فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۸۹۸»

ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی در چهار شهر بزرگ جهان

عصر خودرو- مقامات چهار شهر بزرگ جهان می‌گویند تا اواسط دهه آینده از تردد هرنوع وسیله نقلیه دیزلی در این شهرها جلوگیری خواهند کرد.

ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی در چهار شهر بزرگ جهان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از همشهری ،  فرمانداران چهار شهر بزرگ و اصلی جهان، پاریس، مکزیکو‌سیتی، مادرید و آتن می‌گویند با هدف بهبود کیفیت هوای این شهر‌ها قصد اجرای ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی را دارند. به گفته این مقامات استفاده از خودروهای جایگزین و تشویق به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری از جمله برنامه‌هایی است که در راستای عملی ساختن این طرح اجرا خواهند شد.

    این تعهدات در نشست دوسالانه مقامات شهری در نیومکزیکو تصویب شدند. استفاده از گازوئیل در حمل و نقل طی سال‌های اخیر به دلیل نگرانی درباره آلودگی هوا تحت نظارت شدید درآمده‌است. سازمان جهانی بهداشت می‌گوید سالانه درحدود سه میلیون مرگ در جهان تحت تاثیر قرار گرفتن در معرض آلودگی‌های هوا در شهرها است.

    موتورهای دیزلی به دو شکل در این مشکل سهمی بزرگ دارند: تولید ذرات معلق و اکسید نیتروژن. ذرات بسیار کوچک معلق می‌توانند به درون ریه نفوذ کنند و به بیماری‌های تنفسی و قلبی عروقی و در نهایت مرگ منجر شوند. اکسید نیتروژن نیز منجر به ایجاد اوزون در سطح زمینی شده و اختلالات تنفسی را در افرادی که سابقه ابتلا به این بیماری را ندارند تشدید می‌کند.

    برهمین اساس فرمانداران شهرهای بزرگی که به بحران کیفیت بد هوا دچارند تصمیم به توقف استفاده از سوخت دیزلی گرفته‌اند و وعده داده‌اند تا سال 2025 هرآنچه در توان دارند را برای افزایش استفاده از خودروهای برقی، هیبریدی و هیدروژنی به کار بگیرند.

    پاریس تاکنون اقداماتی را در این زمینه انجام داده‌است و مجوز تردد خودروهایی متعلق به پیش از سال 1997 را باطل کرده‌است و این محدودیت را تا سال 2020 هرسال دشوارتر خواهد‌ساخت. همچنین یک بار در ماه منطقه کاخ الیزه برای خودروها ممنوع‌الورود می‌شود و سه کیلومتر از ساحل غربی رود سن نیز که زمانی خیابانی دو بانده بود،‌اکنون به پیاده‌رو تبدیل شده‌است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو