فونیکسریمکسبهتام

رم ۱۵۰۰ رولوشن؛ تمام تصورات قبلی خود از وانت و پیکاپ را دور بریزید! +عکس

عصر خودرو- پیکاپ رم ۱۵۰۰ رولوشن از پلتفرم شاسی نردبانی استفاده می کند. سقف شیشه ای الکترو-کروماتیک نیز با امکان تنظیم نور ورودی، جذابیت های کابین را افزایش داده است

رم ۱۵۰۰ رولوشن؛ تمام تصورات قبلی خود از وانت و پیکاپ را دور بریزید! +عکس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران؛ نمایشگاه سی ئی اس 2023 در لاس وگاس کاملا تحت اثر فناوری های معرفی شده توسط خودروسازان برتر جهان قرار گرفته است. پس از رونمایی EX90 جدید به عنوان ایمن ترین خودروی ولوو و نمایش تحسین برانگیز سنسورهای لایدار آن، اکنون این برند رم(RAM) است که با رونمایی از پیکاپ مفهومی رم 1500 رولوشن بی ئی وی نمایشگاه را به چالش کشانده است.

حدودا 3 سال است که اخبار و پیش بینی هایی در رابطه با پیکاپ الکتریکی رم در رسانه های خودرویی تیتر می شود اما سرانجام رم در CES این مفهومی را به نمایش گذاشت.

رم در رابطه با پیشرانه پیکاپ 1500 رولوشن اطلاعاتی ارائه نکرده اما قطعا رولوشن میزبان دو موتور الکتریکی است که هر یک از محورهای خودرو با یک ماژول محرکه در ارتباط است. همچنین در این پیکاپ از سیستم فرمان پذیری چهارچرخ استفاده شده که این فناوری اثر مهمی در بهبود واکنش های فرمان بویژه در سرعت بالا دارد. همچنین حرکت خودرو در فضای محدود بسیار کارامدتر می شود. سیستم پیشرفته 4WS با کمک ریزپردازنده ها فعالیت می کند که سامانه رایانه ای بر کنترل و هدایت چرخش به چپ و راست در چرخ های عقب نظارت دارد.

سیستم باتری رم رولوشن براساس معماری 800-ولت دی سی شکل گرفته که این به مفهوم امکان شارژ سریع باتری تا 350 کیلووات است. بدین ترتیب پس از 10 دقیقه شارژ، امکان پیمایش 160 کیلومتر فراهم می شود.

بدنه روی قاب/ شاسی نردبانی
در رابطه با بدنه نیز به استفاده از معماری STLA استلانتیس اشاره شده که در واقع پلتفرم "بدنه روی قاب" یا همان "شاسی نردبانی" است. در رابطه با مزیت های این نوع شاسی به طور مختصر می توان گفت: در مدل شاسی نردبانی کابین به مراتب کم صداتر خواهد بود زیرا می توان عایق کاری را با کیفیت بهتری انجام داد. بدین ترتیب که با جدا شدن بدنه از قاب، فنر تعلیق جدیدی به اجزای خودرو افزوده می‌شود که طبیعتا نوسانات را بهتر جذب کرده و سواری نرم‌تری را ایجاد می کند.

اما یکی از مهمترین ویژگی های شاسی نردبانی به ماژولار بودن آن ها مربوط می شود. این یعنی سازندگان خودرو می توانند بدنه های متفاوتی را روی یک بستر یا همان قاب، سوار کنند که طبیعتا تا چند نسل و فیس لیفت امکان استفاده از یک پلتفرم مشترک و در نتیجه کاهش هزینه طراحی های جدید فراهم می شود.

چرخ های 24 اینچی با لوگوی نورانی رم در مرکز از دیگر ویژگی های رولوشن است. اینجا فضای کافی برای استفاده از تایرهای ویژه آفرود تا 35 اینچ هم وجود دارد.

رم 1500 رولوشن بی ئی وی مفهومی رم 1500 رولوشن بی ئی وی مفهومی رم 1500 رولوشن بی ئی وی مفهومی رم 1500 رولوشن بی ئی وی مفهومی
فضای داخل کابین در مقایسه با دیگر محصولات این کلاس بسیار جادار طراحی شده است. سقف شیشه ای الکترو-کروماتیک نیز با امکان تنظیم نور ورودی، جذابیت های کابین را افزایش داده است. 

با مشاهده تصاویر کابین، قطعا با ما هم نظر خواهید بود که اینجا هیچ شباهتی به فضای یک وانت ندارد! استفاده از مجموعا 28 اینچ نمایشگر برای تنظیمات سیستم سرگرمی و تهویه، کلیدهای لمسی روی فرمان، نمایشگر هداپ واقعیت افزوده، هوش مصنوعی و دستیارهای مجازی، پشتیبانی از فرمان های صوتی، وضعیت خودکار برای تغییر حالت و تنظیم صندلی ها، نورپردازی هوشمند، سیستم صوتی هوشمند و... تنها بخشی از فناورانه های کابین هستند.

درب های عقب در حالت خودکشی باز می شوند.

طبیعتا در چنین سطحی از فناوری دیگر خبری از آینه های سنتی نیست و این ها جای خود را به دوربین ها و سنسورهای دیجیتال داده اند. رم رولوشن بی ئی وی از سطح 3 رانندگی خودران پشتیبانی می کند.

براساس پیش بینی ها رم 1500 رولوشن در سال 2024 وارد خط تولید انبوه می شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو