فونیکسریمکسبهتام

برندهایی که ماکت‌های موتورسیکلت عرضه می‌کنند را بیشتر بشناسید

موتورسازان ویترینی!

عصر خودرو- شرکت‌های تولیدکننده ماکت در دنیا اصولا تولیدات مختلفی در کلاس‌های متفاوت دارند که موتورسیکلت یکی از آنهاست. هرچند که موتورسیکلت در دنیای ماکت‌بازان به اندازه خودروهای سواری طرفدار ندارد اما به هر حال بسیاری از مجموعه‌داران برای تکمیل کلکسیون یا حتی جمع‌آوری یک ست خاص به سراغ موتورسیکلت‌هایی در مقیاس‌های مشخص می‌روند.

موتورسازان ویترینی!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اگر دوست دارید یک کلکسیون از ماکت‌های موتورسیکلت داشته باشید، در ادامه می‌توانید با شرکت‌های ماکت‌سازی تولید‌کننده ماکت‌های موتورسیکلت آشنا شوید.

    * AUTOart

    شرکت ماکت‌سازی اتوآرت را می‌توان یکی از مهم‌ترین برندهای تولید‌کننده ماکت در بازار جهانی دانست که محصولات مختلفی اعم از خودروهای سواری، موتورسیکلت و... را ‌روی خط تولید خود دارد. اتوآرت تاکنون موتورسیکلت‌های زیادی در مقیاس 1:12، 1:10 و 1:6 به تولید رسانده که البته در حال حاضر موارد چندان زیادی را برای عرضه به بازار ندارد. کاوازاکی 900 سوپر فور (Z1) مقیاس 1:6 مشهورترین و محبوب‌ترین موتورسیکلت این برند است که در حال حاضر کمیاب شده است.

    * Minichamps

    شرکت ماکت‌سازی مینیچمپس آلمان خط تولیدی بسیار گسترده با انواع و اقسام ماکت‌ها در مقیاس‌های متفاوت دارد که بدون‌شک صاحب یکی از متنوع‌ترین خطوط تولید ماکت در دنیاست. این ماکت‌ساز خبره که تبحر بسیار زیادی در عرضه ماکت‌های شرکت‌کنندگان موتوراسپرت اعم از خودروهای فورمول یک، DTM، رالی و... و موتورسیکلت‌های MotoGP، کراس و... دارد ماکت‌های بسیار جالب و خوبی را برای علاقه‌مندان به دنیای موتورسیکلت تولید و توزیع می‌کند. برای مثال، شما می‌توانید یک ست از قهرمانان مسابقات موتوجی‌پی سال 2002 را از این شرکت داشته باشید. همچنین مینیچمپس انواع موتورسیکلت‌های خیابانی اعم از نمونه‌های کلاسیک و مدرن را ‌روی خط تولید خود دارد که شما می‌توانید این موارد را در مقیاس‌هایی مثل 1:18، 1:12 و... تهیه کنید. به غیر از این، مینیچمپس فیگورهای موتورسواران مشهور دنیا را در مقیاس‌های مختلف و همچنین کلاه کاسکت آنها را در مقیاس‌هایی مثل 1:2 و با تیراژ محدود به تولید می‌رساند.

    * Schuco

    شرکت شوکو نیز یکی دیگر از ماکت‌سازان آلمانی با محصولاتی گسترده ‌روی خط تولید است که موتورسیکلت را هم در سبد خود گنجانده است. در واقع این شرکت که عمدتا به سراغ محصولات صنعت خودروسازی آلمان می‌رود، برخی‌ مدل‌های موتورسیکلت‌های آلمانی را در مقیاس‌هایی مثل 1:12 ‌روی خط تولید دارد. برای مثال، در حال حاضر 3 موتور‌سیکلت R100RS ،‌S1000RR و R1200GS از جمله محصولات ب‌ام‌و هستند که شوکو در مقیاس 1:12 تولید می‌کند. همچنین موارد دیگری مثل DKW RT350S، هرکولس
    K50 RL و... نیز از جمله دیگر موتورسیکلت‌های تولید‌شده توسط این ماکت‌ساز هستند. شوکو به زودی وسپا PX 125 را به تولید خواهد رساند. قیمت ماکت‌های موتورسیکلت 1:12 شوکو چیزی در حدود 500‌ تا 600 هزار تومان است.

    * Welly

    اگر دوست دارید کلکسیونی از ماکت‌های موتورسیکلت داشته باشید ولی نمی‌خواهید هزینه زیادی را تقبل کنید، شرکت ماکت‌سازی ویلی گزینه‌های خوبی را برای شما فراهم آورده است. در واقع Welly که یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین سازندگان ماکت‌های کلکسیونی آماتوری در مقیاس‌های مختلف است و نسبت به رقم پرداختی محصولات با‌کیفیتی هم دارد، انواع موتورسیکلت را در مقیاس‌های متفاوتی اعم از 1:18، 1:12 و 1:10 به تولید می‌رساند که اصولا قیمت‌های بسیار مناسبی دارند. برای مثال، یک ب‌ام‌و S1000RR ویلی 1:18 را می‌توان با حداکثر 15 هزار تومان خریداری کرد و همچنین قیمت مقیاس‌های بزرگ‌تر هم از 50 هزار تومان تجاوز نخواهند کرد. ویلی انواع موتورسیکلت‌های شهری، مسابقه‌ای، کروزر، کراس و... را ‌روی خط تولید خود دارد.

    * Maisto

    یکی دیگر از برندهای آماتوری که اقدام به ساخت انواع ماکت‌های کلکسیونی با قیمت مناسب می‌کند «مایستو» است که پیشینه نسبتا طولانی در بازار کشورمان دارد. مایستو علاوه بر انواع خودروهای سواری که به بازار عرضه می‌کند، محصولات مختلفی بر پایه موتورسیکلت‌های خیابانی یا ورزشی دارد. اما جالب‌تر از همه آنکه این شرکت سازنده برخی از ماکت‌های موتورسیکلت خود را در سری Assembly line ‌روی خط تولید فرستاده که در مقیاس 1:12 تولید می‌شوند. محصولات تولید شده در این سری به صورت کیت و قطعات جدای از هم هستند و خریدار می‌بایست آن را سر هم کند. همچنین این ماکت‌ساز برخی موتورسیکلت‌ها را در مقیاس‌هایی مثل 1:18 و 1:12 و به صورت عادی تولید کرده که البته نمونه‌های 1:18 عمدتا پلاستیکی هستند. با این وجود یک سری موتورسیکلت‌های 1:18 نیز توسط مایستو به تولید رسیده ‌که در ایران چندان یافتنی نیستند.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط