فونیکسریمکسبهتام

استفاده از اتوبوس‌ها و خودروهای برقی گامی موثر برای کنترل آلودگی هواست

عصر خودرو- عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به آثار مثبت زیست‌محیطی و در جهت ارتقای بهره‌وری لازم است با اتخاذ تصمیمات منطقی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم راه برای استفاده از خودروهای برقی گشوده شود.

استفاده از اتوبوس‌ها و خودروهای برقی گامی موثر برای کنترل آلودگی هواست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، رحمت الله فیروزی‌پور با تاکید بر ضرورت گام برداشتن به سمت استفاده از خودروهای برقی در کشور، بیان کرد: مدت ها است که حوزه خودروسازی نظر همه نخبگان کشور و صاحب نظران را به خود جلب کرده است. ما باید به طور علمی و تجربی بسنجیم که بهترین مسیر برای ارتقای کیفیت صنعت خودروسازی کشور چیست. امروز دولت و وزارت صمت به این نتیجه رسیدند که خودروی برقی تجربه موفقی در دنیا داشته است و ما نیز باید در این حوزه گام برداریم.

    نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: با توجه به آثار مثبت هم از نظر زیست محیطی و هم از نظر ارتقای بهره وری باید اهتمام لازم شکل بگیرد تا مردم نسبت به استفاده از خودورهای برقی سوق پیدا کنند. باید با اتخاذ تصمیمات منطقی و فراهم کردن زیرساخت های لازم راه برای استفاده از خودروهای برقی گشوده شود. استفاده از اتوبوس ها و تاکسی های برقی نیز یک گام موثر در جهت کنترل آلودگی هوا در سطح شهرها به شمار می رود.

    فیروزی پور تصریح کرد: باید اقدامات لازم برای واردات خودروهای برقی و تولید آنها در داخل کشور انجام شود. قطعا استفاده از خودروهای برقی آرامش و آسایش بیشتری برای مردم به همراه دارد و از نظر زیست محیطی نیز یک گام روبه جلو به شمار می رود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط