تولید اولین ترمز خودرو با چاپگر سه بعدی

عصر خودرو- شرکت بوگاتی که به استفاده از روش های خلاقانه برای تولید لوازم خودرو مشهور است، این بار از چاپگر سه بعدی برای طراحی و ساخت یکی از بخش های حساس اتومبیل ها کمک گرفته است.

Tuesday 23 January 2018 - 16:07:00

تولید اولین ترمز خودرو با چاپگر سه بعدی

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، این شرکت برای اولین بار در دنیا برای تولید سیستم ترمز خودرو به صورت یکپارچه از چاپگر سه بعدی استفاده کرده است. بخش عمده اجزای این سیستم ترمز اعم از لنت و دیگر متعلقات آن از جنس فلز تیتانیوم هستند.

بوگاتی مدعی است نه تنها اولین شرکتی است که ترمز خودرو را با استفاده از چاپگرهای سه بعدی تولید کرده، بلکه موفق شده بزرگترین مولفه مورد استفاده در یک خودرو را با استفاده از فلز تیتانیوم به صورت سه بعدی بسازد.

تا به امروز اکثر اجزای سیستم ترمز خودرو و به خصوص لنت ها از آلومینیوم ساخته می شدند. اما استفاده از فلز تیتانیوم هم سیستم ترمز را مستحکم تر و مقاوم تر می کند و هم از وزن آن تا 40 درصد می کاهد.

چاپ سه بعدی این سیستم ترمز با استفاده از چاپگر سه بعدی تولیدی شرکت زنتروم نورد صورت گرفته که با فلز تیتانیوم سازگاری دارد. در تولید این چاپگر از لیزرهای 400 واتی استفاده شده و تولید هر سیستم ترمز از این طریق 45 ساعت به طول می انجامد. زیرا باید 2213 لایه نازک تیتانیوم به یکدیگر الصاق شوند. انتظار می رود استفاده از این سیستم های ترمز در خودروهای تولیدی بوگاتی تا اواخر سال جاری میلادی آغاز شود.

برچسب ها

قاچاق موتور سیکلتترمز خودروچاپ سه‌بعدی
مطالب مرتبط بیشتر
کشف موتور سنگین میلیاردی قاچاق ایمنی ترمز خودروهای سنگین با محصولی دانش‌بنیان ارتقا یافت تفاوت میان ترمز‌های جلو و عقب خودرو در چیست؟ بازگشت بی دردسر نکاتی برای بهبود ترمزگیری و افزایش عمر لنت های ترمز تعیین تکلیف موتورسیکلت های مکشوفه به ظن قاچاق+سند اگر ترمز عمل نکرد چگونه خودرو را متوقف کنیم؟ ساخت دستگاه تراش دیسک ترمز خودرو در کشور اتوهلد (AUTO HOLD) سیستم ترمز اتوماتیک چیست؟ 5صدای غیرعادی زمان ترمزگیری نقص جدی ترمز خودروساز ژاپنی! ارابه‌های هوشمند توقیف موتورسیکلت گران‌قیمت در اتوبان شهید بابایی + تصاویر کشف4موتورسیکلت قاچاق به ارزش یک میلیارد درطرح امنیت اجتماعی پردیس کشف موتورسیکلت سنگین قاچاق با شکل و شمایل پلیسی + تصاویر نشانه‌های خرابی ترمز را بشناسیم راه کار‌های مواجهه با بریدن ترمز خودرو در هنگام رانندگی توافق 40 کشور برای تجهیز خودروها به ترمز خودکار توقیف موتورسیکلت‌های قاچاق در هفت چنار‌ دیسک ترمز در بازار چند؟ اذعان سوبارو به دروغ‌ پردازی عیب‌یابی خودرو به زبان ساده؛ عیب‌یابی سیستم ترمز (بخش دوم) عیب یابی خودرو به زبان ساده؛ مسائل و مشکلات سیستم ترمز (بخش اول) قدرت هوا بررسی عملکرد ترمز خودرو تکنولوژی‌های مُنجی موتورسیکلت 120 میلیونی +عکس ترمز‌ ABS چه تاثیری بر رانندگی دارد؟ فناوری‌های محبوب سال آینده در صنعت خودرو دلایل لرزش زیاد پدال ترمز در زمان ترمزگیری اطلاعاتی از تویوتا RAV4 مدل 2018 علت اخطار روغن ترمز و ترمز دستی در سمند EF7 دستیاران سودمند! کشف پنج دستگاه موتور سیکلت قاچاق در استان زنجان 10 مشکل ترمز خودرو که خوب است بدانید دکتر ترمز خودروتان باشید کمک ترمز؛ سیستمی برای توقف سریع‌تر انقلابی دیگر در صنعت خودرو هنگام ترمز بریدن خودرو باید چه اقداماتی انجام دهیم ؟ آزمایش ترمز سریع ترین سیستم حمل و نقل جهان+تصاویر کشف انبار لوازم دوچرخه و موتور سیکلت قاچاق به ارزش 4 میلیارد تومان موتورسیکلت های قاچاق کشف شدند پمپ ترمز و متعلقات آن ترمز‌های سرامیکی چه ویژگی‌هایی دارند؟ داج Charger SXT سال2016 را ببینید ترمز آزبست در بن‌بست سیستم ترمز اضطراری تا سال 2022 در تمام خودروها نصب می شود ترمز ضد قفل خودرو ساخته شد کاهش 39 درصدی تصادفات با سیستم ترمز اتوماتیک استاندارد ترمز هوشمند خودرو در راه است ایده اولیه چراغ راهنما و ترمز خودروها متعلق به چه کسی بود؟ جمع آوری موتورسیکلت های قاچاق اماراتی فاقد پلاک در گلپایگان
Back to top