فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۸۱۹»

تشدید آلودگی هوای کلانشهر مشهد

عصر خودرو- مشهد- ایرنا- مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای کلانشهر مشهد صبح سه شنبه برای چهارمین روز متوالی در هفته جاری در وضعیت هشدار برای تمام گروه های سنی قرار دارد.

تشدید آلودگی هوای کلانشهر مشهد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، حمید صالحی افزود: در ادامه روند افزایش و ماندگاری آلاینده ها در هوای تنفسی مشهد، میانگین شاخص کلی کیفیت هوا در مجموع ایستگاههای سنجش مستقر در مناطق مختلف این شهر به طور بی سابقه به 157 پی.اس.آی رسید.

    وی با بیان اینکه از ابتدای هفته جاری شاهد افزایش آلودگی هوای مشهد بوده ایم، اظهار کرد: طی سه روز گذشته میانگین شاخص کلی کیفیت هوا در این کلانشهر به ترتیب 129، 128 و 136 پی.اس.آی بوده است.
    وی گفت: هم اکنون کیفیت هوای 16منطقه شهر مشهد در وضعیت هشدار قرار دارد که هوای 13 منطقه از این تعداد در وضعیت هشدار و آلوده برای تمام گروه های سنی است.
    صالحی افزود: ایستگاه های ساختمان با 183 پی.اس.آی، چمن با 182، نخریسی و خیام شمالی هر یک با 180، خیام جنوبی با 175، شهید مفتح با 170، سمزقند با 168، شهید کریمی با 164، الهیه با 161، سرافرازان با 157، صدف با 156 و تقی آباد و شهید آوینی هریک با 155 پی.اس. آی ایستگاه های آلوده برای تمام گروه های سنی هستند.
    وی ادامه داد: همچنین ایستگاه های سجاد با 150 پی.اس.آی، حرم مطهر رضوی با 128 و ویلا با 118 پی.اس.آی، ایستگاه های آلوده برای افراد حساس و کودکان است.
    وی اظهار کرد: با توجه به روند افزایش و ماندگاری آلاینده ها بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد و هسته مرکزی شهر خودداری کرده و عموم مردم نیز از فعالیتهای ورزشی در فضای باز بپرهیزند.
    مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بیش از 65 تا 70 درصد آلودگی هوای مشهد از تردد وسایل نقلیه ایجاد می شود.
    وی افزود: به منظور کنترل و کاهش آلودگی هوا شهروندان باید از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرده و رفت و آمدهای غیرضروری با خودرو شخصی و سفرهای درون شهری را کاهش دهند.
    هم اکنون 20 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر مشهد مستقر است.
    روزانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در این کلانشهر سه و نیم میلیون نفری رفت و آمد دارند.
    قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است.
    همچنین اعداد بین 151 تا 200 پی.اس.آی حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می شود و وضعیت هوا با پی.اس.آی بین 200 تا 300 در حالت اضطرار و بیشتر از 300 نیز در حالت بحرانی قرار می گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو