مقایسه دو سدان کوچک فرانسوی در بازار ایران؛ رنو سیمبل در برابر پژو ۳۰۱

بر سر یک دو راهی متفاوت!

عصر خودرو - وارد محدوده عجیب ۷۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان میشویم. محدودهای که انگار اکثر خودروهای موجود در آن مورد بی مهری بازار قرار گرفته و کمتر کسی به آنها توجه دارد.

دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰:۰۰

بر سر یک دو راهی متفاوت!بر سر یک دو راهی متفاوت!بر سر یک دو راهی متفاوت!بر سر یک دو راهی متفاوت!بر سر یک دو راهی متفاوت!بر سر یک دو راهی متفاوت!بر سر یک دو راهی متفاوت!بر سر یک دو راهی متفاوت!

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اگر گزینه هایی مانند سراتو سایپا و چینی های موجود را کنار گذاشته و به دنبال یک انتخاب اروپایی باشیم، بی شک بر سر یکی از متفاوت ترین دوراهی های بازار قرار میگیریم. پرسش این است: رنو سیمبل بخریم یا پژو 301؟

این محافظه کارهای مظلوم
تمایلات بازار خودروی کشور ما کاملا با بازاری چون اروپا متفاوت است. از این رو بسیاری از محصولات اروپایی خصوصا از نوع اقتصادی چندان با سلیقه ما ایرانی ها که همواره به دنبال پیشرانه های پرحجم و امکانات متعدد هستیم (ویژگی هایی که ممکن است در زندگی روزمره حتی نیمی از آن کاربردی نداشته باشد) سازگار نیست. این مسئله را می توان در نحوه برخورد بازار با خودروهایی چون سیمبل و 301 لمس کرد، خودروهایی که صرفا بر اساس منطق طراحی شده و از هر چیزی به مقدار لازم و کافی در آنها تعبیه شده است، نه بیشتر. شاید با توجه به مبلغ بالایی که در شرایط فعلی کشور باید برای چنین تیپ خودروهایی پرداخت کرد، سادگی و بی آلایشی آنها آزار دهنده باشد اما حقیقتا در این رنج قیمتی خودروهای چندان مجهزتری هم به چشم نمی خورند ضمن آنکه عملا تنها گزینههای صفر کیلومتر اروپایی هستند. حال میان این دو انتخاب اروپایی این پرسش همیشگی مشتری ایرانی وجود دارد، رنو یا پژو؟

دو رقیب در مقابل هم
ابتدا با پژو 301 آغاز می کنیم. پژو 301 به نوعی متولد شدن خود را مدیون لوگان است، هنگامی که رنو به خوبی با فرمول لوگان به موفقیت رسید و بازارهای توسعه نیافته و در حال توسعه را در دست گرفت، سایر خودروسازانی چون فیات، هیوندای و پژو نیز به فکر الگو برداری افتادند. نتیجه الگوبرداری پژو، مدل 301 بود. خودرویی که نوعی سنت شکنی در سیستم نامگذاری پژو نیز محسوب میشود (شاید به خاطر کمبود ارقام!)، چرا که این خودرو نام نخستین نسل سری 30X پژو را یدک می کشد که در سال 1932 عرضه شد. پژو 301 بر اساس پلتفرم PF1 گروه PSA شکل گرفته، پلتفرمی که با 206 در سال 1998 متولد شد و شکل دهنده خودروهای بسیاری در جهان است.
در سوی دیگر رنو لوگان نسل دو قرار دارد که همزمان با 301 در سال 2012 معرفی شد. نسل دو لوگان که پیشرفت بزرگی نسبت به نسل اول آن محسوب می شد و نواقص فراوانی را رفع کرده بود، ادامه یافتن موفقیت خانواده لوگان را به خوبی تضمین کرد. لوگان نسل دو به دلیل استمرار حضور نسل اول آن در کشورمان، توسط نگین خودرو با نام سیمبل عرضه می شود (نام سیمبل در حقیقت متعلق به مدل صندوقدار کلیو در بازار ترکیه است).
301 عرضه شده به بازار کشورمان توسط ایکاپ (تا کنون)، مدل فیس لیفت نشده با چهره متعلق به سال 2012 است که با قرار دادن آن در برابر سیمبل، پی می بریم از لحاظ محافظه کاری دست کمی از رقیب خود ندارد. چهره هر دو خودرو کاملا منطقی، ساده و بی آلایش است و البته از حیث ابعاد نیز اختلاف فاحشی ندارند. در این زمینه می توان انتخاب میان یکی از این دو را کاملا سلیق های دانست. البته این احتمال وجود دارد که نسخه فیس لیفت هر دو خودرو به بازار عرضه شود که شرایط ظاهری به مراتب بهتری دارند.
فضای داخلی
شرایط در فضای کابین نیز به همین صورت پیش می رود. فضای کابین هر دو خودرو کاملا بر اساس المان های محصولات اقتصادی شکل گرفته که در این میان کابین سیمبل به لطف ترکیب دو رنگ در کابین و استفاده وسیع از رنگ کرم نسبت به کابین تماما تیره 301 به مراتب شادتر و بزرگتر احساس می شود. صندلی ها در هر دو خودرو راحتی یکسانی دارند اما صندلی های عقب سیمبل به مراتب نیمکت گونه تر هستند ضمن آنکه برخلاف پژو امکان خواباندن آنها مهیا نیست. بنابراین علیرغم یکسان بودن فضای حدود 500 لیتری صندوق بار در هر دو خودرو، 301 به لطف قابلیت تا شدن ردیف عقب تا 1300 لیتر گنجایش حمل وسایل دارد و سیمبل از آن محروم است.
از حیث ارگونومی و راحتی کار با تجهیزات رنو سیمبل نسبت به 301 شرایط بهتری دارد، در 301 محل قرارگیری برخی از کلیدها غیرعادی بوده و عادت کردن به نحوه کار برخی تجهیزات نظیر سیستم صوتی زمانبر است. در سیمبل چیدمان اجزا منطقی تر بوده و البته شاهد چیدمان غیر عادی لوگان نسل اول (تندر90 خودمان) نیستیم و کار با تجهیزاتی نظیر نمایشگر مالتی مدیا و پنل تهویه اتوماتیک ساده و خوشایند است.
سطح تجهیزات
لیست تجهیزات و امکانات هر دو خودرو نسبتا مشابه است، البته سیمبل در سه تیپ PE، SE و LE عرضه میشود که نمونه PE ساده ترین مدل (فاقد گیربکس اتوماتیک، رینگ آلومینیومی و حتی شیشه بالابر ردیف عقب!) است و مدل LE مجهزترین نمونه محسوب می شود. در مقابل پژو 301 تا کنون تنها در یک تیپ عرضه شده که شاید به نوعی هم یک مزیت و هم یک ایراد برای آن باشد.
دو کیسه هوا و پیش کشنده های کمربند جلو، آلارم هوشمند کمربندها، فرمان هیدرولیک با تنظیم ارتفاع، مه شکن های جلو و عقب، کامپیوتر سفری، رادیوپخش CD با 4 بلندگو، چراغ های هالوژنی با تنظیم ارتفاع و دی لایت، پایههای صندلی ایزوفیکس، ایموبلایزر با قفل مرکزی و ریموت و تنظیم دستی صندلی های جلو با تنظیم ارتفاع راننده از امکاناتی هستند که در هر دو خودرو به صورت یکسان به چشم می خورند.
در مقابل رنو سیمبل در تیپ SE خود گیربکس اتوماتیک، صفحه نمایش لمسی رنگی 7 اینچی با نویگیشن و دوربین دنده عقب، آینه های جانبی و شیشه های برقی عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، کنترلرهای سیستم صوتی بر روی فرمان، سنسورهای فاصله سنج عقب و کروز کنترل و لیمیتر را اضافه کرده و در تیپ LE به شیشه بالابرهای اتوماتیک، سنسور هشدار فشار باد تایر و رینگ های آلومینیومی مجهز می شود. پژو 301 چهار شیشه برقی، رینگ های آلومینیومی، سنسور فاصله سنج عقب و گیربکس اتوماتیک را به صورت استاندارد دارد اما همانند سیمبل به مانیتور لمسی مالتی مدیا، دوربین دید عقب و تهویه اتوماتیک مجهز نیست.
البته بسیاری از مالکین سیمبل اظهار می دارند که دوربین دنده عقب در نمونه های تحویلی غیر فعال و نیازمند نصب یک تبدیل جهت فعال شدن بوده است.
همچنین سیمبل بر خلاف لوگان نسل اول، به سیستم مالتی پلکس مجهز شده و امکان کنترل و راه اندازی بسیاری از قابلیت ها را در کامپیوتر مرکزی خود به وسیله دیاگ دارد که توسط نمایندگی انجام می شود، موردی که البته هنوز در خصوص 301 فعلا توسط کاربران و نمایندگی مورد بررسی قرار نگرفته است. در زمینه ایمنی نیز 301 دو ایربگ نسبت به سیمبل بیشتر داشته (ایربگ های جانبی سیمبل در مدل ایران حذف شده است) و به ESP مجهز است اما سیمبل EBA را ارائه میکند که در 301 به چشم نمی خورد. البته ترمزهای هر دو مدل در جلو دیسکی خنک شونده و در محور عقب کاسه ای است و هر دو از موسسه انکاپ 3 ستاره ایمنی دریافت کرده اند.

مشخصات فنی
رنو سیمبل به پیشرانه آشنای K4M A690 با حداکثر قدرت 105 اسب بخار و بیشینه گشتاور 148 نیوتن متر مجهز است که در تیپ PE به گیربکس 5 سرعته دستی JH3 و در مدل های SE و LE به گیربکس 4 سرعته AL4 DP2 متصل است. در مقابل پژو 301 از نسخه به روز رسانی شده پیشرانه TU5 به نام EC5F بهره می برد که به لطف تغییرات حاصل شده در سر سیلندر و سیستم سوخت رسانی 114 اسب بخار قدرت دارد و حداکثر گشتاور آن به 150 نیوتن متر می رسد. این مجموعه فنی در کمال تعجب با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک آیسین EAT6 نسخه فیس لیفت 301 عرضه شده و کاملا نسبت به گیربکس سیمبل برتری دارد. 301 در حرکت به خوبی از پس سیمبل اتوماتیک 4 دنده برمیآید و جالب اینجاست که در کاتالوگ سیمبل زمان دستیابی از سکون تا 100 کیلومتر 10.1 ثانیه اعلام شده که اغراق شده به نظر می رسد و پژو 301 عملا با شتاب 12 ثانیهای به سیمبل برتری دارد هرچند در خصوص برتری آن به سیمبل دستی نمی توان نظری داد. از حیث مصرف سوخت نیز سیمبل با مصرف ترکیبی 5.8 لیتر بر 100 کیلومتر نسبت به 301 با میانگین مصرف 6.6 کم اشتهاتر به نظر میرسد.
سیستم تعلیق هر دو خودرو نیز از نوع مک فرسون در محور جلو و تورشن بیم در محور عقب است که می توان گفت سیمبل در مجموع سواری نرمتر و بیصداتری را ارائه می کند اما در مقابل 301 همانند سایر پژوها حس کنترل پذیری بهتری دارد که البته در بیشتر مواقع حس کاذبی بوده و در مانورها دچار ناپایداری میشود .فقدان ESP در سیمبل قابل لمس است، در سطح جهانی این خودرو با ESP نیز عرضه شده اما در خصوص نمونه های وارد شده به نظر می رسد از نظر نرم افزاری این سیستم غیر فعال است.

جمع بندی
رنو سیمبل و پژو 301 رقبایی بسیار نزدیک به هم با قیمتی کاملا مشابه در مرز 100 میلیون تومان هستند که انتخاب میان یکی از این دو موضوعی کاملا سلیقه ای است. از حیث مشخصات فنی، پژو 301 را به لطف گیربکس مدرنتر خود می توان برتر دانست و در مقابل سیمبل خودروی مجهزتر با کیفیت رانندگی بهتری است ضمن آنکه در تیپ های مختلف نیز عرضه می شود. بنابراین اگر  پیش از این تجربه خودروهایی چون خانواده تندر را داشته اید و عملکرد فنی خودرو و بازار دست دوم برای شما اولیت دارد، شاید پژو 301 انتخاب بهتر و متفاوت تری باشد و در مقابل اگر به دنبال تجهیزات نسبتا بیشتر، قطعات در دسترس تر و برند مقبول تری هستید سیمبل انتخابی بهتر است. در حال حاضر هیچ یک از این دو خودرو به صورت صفر شرکتی با شرایط فروش موجود نبوده و در بازار آزاد عمدتا از نوع 2016 موجود هستند که چندان بازار فروش دست دوم مطلوبی ندارند. در این میان افت قیمت بیشتری نیز نصیب سیمبل شده و نمونه های کارکرده 2016 و معدود مدلهای 2017 آن از 75 تا 90 میلیون تومان قیمت می خورند در حالیکه اکثر 301های 2016 تحویلی به صورت صفر کیلومتر باقی مانده و از 95 تا 105 میلیون تومان قیمت خورده اند.

 

* نوشته: عارف منظری

برچسب ها

مقایسه خودروسدانرنو سیمبلپژو ۳۰۱
مطالب مرتبط بیشتر
سهند، بازیگر جدید بازار سدان های کشور سدان جدید وولینگ وارد بازار می شود +عکس سوبارو دبلیو آر اکس TR ؛ یک ژاپنی ارزشمند و بی نقص +عکس نبرد سدان های اتوماتیک اقتصادی بازار ایران آغاز فروش اقساطی سدان اتوماتیک J۴ + جدول اکسید استرا ئی اس؛ چری با یک سدان جدید و لوکس آمد! +عکس گاک امپاو ؛ سدان تمام اسپرت چینی +عکس جی۹۰ ؛ پرچمدار هیوندای به آلمان و سوئیس می رود+عکس رونمایی از خودرو جدید ایتالیایی+ عکس هونگ چی اچ۶؛ با ۲۸ هزار دلار از کیفیت ماشین چینی لذت ببرید! +عکس چانگان Yida؛ سدان اقتصادی چینی با امکانات روز در بازار +عکس ام جی۷؛ فرمول زیبا و اسپرت سدان جدید چینی! +عکس بی وای دی سیل؛ سدان چینی با امکانات کامل و قیمت یک میان رده +عکس هایکان A۰۶؛ سدان چینی که حتما باید دید! +عکس سدان خوشتیپ و اقتصادی سایپا چه ویژگی هایی دارد؟ اعلام قیمت و زمان عرضه ریسپکت ژیجی ال۷؛ برند جوان با سدان پرچمدار قدرتمند ظاهر می شود+عکس فونیکس آریزو۶ پرو به بازار عرضه شد چری آریزو ۸؛ آیا با زیباترین سدان چینی ملاقات می کنید؟! +عکس سدان J۴ با امکانات جدید به بازار می آید نسخه جایگزین خارجی ها در صنعت خودرو به سبک سایپا دیزایر ۱۰ هزار دلاری؛ یک خودروی ارزان قیمت با طراحی و امکانات ضعیف! +عکس خودروی جدید جیلی: زیبا، ارزان و فناورانه! +عکس داغ ترین سدان آئودی در سال ۲۰۲۲؛ آتشین، بدون دود! +عکس ۳۶ هزاردلار برای خودروی جدید و زیبای ژاپنی +عکس مدیر بازاریابی فرداموتورز خبر داد: سدان جدید فرداموتورز تا شش ماه آینده معرفی خواهد شد ریسپکت سدان جدید از بهمن موتور مهمترین نکاتی که شاهین را متمایز می کند یونی-وی، زیباترین خودروی این روزهای بازار چین+عکس مرسدس بنز و سدانی که حرکت آن پایانی ندارد!+عکس سدان زیبای چینی با نگاهی به محصولات روز صنعت خودرو +عکس قیمت مرسدس بنز C ۲۰۲۲ اعلام شد کیا ریو برای سال ۲۰۲۲ با امکاناتی جدید معرفی شد سدان شیک پوش انگلیسی؛ یکی از برترین های خودروهای بازار جهانی+عکس «سهند» نام سدان جدید سایپا زمین بازی جدید بازار خودرو ۱۴۰۱ گزینه‌ای متفاوت از سدان‌های تولید داخل در بازار جزئیات بیشتر از لگاسی، سدانی مناسب جاده تراکتوری که مانند سدان اسپرت راه می رود! +عکس سدان آکورا RDX خودرویی برای سال ۲۰۲۲ با ۲۷۲ اسب بخار قدرت کت و شلوار جدید برای سدان لوکس آئودی +عکس سدان آمریکایی که اختصاصی برای چین تولید خواهد شد+عکس سدان فاکس ترون؛ ضعیف در طراحی خارجی و موفق در ارائه یک کابین آینده نگر+عکس خاص ترین سدان اسپرت کادیلاک چه ویژگی هایی دارد؟ سامورایی برگزیده ۲۰۲۲؛ بهانه ای برای ملاقات با سدان خاص ژاپنی+عکس آرتئون ۲۰۲۲؛ حضور سدان پرقدرت فولکس واگن در آمریکا تایید شد+عکس مرسدس بنز S۶۸۰ گارد مدل ۲۰۲۲؛ فرمول لوکس و فناناپذیر آلمانی برای مشتریان خاص+عکس آیون S؛ معرفی سدان چینی گاک با مجموعه کاملی از امکانات روز+عکس ب ام و M۵۵۰i؛ ترکیبی از یک سدان لوکس و تجربه رانندگی اسپرت +عکس جنسیس G۸۰ اسپرت ۲۰۲۲؛ سدان لوکس با پیشرانه توربودوقلو +عکس سدان با کیفیت و به‌روز بازار ایران شرایط فروش جدید دو محصول فرداموتور اعلام شد هونگ چی E-QM۵؛ سدان متفاوت از برند لوکس چینی+ عکس سدان اتوماتیک جدید بازار ایران روی خط تولید رفت شاهین‌سواران در مورد این خودرو چه می گویند؟ کارما GSe-۶ مدل ۲۰۲۱؛ ترکیبی از یک سدان مجلل و تمام الکتریکی آلتیما ۲۰۲۱؛ جذاب‌ترین سدان خانوادگی نیسان سنووا EU۵؛ سدان باکیفیت چینی از "بایک" در کانال ۲۰ هزار دلار +عکس اکورا TLX Type S؛ طراحی موفق یک سدان سطح بالا و باکیفیت +عکس گزارش تصویری از نخستین سدان فرداموتورز+کاتالوگ فوری - نخستین سدان «فردا موتورز» اول خرداد رونمایی می شود سدان کیا K۹ با فیس‌لیفت جدید رونمایی شد گزینه جذاب بازار سدان های ایران جیلی پریفیس؛ سدان میان سایز و باکیفیت چینی با قیمت پایه ۱۷ هزار دلار +عکس انتخاب یک سدان قدرتمند با بودجه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان سدان خوشتیپ ایران‌خودرو اوج می گیرد ساوایست A۵؛ سدان ارزان قیمت چینی با طراحی اسپرت و پیشرانه تنفس طبیعی +عکس نبرد موفق سدان خانوادگی ایران خودرو در بازار سدان تمام برقی BMW باظاهری متفاوت معرفی شد+ عکس نگاهی به سدان آئولوس، خودرو جدید تولیدی در کشور سنووا U۷؛ سدان چینی نیمه لوکس اما اقتصادی از بایک +عکس RC-۶؛ سدان چینی اسپرت با طراحی ترکیبی متفاوت! +عکس دانگ فنگ ال۶۰؛ سدان جمع و جور با مجموعه ای از امکانات سرگرمی و ایمنی+عکس سدان لوکس تویوتا در بازار ژاپن +عکس السوین وی۵؛ شباهت کامل سدان چانگان به مزدا ۳ موجود در بازار ایران! +عکس کرولا Apex ادیشن؛ سدان اسپرت و کم مصرف تویوتا با مدل ۲۰۲۱ +عکس امگرند GT مدل ۲۰۲۰؛ سدان خانوادگی جیلی با ویژگی های اسپرت+تصاویر جایگاه ویژه خودروی سدان در برنامه مرسدس بنز H۹ لوکس ترین سدان چینی از هونگ چی +تصاویر سدان R ER۶؛ اولین خودروی تمام الکتریکی برند چینی "رووی" معرفی شد+تصاویر تعهد تویوتا به تولید سدان‌ها آریزو ۶ مدیران خودرو، خودرویی با تکنولوژی روز ۱۰ سدان لوکس راحت با قیمتی در حدود ۱۰ هزار دلار معرفی آئودی A۳ سدان ۲۰۲۱ + تصاویر نگاهی به دراکو GTE +تصاویر ۳۰۱ ایران خودرو در راه است مقایسه خودرو پژو ۵۰۸ و پژو ۳۰۱ ستارگانی از سرزمین آفتاب تابان امتیاز خوب پژو ۳۰۱ در مقابل سراتو و آریز۵ ۳۰۱ ، بهترین هم کلاسی بازار خودروی ایران اوضاع فروش پژو ۳۰۱ در اروپا چگونه است؟ + قیمت نمونه‌های موجود در ایران ۳۰۱ در نیمه نخست سال آینده وارد بازار می شود قلب ایرانی خودروی ۳۰۱ در مدار تولید پژو ۳۰۱ شهریور ۹۹ به تولید انبوه می‌رسد ۳۰۱، یک سر و گردن بالاتر از رقبا لیست خودروهای جدیدی که تا آخر ۹۸ به بازار می‌آیند + عکس سه محصول جدید ایران خودرو که تا پایان سال عرضه خواهد شد کدام خودروها هستند؟ پژو ۳۰۱ تا پایان سال روانه بازار می‌شود مبارزه در حاشیه رینگ شیر فرانسوی، متولدِ ایران را بیشتر بشناسیم خودکفایی در تولید پژو ۳۰۱ در غیاب پژو فرانسه تولید خودروی پژو ۳۰۱ زمینه‌ساز تولیدات با کیفیت است پژو ۳۰۱ با موتور ایرانی عرضه می‌شود ۳۰۱ و قلب ایرانی آن بدون حضور پژو خودرو ۳۰۱ را تولید می‌کنیم پژو در قرارداد دوم خود با ایران خودرو متضرر شد احتمال داخلی‌سازی پژو ۲۰۰۸ محصول ۳۰۱ ایران خودرو افتخاری برای هر ایرانی است ۳۰۱ توقعات مشتریان را برآورده خواهد ساخت تولید پژو ۳۰۱ ایرانی افتخارآمیز است بازدید وزیر صنعت از پژو ۳۰۱در نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید تولید ۳۰۱ گامی در جهت خودروساز شدن است بومی سازی قطعات ۳۰۱ کار جهادی است پرفروش‌ترین خودروهای پژو کدامند؟ بازدید وزیر صنعت از نخستین محصول جهاد خودکفایی ایران خودرو قلب ۳۰۱ ایرانی را بشناسیم داخلی سازی ۳۰۱ و ۲۰۰۸ در پاسخ به بدعهدی پژو شیر فرانسوی که توسط ایرانی‌ها به زانو درآمد محصول جدید ایران خودرو چه مشخصاتی دارد باید بتوانیم محصولات کاملا ایرانی تولید کنیم مدل اتوماتیک بعد از نسخه دستی وارد بازار می‌شود ساخت پژو ۳۰۱، اولین پروژه با بیشترین سطح خودکفایی است گزارش تصویری از آیین گشایش خط تولید پژو‌۳۰۱ عبور صنعت خودروسازی ایران از مونتاژکاری تولید ۱۰۰ هزار دستگاه پژو ۳۰۱ در فاز اول خط تولید آزمایشی محصول ۳۰۱ افتتاح شد خط تولید بدنه محصول ۳۰۱ مجهز به آخرین تکنولوژی روز به بهره برداری رسید مشخصات فنی، نرخ و هر آنچه باید در مورد پژو ۳۰۱ بدانید آغاز تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ از هفته آینده شروع تولید پژو ۳۰۱ از سه ماه نخست سال آینده آخرین اخبار از تولید پژو ۳۰۱ در ایران از راز قیمت‌گذاری در حاشیه بازار تا پژوی ایرانی ۳۰۱ نماد خودباوری صنعت ایران در شرایط تحریم است پس از پروژه تولید ۳۰۱ به سراغ تولید پژو ۲۰۰۸ می رویم کوچولوهای نه‌چندان ارزان! کف قیمت پژو ۳۰۱ تولید داخل چند تومان خواهد بود؟ سه هزار دستگاه پژو ۳۰۱ امسال تولید می شود رونمایی از پژو ۳۰۱ ایرانی تولید پژو۳۰۱ بدون حضور شرکت پژو تولید پژو ۳۰۱ و رُهام به تداوم فعالیت صنعت خودرو کمک می کند ۳۰۰ قطعه ساز داخلی در تولید پژو ۳۰۱ مشارکت دارند ۳۰۰سازنده ایرانی خودرو ۳۰۱ را می سازند برگزاری نخستین نشست مشترک ساپکو و سازندگان پروژه خودرو۳۰۱ بررسی خودرو پژو ۳۰۱ + قیمت آغاز تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ در اواخر سال پژو ۳۰۱ شهریور ۹۸ وارد بازار می‌شود نخستین پژو ۳۰۱ از خط تولید گذشت پژو ۳۰۱ گران شد خودرو‌های فرانسوی در بازار چند؟ پژوهای وارداتی ارزان شدند تقابل کوچولوهای بلندقامت شرقی خبر خوش برای خریداران محصولات پژو سقوط قیمت پژوهای برجامی کاهش قیمت ۱۰ میلیون تومانی پژو ۳۰۱ لیست جدید نمایندگی‌های ایکاپ در کشور پژو ۳۰۱ گران شد پژو ۳۰۱ در آستانه تولید قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۲ مرداد ۹۷ لیفان ۸۲۰ را بیشتر بشناسید قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۲۹ خرداد ۹۷ تجربه رانندگی با پژو ۳۰۱؛ ۱۰ سوال از شیر نوپا بازیگران ۶۰۰ میلیونی بازار چهاردرب‌ها به صف نگاهی به ویژگی های فولکس واگن پاسات و تیگوان و بررسی وضعیت آنها در بازار داخلی پژو ۳۰۱ در راه بازار ایران شش پرچم‌دار روی دور قدرت قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۱۵ فروردین ۹۷ شیک‌پوشان اقتصادی یا گران‌قیمت‌های بازار بازدید وزیر صنعت از خط تولید پژو ۳۰۱ پژو ۳۰۱ با داخلی سازی ۵۰ درصدی تولید می شود مرحله جدید فروش نقدی پژو ۳۰۱ از سوی ایران خودرو تا اطلاع ثانوی تعرفه ها بر اساس مصوبه دولت اجرا خواهد شد قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۲ اسفند ۹۶ قیمت و شرایط فروش جدید رنو سیمبل اعلام شد فروش نقدی پژو ۳۰۱ آغاز شد شرایط فروش نقدی پژو ۳۰۱ منتشر شد پژو ۳۰۱ سال آینده وارد بازار خواهد شد ب‌ام‌ و ۴۲۸i گرن کوپه؛ سدان نیمه لوکس با خصوصیات یک کوپه اسپرت قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۱۰ بهمن ۹۶ قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۸ بهمن ۹۶ قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۳ بهمن ۹۶ قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۱ بهمن ۹۶ قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۳۰ دی ۹۶ قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۲۸ دی ۹۶ ایران هشتیمن بازار رنو شد قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۲۶ دی ۹۶ قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۲۴ دی ۹۶ قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۲۳ دی ۹۶ قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۱۷ دی ۹۶ قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۱۶ دی ۹۶ بررسی بلندمدت کیا ریو LS در بازار دست دوم؛ کره‌ای کوچک و بی‌آزار قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۱۴ دی ۹۶ قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۱۲ دی ۹۶ قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۱۰ دی ۹۶ قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۶ دی ۹۶ قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۵ دی ۹۶ قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۳ دی ۹۶ قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۲ دی ۹۶ قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۳۰ آذر ۹۶ قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۲۷ آذر ۹۶ قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۲۵ آذر ۹۶ قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۲۲ آذر ۹۶ پژو ۳۰۱ از اسفندماه تولید می شود قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۲۰ آذر ۹۶ قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۱۹ آذر ۹۶ قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۱۸ آذر ۹۶ اعلام شرایط فروش اقساطی پژو ۳۰۱ اتوماتیک برای اولین‌بار مدیرعامل ایکاپ خبر داد : راه اندازی خط تولید پژو ۳۰۱ در حال انجام است قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۷ آذر ۹۶ قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۵ آذر ۹۶ قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۲ آذر ۹۶ قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۲۹ آبان ۹۶ قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۲۴ آبان ۹۶ قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۲۲ آبان ۹۶ قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۲۱ آبان ۹۶ پیش‌مقدمه‌ای برای سدان الکتریکی ب‌ام‌و قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۲۰ آبان ۹۶ تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ از هفته آینده آزادسازی قیمت خودرو ‌در آینده نزدیک تولید آزمایشی پژو۳۰۱ با بیش از ۴۰درصد داخلی‌سازی از هفته آینده درپرفروش ترین خودروهای شش ماهه امسال ۵ محصول از رنو خودنمایی می کند قیمت انواع محصولات ایران خودرو۱۰ آبان ۹۶ قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۸آبان ۹۶ قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۷ آبان ۹۶ قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۶ آبان ۹۶ قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۴ آبان ۹۶ مقایسه اجمالی بین تویوتا پریوس ‌هیبریدی، هیوندای النترا ۲۰۰۰ و کیا سراتو ۲۰۰۰ ؛ نبرد فاتحان بازار کامپکت مقایسه فنی Kia Optima TF و Hyundai Sonata YF مدل ۲۰۱۴ در بازار دست دوم؛ رقابت در مرز ۱۴۰ میلیون خودروی جدید پژو ۳۰۱ با چه قیمتی در بازار به فروش می‌رسد؟ انتخاب سخت در جدال خروس با اژدهای زرد حضور پررنگ نگین خودرو در نمایشگاه خودرو گیلان مالیات فروش پژو ۳۰۱ در دفترخانه‌ها ۸۲۰ هزار تومان تعیین شد خودروی پژو ۳۰۱ غیر قابل فروش شد سدان دوست‌داشتنی ب ام و، پرقدرت‌تر از همیشه به ایران بازگشت این شیر، غرّان نیست! قیمت محصولات ۲۰۱۸ رنو در ایران اعلام شد مظنه قیمت برخی از محصولات رنو در بازار دبی شیر یا خط ۵۰ میلیونی خروج خودروهای سدان از دایره کالاهای لوکس و کاهش مالیات آن در اندونزی آغاز فروش پژو ۳۰۱ با قیمت ۹۴.۹ میلیون تومان + مشخصات فنی تسلا ظرف چند ساعت ۶۰۰ میلیون دلار جذب کرد همکاریهای استراتژیک تویوتا و مزدا گسترش می یابد آکورد در ایستگاه دهُم تولید "پژو ۳۰۱" آخر امسال شروع می‌شود نظاره‌گر شورلت SS سدان باشید +تصاویر پژو ۳۰۱ در انتظار ورود به ایران سریع‌ترین و قوی‌ترین خودرو جگوار را بشناسید کوپه‌های لوکس خوش‌قیمت هدایای ویژه نگین خودرو برای نمایشگاه خودرو شیراز خرید اعتباری رنو سیمبل ۲۰۱۷ با پیش‌پرداخت ۱۹ میلیون تومانی امید تویوتا به بازار با "هیولای زیبا" نگین خودرو با تخفیف و شرایط فروش ویژه به نمایشگاه خودرو ارومیه آمد رنو سیمبل ۲۰۱۷ قیمت خورد پرفروش ترین خودرو میدسایز اروپا در راه ایران یک تیـــر و چند نشــان زیباروی غربی در برابر جان‌سخت شرقی مغلوبان تنش‌های داخلی رنو سیمبل را با تخفیف ویژه و اقساط بدون بهره بخرید محصولات رنو را آسان بخرید شرقی‌‌های بهینه غایبان سرشناس سدان‌های پرقدرت +تصاویر مشخصات فنی پژو ۳۰۱ که اواخر امسال به بازار می‌آید آقای خاص پاریسی در برابر شاهزاده باواریایی کانسپت مرسدس GT هیبریدی به زودی تولید می شود +تصاویر لکسوس: خودروهای سدان احتمالا دوام نخواهند آورد آشنایی با تازه واردهای بازار خودرو وقتی هاچ‌بک‌ها صندوق‌دار می‎شوند! فروش اقساطی رنو سیمبل با وام ۵۰ میلیون تومانی رنو سیمبل را ۱۰ درصد زیر قیمت بازار بخرید وقتی بانوان مالک خیابان‌ها می‌شوند ام‌جی۳؛‌ هاچ‌بک ایده‌آل بهینه‌سازی حساب بانکی با حذف ۲ سیلندر! بهترین شرایط پرداخت رنو سیمبل پیش روی شماست با ۱۰ میلیون پیش پرداخت عید امسال با رنو سیمبل، اروپایی برانید انتشار تصویر و جزئیات سدان جدید کیا+عکس نمایش سدان اسپورت کیا با محرک چرخ‌های عقب (+عکس) پژو ۳۰۱، محصول آینده ایران خودرو دچار تغییراتی شد سیمبل، رقبای هم قیمتش را پشت سر گذاشت شیشه‌های خورشیدی در سدان تسلا (+عکس) خودروهای وارداتی شریک فرانسوی خودروسازان داخلی چقدر قیمت دارد + جدول قیمت نبرد آزاد ژاپن‌‌، کره و آمریکا در خاک ایران برترین سدان رنو به ایران آمد+ مشخصات فنی+ تصاویر راهنمای خرید خودرو صفر در بازار ایران راز شتاب حیرت آور سدان جدید تسلا چیست؟ خرید رنو سیمبل ۲۰۱۶ آسان شد معرفی مرسدس بنز نسخه پایانی CLS فراتر از لاکچری بررسی ۵ سدان کوچک جدید +عکس آیا آلفارومئو به حکمرانی مرسدس و ب ام و پایان می دهد؟ ۴ راه در مـرز ۱۰۰ پیش‌نمایش کوچک‌ترین سری ساخته های ولوو هفتاد سال با مرسدس E کلاس پوست انداختن سدان لوکس کره ای بررسی محصولات تاتا موتورز به بهانه خبر ورود این شرکت به بازار خودرو کشور لوکس خوش‌شانس آلفا رومئو جولیا خودران می شود نبرد بلندقامتان تازه نفس کره ای آئودی Performance RS۷ چند؟ خودروهای اشرافی ارزان قیمت نسل جدید پژو ۳۰۸ سدان کیا K۹۰۰ صاحب یک سیستم لوکس UVO می شود بهترین سدان‌های خانوادگی در سال ۲۰۱۵ کاردرست یا تازه‌وارد‌؟!
برگشت به بالا