فونیکسریمکسبهتام

فرسودگی ۵۵ درصد خودروهای کلانشهر‌ها

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: واردات بنزین بستگی به میزان مصرف بنزین دارد و همچنین بستگی به این دارد که چه‌مقدار خودرو به ناوگان حمل‌و نقل کشور افزوده شود و چقدر خودروی فرسوده از مدار خارج شود.

فرسودگی ۵۵ درصد خودروهای کلانشهر‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در حاشیه مراسم امضای قرارداد واگذاری زمین پتروپالایشگاه شهیدسلیمانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متوسط مصرف بنزین از ابتدای سال تا امروز بالغ بر 116 میلیون لیتر بوده، البته این رقم در زمستان کاهش یافته و متوسط مصرف بنزین در ماه جاری به 113 میلیون لیتر در روز رسیده است.

    وی افزود: با تکمیل بخشی از طرح‌های توسعه کیفی پالایشگاه آبادان حدود یک تا 2 میلیون لیتر به تولید بنزین کشور تا پایان سال افزوده خواهد شد، همچنین با به‌مدار آمدن بخشی از افزایش ظرفیت پالایشگاه اصفهان 2 تا 3 میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین کشور افزوده خواهد شد.

    معاون وزیر نفت در خصوص میزان واردات بنزین در سال آینده گفت: واردات بنزین بستگی به میزان مصرف بنزین دارد و همچنین بستگی به این دارد که چه‌مقدار خودرو به ناوگان حمل‌و نقل کشور افزوده شود و در حالی که 55درصد خودروهای در حال تردد در کلانشهرها فرسوده هستند، به این بستگی دارد که چقدر در زمینه از مدار خارج شدن خودروهای فرسوده اقدام شود و ناوگان حمل‌و نقل نوسازی شود که تمامی این مسائل به میزان مصرف بنزین مرتبط است.

    وی ادامه داد: نمونه‌هایی که سازمان حفاظت محیط زیست از بنزین توزیعی کشور گرفته و نمونه‌هایی که همکاران خودمان گرفته‌اند، نشان می‌دهد که توزیع بنزین در کشور بر اساس استاندارد یورو در حال انجام است و اکتان بنزین نیز بر اساس استاندارد ملی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط