قیمتی در سطح محصولات "ب ام و" سری۵ و ۷! +عکس خودرو سیتروئن به موزه خودروهای سلطنتی تحویل شد سیتروئن TUB و اولین درب کشویی در صنعت خودروی جهان! +تصاویر کراس اوور آینده نگر سیتروئن با طراحی متفاوت +تصاویر خودرویی که در بازار ایران شکست خورد! بررسی جدیدترین خودرو سیتروئن+تصاویر فراخوان سیتروئن در استرالیا تولید خودروی برقی سیتروئن دو نفره با پرداخت ۲۲ دلار در ماه! نگاه سیتروئن به بازار هند و چین قیمت جدید خودروهای سیتروئن در بازار قیمت خودروهای سیتروئن در بازار ۱۲ آبان+ جدول خودرویی که سرعتش را با شناسایی چاله‌ها و سرعت گیرها تنظیم می‌کند مرگ بنیان‌گذار سیتروئن سیتروئن ۱۰۰ ساله شد؛ تاریخچه ژیان در ایران بومی‌سازی سیتروئن‌های برقی در هند تولید خودروی برقی سیتروئن با کابین هلیکوپتری آشنایی با سیستم تعلیق جادویی بنز برخورد قاطع مدیرعامل سایپا با اقدام خارج از ضوابط یکی از مدیران تمام خودروهای سیتروئنC۳ تحویل خواهد شد بازده سرمایه گذاری جذاب برای ثبت نام کنندگان خودرو سیتروئن سی۳ گزارش تصویری از مراسم تحویل نخستین سری خودروی سیتروئن C۳ سیتروئن عینک تهوع ساخت تعمیر جلوبندی چقدر هزینه دارد؟ ۷۰ سال از رونمایی سیتروئن ژیان گذشت طعم تلخ نوستالژی! DS صفر چند؟ قیمت قطعی خودروی جدید سیتروئن C۳ اعلام شد رونمایی از جدیدترین خودروی کراس‌اور سیتروئن سیتروئن برقی جدید به بازار می‌آید منتظر محصولات جدید سیتروئن باشید آیا سیتروئن زانتیا گزینه مناسبی در بازار خودرو‌های دست‌دوم است؟ DS۸؛ پرچمدار DS برای سال ۲۰۲۰ معرفی شد +تصاویر شروع شیک سیتروئن در ایران آغاز پیش فروش سیتروئن C۳ با ۶۰ میلیون تومان اولویت نخست سیتروئن باقی ماندن در بازار ایران است بازدید از خط تولید سیتروئن C۳ در کاشان عرضه یک محصول جدید سیتروئن همزمان با نمایشگاه تهران یک فرانسوی قد کشیده برای چینی ها خودروهای وارداتی نباید مستعمل باشند کسب‌و‌کار جدید پژو سیتروئن ایران مهم ترین پایگاه غیرفرانسوی تولید سیتروئن می شود گزارش تصویری از حضور برند سیتروئن در نمایشگاه خودرو ژنو نشست مدیران عامل گروه سایپا و پژوسیتروئن برگزار شد افزایش تولید پژو ۲۰۰۸ به روزانه ۱۳۰ دستگاه در نیمه دوم بهمن‌ماه تغییرات جدیدخودروی " ئی- مهاری" سیتروئن (+عکس) آشنایی با سیستم تعلیق مک فرسون و مستقل در خودرو لوکس‌سازی خودرو به روایت برندهای ارزان‌قیمت در جهان منتظر یک زانتیای جدید باشیم؟ ظهور پدیده سقف‌های شناور نسل جدید کاکتوس C۴ سیتروئن سال آینده می آید ورود ۲ خودرو جدید از محصولات سیتروئن به ایران سایپا سیتروئن در مسیر پیشرفت ژیان های مدرن به بازار می آیند (+عکس) صف‌شکنان انتقال به جلو از زیباترین موستانگ تا قدیمی ترین سیتروئن رئیس هیات مدیره گروه سایپا: محصولات سیتروئن در سهم بازار سایپا تاثیر خواهد داشت شرکت خودروسازی اوپل به Group PSA پیوست دورهمی ژیان‌سواران در پرتغال +تصاویر ۲ محصول جدید شرکت سیتروئن در نمایشگاه خودرو شیراز آغاز همکاری شرکت قالب های بزرگ صنعتی سایپا با سایپاسیتروئن سیتروئن C۳ تا اواخر امسال عرضه می‌شود گزارش تصویری از حضور سایپا در نمایشگاه خودرو البرز فــراتر از تـــاریخ سیتروئن با سیستم تعلیق معروف خود خداحافظی کرد مغلوبان تنش‌های داخلی مزدا ۳۲۳ یا سیتروئن زانتیا؟ +مشخصات فنی تاخیر در تحویل اوپل به پژو-سیتروئن خودروهای راجر مور در نقش جیمزباند +عکس اولین خودروی سیتروئن در ایران چیست؟ تحریم‌ها رفت؛ سیتروئن آمد سیتروئن پس از ۳۹ سال به ایران بازگشت نمایش بهترین و جذاب ترین خودروهای سیتروئن مدل های جدید رنو ، فولکس ، سیتروئن و فیات وارد ایران شد رونمایی از محصولات احتمالی بازار خودرو بزرگترین شاسی‌بلند سیتروئن در راه است جزئیاتی ازقراردادهای محرمانه خودروسازان ایرانی با پژو سیتروئن اولین قسط مشارکت با سایپا کاشان را واریز کرد شیک پوشان پاریسی قرارداد سایپا- سیتروئن نهایی شد فولکس واگن، ادغام اوپل و پژو را کم اهمیت جلوه داد قائم مقام اجرایی شرکت PSA از سایپاکاشان بازدید کرد حضور پسابرجامی سیتروئن در ایران رفتارشناسی سیستم تعلیق بازدید مدیران ارشد سیتروئن از شرکت های قطعه ساز گروه سایپا اولین همایش قطعه سازان سایپا و سیتروئن برگزار شد "C ایرکراس" پیش نمایش کراس اوور آتی سیتروئن+تصاویر سایپا و سیتروئن توان پاسخگویی به نیاز بازارهای منطقه را دارند شاسی‌بلند راحت سیتروئن در راه است (+عکس) سیتروئن می‌آید، کیا نه عرضه اولین محصول سیتروئن تا پایان سال جاری میلادی سیتروئن در نمایشگاه اصفهان می درخشد بازی پــر خطــر! چه زمانی باید سیستم تعلیق خودرو را تعویض کنیم؟ برگ‌برنده سیتروئن برای رالی سکوت خبری سیتروئن در ایران قیمت گمرکی خودروهای سیتروئن مشخص شد با این مقاله از دست اندازها جان سالم به در ببرید پیرمردِ حساس فرانسوی! فینالیست‌های بهترین خودرو سال اروپا (+عکس) مجوز سرمایه گذاری سیتروئن صادر شد ادامه همکاری با رنو و پژو سیتروئن قرارداد با سیتروئن نهایی شده است دی.اس مات شد سیتروئن از C۳ پیکاسو رونمایی کرد+تصاویر عرضه محصولات مشترک سایپا و سیتروئن طبق نیازهای بازار ایران و منطقه بر بستـر آسایش گزارش تصویری از غرفه سیتروئن در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ ژیان برقی سال ۲۰۱۷ +تصاویر قرارداد قطعی سایپا- سیتروئن، ۱۵ مهر امضاء می‌شود شیک‌کوچولوی آوانگارد سیتروئن سایپا و سیتروئن خاورمیانه را تصرف می کنند حمله همه جانبه سیتروئن به ایران نگاه نشریات فرانسوی به فعالیت های سیتروئن در ایران احیای همکاری های خودرویی با کشورهای اروپایی قرارداد با سیتروئن در مراحل نهایی معرفی حاضران در نمایشگاه خودرو پاریس: سیتروئن C۳ شریک تازه سیتروئن در چه اوضاعی است؟ ۳ نامه مجلس برای پیگیری قراردادهای خودرویی رونمایی از خودرو مفهومی سیتروئن CXperience+ تصاویر سیتروئن‌های جدیددرنمایشگاه خودروی مشهد (+عکس) سیستم تعلیق مک فرسون سیتروئن چگونه و با چه محصولاتی در بازار ایران حاضر می‌شود؟ قرارداد سیتروئن و سایپا نویدبخش آینده ای درخشان سیتروئن C۴ تا پایان سال می‌آید سیتروئن سایپا کاشان را نقدی خرید سایپا می‌تواند مرکز تولید و صادرات محصولات سیتروئن در منطقه شود تولیدات سیتروئن جایگزین پرفروش ترین خودرو داخلی نیست آیا سیتروئن می تواند به بازار خودرو رونق دهد ۱۰ پرسش اساسی از نعمت زاده پیرامون واگذاری سهام سایپا کاشان به فرانسه PSA wins second Iran production deal for Citroen brand سال ۲۰۱۷ نخستین محصول مشترک تولید خواهد شد مکثی بر عجایب سایپا و سیتروئن امروز رسماً همکار می شوند قرارداد با سیتروئن مبتنی بر اقتصاد مقاومتی بزودی نهایی می شود دایملر یکی از مهندسان ارشد سیتروئن را ربود قرارداد سیتروئن و سایپا اتفاقی کم نظیر در تاریخ روابط اقتصادی ایران امضای سند همکاری تولید سه نوع خودرو بین ایران و فرانسه C۳ ته چهره "کاکتوس" را دارد نسل سوم سیتروئن C۳ لو رفت الزامات حضور سیتروئن در ایران مذاکره سایپا با سیتروئن برای رسیدن به همکاری مشترک در حال انجام است سیتروئن با فناوری جدید و سرمایه گذاری ارزی می آید قیمت سیتروئن ایرانی ۴۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان لبخند سیتروئن به طبقه متوسط ایران ایربگ بدنه! گروهبان فرانسوی سرباز سایپا می‌شود برترین خودروهای اسپورت ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ مذاکره با سیتروئن برای واگذاری ۵۰ درصد سهام یک شرکت خودرویی دو‌راهی‌های خرید در بازار خودرو آخرین نسل ازیک مدل سیتروئن پژو سیتروئن و دانگ فنگ خودروهای برقی می‌سازند کارخانه تولید ژیان ( سیتروئن) در سال ۱۳۴۹ «سایپا کاشان» به سیتروئن رسید جزئیات دومین قرارداد خارجی صنعت خودرو ایران قیمت اولیه خودرو چانگان ۶۴ میلیون تعیین شد همکاری سیتروئن-سایپا نهایی شد تولد دوباره پرچم‌دار سیتروئن؛ سدان فول‌سایز نیمه‌لوکس C۶ معرفی سایپا به عنوان شریک سیتروئن فرانسه قرارداد سایپا با سیتروئن بزودی نهایی می شود سهامداری سیتروئن در سایپا انصراف فیات کرایسلر از ادغام با پژو سیتروئن شایعه فروش سهام سایپا و ایران خودرو به سیتروئن و فیات بازگشت سیتروئن به سرزمین سایپا سیتروئن خاطرات خوب را در ایران تکرار می‌کند؟ تولید مشترک سیتروئن و سایپا رونمایی ازخودرو جدید فرانسوی ساپیا +عکس سیتروئن از "C۴ کاکتوس" پرده برداشت برنامه سیتروئن برای حضور روحانی در فرانسه لوکس ترین هاچ بک فرانسوی را ببینید+تصاویر سیتروئن C۳ جدید در اواخر ۲۰۱۶ معرفی می شود روحانی با سیتروئن به الیزه می رود میراث‌دار فانتزی سیتروئن مهاری! چند خودرو کلکسیونی خاص در یزد گامی جدید در همکاری تویوتا و پژو سیتروئن سیتروئن یک سیستم تعلیق انقلابی معرفی می‌کند رونمایی فیس‌لیفت «سیتروئن ایرکراس» برند‌سواری با نازل‌ترین قیمت سیتروئن سی – الیز مدل ۲۰۱۵ را ببینید خودرویی که خاطره اش هنوز شیرین است سیتروئن با کمک ایران خودرو به سایپا بر می‌گردد سوار بر ابـرها سیتروئن کاکتوس M کانسپت را بیینید سی-کواتره؛ سدان جذاب سیتروئن برای بازار چین عرضه اولین محصول DS در اروپا شاسی‌بلند متفاوت سیتروئن سیتروئن در راه ایران رونمایی از طرح مفهومی محصول جدید سیتروئن آغاز تولید پژو ۵۰۸ جدید
برگشت به بالا