فونیکسریمکسبهتام

نگاهی به وانت بار‌های کلاسیک در بازار ماکت

بارکش‌های مینیاتوری

عصر خودرو: بسیاری از افرادی که به جمع‌آوری ماکت‌های کلکسیونی روی می‌آورند، اصولا به دنبال ماکت‌های خودروهایی هستند که در دنیای واقعی تاحدودی دست‌نیافتنی باشند و از این رو کمتر ماکت‌سازی به سراغ خودروهای مردمی ساده یا حتی وانت‌بارها می‌روند.

بارکش‌های مینیاتوری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶:۰۰
  • بارکش‌های مینیاتوری
  • بارکش‌های مینیاتوری
  • بارکش‌های مینیاتوری
  • بارکش‌های مینیاتوری
  • بارکش‌های مینیاتوری
  • بارکش‌های مینیاتوری
  • بارکش‌های مینیاتوری
  • بارکش‌های مینیاتوری

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، از این رو در این نوشتار به سراغ بررسی برخی ‌ماکت‌های وانت‌بار موجود در بازار جهانی و ایران خواهیم رفت تا ببینیم که برای جمع‌آوری یک مجموعه وانت، آن هم از نوع کلاسیک در دو مقیاس اصلی 1:18 و 1:43 چه گزینه‌هایی پیش روی ما قرار می‌گیرند.

Willys Jeep Pick up 1:18 Bos
جیپ ویلیز را می‌توان یکی از مهم‌ترین و اصیل‌ترین خودروهای کاربردی در تاریخ این صنعت به شمار آورد که همیشه نمونه جنگی آن بیشتر مورد توجه قرار گرفته. اما این خودرو دارای نسخه‌ای پیک‌آپ است که از سال 1947 الی 1965 روی خط تولید قرار داشت و یک پیک‌آپ دودیفرانسیل کاربردی محسوب می‌شد. اخیرا شرکت BoS یا Best of Show نسخه‌ای از این خودرو را در رنگ قرمز و با تیراژ محدود 1000 تایی، ساخته شده از جنس رزین روانه بازار کرده که حدود 140 یورو قیمت دارد!

  Ford Model A Pickup 1931 1:18
Sunstar
شرکت ماکت‌سازی سان‌استار تا‌کنون محصولات کلاسیک بسیار زیادی را با قیمت نازل‌ روی خط تولید خود قرار داده است که فورد مدل A پیک‌آپ هم یکی از آنهاست. این محصول در سری محصولات ساده این ماکت‌ساز به تولید رسیده و در حال حاضر رنگ‌های خاکی و زرشکی/مشکی را به شما ارائه می‌کند. مدل مذکور به صورت دایکست تولید شده و قابلیت باز شدن تمامی در‌ها را دارد.

Isetta Isocarro 1:18 Schuco
بسیاری از ما شرکت خودروسازی ایزتای ایتالیا را با برند ب‌ام‌و و محصولاتی که در دهه 50 از خط تولید این خودروساز آلمانی خارج شد، می‌شناسیم اما این شرکت پیش از عقد قرارداد با ب‌ام‌و، محصولات جالبی را به بازار ارائه می‌کرده. ایزوکارو یکی از همین محصولات جالب است که تا سال 1958‌ روی خط تولید قرار داشت و اغلب هم در خط تولید اسپانیای این خودروساز به تولید رسید. شرکت ماکت‌سازی شوکوی آلمان این مدل را در رنگ آبی و با قسمت بار چوبی به شما ارائه می‌کند. ایزتای شوکو دایکست بوده و قیمتی در حدود 115 یورو دارد.

VW T1 Doka Pick up 1961 1:18 Premium
ClassiXXs
پریمیوم کلاسیکس هم از جمله ماکت‌سازانی است که تا‌کنون خودروهای قدیمی و کلاسیک زیادی آن هم در مقیاس‌های بزرگ ‌روی خط تولیدش داشته و البته اخیرا هم محصولی بر پایه فولکس واگن T1 Doka به تولید رسانده که کیفیت بسیار بالایی دارد. این محصول دایکست که در تیراژ محدود 500تایی به تولید می‌رسد و در حال حاضر تنها رنگ خاکستری روشن آن را در بازار جهانی داریم، یک وانت بار دو‌کابین است که چادر با قابلیت برداشتن هم در پشتش دارد.

Ford F100 PickUp Pepsi Cola 1956 1:18
Ertl/Auto World
شرکت ERTL که اخیرا عمده محصولات جدید خود را تحت برند Auto World به بازار جهانی عرضه می‌کند، تخصص بسیار زیادی در زمینه ساخت و عرضه ماکت‌های خودروهای کلاسیک آمریکایی دارد و البته این برند پیک‌آپ‌های زیادی به تولید رسانده است. یکی از آنها فورد سری اف 1956 با رنگ‌آمیزی مخصوص نوشابه‌های پپسی کولاست که در رنگ سفید/قرمز/آبی به چشم می‌خورد. این مدل البته کیفیت شدیدا بالایی ندارد و حتی تا قیمت‌های 60 یورو هم در بازار جهانی قابل خریداری است.

Chevrolet Cameo Pick Up Pepsi Cola 1957 1:18 Ertl
در ادامه برای داشتن یک ست پپسی‌کولایی جالب، ERTL یا همان Auto World شورولت Cameo را در مقیاس 1:18 و با همان طرح به تولید رسانده ‌که با توجه به شباهت دوره، هماهنگی خوبی با هم دارند. البته توجه داشته باشید که رنگ‌های به کار رفته‌ روی وانت شورولت کمی اشباع‌شده‌تر از فورد اف100 است.

Chevrolet C10 Pick Up 1968 1:18 GMP/ACME
جی‌ام‌‌پی نیز یکی دیگر از تولید‌کنندگان ماکت‌های دایکست بسیار با‌کیفیت خودروهای آمریکایی است که البته اصولا بیشتر روی خودروهای اسپرت تمرکز دارد اما اگر به دنبال یک وانت‌بار با‌کیفیت و زیبا از این برند باشید، شورولت سی10 در رنگ سبز و تیراژ محدود 474 تایی در برابر شما قرار خواهد گرفت. همچنین توجه داشته باشید که این مدل قابلیت بازشدن تمامی در‌ها را داشته و GMP جزئیات خوبی را برای آن در نظر گرفته است.

Chevrolet El Camino 1970 1:18 Welly
ویلی که یکی از مشهورترین ماکت‌سازان متبحر در زمینه تولید محصولات آماتوری است، چند سالی می‌شود که ال‌کامینو را در مقیاس 1:18‌ روی خط تولید خود دارد و آن را به بازار عرضه می‌کند. این ماکت در حال حاضر در رنگ‌های قرمز، سفید و مشکی به تولید می‌رسد و نمونه قرمز‌رنگ آن نیز در بازار کشور ما قابل خریداری است. مدل مذکور با توجه به دایکست بودن قابلیت باز شدن تمامی در‌‌ها را دارد و قیمت آن نیز در حدود 100 هزار تومان است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو