فونیکسریمکسبهتام

معرفی ماکت‌هایی که به زودی در کشور عرضه می‌شوند

کوچولوهای جدید در راه ایران

عصر خودرو: بازار ماکت در کشور ما چند‌سالی است که به لطف شبکه‌های اجتماعی و آشنا شدن افراد بیشتری با این موضوع رونق دو‌چندان گرفته است. هرچند که افزایش جمعیت ماکت‌بازان در سطح کشور از برخی جهات مثل به وجود آمدن بازارهای سیاه در جمع‌های عمدتا دوستانه، چندان هم به نفع مجموعه‌داران واقعی نبوده اما روی خوش داستان این است که با بزرگ‌تر شدن جامعه کلکسیونرهای ماکت، تنوع بالاتری بازار را فرا خواهد گرفت.

کوچولوهای جدید در راه ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵:۰۰
  • کوچولوهای جدید در راه ایران
  • کوچولوهای جدید در راه ایران
  • کوچولوهای جدید در راه ایران
  • کوچولوهای جدید در راه ایران
  • کوچولوهای جدید در راه ایران
  • کوچولوهای جدید در راه ایران
  • کوچولوهای جدید در راه ایران
  • کوچولوهای جدید در راه ایران
  • کوچولوهای جدید در راه ایران
  • کوچولوهای جدید در راه ایران

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در ادامه به معرفی و بررسی مهم‌ترین ماکت‌هایی که در راه ایران قرار دارند، خواهیم پرداخت.

مرسدس بنز G63 AMG 6x6 اتوآرت 1:18 در رنگ‌های مشکی مات، سفید و نقره‌ای

شاید یکی از داغ‌ترین ماکت‌های 1:18 حال حاضر بازار جهانی همین مورد باشد! در واقع مدت‌ها بود که ماکت‌بازان انتظار ورود این مدل را به بازار می‌کشیدند تا اینکه چند ماه پیش اتوآرت تصاویر نمونه پیش‌تولید آن را ‌روی وب‌سایت خود قرار داد. ‌مرسدس بنز G63 6x6 اتوآرت از جنس کامپوزیت، در سری سیگنیچر و رنگ‌های مشکی مات، نقره‌ای و سفید با قابلیت باز شدن در‌‌ها، سیستم شش‌چرخ متحرک فعال و در نهایت سیستم تعلیق بسیار انعطاف‌پذیر به زودی و با قیمت بیش از یک میلیون تومانی به بازار ایران عرضه خواهد شد. این در حالی است که سری اول تولید این ماکت در بازار جهانی رو به اتمام است!

مرسدس بنز معماری (W115) سان استار 1:18

برندهایی همچون سان استار و Norev اصولا برای مرسدس‌بازان شبیه به یک زاپاس در نبود ماکت‌های اتوآرت عمل کرده است. در واقع در شرایطی که برخی از مرسدس بنزهای کلاسیک اتوآرت با خروج از خط تولید و دریافت پسوند Sold Out قیمت‌های نجومی پیدا می‌کنند، بسیاری از مجموعه‌داران که به دنبال مدل‌های مشابه هستند به سراغ این دو برند می‌روند. از این رو از آنجایی که مرسدس بنز معماری اتوآرت 1:18 در هر دو نوع کوپه طلایی و آبی و سدان سفید و مشکی از خط تولید خارج شده و بعضا با قیمت‌های 1.5 الی 1.8 میلیون تومان به فروش می‌رسد، این محصول سان استار می‌تواند گزینه خوبی برای جایگزین آن باشد. معماری سان استار در حدود 400 هزار تومان قیمت دارد و در‌های ردیف عقب آن باز نمی‌شود.

اولین مزراتی کواتروپورته اتوآرت به‌زودی در ایران

نسل گذشته مزراتی کواتروپورته که یکی از محبوب‌ترین خودروهای لوکس در بین ایرانی‌ها محسوب می‌شود، هیچ گاه ‌روی خط تولید ماکت‌سازان حرفه‌ای قرار نگرفت اما جای بسی خوشحالی است که ماکت نسل جدید این خودرو، با کیفیت ساخت خواستنی اتوآرت به زودی به بازار عرضه خواهد شد. در واقع این ماکت که بر پایه کواتروپورته GTS مدل 2015 شکل گرفته در سری سیگنیچر و به صورت دایکست (و نه کامپوزیتی) به تولید رسیده است و هم اکنون با رنگ‌های سفید، مشکی و خاکستری در بازار جهانی حضور دارد. کواتروپورته GTS اتوآت حدودا 900هزار تومان قیمت خواهد داشت.

سری 3 نسل اول مینی چمپس

سری3 نسل اول را در بازار ایران با مدل 320 که بعد از 2002 به عنوان یک خودروی اسپرت جوان‌پسند در خیایان‌های کشور ما یکه‌تازی می‌کرد، می‌شناسیم. حدود 6 سال پیش ماکت این خودرو در مقیاس 1:18 و رنگ‌های سفید و نقره‌ای به تولید رسید و در آن دوره با قیمت حدودا 100 هزار تومان به فروش می‌رسید. اما پس از افزایش نرخ ارز به حدود 4 برابر و پایان تولید، این روزها نمونه اتوآرت این خودرو در حدود 1.5 میلیون تومان قیمت دارد. اما نگران نباشید! چرا که دو شرکت KK Scales و مینیچمپس ماکت این خودرو را در مقیاس 1:18 و رنگ‌های متفاوت به تولید رسانده‌اند. برای مثال مینیچمپس دو نسخه از این خودرو را یعنی 323i با جلوپنجره چهار چراغ و 316 با جلوپنجره جفت چراغ به تولید رسانده که البته متاسفانه سیلد است و قابلیت باز شدن در‌‌ها را ندارد.

محصولات برکینا برای کوچولو‌دوستان!
بسیاری از مجموعه‌داران ماکت‌های خودرو به مقیاس‌های کوچک و ماکت‌های ریز علاقه دارند. برای مثال ماکت‌های مقیاس 1:87 و 1:64 با ابعادی کوچک‌تر از طول یک انگشت هر چند که جزئیات چندان زیادی ندارند اما همین اندازه کوچکشان آیتم شدیدا جذابی برای یک مجموعه‌دار خواهد بود. تا‌کنون برندهایی همچون هرپا، شوکو، BUB و... تنها ماکت‌سازانی بودند که با محصولاتی در مقیاس‌های ریز در بازار ایران حضور داشتند اما به‌زودی محصولات برند آلمانی Brekina نیز با محصولات 1:87 توسط یکی از فروشندگان به بازار عرضه خواهند شد. عمده محصولاتی که از برکینا در راه ایران داریم انواع مرسدس بنزهای کلاسیک در مقیاس 1:87 و رنگ‌های متنوع هستند که در بین آنها 600 پولمان در چند رنگ، 600 پولمان لاندولت، مرسدس بنز W116، 190E تپل و... به چشم می‌خورند.

 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو