ترمز‌های سرامیکی چه ویژگی‌هایی دارند؟

عصر خودرو- امروزه برای خودرو‌های اسپرت که قدرت و قابلیت‌های اسپرتی بیشتری دارند، لنت‌ها و دیسک‌های سرامیکی پیشنهاد می‌شود تا توان ترمزگیری آنها بالا رود.

Tuesday 26 July 2016 - 13:29:00

ترمز‌های سرامیکی چه ویژگی‌هایی دارند؟

 به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»ف لنت ترمز‌های سرامیکی در اوایل دهه 1990 میلادی ظهور کردند تا مشکلاتی را که ترمز‌های فلزی داشتند مثل سر و صدا، عمر کم، تغییر حالت در شرایط سخت، ایجاد آلودگی و ناخالصی به مرور زمان و ...، برطرف کنند. این ترمز‌ها برخلاف نمونه‌های فلزی که درون خود الیاف استیل دارند، دارای الیاف مسی در توده سرامیکی هستند که باعث می‌شود مس درون آنها انتقال حرارت بهتری را باعث شود و سرامیک نیز که در حقیقت سازه اصلی این لنت به شمار می‌رود، در برابر سایش مقاومت کرده و همچنین، چسبندگی و درگیری بهتری با دیسک داشته باشد. البته برای خودرو‌های گران‌قیمت‌تر، حتی دیسک سرامیکی نیز وجود دارد که قدرت ترمز گیری را بسیار بهتر می‌کند. این ترمز‌ها دارای سایش و ایجاد غبار کمتری هستند که البته این غبار سفید رنگ روی رینگ و تایر نیز نمی‌نشیند. لنت‌ها و دیسک‌های سرامیکی قیمت بالاتری از نمونه‌های فلزی دارند و امروزه برای اکثر خودرو‌های ارزان و گران‌قیمت، طراحی و ساخته می‌شوند اما برای خودرو‌های سنگین، پیشنهاد نمی‌شوند. دیگر ویژگی مهم ترمز‌های سرامیکی در وزن کمتر آنهاست و اینکه در شرایط سخت و ترمز‌گیری‌های مکرر و شدید، تغییر حالت کمتری دارند.

برچسب ها

ترمز خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
تفاوت میان ترمز‌های جلو و عقب خودرو در چیست؟ بازگشت بی دردسر نکاتی برای بهبود ترمزگیری و افزایش عمر لنت های ترمز اگر ترمز عمل نکرد چگونه خودرو را متوقف کنیم؟ ساخت دستگاه تراش دیسک ترمز خودرو در کشور اتوهلد (AUTO HOLD) سیستم ترمز اتوماتیک چیست؟ 5صدای غیرعادی زمان ترمزگیری نقص جدی ترمز خودروساز ژاپنی! ارابه‌های هوشمند نشانه‌های خرابی ترمز را بشناسیم راه کار‌های مواجهه با بریدن ترمز خودرو در هنگام رانندگی توافق 40 کشور برای تجهیز خودروها به ترمز خودکار دیسک ترمز در بازار چند؟ اذعان سوبارو به دروغ‌ پردازی عیب‌یابی خودرو به زبان ساده؛ عیب‌یابی سیستم ترمز (بخش دوم) عیب یابی خودرو به زبان ساده؛ مسائل و مشکلات سیستم ترمز (بخش اول) قدرت هوا بررسی عملکرد ترمز خودرو تکنولوژی‌های مُنجی تولید اولین ترمز خودرو با چاپگر سه بعدی ترمز‌ ABS چه تاثیری بر رانندگی دارد؟ دلایل لرزش زیاد پدال ترمز در زمان ترمزگیری اطلاعاتی از تویوتا RAV4 مدل 2018 علت اخطار روغن ترمز و ترمز دستی در سمند EF7 دستیاران سودمند! 10 مشکل ترمز خودرو که خوب است بدانید دکتر ترمز خودروتان باشید کمک ترمز؛ سیستمی برای توقف سریع‌تر هنگام ترمز بریدن خودرو باید چه اقداماتی انجام دهیم ؟ آزمایش ترمز سریع ترین سیستم حمل و نقل جهان+تصاویر پمپ ترمز و متعلقات آن داج Charger SXT سال2016 را ببینید ترمز آزبست در بن‌بست سیستم ترمز اضطراری تا سال 2022 در تمام خودروها نصب می شود ترمز ضد قفل خودرو ساخته شد کاهش 39 درصدی تصادفات با سیستم ترمز اتوماتیک استاندارد ترمز هوشمند خودرو در راه است ایده اولیه چراغ راهنما و ترمز خودروها متعلق به چه کسی بود؟
Back to top