آیا قیمت خودروها باید افزایش پیدا می‌کرد؟

عصر خودرو- آیا در شرایط اقتصادی و رکود فعلی بازارها، افزایش قیمت خودرو به صلاح است؟ وقتی مردم قدرت خرید ندارند، چرا باز هم خودروها گران‌تر می‌شوند؟ چرا سودای افزایش قیمت‌ها برای خودروسازان و سرگردانی مردم در بازار خودروها تمامی ندارد؟!

Thursday 13 July 2017 - 12:49:00

آیا قیمت خودروها باید افزایش پیدا می‌کرد؟

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از شهروند، اینها سوال‌هایی است که از سرگردانی در بازار خریدوفروش خودرو پیش می‌آیند. سرگردانی مردم در بازار خریدوفروش خودرو سابقه‌دار است و رشد صعودی نرخ خودروهای تولید داخلی چالش بزرگی میان شورای رقابت و وزارت صنعت است. به این ترتیب مردم هم ناخواسته از اختلاف در قیمت‌گذاری خودروها -با این‌که تن به خریدوفروش تحمیلی در بازار خودرو می‌دهند- هنوز هم تا زمانی که حرف از افزایش خودرو می‌شنوند با حسرت یاد پرایدهای زیر 10 ‌میلیون را زنده می‌کنند. با این تعریف در شرایطی که نه درآمدها رشد چشمگیری داشته و نه کیفیت خودروها متحول شده، باز هم در هفته گذشته قیمت خودروهای تولید داخلی افزایش پیدا کرد. اگرچه در چند ماه گذشته نیز خبرهایی مبنی بر افزایش قیمت خودرو شنیده شد و قرار بود شورای رقابت پس از بررسی مسائلی مانند نرخ تورم و وضع کیفی خودروها، قیمت جدید خودروها را اعلام کند، اما با اعلام رسمی افزایش قیمت پراید و تیبا تا حداکثر ١,٥‌درصد و قیمت پژو، سمند و تندر 90 تا حداکثر ٢.٥‌درصد بازار، خریداران و فروشندگان خودور را با شوک بزرگی روبه‌رو کرد. این پرونده به دنبال این است که با بررسی بازار خودرو و شرایط اقتصادی کنونی مردم، دیدگاه مسئولان و صاحب‌نظران را در رابطه با افزایش قیمت خودرو تحلیل کند.

برداشت نخست

افزایش قیمت خودروها قطعا شاخص مناسبی برای تحولات اقتصادی نیست، با این حال، اگر  بخواهیم تحولی در اقتصاد کشور به وجود بیاید تا کسب‌وکار رونق پیدا کند باید به خودروسازان بها داد. خودروسازی صنعتی است که باعث اشتغال‌زایی افراد متخصص و همچنین کارگران شده است. همین هم شده که یکی از دلایل بالارفتن قیمت خودروها توان پرداخت حقوق کارکنان شرکت‌های خودروسازی بیان می‌شود. با این تعریف بعد از این‌که خودروسازان داخلی درخواست افزایش قیمت محصولات‌شان را به شورای رقابت ارسال کردند، خبر رسیده است که این شورا با افزایش قیمت‌ها موافقت کرده، اما خودروسازان باز هم با این ‌درصد افزایش قیمت‌ها راضی نشده‌اند. آنها معتقدند هزینه‌های تمام‌شده تولید خودرو در بازار مواد اولیه بسیار گران شده است و به همین خاطر باید قیمت فروش خودروها نیز افزایش پیدا کند.

برداشت دوم

در کنار تصمیم شورای رقابت و خودروسازان برای تعیین قیمت خودروهای داخلی، پرسش این است که با وجود کاهش تورم و ثبات نرخ ارز، چرا باز هم قیمت خودروهای داخلی با همان کیفیت سابق افزایش پیدا می‌کند؟ خودروسازان قطعا جواب  این سوال را به بالارفتن هزینه‌های تولید در اثر افزایش تورم و نرخ ارز گره می‌زنند. در صورتی که در چند‌سال گذشته و با روی‌کارآمدن دولت یازدهم، هم نرخ تورم به تک‌رقمی رسید و کنترل شد و هم نرخ ارز در بازار به‌صورت نسبی تثبیت شد، اما هیچ‌گاه قیمت خودروها کاهش چشمگیری نداشتند و افزایش قیمت‌ها همیشه چشمگیر بوده است.

برداشت آخر

چندروز پیش رضا شیوا، رئیس شورای رقابت جزییات افزایش قیمت خودرو را تشریح کرد و دراین‌باره گفت: «شورای رقابت قیمت‌گذاری خودروها را صورت نمی‌دهد، بلکه دستورالعمل قیمت‌گذاری را تدوین و ابلاغ می‌کند. تورم‌بخشی از بانک مرکزی دریافت شده و متغیر کیفیت و میزان بهره‌وری نیز در آن لحاظ‌شده و درنهایت، ضوابط قیمت‌گذاری تدوین می‌شود، بر این اساس برای خانواده پراید و تیبا، افزایش قیمت 1.25‌درصد تصویب شده است. درخصوص پارس تندر و تندر90  که از تولیدات شرکت سایپاست، میزان افزایش قیمت 1.57‌درصد درنظر گرفته شده که در این میان، تورم‌بخشی حدود 6‌درصد درنظر گرفته شده است. همچنین برای محصولات ایران خودرو و خانواده پژو و سمند، متوسط افزایش قیمت، 2.69‌درصد لحاظ شده است.»

با همه اینها امسال در دو مرحله قیمت خودروها افزایش پیدا کرد؛ یک بار در فروردین ماه سال‌جاری که مصوبه قانونی‌ سال گذشته شورای رقابت مبنی‌بر افزایش قیمت را اعمال کردند و یک‌بار هم تیرماه امسال که خبر تایید افزایش قیمت خودروها توسط شورای رقابت، مهر تاییدی بر شایعات افزایش دوباره قیمت خودروها زد. با این حال، این موضوع از دوسو مورد اعتراض است، یک گروه مردم هستند که از گرانی به‌خصوص افزایش قیمت خودرو‌ها گلایه‌مند هستند و یک گروه خودروسازانند که گرانی و تورم را عامل بالارفتن هزینه‌های تولیدشان می‌دانند و ناخواسته مجبور به افزایش قیمت‌های‌شان شده‌اند. امروز در صفحه «یک پرسش چند پاسخ» با کارشناسان اقتصادی در رابطه با افزایش قیمت و کیفیت خودروها و راه‌حل خروج از این وضع گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

پیشینه

قفل گرانی خودرو در دولت احمدی‌نژاد

جهش قیمت خودروها از دولت نهم شروع شد و در دولت دهم روندی افسارگسیخته داشت. بنابراین کلید گرانی در بازار خودرو در این دولت‌ها به ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد قفل شد. رئیس‌جمهوری که با وعده عدالت اجتماعی و آوردن پول نفت بر سر سفره مردم تورم مهار شده ١ ‌درصدی را به ٤ ‌درصد رساند و در پایان دولت‌هایش تنها افزایش قیمت‌ها را به میراث گذاشت. با این تعریف افزایش قیمت‌ها از نان بربری گرفته تا ارز و طلا و خودرو و مسکن همه‌وهمه محصول سیاست‌های اشتباه دولت‌هایی بود که طی هشت‌سال به مردم ایران تحمیل شد. در زیر نگاهی می‌اندازیم به جزییات نوسان قیمت خودروها در دولت‌های نهم و دهم و مقایسه آنها با دولت یازدهم.

دولت‌های نهم و دهم: در این دوره بازار خودروها متنوع‌تر شد و فصل جدیدی از ورود خودروهای وارداتی به‌خصوص چینی و تنوع در تولید خودروهای داخلی به وجود آمد. در کنار این تنوع اما قیمت خودروها نیز سیر صعودی پیدا کردند، به‌طوری که قیمت پراید که در‌ سال ٨٤، ٦‌میلیون و 900 هزار تومان بود، در پایان دولت دهم دوونیم برابر شده و به ١٦‌میلیون و 500 ‌هزار تومان رسید. خودروی سمند   LX ١٣‌میلیون تومانی نیز بعد از افزایش قیمت‌ها نرخ ٢٧‌میلیون و 500 ‌هزار تومانی را در بازار فروش خودرو تجربه کرد. پژو 405 که در‌ سال ٨٤، ١٢‌میلیون تومان به فروش می‌رسید در پایان دولت دهم برای خرید آن ‌باید ٢٧‌میلیون تومان هزینه می‌کردیم. این اتفاق و افزایش قیمت‌ها شامل همه خودروها بود اما جالب‌ترین افزایش قیمت مربوط می‌شود به وانت پیکان که در این بازه ٨ساله با افزایش ٨/٢برابری که از ٥‌میلیون تومان به ١٤‌میلیون تومان هم رسید. این جهش بی‌سابقه قیمت خودروها گریبانگیر خودروهای لوکس‌تر نیز شده بود، مثلا ماکسیما از کارخانه نیسان از ٣٧‌میلیون و 500هزار تومان به ١١٦‌میلیون تومان رسید. خودروی 206 تیپ ٢ که یکی از پرطرفدارترین خودروهای کشور نیز است، درحالی‌که در‌ سال٨٤، 10 میلیون تومان قیمت داشت به یک‌باره و با جهش قیمت‌ها مبلغی معادل ٣٥‌میلیون تومان را به خریدارانش تحمیل کرد.

دولت یازدهم: قیمت خودروها در کنار افزایش تورم و افزایش قیمت ارز در دولت‌های پیشین چنان زورشان را زده بودند که دست آخر با همان شکل و شمایل به دولت یازدهم به ریاست‌جمهوری حسن روحانی به ارث رسیدند. با این شرایط دولت یازدهم تلاش‌های زیادی برای کنترل و ثبات در قیمت خودروها انجام داد، اگرچه در این مدت نیز هرازگاهی قیمت خودروها افزایش چند‌درصدی داشتند اما هرگز رشد قیمت‌های‌شان مانند دولت‌های گذشته نجومی نشد، به‌طوری که در تابستان ٩٢ که قیمت پراید ١٦‌میلیون و 500 ‌هزار تومان بوده،  ٢٨‌درصد رشد کرده و به ٢١‌میلیون و 100هزار تومان رسید. سمند LX  که در تابستان ٩٢ حدود ٢٧‌میلیون و 500 ‌هزار تومان در بازار به فروش می‌رسید، در آخرین ‌سال دولت یازدهم  به ٣١‌میلیون و 500‌هزار تومان رسید. پژو 405 نیز که در نخستین‌ سال دولت یازدهم ٢٧‌میلیون تومان قیمت داشت با 30 ‌میلیون و 500 ‌هزار تومان به فروش می‌رسد. بنابراین با یک مقایسه سطحی می‌توان گفت اگرچه دولت یازدهم نیز نتوانسته نرخ خودروها را به ثبات برساند اما در مقایسه با دولت‌های نهم و دهم رشد قیمت‌ها بشدت با آن دوران متفاوت و مثبت ارزیابی می‌شود.

نظر موافق

افزایش قیمت آهن قراضه

احمد نعمت‌بخش|دبیر انجمن خودروسازان ایران

هزینه‌های تولید در شرکت‌های خودروسازی با افزایش روبه‌رو شده‌اند و این اصلی‌ترین دلیل برای افزایش قیمت خودروها است. با این حال اگر چه در هفته گذشته برخی از خودروهای تولید داخل بین ١,٥ تا ٢‌درصد افزایش قیمت داشتند اما خودروسازان معتقدند برای جبران هزینه‌های تولید و بالابردن کیفیت خودروها می‌بایست قیمت‌ها بین ٥ تا ٦‌درصد افزایش پیدا می‌کرد. احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران در رابطه با افزایش قیمت برخی از خودروهای تولید داخلی می‌گوید: «ما اعتقادی به قیمت‌گذاری نداریم. درواقع در همه جای دنیا برای خودروسازان قیمت‌گذاری نمی‌شود. ما معتقدیم که می‌بایست با ایجاد بسترهای مناسب انحصار از بازار خودرو خارج شود و قیمت‌ها بر مبنای اصول در صنعت خودروسازی تعیین شوند. در حالی که خودروسازان در خواست افزایش ٥ تا ٦‌درصدی را داده بودند اما مثلا شورای رقابت برای بهره‌وری ٢‌درصد از افزایش قیمت خودروها کم کرده است. در صورتی که خودروسازان سعی کردند با افزایش تولید بهره‌وری را بالا ببرند تا بتوانند هزینه‌های‌شان را در بیاورند و حقوق کارکنان را بدهند. از طرف دیگر خودروسازان باید برای جبران بهره‌وری حداقل نیروهای خودشان را تعدیل کنند اما قانون به خودروسازان اجازه تعدیل نیرو نیز نمی‌دهد؛ بنابراین هر ساله با افزایش حقوق‌ها شرایط سخت‌تری به خودروسازان بابت هزینه حقوق کارکنان‌شان تحمیل می‌شود.»  در اوایل سال ٩١ شورای اقتصاد مصوبه‌ تصویب‌شده‌ای را به خودروسازان ابلاغ کرد که طی آن خودروهای سواری انحصاری شناخته شدند و بر همین اساس شورای رقابت ضوابط قیمت‌گذاری خودروها را در دست گرفت. نعمت‌بخش با انتقاد از این موضوع می‌افزاید: «برخی از کارشناسان معتقدند که چون ایران‌خودرو و سایپا‌ درصد بالای بازار را از آن خود کرده‌اند بنابراین باید انحصاری باشند. این مصوبه باعث شد خودروهای زیر ٤ ‌میلیون تومان گرفتار شورای رقابت شوند. در کشوری مانند کره نیز‌ درصد بالایی از بازار متعلق به کیا و هوندا است اما دست خودروسازان برای قیمت‌گذاری بر روی خودروهای‌شان باز است. با این حال ما هنوز نتوانسته‌ایم شورای رقابت را مجاب کنیم که این خودروها باید از انحصار در بیایند. البته در یک‌ سال گذشته به این دلیل که افراد توانمند و دقیق‌تری در شورای رقابت روی کار آمده‌اند وضع بهتری نسبت به سابق پیدا کرده است و همین موضوع باعث شد که این شورا قیمت خودروهای بالای ٤٥‌میلیون تومان را به دست خودروسازان بسپارد.»

سال گذشته شورای رقابت مجوز قانونی مبنی بر افزایش قیمت برخی مدل‌های خودرو را به خودروسازان داخلی داد تا این‌که خودروسازان اوایل فروردین‌ماه این مصوبه را اجرایی کردند. حالا ١٤ ماه از زمانی که افزایش قیمت‌ها توسط خودروسازان برآورد شده بود و درنهایت به تصویب رسید، می‌گذرد و در این مدت قیمت مواداولیه تولید افزایش یافته است. نعمت‌بخش با تأکید بر این‌که افزایش قیمت‌ها تنها مختص به خودرو نیست، بیان می‌کند: «افزایش قیمت حقوق یکی از شاخص‌های تعیین‌کننده در قیمت‌گذاری خودرو‌ها است. هر چند که گفته می‌شود افزایش حقوق ١٢‌درصد بوده اما برای کارگران شرکت‌های خودروسازی با اضافه‌کاری این عدد به 20 ‌درصد می‌رسد. از طرف دیگر قیمت مواداولیه مانند ورق‌های فولادی، آلومینیوم، مس، سرب، کائوچو مصنوعی، کائوچو طبیعی نسبت به‌ سال گذشته افزایش داشته‌اند؛ حتی آهن‌قراضه برای قطعات ریخته‌گری نیز ١ ‌درصد افزایش داشته بنابراین همه اینها فاکتورهای مهمی در تعیین نرخ نهایی خودرو است و باعث افزایش قیمت خودروها می‌شوند. با این حال ما در خودروسازی سعی می‌کنیم که با افزایش تولید هزینه‌ها را جبران کنیم اما به ‌هر حال افزایش قیمت‌ها موضوعی اجتناب‌ناپذیر است.»

نعمت‌بخش در پایان با بیان این‌که باید دست خودروسازان برای قیمت‌گذاری باز باشد، می‌افزاید: «اگر بخواهیم کیفیت خودروها را بالاتر ببریم باید قیمت‌گذاری را به خودروسازان سپرد. هر چند که در سال‌های گذشته کیفیت خودروها بهبود پیدا کرده است اما قطعا اگر خودروها از انحصار در بیایند و به قیمت واقعی به فروش برسند آن موقع باز هم کیفیت خودروها بهتر از قبل خواهد شد. ٨٦‌درصد از یک خودرو را قطعات مختلف تشکیل داده‌اند، بنابراین وقتی مواداولیه گران می‌شوند و قیمت قطعه‌سازان هم افزایش پیدا می‌کند. اگر خودروسازان نتوانند هزینه افزایش قیمت‌ها را به قطعه‌ساز بدهند قطعا قطعه‌ساز نیز برای بهبود کیفیت قطعات‌اش سرمایه‌گذاری نمی‌کند؛ چرا که وقتی از این راه سودی نبرد قطعا دستگاه‌هایش را نیز به روز نخواهد کرد. بنابراین شاخص و فاکتورهای افزایش قیمت خودرو مانند زنجیر به یکدیگر وابسته و متصل هستند. هر زمانی حتی یکی از این فاکتورها مانند حقوق کارکنان یا قیمت مواداولیه افزایش یا کاهش پیدا کنند بر قیمت نهایی خودرو نیز تأثیر خواهند گذاشت.»

نظر کارشناس

حق با خودروسازان است

مهدی تقوی- اقتصادد دان

همه‌ چیز گران شده، خودرو هم از این قاعده مستثنی نیست. اگرچه دولت توانسته نرخ تورم را پایین بیاورد و ارز در بازار به ثبات برسد، اما وضع کنونی اقتصاد کشور هنوز هم گرانی را به مردم تحمیل می‌کند. دکتر مهدی تقوی، اقتصاددان و عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی  در رابطه با افزایش قیمت خودروها می‌گوید: «حق با خودروسازان است. در حوزه‌ای مانند تولید تنها نباید به اثرات فروش آن توجه داشت و گفت مردم از گرانی خودروها ناراضی هستند، چراکه همان افراد ناراضی نیز در چرخه اقتصاد و تولید کار می‌کنند و برای حوزه کاری خودشان و درآمد بیشتر مفهوم افزایش هزینه‌های زندگی را به خوبی احساس کرده‌اند، بنابراین همان‌طور که هزینه‌های اولیه زندگی افزایش یافته، هزینه‌های خودروساز هم افزایش پیدا کرده است، به علاوه این‌که خودروسازان و صنایع تولیدی ‌باید هزینه حقوق کارکنان‌شان را نیز در کنار تهیه مواد اولیه و خرید ماشین‌آلات و غیره بپردازند.»

تورم هزینه‌های خودروساز را بالا می‌برد. تقوی معتقد است خودروساز در شرایطی می‌تواند به کارش ادامه دهد که قیمت‌هایش را به همان نسبت تورم بالا ببرد و در این‌باره می‌افزاید: «وقتی قیمت مواد اولیه، انرژی و دستمزدها بالا می‌رود ناگزیر باید افزایش قیمت‌ها را نیز پذیرفت. خودرو هم از این قاعده مستثنی نیست و خودروساز باید بتواند برای بالابردن کیفیت خودروهای‌اش و استفاده از قطعات بهتر، هزینه مواد اولیه‌ای که آنها هم تحت‌تأثیر تورم بالا رفته‌اند را بپردازد.»

این اقتصاددان در پایان با تاکید بر این‌که تورم، قیمت همه محصولات و تولیدات را بالا برده است، اظهار می‌کند: «مردم تصور می‌کنند افزایش قیمت خودروها نشان‌دهنده سود فروشنده و زیان خریدار است اما این مسأله ابعاد مختلفی دارد. نخست این‌که همان‌طور که قیمت خودروها به دلیل افزایش حقوق و دستمزد و افزایش مواد اولیه بالا رفته، به همان نسبت حقوق مردم هم افزایش یافته است. در نگاهی دیگر نیز اگر مردم مسأله افزایش قیمت خودروها را در وضعیتی منطقی بپذیرند آن موقع است که انتظار آنها برای بهبود کیفیت خودروها هم بالا می‌رود و خودروسازان نیز مجبور به رعایت نکات کیفی خودروها خواهند شد.»

نظر مخالف

افزایش قیمت خودرو هیچ توجیحی ندارد

دکتر جمشید پژویان |اقتصاددان و رئیس سابق شورای رقابت

برخی از بازارها کشش رشد قیمت را دارند، مثلا همین بازار خودرو در سال‌های گذشته هر چقدر هم که جهش داشت اما گاهی آمار بالای معاملات خودروها نشان می‌داد که بازارش هنوز هم کشش دارد. اما حالا و در این دوران اقتصادی دیگر توان این کشمکش‌ها برای مردم باقی نمانده و به همین‌خاطر ‌باید برای برقرار کردن ثبات قیمت‌ها در این صنعت سراغ صاحب‌نظران و تحلیلگران اقتصادی رفت. جمشید پژویان، اقتصاددان و رئیس سابق شورای رقابت یکی از کسانی است که بشدت با افزایش قیمت خودروها به‌خصوص خودروهای تولید داخلی مخالف است و در این‌باره  می‌گوید: «من در مورد صنعت خودرو مطالعات زیادی داشته‌ام چه در زمینه اقتصادی و چه در زمینه علمی. بنابراین براساس تمام اطلاعات و تحلیل‌هایی که از صنعت خودرو دارم باید گفت که قیمت نهایی خودروهای داخلی واقعی نیست.» پژویان که سابقه حضور در شورای رقابت و  جلسه‌های نرخ‌گذاری خودروها را دارد و از نزدیک بحران قیمت‌ها و جهش بی‌سابقه قیمت خودروها را در این شورا لمس کرده، در ادامه با توجه به سابقه ‌کاری و آشنایی‌اش با صنعت خودروسازی ایران می‌افزاید: «به‌طورکلی تولید خودرو در ایران یکی از بدترین و بی‌کیفیت‌ترین تولیدات در جهان است. من معتقدم که اگر مطالعه دقیق‌تری درخصوص صنعت خودروسازی ما صورت بگیرد به این نتیجه خواهیم رسید که خودروساز نیستیم! میلیاردها منابعی که در صنعت خودرو به کار گرفته شده‌اند اگر به صنایع دیگری سرازیر شوند هم می‌تواند اشتغال‌زایی بیشتری کند و هم به رشد اقتصادی کشور کمک کند.» این اقتصاددان و استاد دانشگاه در پایان با تأکید بر این‌که افزایش قیمت خودرو هیچ توجیحی ندارد، ادامه می‌دهد: «هرچند نوسان تورم و افزایش قیمت دلار می‌تواند نقش مهمی در تعیین نرخ خودروها ایفا کند اما به‌هرحال این موضوع هم باید توجیح منطقی داشته باشد، نه این‌که خودروها به ارزش واقعی‌شان فروخته نشوند و هر‌ سال با همان کیفیت سابق تنها نرخ‌شان بالا‌تر برود. در کشورهای دیگر افزایش نرخ قیمت خودروها رابطه مستقیمی با افزایش کیفیت و امکانات آنها دارد. چرا باید خودروسازان داخلی خودروهای بی‌کیفیت‌شان را که به‌خاطر دیوارهای بلند گمرکی و کاهش ارزش ریال بین مردم کشور طرفدار پیدا کرده است با قیمت‌های غیرواقعی به فروش برسانند؟! چرا مردمی که قدرت خرید خودروهای خارجی را ندارند باید خودروهای تولید داخلی را با قیمت‌های بالا و بدون کیفیت از خودروسازان تحویل بگیرند و هر‌سال هم تنها شاهد افزایش قیمت‌ها با همان کیفیت‌ها باشیم؟! من معتقدم با هیچ منطقی اعم از بالارفتن نرخ ارز، نرخ بیمه‌ها و افزایش تورم، این افزایش قیمت‌ها منطقی نیست، چراکه به‌طورکلی نرخ پایه و بهای تمام‌شده ساخت این خودروها بسیار کمتر از نرخی است که در بازار به فروش می‌رسند.»

تجربه دیگران

قیمت خودروها در زادگاه‌شان

خودرو همان خودرو است، اما قیمت «بنز» و «بی‌ام‌و» با دلار و یورو در آمریکا و اروپا کجا و قیمت همین خودروها با تبدیل قیمت ارز به ریال در کشور ما کجا! با این حال، خودروهای «بنز» و «بی‌ام‌و» در آلمان تولید داخلی محسوب می‌شوند، اما نرخ قیمت‌گذاری آنها به نسبت امکانات و کیفیت‌شان غیرمعمول نیست. اگر قیمت خودروهای خارجی را در کشور خودشان بدانید بشدت تعجب‌زده می‌شوید. مثلا در ‌سال ٨٤ با احتساب یورو ٤هزارتومانی «بی‌ام‌وx٣» مدل 2011 در ایران به مبلغ 310 میلیون تومان به فروش می‌رسید، اما همین خودرو در زادگاهش یعنی کشور آلمان به قیمت٣٩,٩30 یورو معادل ١٥٩‌میلیون و 720 هزارتومان فروخته می‌شد. در همین ‌سال خودروی «بنزC200» درحالی‌که در ایران به مبلغ ٢٩٥‌میلیون تومان رسیده بود، اما در کشور آلمان با ٣٤.٧١٨ یورو معادل١٣٨‌میلیون‌و٨٧٢هزارتومان به ‌فروش می‌رسید. خودروی فراری مدل ٤٥٨ نیز درحالی‌که تنها یک نمونه پلاک‌شده‌اش در ایران قیمتی برابر با ٨‌میلیاردو500 ‌میلیون تومان داشت، در کشورهای خارجی با قیمت٢٢‌هزارو٨٢٥ دلار به فروش می‌رسد که اگر براساس نوسان قیمت دلار هم بخواهیم قیمت این خودرو را محاسبه کنیم زیر یک‌میلیارد تومان خواهد شد. با این حال، تجربه کشورهای خارجی علاوه‌بر قیمت‌گذاری خودروها براساس کیفیت پایبندی به یک فرمول خاص و منسجم است. همین هم شده که بازار خودرو در کشورهای توسعه‌یافته نه‌تنها دارای ثبات است، بلکه خریداران و فروشندگان نیز هرگز طعم بلاتکلیفی را نچشیده‌اند.

برچسب ها

افزایش قیمت خودروخودروسازان
مطالب مرتبط بیشتر
منتظر افزایش دوباره قیمت خودروهای داخلی حداکثر تا اول دی باشید هرگونه افزایش قیمت خودرو خارج از مصوبات را تکذیب می‌کنیم مجوز نامرئی اصلاح قیمت خودرو شورای رقابت شکایت‌های خودرویی را بررسی می‌کند ادعای طرح خطر ورشکستگی خودروسازان در 2 جلسه شورای امنیت افزایش 2 تا 3 درصدی قیمت خودرو با تداوم عرضه قطره چکانی + جدول شورای رقابت در مورد منکَر افزایش قیمت خودرو پاسخگو باشد برچسب تازه قیمت هشت محصول ایران‌خودرو+جدول افزایش قیمت به کمک ولوو آمد خودروسازان منتظر مجوز افزایش قیمت نباشند فنگیون A9 ؛ چری اولین محصول خود را دوباره زنده می کند! (+عکس) افزایش قیمت خودرو قطعی است؟ شورای رقابت: قرار نیست هر 3 ماه یکبار قیمت خودرو افزایش پیدا کند افزایش قیمت خودرو در انتظار تایید دولت نامه مهم معاون وزیر صمت به شورای رقابت درباره خودروسازان زیان انباشته خودروسازان به 130 هزار میلیارد تومان رسید خودروسازان در بهار امسال چند دستگاه اتومبیل تولید کردند؟ 7 استاندارد تعلیقی قابل اجرا نیست! پیش پرداخت را مشمول افزایش قیمت نکردیم انتقاد رئیس سازمان بازرسی از خودروسازان بیشترین دلایل نارضایتی از خودروسازان سازمان استاندارد عامل افزایش قیمت خودرو تسلا بی‌خیال مشتری شد سخنگوی بیمه مرکزی برکنار شد توضیحات رئیس کل بیمه مرکزی پیرامون مطالبات صنعت بیمه از خودروسازان رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران: از فروردین 97 تا امروز قیمت خودروهای داخلی 18 تا 19 برابر شده چرا مجلس قانون بیمه شخص ثالث را اصلاح نمی‌کند؟ تاثیر افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها بر نرخ بیمه عرضه زیاد نشود قیمت خودرو رکورد می زند هر سه ماه یکبار خودرو را گران می‌کنند و کسی پاسخگو نیست رشد 10 تا 42 درصدی قیمت خودرو افزایش قیمت خودرو باید به صورت مرحله‌ای و متناسب با تورم باشد محصولات زامیاد هم مجوز افزایش قیمت دریافت کرد قیمت جدید تولیدات ایران‌خودرو و سایپا اعلام شد+ جدول تغییرات قیمت‌ها جامعه آمادگی افزایش قیمت خودرو را ندارد اصلاح قیمت کارخانه‌ای خودروها، سبب افزایش تولید و افت قیمت‌های بازار می‌شود امروز قیمت خودروها اعلام می شود ورود کمیسیون صنایع مجلس به افزایش قیمت خودرو اصلاح قیمت خودروها یک الزام است جزئیات افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها قیمت‌های جدید خودروها باید منجر به تامین نقدینگی خودروسازان و افزایش تولید شود افزایش قیمت‌ کارخانه‌ای باعث ایجاد رقابت در بازار خودرو می شود توقف معاملات بازار خودرو در آستانه اعلام قیمت‌های جدید شورای رقابت افزایش 30 تا 70 درصدی قیمت کارخانه‌ای خودرو در سال آینده عذرخواهی وزیر صمت از مردم به‌خاطر گرانی ناگهانی خودرو آیا ملاک خودروی غیرمتعارف تغییر می‌کند؟ جهش غافلگیرکننده قیمت خودروهای کارکرده در آمریکا قیمت خودرو ترمز برید+ جدول دلیل افزایش قیمت خودرو از نظر وزیر صنعت؛ دلار مقصر است افزایش قیمت خودرو متاثر از بازار است افزایش 40 درصدی قیمت خودرو در 20 روز عامل جهش افسارگسیخته قیمت‌ها در بازار خودرو چیست؟ وزارت صمت ترمز گرانی را می کشد؟ تعلل در تصویب مالیات بر عایدی سرمایه، دلالی در بازار خودرو را رونق داد بررسی اثرات عرضه خودرو در بورس چرا خودروهای تولید داخل را 3 برابر قیمت آن به مردم می‌فروشیم؟ عاملان اصلی التهاب این روزهای بازار خودرو کدامند؟ وزارت صنعت مجوز گرانی به سایپا نداده است سایپا مجوز افزایش قیمت چند محصول خود را دریافت کرد بی‌محلی خودرو به ارز عرضه در بورس بهترین راهکار برای جبران خسارت خودروسازان جهش خودروسازان در آبان ماه 1401 قیمت خودروها تا پایان سال افزایش می‌یابد؟ صعود چند پله‌ای قیمت خودروها در بازار طی یک‌ماه گرانی خودرو در بازار با واردات رفع می‌شود مقایسه افزایش قیمت گندم با خودرو آدرس غلط دادن به جامعه است افزایش 2 تا 10 درصدی نرخ خودرو در هفته اخیر افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو شایعه است عرضه خودرو توسط شرکت‌های خودروساز یا بورس کالا در نیمه دوم امسال صعود قیمت جهانی خودرو چرا صنعت خودروسازی ایران برای روس‌ها جذاب شد؟ واردات خودرو تلنگری به خودروسازان داخلی می‌زند نوسان 1 تا 10 میلیون تومانی قیمت‌ خودروها مصرف کننده دیگر توان پرداخت افزایش قیمت خودرو را ندارد مذاکره خودروسازان با سازمان استاندارد برای ادامه پلاک گذاری تیبا و سمند افزایش قیمت دلار، خودرو را گران می‌کند؟ در وضعیت فعلی هرگونه افزایش قیمت خودرو موجب تنش در بازار می شود آمادگی روسیه برای همکاری مشترک در صنعت خودروسازی با ایران خودرو‌سازان و قطعه سازان، باید افق مشخصی را برای رسالت خدمتگزاری تدوین کنند ترخیص قطعات خودرو در گرو تعلل تصمیمات وزارت صمت پیشنهاد نماینده تهران برای شکسته شدن افزایش قیمت خودرو ایرانی گپ قیمتی بالای 100 میلیون شد بهانه‌های خودروسازان در توجیه ایمنی پایین خودروها مردم را بیشتر عصبانی می‌کند خودروسازان اروپا باید تا 2040 سوخت‌های فسیلی را کنار بگذارند دولت مجوزی برای افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو صادر نکرده است تعویق افزایش رسمی قیمت خودرو؟ افزایش حداقل 15 درصدی قیمت خودروهای مونتاژی چرا خودرو تا 40 میلیون تومان گران شد؟ علت تغییر در قیمت خودروها چیست؟ مجوزی برای افزایش قیمت خودرو صادر نشده است قطعه سازان توانایی لازم برای تولید محصولات فعلی خودروسازان را دارند خودروسازان محصولاتشان را برای آزمون جاده‌ای نمی‌برند تاخیر در تحویل خودرو به بهانه افزایش قیمت نیست مجلس به خودروسازان فرصت داده تا بازار خودرو را سامان دهند سرمایه در گردش قطعه سازان به خاطر خودروسازان از بین رفته است واکنش متفاوت همتی به افزایش قیمت خودرو در سال 2022 روند افزایش قیمت خودروهای نو و دست دوم ادامه دارد مجلس به دنبال بازگشت قیمت خودرو؟ برندگان اصلاح قیمت خودرو افزایش قیمت خودرو در سال جاری تنها 30 درصد بود قیمت خودرو باید کمتر از 10 درصد گران می‌شد افزایش قیمت خودرو، چالش نوسازی ناوگان تاکسیرانی افزایش قیمت خودرو قانونی است شورای رقابت: افزایش قیمت ها بر اساس کدام فرمول بود؟ ادامه زیان خودروسازان در صورت عدم اصلاح قیمت خودرو افزایش قیمت خودرو بر کالاهای دیگر اثر می‌گذارد مبنای افزایش قیمت خودرو برای مجلس مشخص نیست قیمت خودروهای عمومی برابر با سایر محصولات افزایش یافته است مجلس با افزایش نرخ خودرو مخالف است محاکمه تولید معجزه افزایش تیراژ با رشد 18 درصدی قیمت؟ نشست فوق‌العاده کمیسیون صنایع و معادن در پی گرانی مجدد خودرو نتیجه تعلیق افزایش قیمت خودرو چه بود؟ افزایش قیمت خودرو؛ دستور ماه قبل رییس جمهوری بی‌اثر بود یا هوشمندانه؟ افزایش 18 درصدی قیمت جدید خودروسازان+ جدول قیمت ستاد تنظیم بازار قیمت‌ها را چقدر افزایش می‌دهد؟ احتمال افزایش 10 درصدی قیمت خودرو تراکتور 35 درصد گران شد زمزمه دوباره افزایش قیمت خودرو معنای لغو دستوری افزایش قیمت خودروها چیست؟ جوسازی سفته‌بازان و کاسبان تورم درباره یک تصمیم خودرویی آیا قیمت خودرو در بازار هم برگشت؟ شوک 48 ساعته به قیمت خودرو رئیسی افزایش قیمت خودرو را لغو کرد ایران خودرو هر هفته برنامه فروش فوق العاده خواهد داشت اطلاعیه سازمان حمایت درباره افزایش قیمت خودروها اولین واکنش بورس به گرانی ایران خودرو و سایپا قیمت های جدید محصولات ایران خودرو اعلام شد قیمت خودرو رسماً افزایش یافت رشد جهانی قیمت خودرو افزایش 5 تا 20 میلیون تومانی قیمت خودرو در 20 روز اخیر افزایش قیمت مدل های S و X تسلا چرا خودروهای مانده کف پارکینگ خودروسازان به بازار عرضه نمی شوند؟ دپوی 140 هزار خودرو باعث افزایش قیمت می‌شود نکاتی پیرامون طرح واردات خودرو قیمت خودرو فعلا افزایش نمی‌یابد میزان تورم پرتقاضاهای خودروسازان در نیمه نخست امسال مانع زدایی خودرو از هفت مسیر هزینه های حمل و نقل افزایش می‌یابد ضرورت اصلاح ساختار خودرو سازان توزیع قطره‌چکانی خودروسازها به گرانی‌ها دامن می‌زند دلایل افزایش قیمت خودرو در بازار قیمت خودرو ترمز برید بازار خودرو در شوک افزایش قیمت ها صنعت خودرو سفره‌ای برای ارتزاق افراد خاص است قطع برق، خودرو را گران‌تر کرد! سه شرط نجات بازار خودرو کاهش تولید در 3 خودرو‌ساز بزرگ کشور تاکید کمیسیون صنایع بر پرداخت مطالبات خودروسازان به قطعه‌سازان دلالان و سودجویان در افزایش قیمت خودرو نقش دارند واکنش دوم خودرو به تغییر انتظارات دخل‌و‌خرج خودروسازان در برجام و تحریم پرداخت بدهی خودروسازان به قطعه سازان در 120 روز شارژ خودرو با اصلاح قیمت تذکر 58 نماینده به وزیر اقتصاد درباره جلوگیری از افزایش قیمت خودرو افزایش مستمر قیمت کارخانه ای خودرو ثبات بازار را از بین می‌برد بازیگران نقش اول رکود بازار خودرو مخالفت مجلس با هر گونه افزایش قیمت خودرو بازار خودرو به افزایش قیمت‌ها واکنش نشان نداد پیشنهاد خودروسازان درباره قیمت افت عرضه، رشد قیمت خودرو را رقم زد قیمت جدید محصولات ایران خودرو اعلام شد + جدول قیمت سوم در بازار خودرو راز نرمش خودروسازان در برابر واردات شورای رقابت دست خودروسازان را برای افزایش قیمت بالاتر از 9 درصد باز گذاشت 8 درصد، میانگین افزایش قیمت محصولات ایران خودرو با قیمت‌گذاری شورای رقابت مخالفیم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بازار خودرو را از انحصار خودروسازان خارج می‌کند دلیل زیان خودروسازان کمیسیون صنایع مجلس با هرگونه افزایش قیمت خودرو مخالف است کمیسیون صنایع مجلس به موضوع افزایش قیمت خودرو در شورای رقابت ورود می‌کند واکنش وزیر صمت به افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت قیمت احتمالی برخی از خودروهای داخلی اعلام شد هیچ اختلالی در تأمین ورق فولادی خودروسازان ایجاد نمی‌شود خودروسازان سال 1400 را با رشد 117 درصدی تولید آغاز کردند ایجاد تفاهم‌نامه بلندمدت با خودروسازان جهت ساخت اتوبوس مخالفت مجلس با افزایش قیمت خودرو به شورای رقابت اعلام شد اصل ماجرای افزایش قیمت اخیر خودرو امسال داخلی‌سازی 35 قطعه را در دستور کار داریم خودروسازان 5هزار میلیاردتومان به کروز بدهکارند بازار در شرایط فعلی به نفع فروشندگان است تا خریداران مقصر اصلی افزایش قیمت خودرو کیست؟ عقب نشینی شورای رقابت از افزایش قیمت خودرو توان تولید سالیانه 2 میلیون دستگاه خودرو وجود دارد کمیسیون صنایع فرمول تعیین قیمت خودرو را بررسی می‌کند کمیسیون صنایع مانع گرانی بی ضابطه خودرو می شود دیگنیتی به تولید انبوه رسید نگاهی به کیفیت سواری‌های داخلی قطعه سازان و خودروسازان تحریم را مدیریت کردند خودروسازان سرد شدند زیان انباشته خودروسازان بزرگ کشور به 43 هزار میلیارد تومان رسید خودروسازان جدید در راه بازار؟ شرکای خودرویی در راه ایران مسیر راهیابی قطعات بی‌کیفیت به خطوط تولید سونی خودروساز می‌شود؟ روند معکوس دخل و خرج خودروسازان استفاده از پلتفرم پیشرفته T1X در کراس اوور تیگو7 گوگل چینی‌ها، خودروساز می‌شود کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان در هفته جاری تعیین می‌شود افزایش قیمت خودرو را از طریق کمیسیون اصل 90 پیگیری می‌کنم افزایش قیمت خودرو یک روز پس از اعلام فرمول جدید شورای رقابت افزایش قیمت از بهمن‌ماه اعمال خواهد شد شاهد دپوی خودروها در پارکنیگ‌های شخصی هستیم نه در پارکینگ‌های خودروسازان جذب 3 هزار نفر در جنرال‌موتورز مجوز افزایش قیمت‌ خودروها برای سه ماهه سوم سال، رسما ابلاغ شد + ابلاغیه و قیمت‌ها افزایش حداکثر 25 درصدی قیمت کارخانه ای خودرو در پاییز امسال خودروسازان برای افزایش قیمت در پاییز مجوز گرفتند هدف ازسومین جشنواره خدمات پس از فروش آمیکو چیست؟ خسارت شورای رقابت به خودروسازان؛ سه برابر یارانه نقدی حذف دلالان با فروش خودرو در بورس قیمت جدید کلیه محصولات زامیاد اعلام شد دلیل نابسامانی بازار خودرو فضاسازی سودجویان در شبکه‌های اجتماعی است مجوز افزایش قیمت محصولات ایران خودرو صادر شد نباید از خودروسازان توقع کیفیت داشت قیمت جدید کارخانه ای محصولات ایران خودرو اعلام شد تحول در خودروسازی با افزایش قیمت؟ دور دوم افزایش قیمت‌ها به دور از هیاهو موج‌سواری بازار خودرو بر نوسان نرخ ارز پاسکاری گرانی میان خودروساز و دلال خودرو قیمت جدید کارخانه ای برخی از محصولات سایپا اعلام شد استمرار صعود بازار و زیان صنعت خودرو خودروسازان هر 3 ماه یکبار می‌توانند درخواست افزایش قیمت دهند جزئیات پیشنهاد وزارت اقتصاد برای اخذ مالیات سنگین از دلالی خودرو صفر افزایش تولید و فروش، کاهش رضایت‌مندی ​مردم در سال98 از کدام خودروسازان رضایت بیشتری داشتند؟ انتشار گزارش تخلف خودروسازان فایل افزایش قیمت خودرو باز شد تجربیات تحقیقاتی‌مان را به خودروسازان منتقل خواهیم کرد مشخصات محصول جدید خودروسازان بم اعلام شد افزایش قیمت محصولات ایران خودرو دیزل چرا رحمانی یک شبه برکنار شد؟ با افزایش قیمت خودرو برخی نمایندگان بدنبال استیضاح وزیر صنعت هستند افزایش قیمت خودرو هیچ ربطی به خودروسازان ندارد غولی که "بازار" از پراید ساخت رشد 20 درصدی قیمت کارخانه‌ای پراید با مصوبه شورای رقابت افزایش قیمت خودرو واکنش دلالان به رونق بازار بورس است دستور اکید رحمانی برای افزایش تیراژ خودرو تا یک میلیون و 200 هزار دستگاه امکان تغییر نحوه قیمت‌گذاری خودرو دستور رئیس جمهور برای رسیدگی سریع به موضوع افزایش قیمت خودرو قیمت خودرو‌های سایپا در کارخانه افزایش نیافته است وزارت صنعت در افزایش قیمت خودرو باید کارشناسی عمل کند جهش تولید نیاز به تصمیمات بزرگ و منطقی دارد با شروع فعالیت خودروسازان در سال جدید، شرکت سیف خودرو تولید SWM را شروع کرد افت 88 درصدی فروش خودروسازان فرانسوی! قیمت خودرو آزاد نشود، روزهای سختی را در پیش خواهیم داشت زمزمه‌های افزایش قیمت خودرو 758 هزار دستگاه خودروی سواری در سال 98 تولید شد نگاهی به وضعیت تولید خودروسازان بزرگ در سال 98 تندباد سهمگین کرونا؛ بحرانی غیر قابل پیش بینی اتاق شیشه ای نقطه عطف تعامل ایران خودرو و قطعه سازان مذاکره خودروسازان آمریکا با اتحادیه‌ کارگران برای بازگشایی خطوط تولید افزایش قیمت خودرو با اجرای استاندارد یورو 5 مسئولیت اجتماعی آمیکو در روزهای شروع کرونا قیمت خودرو امسال چقدر بالا می‌رود؟ احتمال افزایش قیمت خودرو در کارخانه بازار خودرو در سال 99 به کدام سمت می‌رود؟ تعطیلی خودروسازان آمریکا تا ماه آوریل ادامه خواهد داشت ارائه غیرحضوری خدمات فروش ایران‌خودرو، زمینه‌ساز توسعه دولت الکترونیک کاهش تا 6 میلیون تومانی قیمت خودرو واکنش معاون دادستان کل کشور به حذف قیمت خودرو از سایت‌های اینترنتی آیا قیمت خودرو در شب عید ارزان می‌شود؟ تاکید بر تشدید نظارت بربازار خودرو ایران خودرو برنامه‌ای برای افزایش قیمت ندارد وزارت صمت و سازمان حمایت هشدار رئیسی درباره گرانی خودرو را جدی می‌گیرند؟ گرانی خودرو صدای رئیسی را هم درآورد جزئیات افزایش قیمت خودرو‌ها را در آینده اعلام می‌کنم بازار خودرو از جای دیگری دستور می‌گیرد خودروسازان 300 هزار خودرو معوق دارند عامل گرانی خودرو خودرو کارخانه‌ای در شب عید گران نمی‌شود تقاضای شب عید، پراید 30 میلیونی را 60 میلیون کرد مسئول آشفتگی بازار خودرو معرفی شد پیش‌بینی مقصد بازار خودرو پس از ماجرای بنزین افزایش قیمت خودرو نتیجه عرضه قطره چکانى خودروسازان قیمت خودرو باید کاهش یابد تکذیب افزایش قیمت در محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو قیمت روز خودرو در 30 دی سه دلیل گرانی خودرو پس از سهمیه‌بندی بنزین وعده افت قیمت، رشد تولید اختلاف قیمت 13 تا 44 میلیون تومانی خودروهای زیر 100 میلیون از کارخانه تا بازار افزایش قیمت خودروها ناشی از نوسانات بازار است خودرو ارزان نمی‌شود کاهش تاثیر وام خودروسازان با تاخیر در پرداخت خودروسازان در پیچ واگذاری خودروها را از مراکز شناسنامه‌دار بخرید قیمت خودرو این ماه می‌شکند! خودروسازان تا پایان سال 99 واگذار می شوند 10هزار میلیارد تسهیلات برای خودروسازان در نظر گرفته شد شکستن رکورد در ایران خودرو با تولید 2300 دستگاه خودرو کدام خودروها رکورد کاهش قیمت را زدند؟ وزارت دفاع ایران در ساخت قطعات به خودروسازان کمک خواهد کرد امضای تفاهمنامه 6500 میلیارد تومانی بین وزارت نفت و خودروسازان تامین نقدینگی موردنیاز قطعه سازان ظرف دو هفته آینده قیمت خودرو از سوی خودروساز افزایش پیدا نکرده قیمت روز خودرو در 18 آذر موج تورمی قیمت خودرو در راه است تولید مشترک خودروهای روسی در ایران جدی شد چانه‌زنی خودروسازان برای تغییر استاندارد آلایندگی قیمت‌سازی در فضای مجازی، خودرو را گران کرد آخرین قیمت خودرو بعد از افزایش نرخ بنزین +جدول افزایش قیمت ارز از 11 هزار و 500 به 12 هزار و 300 تومان روی بازار خودرو اثر گذاشته است افزایش دوباره قیمت خودروهای داخلی دلایل گرانی غیربنزینی خودرو قیمت جدید بنزین بازار کدام خودروها را داغ کرد؟ پیش بینی قیمت خودرو در زمستان 98 پراید تا 66 میلیون جا دارد! گرانی خودرو ربطی به قیمت بنزین ندارد خودروسازان افزایش قیمت نداشتند نادری: دولت افزایش قیمت خودرو را پیگیری کند دوپینگ قیمت خودرو با نرخ ارز بازار خودرو در انتظار ریزش قیمت‌ها «خودرو» پس‌از اصلاح قیمت بنزین امـسال خـودرو گران نمی‌شود آخرین وضعیت قیمت‌ها در بازار خودرو پشت‌ پرده افزایش قیمت خودرو در هفته‌های اخیر پراید بالاتر از مرز روانی ماندگار شد دلیل گرانی خودرو عدم تعادل بین عرضه و تقاضا است 207 اتومات دو میلیون تومان بالا رفت آسیب صنعت قطعه در پی مشکلات خودروسازان افزایش قیمت خودرو ادامه‌دار است؟ پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده چرا قیمت خودرو صعودی شد؟ آیین‌نامه‌های مورد نیاز FATF در دولت تصویب شده است زنگ خطر بحران تأمین مالی خودروسازان فروش غالب خودروها با قیمت 97 قیمت این خودروها در بازار کمتر از کارخانه است + آخرین نرخ داخلی‌ها نگاهی دقیق به نوسانات قیمتی بازار خودرو خودرو بخریم یا نخریم؟ سیاست 5درصد زیر قیمت بازار در ارزانی خودرو بی‌اثر بود افزایش 1 تا 5 میلیونی قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا رنسانس بلندپروازانه مازراتی با ده مدل جدید ارزانی قیمت خودرو چقدر ادامه‌ دارد؟ اعلام آمادگی خودروسازان تبریزی برای تولید اتوبوس خودرو امسال چقدر ارزان شد؟ 50هزار خودروی ناقص تکمیل شد قیمت خودرو از زمان دلار 20 هزار تومانی گران‌تر شده است سایپا دست دلالان را در خرید خودرو کوتاه کرد قیمت خودرو به کجا می‌رود؟ انجماد تقاضا در بازار خودرو 99 خودروهای پرتیراژ چقدر ارزان شدند؟ آخرین قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا خریدار واقعی خودرو نمی‌تواند در فروش فوری ثبت نام کند احتمال افزایش قیمت خودرو فولاد را ارزان کردند تا خانه و خودرو ارزان شود اما گران‌تر شد ترامپ برنامه داشت سه اتوبان منتهی به تهران را ببندد ثبات قیمت ها در بازار خودرو مسئولان هنوز قیمت تمام‌شده خودرو را نمی‎دانند قیمت خودرو‌های پرفروش در 7 شهریور 98 + جدول برنامه کاهش ارزبری 40 میلیون یورو با افزایش عمق ساخت داخل قطعات عرضه سه محصول جدید توسط ایران خودرو تا پایان سال جاری دستور عدم افزایش قیمت خودروهای پیش‌فروش شده ابلاغ شد بازار خودرو برای کاهش قیمت آماده می‌شود؟ همه مردان ایران خودرو ثبات قیمت محصولات سایپا در بازار آزاد خودرو اقدامات تاثیرگذار وزارت صمت برای اصلاح صنعت خودرو ثبات قیمت‌ خودرو در رکود معاملات تاثیر برخورد ضربتی قوه قضائیه بر قیمت خودرو افت قیمت خودرو با بازداشت مدیران خودروساز گزارش پرونده های خودروسازان در مجلس قرائت می شود کاهش التهاب بازار با افزایش عرضه خودروسازان افزایش قیمت برخی خودروها در بازار تهران سمند Lx به مرز 80 میلیون تومان رسید راهکارهای یک عضو کمیسیون صنایع مجلس برای کنترل قیمت خودرو ثبات قیمتی در بازار خودرو دنا پلاس توربو 6 میلیون تومان گران شد خودروهای چینی گران می‌شوند در جلسه انتقادی سازمان بازرسی با خودروسازان چه گذشت؟ کدام محصول ایران خودرو ارزان شد؟ قیمت خودروهای وارداتی در بازار امروز تب تند قیمت محصولات ایران خودرو فروکش کرد مردم وارد معرکه نشوند دولت دست دلالان را از بازار خودرو کوتاه کند ریزش یک میلیونی محصولات ایران خودرو قیمت خودرو‌های پرفروش در 12 مرداد 98 فقدان امر نظارت بر فروش خودرو در فضای مجازی قیمت خودروهای خارجی مجددا گران شد چرا خودرو در یک شب گران و دوباره ارزان شد؟ وضعیت بحرانی قطعه سازان و خودروسازان افت قیمت‌ها در بازار خودرو + جدول خودروسازان گلایه مردم و مسئولان درباره گرانی خودرو را نمی‌شنوند ریزش قیمت خودرو‌های پر مصرف در هفته‌های آینده + جدول دستور وزیر صنعت برای بررسی افزایش قیمت یکی از خودروسازی‌ها سردرگمی در شناسایی آشفتگی‌ها در بازار؟ تکذیب افزایش بهای محصولات ایران خودرو جزئیات قیمت خودرو در 8 مرداد 98 جزئیات بازگشت قیمت به سایت‌های آگهی خودرو دو دلیل توقف روند کاهشی قیمت خودرو در بازار پرواز ستاره اقتصادی دهه 40 پراید در بازار واقعی 48، در بازار مجازی 50 میلیون تومان! جدیدترین تغییر و تحولات بازار خودرو کاهش شدید سود شرکت رنو در 6 ماهه اول 2019 آخرین گزارش از ارزانی و گرانی خودرو با 100 میلیون‌ چه خودرویی می‌توان خرید؟ +جدول خبر ساختگی فاکتورشدن 3 هزار برلیانس توسط سایپا کذب محض است خداحافظی با پدر ماستنگ و ناجی کرایسلر آخرین تغییر و تحولات بازار خودرو ریزش قیمت خودرو در پی کاهش نرخ دلار پژو206 "یک میلیون تومان ارزان شد+ جدول قیمت ها قیمت خودرو تا پایان تابستان ارزان نمی‌شود شرط تولید خودروی جدید از زبان معاون رییس جمهور دلالان عامل اصلی گرانی خودرو در بازار هستند کاهش 500 تا 1 میلیون تومانی قیمت‌ها کاهش لاک پشتی قیمت خودرو در بازار کاهش 1 تا 2 میلیون تومانی قیمت ها در بازار قیمت خودرو شکسته می‌شود خودروسازان بازار را تشنه نگه‌ داشته‌اند تب خرید فروکش کرد پژو" 405"78 میلیون و 500 هزار تومان شد ‏قیمت‌ خودرو کاهش می‌یابد؟ بعید است قیمت پراید به زیر 40 میلیون کاهش یابد قیمت‌های فعلی خودرو درست است جریمه سنگین در کمین خودروسازان بزرگ جهان عوامل پشت پرده افزایش قیمت خودرو چه کسانی هستند؟ کاهش قیمت خودرو ادامه دارد؟ ابزارسازی برای کاهش قیمت راهکار یک نماینده مجلس برای حل مشکل گرانی خودرو افزایش 200 تا 300 درصدی قیمت خودرو منطقی نیست پیش‌بینی روند بازار خودرو در 6 ماه دوم سال 98 چرا جلوی افزایش قیمت خودرو و مسکن گرفته نمی شود؟ نسخه‌ای برای تسکین قیمت قیمت خودرو بیش از 100 درصد گران شد چرا خودرو گران است؟ گروهی که با زدوبند قیمت خودرو را بالا بردند کاهش ارزش پول ملی، مهم ترین دلیل گرانی خودرو است جلوی پیش‌فروش بدون تاریخ خودرو گرفته شود قیمت انواع شاسی بلند تولید داخل +جدول لزوم خروج نقدینگی از بازار خودرو قول خودروسازان برای انجام تمامی تعهدات تا پایان شهریور رشد قیمت ها در بازارِ بلاتکلیف خودرو افزایش نقدینگی و تورم، دلیل اصلی گرانی خودرو است شرکت رنو دیگر شریک راهبردی خودروسازان ایرانی نخواهد بود نقدینگی سرگردان، مهمترین دلیل افزایش قیمت خودرو است بازار خودرو آشفته است و دلایل آن باید به‌صورت جدی بررسی شود یک دلیل افزایش قیمت خودرو مشخص شد ضرورت تدوین دستورالعمل محاسبه قیمت خودرو در شرایط خاص حباب بازار خودرو هنوز تخلیه نشده است به‌زودی قیمت خودرو به کف می‌رسد پراید چقدر ریخت؟ قیمت خودرو‌های داخلی در بازار موضوع دپوی خودرو در انبار خودروسازان صحت ندارد قیمت خودرو بازارهای موازی را درگیر کرده عواملی باعث شد نتوانیم قیمت خودرو را کنترل کنیم 4 عامل افزایش قیمت خودرو در بازار خودروهای چینی ارزان نمی‌شوند سرازیری قیمت‌ها در بازار خودرو کاهش محسوس قیمت خودروهای 100 تا 400 میلیون تومانی دلال بازی، علت اصلی افزایش قیمت خودرو است دپو شدن خودرو توسط خودروسازان حقیقت دارد؟ حمال‌های خودروساز را بشناسید ریزش قیمت خودرو ادامه‌دار خواهد بود؟ فعالیت دلالان بازار خودرو، باعث رشد قیمت‌ها شد اچ سی کراس " 10 میلیون تومان" ارزان شد کاهش 70 الی 130 میلیونی قیمت مونتاژی‌ها سواری «فیات» در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم تولید می‌شود معرفی دلال‌های مجازی خودرو به دادستانی متقاضیان خودرو بخوانند! مجلس نقش شورای رقابت در قیمت‌گذاری را پررنگ کرد دولت به سمت ساماندهی بازار خودرو حرکت کند سود عدم شفافیت همیشه در جیب دلالان و واسطه ها کاهش قیمت خودرو در بازار ادامه‌دار خواهد بود؟ چگونگی کشف قیمت خودرو توسط سازمان حمایت به‌زودی بیش از 100 هزار خودرو عرضه می‌شود تکرار تجربه نافرجام در بازارخودرو مصوبات مجلس درباره بازار خودرو مشکلی را حل نمی‌کند 5 دلیل عجیب گرانی خودرو در بازار! روند کاهش قیمت خودرو ادامه‌دار است روند قیمت‌ها در بازار خودرو کاهشی است تداوم سقوط آزاد قیمت خودرو تدبیر اشتباه در بازار خودرو بازگشت تعادل به بازار خودرو با کاهش فاصله قیمت کارخانه و بازار قیمت خودرو ریخت فروش فوری خودرو یا بلیت بخت آزمایی کاهش لحظه‌ای قیمت خودرو در بازار روند کاهش قیمت خودرو ادامه دار شد خودروهای 200 تا 300میلیونی بازار تهران +جدول دولت نقدینگی خودروسازان را تامین کند نامعادله رشد سه برابری قیمت خودرو در یک سال دور باطل بازار خودرو بررسی نقش جلوگیری از قیمت‌سازی در فضای مجازی در کاهش قیمت خودرو کاهش قیمت خودرو با واردات خودروی دست دوم قیمت‌ها دوباره از بازار مجازی خودرو حذف شد، اما هست! خودرو دیگر گران نمی‌شود بررسی دلایل و تأثیر افزایش مجدد قیمت‌ها در بازار خودروهای لوکس وارداتی دست اندازها در مسیر قیمت‌گذاری خودرو قیمت‌های تحمیلی منشاءدلال‌بازی و گرانی خودرو است دلالان به بازار مجازی خودرو بازگشتند برخی فرآیندهای صوری موجب افزایش قیمت خودرو شده است افزایش قیمت خودرو توجیهی ندارد رانت 12 هزار میلیاردی در بازار خودرو کسانی که با قیمت‌های بالا خودرو خریدند منتظر زیان باشند دنده‌عقب گرانی در بازار خودرو هجوم نقدینگی به بازار از علل افزایش قیمت خودرو در کشور است انتقاد عارف از عملکرد وزارت صمت درباره بازار خودرو معامله خودرو به صفر رسید سوال نمایندگان از وزیر صنعت درباره گرانی خودرو عرضه قطره چکانی خودرو به بازار در افزایش قیمت تأثیر دارد خرید و فروش خودرو به صفر رسید خودروسازان افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو را سبب شدند ابتدای مجلس دهم کسی زیر بار افزایش قیمت خودرو نمی‌رفت با ریزش قیمت ها، ارزان‌ترین خودروهای بازار چقدر کاهش قیمت داشتند؟ وعده وزیر صنعت برای کنترل قیمت خودرو تا 3 ماه آینده کج‌راهه کشف قیمت خودرو وزارت صمت بر طبل گرانی خودرو می‌کوبد توقف روند نزولی قیمت ها در بازار وعده جدید وزیر صنعت برای مدیریت بازار خودرو چگونگی کشف قیمت در بازار خودرو پیشنهادهای دم‌دستی برای آرامش بازار گروکشی بازار خودرو با نظام عرضه خودروسازان مردم خودرو را کالای قاچاق می‌بینند اگر مردم خودرو نخرند قیمت‌ها تا 20 درصد کاهش می یابد من این توان را در مجلس نمی بینم که اقدامی در خصوص خودرو انجام دهد رحمانی هفته آینده به کمیسیون صنایع می‌رود خودروهای 300 تا 400میلیونی بازار تهران +جدول کاهش حباب بازار خودرو کنترل مصرف بنزین وظیفه مردم است یا خودروسازان؟ ناتوانی خودروسازان در کاهش قیمت‌های حاشیه بازار تعطیلی 2 هفته ای خودروسازان از دلایل گرانی خودرو توضیح وزیر صنعت درباره افزایش قیمت خودرو و چند کالای دیگر برخورد قوه قضاییه با اخلالگران بازار خودرو تنها راهکار ساماندهی قیمت‌ است سوال از وزیر صمت درباره گرانی خودرو کلید خورد چگونه بازار را از دلالان خالی کنیم؟ آرام باشید، خودرو ارزان می‌شود کاهش هیجانات بازار باعث افت قیمت خودرو شد قیمت پراید بعد از حذف نرخ از سایت‌های خرید و فروش چه تغییری کرد؟ قیمت خودروها قطعاً می‌شکند روند نزولی قیمت خودرو در بازار قابل رویت است طرح سوال از وزیر صنعت درباره افزایش قیمت خودرو در کمیسیون برنامه قیمت های مسکن و خودرو به سایت ها برمی گردد دولت تعیین قیمت خودرو را به دلالان سپرده است تولید40 هزاردستگاه محصولات ایران خودرو از ابتدای سال 98 تاکنون عرضه‌های کاغذی بازار خودرو را آشفته کرده است شوک قیمتی در بازار خودرو؛ معادله ای چندمجهولی 90 درصد بازار خودرو در دست دلالان فرمان بازار خودرو را باید از دلال ها گرفت حذف قیمت خودرو از سایت ها برای درازمدت غلط است قیمت‌ها در بازار خودرو نزولی شد قیمت خودرو در بازار شکسته شد اگر توضیح وزیر صنعت درباره قیمت خودرو قانع کننده نباشد، استیضاح می‌شود با عدم عرضه از سوی خودروسازان، منتظر افزایش قیمت بودیم "دیوار" دلالان فرو ریخت خودروسازان در قیمت سازی‌ها دست داشته و دلالان از بدنه خودروسازی هستند امروز فردا قیمت خودرو عادی می‌شود اثر هاله‌ای در گرانی‌ها «فیلترینگ» قیمت خودرو پراید 50 میلیونی معقول نیست راهکارهایی برای تحقق شعار رونق تولید در صنعت خودرو افزایش قیمت لجام گسیخته خودرو نارضایتی شدید مردم را به دنبال دارد تحویل کوتاه مدت در شرایط فعلی ، دغدغه اصلی خودروسازان خودروهای 150 تا 200میلیونی بازار تهران +جدول گرانی خودرو به دلار ربطی ندارد ‌ منشأ شتاب در قیمت خودرو پاسخ رئیس سازمان حمایت درباره دلیل افزایش قیمت خودرو درخواست سخنگوی تعزیرات از مردم؛ فعلاً خودرو نخرید چرا قیمت خودرو با دلار تناسب ندارد؟ فروش‌های فوری خودروسازها چه‌دردی از بازار دوا می‌کند؟ خودروسازان قیمت‌ها را بسیار بالا برده‌اند قیمت خودرو شدیدا بالا رفته، اما کو خریدار؟ نقش خودروسازان در گرانی‌های اخیر بازار خودرو افزایش قیمت خودرو ربطی به وزارت صمت ندارد جهش عجیب قیمت خودرو وزیر صمت پاسخگوی گرانی افسارگسیخته قیمت خودرو باشد تاثیر عرضه کم خودروسازان بر قیمت‌ها قیمت کدام خودرو‌های داخلی ترمز برید؟ قیمت ها به صورت ساعتی در بازار بالا می رود علت گرانی 200 میلیونی قیمت خودروهای وارداتی چیست؟ استپ وی 200 میلیون تومان شد افزایش قیمت خودرو در بازار راکد صعود قیمت در بازار خودرو افت 40 درصدی قیمت‌ها با آزادسازی واردات افزایش 3 تا 8 میلیون تومانی قیمت سمند استپ وی 180 میلیون تومان شد بعضی تجمع‌کنندگان معترض به افزایش قیمت خودرو در وزارت صنعت بازداشت شدند قیمت کدام محصولات ایران خودرو افزایش یافته است؟ بی‌اعتنایی به آزادسازی قیمت عرضه کم خودروسازان و افزایش قیمت خودرو در بازار سال نو هوندا هم سبز می‌شود! کارنامه تولید خودروسازان در سال97 چه کسی کمپین «نخریدن خودروهای داخلی» را در سال 98 شروع کرد؟ قیمت امروز انواع خودرو پول‌های سرگردان جذب بازار خودرو شدند فرمان واگذاری اموال خودروسازان صادر شد افزایش قیمت در بازار بی‌مشتری بازار خودرو در «گیجی پس از عید» به سر می برد تقویت همکاری فورد و چانگان پراید دوباره 50 میلیون تومانی شد احتمال کاهش قیمت خودرو در ماه رمضان کاهش جهانی تولید خودرو نقشه راه تولید 2/ 1 میلیون خودرو افزایش قیمت خودرو زیر سایه غفلت مسئولان به بهانه سیل فرمول تکراری خودروسازان کاهش تولید برای افزایش قیمت دوپینگ خودروسازان با فروش نقدی قیمت خودرو کاهش نیابد چاره‌ای جز استیضاح وزیر صمت نداریم دو فرمان اقتصادی به زنجیره خودروسازی بازار خودرو در انتظار سقوط بزرگ سهم دولت از خودرو حرکت خودرو در جاده سنگلاخ تولید کمتر از یک درصد منابع ایران خودرو و سایپا سهم تحقیقات است سرعت گیر مالیاتی فروش خودرو احتمال جریمه سنگین برای خودروسازان آلمانی خودرو در سال 98 گران می‌شود یا ارزان؟ با 120 میلیون تومان چه خودروهایی می‌توان خرید؟ چرت بهاری بازار خودرو بازار خودرو در تکاپو برای شروع معاملات ادامه روند کاهشی قیمت خودرو تکرار تجربه موسسات مالی در خودروسازی جاسوس مخفی خودروسازان در اختیار والدین! خودروهای 100 تا 150میلیونی بازار تهران +جدول تقاضای خودرو در بازار به کف رسید قیمت خودروهای داخلی پس از تعطیلات، تکان نخورد خودروسازان آلمان به کارشکنی در توسعه انرژی پاک متهم شدند پراید 22 میلیونی چطور 50 میلیون تومان شد؟ خودروهای جذاب آینده را ببینید تداوم کاهش قیمت خودرو در آستانه سال جدید افت نوروزی تولید خودرو دردسرهای پرداخت تسهیلات ارزی به خودرو 6 راهکار اصلاح سریع آشفتگی‌های بازار خودرو تداوم کاهش قیمت خودرو در آستانه سال جدید برنامه وزارت «صمت» برای تعدیل قیمت خودرو رسیدگی قضایی به 300 پرونده شکایت از خودروسازان تعدیل هفت هزار نفری کارکنان فولکس‌واگن 5 روند مهم در نمایشگاه خودروی ژنو اشتباهات حاکمیتی در قیمت‌گذاری خودرو "ناز" بازار خودرو خریدار دارد قیمت خودرو کاهش می‌یابد روند قیمت‌گذاری خودرو در سال آینده نفس دوگانه‌سوزها به شمارش افتاد کاهش 2 تا 5 میلیون تومانی قیمت‌ها قیمت خودرو در بازار کاهشی است، اما خریداری نیست قیمت‌گذاری خودرو بر اساس حاشیه بازار متوقف شود افزایش قیمت خودرو ناشی از سرازیر شدن نقدینگی به سمت بازار چهارچرخ‌ها تعیین تکلیف استرداد پول ثبت‌نام‌کنندگان خودرو نقشه راه برای گذر از چالش‌های صنعت خودرو احتمال استیضاح وزیر صمت برای وضعیت قیمت‌ خودرو پیش‌بینی نرخ خودروهای چینی در سال آینده روسیه راه چین را در بازار خودروی ایران می‌رود؟ داستان ترخیص 200 خودرو از گمرک آخرین قیمت خودرو در بازار تهران +جدول خودروی روس‌ها در راه ایران فرصت 3 روزه به خودروسازان برای ایفای تعهدات آغاز فروش فوری پژوپارس و 206 کاهش دنباله دار قیمت خودرو در بازار دلایل افزایش قیمت خودرو چیست؟ شرط ورود لادای روسیه به ایران چیست؟ کورس قیمت‌ها در بازار خودرو کور سوی امید در خطوط تولید خودروسازان واکاوی دقت نظر افکار عمومی در رصد نوسانات قیمت خودرو بی‌ثباتی نرخ ارز در کنار تحریم‌ها و دلالان عامل افزایش قیمت خودرو پژو مزد رفتن از ایران را گرفت خودروسازی کشور غیرشفاف و غیرقابل نظارت است پاتک به عملیات آزادسازی قیمت خودرو استپ وی 165 میلیون تومان شد ارز متهم ردیف اول است نشست ویژه مجلس برای افزایش قیمت خودرو امروز برگزار می‌شود مافیایی پشت پرده گرانی خودرو است هجوم متقاضیان در سایه رشد قیمت‌ها نشست کمیسیون اصل 90 با وزیر صمت و نمایندگان خودروسازان گرانی خودرو در کمیسیون اقتصادی بررسی شد قیمت خودرو 30 درصد حباب دارد، مردم برای خرید عجله نکنند احتمال پایین آمدن قیمت بازار نسبت به قیمت کارخانه دلیل افزایش قیمت خودرو از زبان وزیر صنعت تداوم عرضه و شفافیت قیمت کلید کنترل بازار خودروست پاشویه تب بازار وزیر صنعت درباره افزایش قیمت خودرو توضیح می‌دهد بلاتکلیفی جدید ثبت‌نام‌کنندگان خودرو مذاکره برای ترخیص 10 هزار کانتینر لوازم یدکی جهت حل مشکلات خودروسازان سایپا تحویل خودرو به مشتریان را 100 درصد افزایش داد آقای وزیر چرا به قیمت خودرو نظارت نمی‌کنید؟ انتظار بود دولت بر بازار خودرو نظارت درست و حسابی داشته باشد لزوم ورود دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی به هرج و مرج قیمتی بازار خودرو تلاطم بازار ربطی به خودروساز ندارد اثر منفی تلاطم بازار خودرو بر سکون قیمت مسکن دلیل دهان‌کجی بازار به پیش‌فروش خودرو قیمت خودرو، موضوع اصلی تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان مجلس قیمت خودرو مورد توجه قرار گیرد کمیسیون صنایع موضوع افزایش قیمت خودرو را بررسی می کند بیگ‌بنگ بازار خودرو کاهش قیمت خودرو با کدام تاکتیک انجام می شود؟ فشار بیشتر فروش بیشتر تسریع در عرضه خودرو، قیمت‌ها را کاهش می‌دهد ساز ناکوک آزادسازی قیمت‌ خودرو استقبال مشتریان از قیمت‌های داغ صعود قیمت‌ها با تورم انتظاری جولان دلالان در بازار خودرو و افزایش قیمت ها آخرین قیمت خودرو در بازار تهران +جدول عامل گران شدن قیمت خودرو در بازار آزاد چیست؟ قیمت خودرو باید منطقی شود مجلس با مسببین گرانی خودرو برخورد می‌کند افزایش قیمت خودرو به 5 درصد حاشیه بازار استمرار روند مسئله‌دار فعلی است جاده ناهموار تولید دوگانه‌سوزها صنعت خودرو بار دیگر قربانی نقدینگی سرگردان می شود؟ عوامل ابهام آفرین در بازار خودرو از نگاه یک استاد دانشگاه کورس قیمت‌ها در بازار خودرو حباب قیمت در بازار خودرو مقطعی است چرا باز هم قیمت خودرو بدون حساب و کتاب افزایش یافت؟ زمان استرداد ودیعه خودروهای انصرافی خودروسازان به جای تحویل خودروهای پیش فروش شده آنها را در بازار آزاد می‎‌فروشند از افزایش شدید قیمت خودرو جلوگیری شود کدام خودروها بیشترین افزایش قیمت را داشتند؟ افزایش نجومی قیمت‌ خودرو؛ مسئولان چه می‌کنند؟ افزایش قیمت خودرو جوسازی دلالان است تعزیرات فعلا نمی تواند به بازار خودرو نظارت کند گرانی خودرو ارتباطی با فرمول وزارت صمت ندارد افزایش لحظه به لحظه قیمت در بازار خودرو برنامه‌های وزارت صنعت برای مهار قیمت خودرو حرکت در جاده یک‌طرفه داخلی‌سازی افزایش قیمت محصولات مدیران خودرو تکذیب شد خودروسازان حق گران کردن خودروهای پیش فروش را ندارند چه کسی تاوان سرکوب قیمت خودروسازان را می‌دهد؟ آیا با افزایش قیمت خودرو، کیفیت اتومبیل‌های داخلی ارتقاء پیدا می‌کند؟ قیمت کدام خودروها افزایش یافته است؟ چرا قیمت خودرو روزانه گران می‌شود؟ افزایش قیمت خودروهای پیش‌فروش شهریور تا دی خلاف قانون است سیر صعودی قیمت خودرو ادامه یافت + جدول افزایش قیمت متضمن بهبود کیفیت و ایمنی خودروهای داخلی نیست وزارت صنعت به دنبال اصلاح قیمت خودروهای داخلی است سه راهکار سازمان حمایت برای تعهدات معوق خودروسازان خودروسازان مکلف به تحویل خودرو با ‌قیمت قبل به خریداران شدند خودروسازان می توانند قیمت را بشکنند خودروهای پیش‌فروشی باید به قیمت قبل به مردم تحویل داده شود آغاز بازپرداخت طلب قطعه‌سازان خودرو ارزان می‌شود؟ وعده‌های پرریسک پیش‌فروش‌های بی‌پشتوانه تصویب بسته حمایتی خودروسازان نیمه پنهان لغو افزایش قیمت خودرو قیمت‌ها در بازار ثابت ماند بازگشت قیمت خودروها به قبل صنعت خودرو را زمین می زند خودزنی خودروسازان ادعای خودروسازان در تولید برقی‌ها افزایش قیمتی که لغو شد؛ ستادی که حاشیه ساخت شکایت از نمایندگی‌های خودروسازان در صدر افزایش 30 درصدی قیمت خودرو لغو شد روند افزایش قیمت خودرو شتاب گرفت لاریجانی: افزایش قیمت خودرو در بعضی موارد قانونمند نبوده و غیرمنطقی است تشکیل کمیته سه جانبه برای بررسی موضوع افزایش قیمت خودرو رشد تیراژ محصولات رنو در ایران نقطه توقف افزایش قیمت مجوز افزایش قیمت‌ خودرو توسط ستاد تنظیم بازار صادر و اجرایی می‌شود تولید در دی‌ماه افزایش یافت قیمت‌های خودروهای پیش فروش شده موعد تحویل شهریور تا پایان دی افزایش قیمتی ندارند پراید 39 میلیون و 400 هزار تومان شد مشتری عزیز، خودرو نداریم واگذاری سهام خودروسازان، زهر یا پادزهر خودرو 1 تا 3 میلیون تومان گران شد راهکار یک نماینده مجلس برای مهار روند افزایشی قیمت خودرو توسط خودروسازان خودروهای پیش فروش با قیمت قبل تحویل خواهد شد افزایش قیمت خودرو و بلاتکلیفی خریداران کف قیمت خودرو بالا آمد برگزیت سخت در کمین صنعت خودرو پراید سردمدار گرانی خودرو در بازار اعلام قیمت های جدید حاشیه بازار محصولات ایران خودرو (+جدول) تلاش مجلس برای اصلاح امور خودروسازان پل عبور قطعه‌سازی از بحران رانا 61 میلیون تومان شد بازار خودروهای وارداتی کساد است 2 دلیل تاخیر خودروسازان در تحویل خودروهای ثبت نامی امکان کاهش قیمت خودرو در بازار سایپا و خودروسازی های دیگر مجوزی برای افزایش قیمت ندارند افزایش قیمت خودرو با هدف حفظ تولید بوده است امکان‌سنجی کاهش قیمت خودرو از مسیر تیراژ خودروسازان متعهد به رعایت حقوق مردم هستند افزایش قیمت بنزین راهکار کنترلی قیمت خودرو نیست راه طولانی سوددهی در صنعت خودرو با وجود افزایش قیمت فراگیری رکود همزمان با اعلام قیمت‌ها سود 2 هزار و 272 میلیارد ریالی متخلفان از فروش خودروهای لوکس درخواست خودروسازان از ترامپ عارضه هفت‌گانه در فرآیند تولید قطعه استقبال گرم از قیمت‌های داغ پاسخگویی به توقعات کمی و کیفی با افزایش قیمت؟ با افزایش قیمت خودرو موافقت می‌شود؟ تنظیم بازار خودرو تا اردیبهشت 98 دلایل اصلی گرانی خودرو یک فعال صنفی: قیمت خودرو باید با شرایط بازار متناسب باشد بارگرانی به دوش مصرف کننده مقایسه قیمت جدید و‌‌قدیم محصولات ایران خودرو وعده 12هزار میلیارد تومانی دولت به خودروسازان افزایش 70 درصدی قیمت خودرو‌های زیر 45 میلیون تومان تضمینی برای کاهش قیمت خودرو وجود ندارد جای خالی شورای سیاست‌گذاری خودرو در ماجرای قیمت‌گذاری احتیاط در قیمت‌گذاری خودروهای پر تقاضا قیمت برخی خودروهای داخلی افزایش یافت+جدول کمبود عرضه خودرو از سوی خودروسازان مانعی برای ورود لیزینگ ها بازار خودرو در انتظار تعیین تکلیف قیمت درخواست قطعه سازان برای افزایش 50 تا 70درصدی قیمت ها مشخص شدن تکلیف خریداران بلاتکلیف خودرو در ابلاغیه افزایش قیمت‌ها بازار در انتظار قیمت‌های جدید قیمت خودرو باید در جلسه ستاد تنظیم بازار مطرح شود استپ وی و رانا 4 میلیون تومان ارزان شد اقدامات شورای رقابت شفاف نیست احتمال «تثبیت قیمت» کارخانه‌ای پراید، تیبا، پژو و سمند آیا افزایش قیمت خودروسازان قانونی بوده است؟ اخطار سازمان حمایت به ایران خودرو و سایپا بابت افزایش خودسرانه قیمت‌ها بالاترین سقف تغییرات قیمت خودرو در بازار به 2 میلیون تومان رسید قیمت خودرو در بازار و کارخانه باید 5 درصد تفاوت داشته باشد خودروسازان مرحله‌ای قیمت‌ها را بالا خواهند برد؟ افزایش 1 تا 2 میلیون تومانی قیمت‌ها رکود بازار خودرو با کاهش تقاضا و ثبات نرخ ارز افزایش تیراژ راه‌حل وزارت صمت برای کاهش قیمت خودرو افزایش قیمت خودرو با حضور «رحمانی» در مجلس بررسی می‌شود ایران خودرو و سایپا قیمت جدید محصول خود را اعلام کردند روی زرد تولید ثبات قیمت در بازار خودروهای داخلی و مونتاژی پژوپارس 70 میلیون تومان شد سود دلالان در بازار خودرو تداوم اعلام قیمت‌های جدید کارشناسی قیمت خودرو تمام نشد؟ بی‌تحرکی در قیمت‌گذاری محصولات کم‌تیراژ بررسی دستورالعمل تعیین قیمت خودرو در شورای رقابت مخالفت انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با افزایش قیمت خودرو روند نزولی قیمت خودروها با کاهش قدرت خرید ادامه می یابد پیشنهاد عرضه «خودرو یارانه‌ای» نسخه شفابخش برای آشفته بازار خودرو چه زمانی برای خرید خودرو مناسب است؟ تصمیم گیری برای تعیین قیمت جدید خودروها دیر انجام شد خودروسازان حق ندارند بهانه بیاورند تحقیق و تفحص از خودروسازان کلید خورد کاهش 5 تا 8 درصدی قیمت خودروهای وارداتی مخالف افزایش ضابطه مند قیمت خودرو نیستیم پیشنهاد نمایندگان به خودروسازها درباره قیمت خودرو فروش 5 درصد زیر نرخ بازار برای همه خودروها نیست کاهش پلکانی قیمت خودرو در دستور کار وزارت صمت و خودروسازان با گرانی خودسرانه قیمت خودرو برخورد می کنیم بازار خودرو آرام گرفت تخته گاز قیمت خودرو؟ ترکش افزایش قیمت خودرو برتن مددجویان کمیته امداد چسبندگی قیمت‌ها در بازار خودرو چراغ سبز دولت به درخواست افزایش قیمت خودروسازان چرا باید قیمت خودرو بالا رود؟ روند صعودی قیمت ها در بازار خودرو ادامه دارد دولت مصمم است قیمت خودرو را متعادل کند تا از خودرو سازان حمایت شود وامانده در تردید ادامه روند افزایشی قیمت ها در بازار خودرو بروز رسانی قیمت خودرو؛ اقدامی دیرهنگام به سود دلالان نرخ‌های عجیب در بازار خودرو تحقیق وتفحص از خودروسازان درمجلس آغاز عرضه خودرو به قیمت 5 درصد کمتر از بازار توسط خودروسازان سمند ال ایکس 3 میلیون تومان گران شد فنر قیمت ها در بازار خودرو در رفت افزایش قیمت شامل تمامی خودروها نمی‌شود 90 درصد مشکلات قطعه سازان با افزایش قیمت خودرو حل می شود قیمت های جدید خودرو و دغدغه هایی که باقی ماند بلاتکلیفی دامنه‌دار برای تعیین قیمت وزارت صنعت به افزایش قیمت خودرو ورود کند فاصله فاحش قیمت خودروها در حاشیه بازار با تاخیر سازمان حمایت در اعلام قیمت های جدید رئیس مجلس با افزایش قیمت خودرو به پنج درصد زیر نرخ بازار موافق بود ادامه روند نا آرام قیمت ها در بازار خودرو سایه بازار ارز بر قیمت خودرو چرا خودروسازی سایپا قیمت محصولاتش را گران نکرد؟ واکنش به قیمت‌های جدید فراخوان هزاران خودروی نیسان در ژاپن آیا افزایش قیمت 4 محصول ایران‌خودرو غیرقانونی است؟ نمی‌شود این قیمت‌گذاری‌ها را غیرقانونی دانست سمند ال ایکس 57 میلیون تومان شد وزیر صنعت: قیمت خودرو را باید حتما پایین بیاوریم جای خالی مصرف کننده واقعی در بازار خودرو نتیجه اعتماد به دولت قیمت خودرو با چند شرط افزایش می‌یابد قیمت جدید خودرو در بازار تهران گرانی خودرو با وجود واردات قطعه با ارز 4200 تومانی نقش خریداران کاذب در افزایش قیمت خودرو افزایش قیمت برخی خودروهای خارجی در بازار تهران اعتراض به وضعیت تحویل خودروهای ثبت‌نامی تحریم بهانه حذف قطعات نشود قیمت خودرو در بازار گران‌تر نمی‌شود رئیس‌جمهور باید تغییرات قیمت خودرو را تائید کند آزموده را آزمودن خطا است حاشیه بازار خودرو با افزایش قیمت حذف نمی شود رئیس جمهور با افزایش قیمت خودرو مخالف نیست راهکار یک عضو کمیسیون صنایع مجلس برای کاستن از التهابات بازار خودرو قیمت نهاده‌های تولید خودرو ترمز برید افزایش پلکانی قیمت خودرو در راه است؟ آیا رئیس جمهور مانع افزایش قیمت خودرو می‌شود؟ ضرورت تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار با کنترل عرضه مدیریت تکراری مانع از رشد صنعت خودرو شد حسن روحانی با افزایش قیمت خودرو مخالفت کرد دلایل افزایش قیمت خودرو دولت بر سر دو راهی افزایش قیمت خودرو رمزگشایی از جعبه سیاه «افزایش معقولانه قیمت» افزایش قیمت خودرو جامعه و بازار را با شوک مواجه می‌کند عبور خودرو از ایست قیمت قیمت خودرو در دولت تعیین می‌شود آیا دولت به افزایش قیمت خودرو تن می‌دهد؟ فرمان قیمت خودرو دست کیست؟ چرا خودرو باید گران شود؟ پشت پرده التهاب بازار خودرو فروش ویژه اقساطی جیلی GC6 خودروسازان دوباره سراغ بازار سرمایه رفتند کاهش یک میلیون تومانی قیمت‌ها با 100 میلیون‌ چه خودرویی می‌توان خرید؟ +جدول هزینه سنگین بازگشت نیروهای تعدیل شده در حوزه واردات خودرو فروش در حاشیه بازار با هدف ثبات در بازار خرید و فروش خودرو افزایش قیمت خودرو نباید صرف هزینه‌های سربار خودروسازان شود چه خودروهایی گران خواهد شد؟ حل چالش های صنعت خودرو با تغییر پارادایم های ذهنی کمبود عرضه خودرو باعث آشفتگی بازار شده است 4 پیشنهاد برای حل مشکل قیمت خودرو دور جدید افزایش قیمت خودرو کاهش قیمت خودرو در گرو آزادسازی قیمت قیمت ها در بازار خودرو به ثبات رسید +جدول مدافعان گران شدن خودرو چه استدلالی دارند؟ خودرو گران می شود؟ افزایش قیمت خودروها به شرط افزایش کیفیت‌شان انجام می شود اخذ مجوز برای «افزایش قیمت خودرو» افزایش قیمت خودرو 5 درصد کمتر از حاشیه بازار تکذیب شد سکوت وزارت صنعت دربرابر ادعای خودرویی رسانه دولت تعیین قیمت خودرو طرح سوال از وزیر صمت را استارت زد قیمت خودرو 5 درصد کمتر از حاشیه بازار شود قیمت خودرو اصلاح شود قیمت‌های جدید امروز اعلام نمی‌شوند ممنوعیت واردات خودرو و کم توجهی خودروسازان داخلی ثبات قیمت ها در بازار خودرو درخواست آزادسازی قیمت خودرو از وزیر صنعت افزایش قیمت 4 میلیون تومانی تانلند افزایش قیمت خودرو‌ در انتظار تایید وزیر صنعت حواشی یک اظهار‌نظر خودرویی تکذیب افزایش قیمت خودرو خودرو هایی که با 80 میلیون تومان می توان خرید + جدول افزایش 6 میلیون تومانی قیمت"پژو207 اتوماتیک و ساندرو استپ وی" به تعهدات خود عمل کنید اختلاف قیمت میلیونی محصولات ایران خودرو در سایت های فروش خودرو طرح «ساماندهی صنعت خودرو» جایگزین «ساماندهی بازار» شد لغو ممنوعیت واردات خودرو تا پایان سال خودرو چقدر گران می شود؟ قیمت خودرو افزایش می‌یابد؟ پیشنهاد افزایش 50درصدی قیمت‌ خودرو مگر می‌شود قیمت همه چیز افزایش یابد اما قیمت خودرو ثابت بماند!؟ تعیین تکلیف افزایش قیمت خودرو در جلسه کمیسیون صنایع مجلس سازمان حمایت قیمت های جدید را اعلام می کند قیمت انواع خودروهای شاسی بلند در بازار؟ افزایش قیمت خودرو هم به نفع مردم است و هم خودروسازان قیمت ها در بازار خودرو افزایشی شد دلایل عدم اعلام رسمی افزایش قیمت خودرو ریز سود و زیان خودروسازان در فروش ضرورت اصلاح قیمت خودرو افزایش قیمت خودرو در کارخانه منطقی است پژو پارس 2 میلیون توان گران شد خودرو باز هم گران شد چه دستگاهی حرف آخر را برای قیمت خودرو می‌زند؟ افزایش قیمت خودرو در کارخانه کارشناسی شود چاره‌ای جز افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان نیست زمزمه های افزایش قیمت خودرو جدی شد قیمت در بازار خودرو به دلیل واقعی نبودن تقاضا کاذب است لکسوس مطمئن‌ترین خودرو شد ثبات قیمت ها در بازار خودرو+ جدول سوزوکی و مزدا3 به 100 میلیون تومان نزدیک می شود اعلام قیمت جدید خودروها در کما رقم دقیق جریمه خودروسازان اعلام می شود قیمت خودرو در بازار اشباع شده است ثبات قیمت خودروها در بازار آزاد+ جدول مردم در انتظار کاهش قیمت خودرو تداوم قیمت بالای خودروها دامن قطعه سازی را می گیرد خودروسازان حق افزایش خودسرانه قیمت ندارند قیمت های جدید خودرو در انتظار مصوبه ستاد تنظیم بازار افزایش قیمت خودرو، شامل ثبت نامی های پیشین نمی شود چانگان CS35 ارزان شد نباید قیمت خودروی 120 میلیونی طی چند روز 400 میلیون تومان شود ادامه ثبات قیمت ها در بازار خودرو با کاهش قیمت دلار دلالان، بازار کنونی خودرو را آشفته کرده اند قیمت روز انواع خودروهای داخلی منتشر شد ماجرای افزایش حبابی قیمت خودرو چه بود؟ افزایش بهای تمام شده، ثمره کاهش تیراژ تولید ادامه ثبات قیمت ها در بازار خودرو+ جدول اثر مثبت FATF بر صنعت خودرو پیش بینی ثبات قیمت ها در بازار خودرو تا پایان هفته + جدول قیمت ها پراید 36 میلیون تومان شد موج جدید بلاتکلیفی در بازار خودرو روند قیمت‌ها در بازار خودرو؟ مدیریت بازار در اختیار دارندگان خودرو با حجم های بالا قیمت جدید خودروهای تولید داخل در بازار تهران امروز پنجشنبه افزایش قیمت خودرو ناشی از گرانی مواد اولیه است سرانجام خودروهای پیش‌فروش شده پژو206 تیپ 5 گران شد افزایش قیمت خودرو در بازار منطقی نیست احتمال افزایش 20 درصدی قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی افزایش قیمت خودرو راه‌اندازی 100کلانتری سیار را به تعویق انداخت ارز، قیمت خودرو را پایین کشید رکود بازار خودرو به امید ارزانی بیشتر حذف اختلاف نرخ ارز آزاد و ثانویه تاکتیک بازگشت فاصله دو میلیونی خودرو از کارخانه تا بازار پیش بینی تداوم روند کاهش قیمت خودروها با کاهش قیمت دلار کاهش یک سوم قیمت خودرو در صورت ادامه دلار 12 هزار تومانی نگاهی به چرایی افزایش قیمت خودرو هنوز توافقی برای افزایش قیمت خودروها نشده است موافقت با افزایش قیمت خودرو قیمت نهایی خودرو باید کاهش و کیفیت آن ارتقاء یابد اثرات کاهش نرخ دلار بر صنعت خودرو کاهش 1.5 میلیون تومانی قیمت‎ها تداوم روند افزایشی قیمت خودروها بازی های دلالان خودرو برای دور زدن قوانین استفاده از خودروهای هیبریدی می تواند باعث کاهش قیمت خودرو در بازار شود افزایش نوسانات قیمتی خودروهای داخلی در بازار پیش بینی روند کاهشی قیمت ها در بازار افزایش 1 تا 3 میلیون تومانی قیمت‌ها آشفتگی و نابسامانی بازار خودرو ریشه در مشکلات کلان اقتصادی کشور دارد سفر در زمان با تاریخچه صنعت خودروسازی جهان بازار خودرو بلاتکلیف تر از همیشه خودروسازان با متوقف کردن عرضه، نبض بازار را در دست گرفته اند قیمت جدید خودروهای تولید داخل در بازار تهران امروز پنجشنبه بازتعریف مکانیزهای اثربخش پیش نیاز آزادسازی قیمت خودروها پیروی خودرو از پیشروی دلار خودروسازان به تعهدات خود عمل نمی‌کنند کاهش قیمت برخی از محصولات ایران خودرو در بازار هم زمان با دومین روز از طرح فروش خودرو H30 کراس ارزان شد تداوم روند کاهشی قیمت خودروها در بازار آشفتگی بازار خودرو باید سامان بیابد وقتی پیش فروش خودرو دردی از بازار آشفته دوا نمی‌کند تولید 15روز خود را راهی بازار کنید تا قیمت افت کند بازار خودرو دیگر کشش افزایش قیمت‌ را ندارد بورگوارد صفر چند؟ افزایش یک تا 2 میلیون تومانی قیمت‌ها سیاست های مقطعی تا چه اندازه در کاهش قیمت ها تاثیر گذار است؟ ثبات قیمت انواع خودروهای داخلی نسبت به هفته گذشته مجلس با مسکوت ماندن طرح ساماندهی بازار خودرو مخالفت کرد سکوت شورای رقابت، آتش در خرمن قیمت‌ها افزایش یک میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار افزایش 17 درصدی قیمت خودروها به تصویب می رسد؟ احتمال دور جدید افزایش قیمت ها در بازار خودرو مصوبه جدید ارزی دولت برای پشتیبانی 2میلیارد دلاری از صنعت خودرو ملی سایپا گران شد 207 گرانتر شد قیمت خودرو در مسیر افزایش قرار گرفت با 200 تا 300 میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ با 100 تا 150 میلیون چه خودرویی می توان خرید؟ پتروشیمی‌ها و خودروسازان وارد میدان حمایت از دولت شوند 2 دلیل روند کاهش قیمت ها در بازار خودرو کراس‌اوور‌های ارزان قیمت بازار کدامند؟ واردات خودرو بار دیگر آزاد می‌شود؟ گل به خودی ترامپ در خودروسازی پراید هاچ‌بک 38 میلیون تومان شد روند صعودی قیمت ها در بازار متوقف شد پیشنهاد خودروسازان برای افزایش 17 درصدی قیمت خودرو اختلاف قیمت خودرو از کارخانه تا بازار حباب است استپ وی و ساندرو اتوماتیک گران شد جزئیات تامین مالی خودروسازان از بازار سرمایه نوسان 20 تا 30 میلیون ریالی قیمت خودرو در بازار راه‌حل یک نماینده برای آزادسازی قیمت خودرو بلاتکلیفی نرخ ارز، مهمترین مشکل خودروسازان شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو به ادله محکم نیاز دارد اعمال افزایش 25 درصدی قیمت خودرو از امروز خودروسازان موظف به رعایت استانداردهای 85 گانه هستند مجلس درباره عرضه خودرو تذکر داد از این سوراخ پیشتر گزیده شده‌ایم خود را موظف به تحویل خودروهای ثبت نامی می دانیم تقاضای فعلی سفته بازی است مجوز افزایش قیمت خودروها صادر شد مجوز افزایش قیمت خودرو صادر نشد راهکارهای مقطعی چاره‌ساز بازار خودرو نیست کاهش 3 تا 8 میلیون تومانی قیمت خودروها در بازار گردونه گرانی خودرو به نفع دلالان! سرایت دومینوی گرانی به‌خودروهای ارزان قیمت ورود مجلس به بحث افزایش بی‌رویه قیمت خودرو دربازار خودروهای دست‌دوم چه خبر است؟ انتقاد تعزیرات از وزارت صنعت و سازمان حمایت که برای گرانی خودرو اقدامی نکردند فروش ویژه 40هزار خودرو به‌زودی افزایش قیمت خودرو در بازار منطقی است؟ ریشه‌یابی کاهش عرضه خودرو ثبات قیمت ها در بازار خودرو ناتوانی در کنترل بازار دلیل اصلی گرانی خودرو چه کسی قیمت خودرو را بالا برد شورای رقابت سیاست افزایش تدریجی قیمت خودرو را دنبال می‌کند ادامه روند افزایشی قیمت خودرو در سکوت دستگاه های نظارتی استپ وی به مرز120 میلیون تومان رسید قیمت خودرو 40 تا 50 درصد افزایش یافته است انتشار خبر افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت اقدامی غیر حرفه‌ای بود پراید 111 "35 میلیون تومان "شد دلار؛ متهم اصلی در ایجاد حاشیه بازار خودرو شرط بازگشت قیمت خودرو به قبل تعدیل نرخ خودرو به سیاست ارزی دولت بستگی دارد قیمت گذاری دستوری راهی برای کسب سود بیشتر واسطه ها ساز دوباره گرانی خودرو کوک شد پژو207 اتوماتیک در مرز 100 میلیون شورای رقابت از احتمال افزایش مجدد قیمت خودروها خبر داد پیش‌بینی جهش80درصدی قیمت خودرو 30 درصد قیمت خودرو حباب است فروش کارتکسی عامل اصلی افزایش قیمت خودرو تردد شاسی‌بلند ناشناس در پایتخت آیا چهار چرخ ایرانی از انحصار خارج شده است؟ ترفند خودروسازان برای افزایش قیمت و ایجاد اشتیاق خرید در مردم دنا پلاس ٨٥ میلیون تومان شد افزایش 2 میلیون تومانی قیمت ها؛ مشتری نیست راهکارهای یک نماینده برای آزادسازی مشروط قیمت خودرو قیمت خودروهای داخلی دوباره جهش زد گرانی خودرو شرکت های بیمه را به دردسر انداخت راهکاری برای جبران نقص قطعات خودرو 6 تا 9 میلیون تومان گران شد ضرورت همسان سازی قیمت ها با ارز ارایه شده دربازار ثانویه قیمت عجیب خودروهای داخلی در بازار خودرو 10 تا 11 میلیون تومان گران شد گرانی 3 میلیون تومانی پژو405 شورای رقابت با افزایش قیمت خودرو موافقت نکرده است پژو207 اتوماتیک "5میلیون تومان" گران شد افزایش قیمت 3 برابری خودرو طی 12 سال افزایش قیمت خودر‌وهای داخلی در بازار سیاه‌ترین دوران خرید و فروش خودرو در بازار ایران + جدول قیمت تاثیر تعرفه‌های آمریکا بر قیمت خودرو تشدید نظارت بر بازار خودرو افزایش 1 تا 2 میلیون تومانی قیمت ها قیمت تمام شده تولید خودرو زیاد است پژو 207 اتوماتیک 1.5 میلیون تومان ارزان شد معاملات در بازار خودرو قفل شد افزایش قیمت خودرو منطقی نیست گرانی 1 تا 3 میلیون تومانی خانواده پژو دلایل سه‌گانه نابسامانی بازار خودرو اچ سی کراس 2.5 میلیون تومان گران شد 18 محصول ایران خودرو گران شد تشکیل کارگروه ویژه برخورد با سوداگران ارز، سکه، خودرو و مسکن خرید خودرو برای اقشار متوسط به رویا تبدیل شده است وزیر صنعت قول داد 31 روزه حباب قیمت خودرو بترکد ارزانی خودرو در راه است چرا طرح ساماندهی بازار خودرو مسکوت ماند؟ جا‌به‌جایی «بحران» در بازار خودرو قیمت خودرو افزایش نمی یابد «استپ‎وی» 7 میلیون و «پژو 2008» 20 میلیون تومان ارزان شد نمی‎گذاریم «پراید» بازار را آشفته کند نسخه دولتی برای بازار خودرو روی خوش بازار به عرضه محصولات خودروسازان بازگشت آرامش به بازار خودرو با عرضه خودروسازان در چند روز آینده جواب نمایندگان به اظهارات شریعتمداری/دلیل افزایش قیمت خودرو برگزاری نشست ویژه مجلس برای بررسی گرانی‌ها منتفی شد نوسانات قیمت خودرو با تولید مستمر مهار می شود فاز جدید مقابله با احتکار و گرانی امروز کلید خورد گرانی خودرو طبیعی است جلوگیری از افزایش قیمت خودرو بی منطقی است الان زمان خرید خودرو نیست مجلس این هفته گرانی خودرو و مسکن را با حضور وزرا بررسی می‌کند ساماندهی نقدینگی های سرگردان بازار خودرو با تعریف نظام مالیاتی برخی دلایل خودروسازان برای افزایش قیمت‌ ها منطقی بود تندرپلاس دنده ای 3 میلیون تومان گران شد خودرو سازان تعیین کننده قیمت خودرو هستند تذکر 68 نماینده به رئیس‌جمهور درباره افزایش قیمت خودرو نشست فراکسیون مستقلین ولایی درباره افزایش قیمت خودرو؛ دوشنبه از خودرو نپرسید! مجلس هفته آینده گرانی خودرو را بررسی می کند اگر افزایش قیمت‌ خودرو به دلیل کاهش تولید باشد شورای رقابت برخورد می‌کند بازگشت قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان به سال 96 تبدیل منابع ریالی به کالای با دوام جهش قیمت خودرو؛ معلول تورم انتظاری فرانسوی‌ها در افزایش قیمت خودرو چه سهمی دارند؟ خانواده پژو 206 گران شد شورای رقابت مجوز گرانی 5.6 تا 7.1 درصدی خودروهای داخلی را صادر کرد اختلاف 90 میلیونی قیمت کارخانه و بازار خودرو دلار خودرو را گران کرد آب و برق خودروسازان مجانی است؟ ترامپ خودروسازان بین‌المللی را هدف قرار داده است مزدا3 "30میلیون تومان" گران شد افزایش 40 میلیونی قیمت برخی خودروها فقط در 10 روز کنترل قیمت به بهانه کنترل تورم پذیرفتنی نیست رشد 8 تا 15 میلیون تومانی قیمت‌ها در بازار خودرو ایران خودرو عدم تحویل محصولات به بهانه افزایش قیمت را تکذیب کرد اختلاف قیمت خودروهای ارزان به 15 میلیون تومان رسید استپ وی 79 میلیون تومان شد «احتکار» خودرو را گران کرد؟ چرا خودرو روز‌ به‌‌ روز «گران‌تر» می‌شود؟ H30 یک میلیون و 200 هزار تومان گران شد 50 واحد قطعه‌سازی تعطیل شدند تحلیلی بر دلایل افزایش قیمت خودرو در ماه‌های اخیر قیمت جدید پژو 2008 اعلام شد افزایش 4 تا 8 میلیون تومانی قیمت ها در بازار دردسر گرانی اخیر برای خودروسازان احتمال افزایش 20 درصدی قیمت خودرو درخواست خودروسازان برای گران کردن خودروهای داخلی کارخانه خودروسازان به همدان منتقل شود جدیدترین تغییرات قیمت خودرو در بازار Audi A6 2019 به روایت تصویر خودروهای کمتر از 45 میلیون تومان از خردادماه گران می شود استراتژی وزارت راه، افزایش نرخ سوخت همزمان با کاهش قیمت خودرو معمای قیمت خودرو چانه‌زنی در مجلس محرک‌های درونی افزایش قیمت خودرو پرونده احتکار و گرانی خودرو همچنان روی میز مجلس همکاری خودروسازان فرانسوی با داخلی‌ها ادامه پیدا می‌کند چراغ سبز مجلس به افزایش قیمت خودرو خودروسازان خواستار افزایش قیمت خودرو در سال 97 شدند تعیین تکلیف قیمت خودرو به هفته آینده موکول شد سازمان حمایت و خودروسازان ملزم به ارائه آنالیز قیمت محصولات شدند مجلس تا حدودی همراه شد خودروسازان امروز پاسخ می‎دهند افزایش قیمت خودرو مدیران خودروساز را به کمیسیون صنایع مجلس کشاند بازار خودرو به ثبات رسید خودروهای کمتر از 45 میلیون تومان افزایش قیمت نداشته‌اند خودروسازان مجاز به افزایش بیش از 9/6 درصدی قیمت خودروهای داخلی نیستند واکنش منفی بازار به گرانی خودروسازان خودروسازان با چه سازوکاری خودرو را گران کردند؟ گرانی خودرو به بهانه افزایش قیمت دلار قابل قبول نیست ورود کمیسیون صنایع به بررسی افزایش قیمت خودرو قیمت خودرو کاهش می‌یابد؟ سه‌شنبه آینده؛ نشست فوق‌العاده کمیسیون صنایع درباره افزایش قیمت خودرو قدرت خرید مردم با افزایش قیمت خودرو‌ها همخوانی ندارد نامه کمیسیون صنایع و معادن مجلس به سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در زمینه «افزایش قیمت خودرو» بازار خودرو فنر پاره کرد پیش‌دستی برای افزایش قیمت دوباره؟ بازار داغ افزایش قیمت انواع خودرو کنترل دستوری قیمت خودرو با افزایش هزینه ها امکانپذیر نیست افزایش قیمت خودرو در تضاد با بومی سازی است افزایش قیمت خودرو در شرایط فعلی طبیعی است آستون مارتین زیردریایی لوکس طراحی کرد افزایش 20 درصدی نرخ ارز بر قیمت قطعه تاثیرگذار است کدام خودرو‌ها یک شبه گران شدند؟ گرانی اخیر قانونی است ادامه رایزنی خودروسازان با شورای رقابت با هدف افزایش قیمت برنامه ریزی برای تعیین قیمت وارداتی ها با حداقل افزایش ضرورت تدبیر در چالش قیمت گذاری خودروهای بالای 45 میلیون تومان دلیل افزایش قیمت شدید محصولات سایپا چه بود؟ خودرو 1 تا 4.5 میلیون تومان گران شد+ جدول قیمت خودرو خودروسازان موظف به کاهش قیمت شدند نخستین کارخانه طراحی و تولید قالب های ریخته گری تحت فشار به بهره برداری رسید مهلت یکساله به خودروسازان برای اجرای استانداردهای جدید بخشنامه‎ای که بازار خودرو را بهم ریخت عقب نشینی سایپا از گرانی محصولات+ بخشنامه آشفته‌بازار بی‌نظارت خودرو امضاهای طلایی دستاورد قیمت گذاری دستوری ایجاد انحصار برای خودروسازان با استفاده از تعرفه سنگین واردات ساندرو 4 میلیون و 700 هزار تومان گران شد احتمال افزایش 10 درصدی قیمت خودروهای بالای 45 میلیون تومان بازار خودرو در انتظار تاثیر تصمیم‌های ارزی شرط 3 سال ساخت برای واردات خودرو اتحادیه اروپا حامی مصرف‌کنندگان محصولات شرکت‌های خودروسازی در قبال شرکت‌های متقلب سوزوکی 12میلیون و ساندرو 2.5 میلیون تومان گران شد+جدول قیمت خودرو اختصاص 60 درصد سهم درآمدی خودروسازان به اشتغال بازار خودرو «شب عید» نداشت خودروسازان برای نوسازی ناوگان دیزلی آستین بالا بزنند شرط فعالیت خودروسازان خارجی در ایران برخورد با مصادیق خرد و فردی موضوع قیمت خودرو با توجه به پراکندگی آن، کار سختی است چالش جدید خودروسازان و سازمان استاندارد! فرصت استثنایی برای اسقاط خودروهای فرسوده افزایش قیمت خودروی داخلی با وجود رکود بازار مناظره تلویزیونی بر سر استانداردهای خودرو استانداردهای 85 گانه بازنگری نخواهد شد مدیرعامل رنو پارس پیشنهاد افزایش قیمت داد آرامش قبل از توفان در بازار خودرو خودروهای داخلی 700 تا 2 میلیون تومان گران شد+ جدول قیمت خودرو شراکت استراتژیک قطعه‌ساز- خودروساز منطق افزایش قیمت وارداتی‌ها بازار خودروهای وارداتی در انتظار مرحله دوم افزایش قیمت افزایش صادرات خودروسازان در دستور کار دو عامل فزاینده قیمت خودرو در سال 97 مصوبه سازمان استاندارد برای خودروهایی که تولیدشان متوقف بود هزینه واقعی خودرو در ایران جایگاه ویژه قطعه‌سازی در وزارت صنعت ورود سازمان بازرسی به گرانی خودرو تغییر الگوی خرید خودرو؟ افزایش 1 تا 4 میلیونی قیمت خودرو در بازار امروز + جدول قیمت‌ خودرو پژو405، پژو206 و پارس امروز رسماً گران شد+ جدول عوامل افزاینده قیمت خودرو در سال 97 رشد قیمت پژو 207 اتوماتیک در بازار گرانی سرسام آور خودروهای وارداتی ایران‌خودرو 12 محصولش را گران کرد بی‌اعتنایی بازار به افزایش قیمت خودروسازان حمایت گسترده دولت،خودروسازان را بد عادت کرده است صنعت خودروسازی در بروزسانی موفق نبوده است چرا در بعضی خودروها فقط یک چراغ دنده عقب بکار رفته است؟ تشکیل کمیته‌ای برای بررسی افزایش قیمت خودرو قیمت خودرو در کلانشهر اراک 10 درصد افزایش یافت دوگانگی نرخ دستوری ارز بر صنعت خودرو نظر رییس سازمان حمایت درباره افزایش قیمت خودرو سازمان حمایت دلایل افزایش قیمت 5 خودروی سایپا را اعلام کرد دفاع نماینده مجلس دهم از گرانی خودروهای سایپا گرانی خودرو طبیعی است بی‌اعتنایی بازار به افزایش قیمت خودرو استانداردهای جدید نباید بهانه افزایش قیمت خودرو شود افزایش 7 میلیونی قیمت خودرو از کارخانه تا بازار طبیعی نیست ناکارآمدی قیمت‌گذاری دستوری استانداردسازی خودروها از حرف تا عمل! رقابت تسلا و نیسان در فروش خودروهای برقی افزایش قیمت چند خودروی وارداتی تاثیر افزایش قیمت فولاد بر بازار خودرو استاندارد، بهانه گرانی خودرو در سال 97! پیشنهاد افزایش قیمت تندر، مگان و پراید جدید در جلسه کمیته خودرو سونامی افزایش قیمت در بازار خودرو سدی به نام دلالی مقابل تک نرخی شدن خودرو سخت‌تر از فولاد! برخورد قانونی با تغییر غیرمنطقی قیمت خودروهای وارداتی رکود بازار مانع افزایش قیمت خودروسازان شد آغاز حذف تدریجی خودروهای قدیمی افزایش قیمت برخی خودروهای گروه سایپا از هفته آینده ایران هجدهمین خودروساز جهان شد افزایش قیمت محصولات سایپا بر اساس مجوز شورای رقابت مجوز گرانی برای خودروسازان ارسال شد اثر کمرنگ داخلی‌سازی بر قیمت خودروها بررسی مشکلات مالی صنعت خودرو کشور شورای رقابت در مقابل کلینیک ارزش‌گذاری خودرو چگونه برخی خودروها گران می شوند؟ بازار خودرو در مسیر آزادسازی مشکل امتیازات و انحصارات خودروسازان افزایش چراغ خاموش قیمت خودرو به نفع چه کسانی تمام شد؟ امسال افزایش آنچنانی قیمت خودرو نخواهیم داشت چانه زنی برای افزایش قیمت خودرو آغاز شد احتمال افزایش پنج درصدی قیمت خودرو تشدید رکود بازار خودرو در صورت افزایش قیمت‌ها تولید دوگانه‌سوزها در سراشیبی احتمال افزایش قیمت خودرو تولید 600 هزار دستگاه خودرو در گروه سایپا سیگنال گرانی خودرو ازکجا ارسال می‌شود؟ خودروسازان به وعده خود عمل کنند خودروسازان محصولات جدید و با کیفیت عرضه کنند سود پورشه از فروش هر خودرو چقدر است؟ کاهش 700 هزار تومانی قیمت برخی خودروها در بازار قیمت خودرو افزایش نمی‌یابد نرخ ارز، محرک قیمتی تولیدات آتی خودروسازان گرانی خودرو تا اردیبهشت 96 منتفی است پیش‌بینی قیمت در بازار خودرو طی ماه‌های آینده فرصت طلایی خودروسازان بازار سرمایه راه جدید تأمین مالی خودروسازان افزایش قیمت محصولات سایپا فعلا اعمال نمی‌شود دستورالعمل گرانی خودرو جدید نیست عهد خودروسازان 10 ساله شد برای گوش دادن به موزیک در خودرو چقدر باید هزینه کرد؟ حفظ اشتغال خودروسازی با یارانه مردم سیکل معیوب جذب نقدینگی نقش خودروسازان و قطعه‌سازان در ضعف خدمات پس از فروش خودروسازان خصوصی در سراشیبی تولید تبدیل سرمایه غیرمولد به مولد مردم دنیا چقدر از خودروسازها راضی‌اند؟ ترکیب محصولات رنو در ایران ب ام و سری 1 سدان، ویژه بازار چین معرفی شد افزایش قیمت خودرو به تعطیلی بازار می‌انجامد قیمت چند خودرو افزایش یافت آغاز تولید انبوه خودرو CS35 چانگان در سایپا کاشان یک سوم تولید خودروسازان کشور در افق 1404 صادر خواهد شد هفت خودرویی که برای تسلا خطرناک هستند احتیاط خودروسازان در افزایش قیمت خودروسازان ملزم به جبران خسارت شدند قطعه‌سازان تابع استانداردهای خودروسازان عرضه اوراق سلف خودرو مشروط به ارائه برنامه خودروسازان شد پیشنهاد خودروسازان برای صفر شدن تعرفه واردات در سال 95 نیسان علیه کمپین برکسیت شکایت می‌کند ضرورت ایجاد مراکز تحقیق و توسعه خودرو بازار کشش افزایش قیمت ندارد قیمت تمام شده خودرو در ایران 40 درصد بیشتر از دنیا نفع خودروسازان از کاهش سود سپرده‌های بانکی؟ ورود سازمان بازرسی به قراردادهای شرکتهای خودروساز با مردم دلالان کدام خودرو را بیشترمی‌خرند؟ خودروسازان قراردادهای جدید را برد برد تنظیم کنند تفاوت قیمت خودرو در ابتدا و انتهای بهار مرکز تست جاده ای خودرو به بهره برداری می‌رسد وقتی سدان لوکس اپل در ایران تنها 46 هزار تومان قیمت داشت! خودروسازان در اعمال قیمت های جدید مختار هستند توقف فعالیت 50درصد واحدهای قطعه‌سازی رکود و سکوت در بازار خودرو 10 ابر خودرو جهان در کجا ساخته می شوند فروش خودرو در آمریکا کاهش یافت حالا حق با مشتری خودرو می‌شود؟ اولین خودرو کاملا خودران ولوو تا 4 سال دیگر می‌آید بازار خودرو راکد است سایپا هنوز تصمیمی برای افزایش قیمت خودرو نگرفته‌ است الزام به پذیرش فوری خودرو در تعمیرگاه‌ها فعلاً‌ برنامه‌ای برای اعمال افزایش قیمت خودروها نداریم رفتار متفاوت خودروسازان چینی در ایران سناریوی افزایش قیمت خودرو کلید خورد اشتغال 300 هزار نفری در صنعت قطعه سازی گارانتی کیسه هوای خودرو 10 ساله شد تفاوت برخورد با تخلف خودروسازان در ایران و جهان حاضریم سهام خودروسازان را پس دهیم تغییر مسیر خودروسازان در جذب نقدینگی رکود بازار دست خودروسازان را بست فرمول قیمت‌گذاری شورای رقابت نادرست است سازوکار عرضه اوراق خرید خودرو در بورس قیمت‌های جدیدی به نمایندگی‌ها ابلاغ نشده است در کارخانه پژو چه می‌گذرد؟ مخالفت شیوا با افزایش بیشتر قیمت خودروهای انحصاری داخلی مقاومت بازار در برابر رشد قیمت‌ها پایان انجماد قیمت خودرو انتقاد عضو هیئت مدیره انجمن قطعه‌سازان به تصمیم شورای رقابت جاده لغزنده سهامداری خارجی در خودروسازی ایران بیشتر خودروهای دیزلی تست های آلایندگی در شرایط واقعی را پاس نمی کنند انتشار اوراق سلف در بورس کالا، بهترین روش برای تامین مالی خودروسازان 50 درصد قطعات خودرو در کشور قابل تولید است نامه خودرویی نعمت‌زاده به شورای رقابت خودرو‌هایی که بیش از حد نیاز قدرتمند هستند افزایش قیمت غیرقانونی به بهانه بیمه شخص ثالث طلسم فروش سهام به خودروسازان خارجی شکست مجلس با هرگونه افزایش قیمت خودرو مخالف است درخواستی برای افزایش قیمت خودرو از شورای رقابت نداشته‌ایم خودروسازان درخواستی برای افزایش قیمت به شورای رقابت ارائه نکرده‌اند تشکیل شرکت مشترک ایران خودرو و پژو با مدیرعامل ایرانی است قیمت خودرو نباید افزایش یابد استقبال از ممنوعیت انعقاد قرارداد بیمه شخص ثالث با خودروسازان خودرو از کارخانه گران شد درخواست افزایش قیمت خودرو ارائه شد اعمال هزینه‌های دولتی بر قیمت خودرو نمایندگی‌‌های خودروسازان در انتظار ابلاغ قیمت‌های جدید چشم‌انداز قیمت خودرو در سال آینده شب عید بازار خودرو قیمت ها را تکان داد+ جدول نگرانی خودروسازان آلمانی از تاثیر کنترل شدید مرزها بر صنعت خودرو افزایش استاندارد خودرو‌ها در آینده‌ای نزدیک خودروسازان در نمایشگاه فناوری بارسلون چه می‌کنند؟ طرح ستاره‌دار کردن خودروها باعث ایجاد رقابت بین خودروسازان می‌شود سایپا بزودی مذاکرات خود را با برندهای معتبر نهایی می کند در حسرت استراتژی اجرایی اقداماتی که موجب افزایش رضایت مشتری شوند را حمایت می‌کنیم لوکس بودن به سبک چینی ها 5 ایرانی مشهور که خودروسازان از آنها غافلند گزینه‌های تامین مالی خودروسازان در دوران رکود قیمت خودرو کاهش نمی‌یابد افزایش قیمت ، تنها راه تامین نقدینگی؟ نظر سازمان حمایت در مورد افزایش اخیر قیمت خودرو
Back to top