فونیکسریمکسبهتام

قالیباف: ۸۱ درصد مشکل آلودگی هوا ناشی از خودروها و موتورسیکلت‌ها است

عصر خودرو- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ۸۱ درصد مشکل اصلی آلودگی هوا در طول سال به غیر از نیروگاه‌ها، ناشی از خودروها، موتورسیکلت‌ها و همچنین استاندارد نبودن سوخت است.

قالیباف: ۸۱ درصد مشکل آلودگی هوا ناشی از خودروها و موتورسیکلت‌ها است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در صحن مجلس در باره آلودگی هوا و محیط زیست اظهار داشت: موضوع محیط زیست امروز از ابعاد مختلف یک مسأله بسیار مهم و حیاتی است.

    وی اظهار داشت: البته ما در این زمینه قانون جامع و مادر داریم اما قبل از هر صحبتی باید یک نقد به مجلس در این رابطه داشته باشم و بعد به نقد دستگاه‌ها برسیم، چرا که در زمان تدوین و تصویب قانون خودرو، گفتیم؛ اگر خودرو یا موتور خارج از رده وجود داشت، اگر نبود بابت آن پولی بگیریم و اجازه دهیم تولید ادامه پیدا کند اما سوال این است آیا ما اکنون وسیله نقلیه اسقاطی و از رده خارج نداریم؟

    رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به طور قطع میلیون‌ها وسیله نقلیه اسقاطی داریم، ما نباید این را در مجلس تصویب می کردیم، این اشکال بر ما وارد است و من با بررسی دقیق و کاملاً مطلع می‌گویم در شهرها و کلانشهرها، به غیر از بحث نیروگاه‌ها، در طول سال 81 درصد مشکل اصلی آلودگی هوا ناشی از خودروها و موتورسیکلت‌ها و همچنین موضوع عدم استاندارد سوخت است.

    قالیباف خاطرنشان کرد: امروز در بحث نیروگاه ها حساسیت ایجاد شده اما بیشتر آلودگی شهرهای بزرگ مربوط به این بخش است و قانون را در این حوزه و از جمله در بحث رعایت استاندارد سوخت رعایت نمی کنیم.

    وی اظهار داشت: ما قانون می نویسیم و از قانون گذار و مجری قانون در حاشیه قانون عبور می کنیم، این اشکال ما است و مجموعه مجلس و دولت باید به این مسأله مهم توجه داشته باشند.

    رییس مجلس شورای اسلامی افزود: ما یک جلسه نظارتی در قالب ماده 107 آیین نامه داخلی مجلس با دستور کار آلودگی هوا برگزار می کنیم و این موضوع را مورد بررسی و رسیدگی قرار می دهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط