فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۷۷۸»

هوای ۶ منطقه مشهد در شرایط هشدار

عصر خودرو- مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شاخص کیفیت هوا در ۶ منطقه کلانشهر مشهد صبح چهارشنبه در وضعیت هشدار گرفت.

هوای ۶ منطقه مشهد در شرایط هشدار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، حمید صالحی افزود: ایستگاه تقی آباد با 148، سمزقند با 128، خیام شمالی با 119،الهیه با 111، چمن با 106 و شهید مفتح با 102 پی.اس.آی آلوده ترین نقاط صبح امروز مشهد هستند.
    وی اظهار کرد: از شدت آلودگی هوای مشهد بعد از چهار روز وضعیت هشدار، امروز مقداری کاسته شده است.
    وی گفت: بر اساس گزارشهای رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی مستقر در نقاط مختلف شهر، میانگین شاخص کلی کیفیت هوا هم اکنون 96 پی.اس.آی می باشد که نسبت به روز گذشته که 106پی.اس.آی بود، کاهش یافته است.
    صالحی با بیان اینکه در هفته جاری بار آلودگی هوای مشهد با رسیدن به 141پی.اس.آی بیشترین حجم آلاینده ها را در خود داشت، افزود: میزان آلاینده ها از روز گذشته روند نزولی به خود گرفته که امیدواریم این روند طی روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.
    وی اظهار کرد: لازم است بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد و هسته مرکزی شهر خودداری کرده و عموم مردم نیز از فعالیتهای ورزشی در فضای باز بپرهیزند.
    مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: همچنین به منظور کنترل و کاهش آلودگی هوا شهروندان باید از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرده و ترددهای غیر ضروری با خودرو شخصی و سفرهای درون شهری را کاهش دهند.
    20 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر مشهد مستقر است و روزانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در این کلانشهر سه و نیم میلیون نفری رفت و آمد دارند.
    قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است.
    همچنین اعداد بین 151 تا 200 پی.اس.آی حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می شود و وضعیت هوا با پی.اس.آی بین 200 تا 300 در حالت اضطرار و بیشتر از 300 نیز در حالت بحرانی قرار می گیرد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو