فونیکسریمکسبهتام

ست سوپر اسپرت‌های ۱:۴۳ در بازار ایران

کوچولوهای بی‌‌حد و مرز!

عصر خودرو: برای خلق یک مجموعه نفیس می‌بایست حتما هدفی همگام با علاقه و بودجه مد نظرتان تعیین کنید تا در نهایت با صرف وقت، هزینه و سلیقه، یک ست ارزشمند از ماکت‌هایی که دوست دارید را در اختیار داشته باشید.

کوچولوهای بی‌‌حد و مرز!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰
  • کوچولوهای بی‌‌حد و مرز!
  • کوچولوهای بی‌‌حد و مرز!
  • کوچولوهای بی‌‌حد و مرز!
  • کوچولوهای بی‌‌حد و مرز!
  • کوچولوهای بی‌‌حد و مرز!
  • کوچولوهای بی‌‌حد و مرز!
  • کوچولوهای بی‌‌حد و مرز!

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در بسیاری از بخش‌های سلسله مطالب ماکت‌بازی هفته‌نامه به سراغ بررسی ست‌های مختلف ماکت در مقیاس‌های متنوع رفته‌ایم؛ اما در این شماره قصد داریم تا چندی از سوپراسپرت‌های 1:43 موجود در بازار را با هم بررسی کنیم. توجه داشته باشید که ماکت‌های مقیاس 1:43 علاوه بر بهره‌گیری از قیمت مناسب، به فضای چندان گسترده‌ای برای نگهداری نیاز ندارند و از همین رو با انتخاب این مقیاس، یک مجموعه حرفه‌ای و کم‌دردسر خواهید داشت.

  Bugatti Chiron 1:43 LookSmart
قیمت: 650 هزار تومان
شیرون نام آخرین محصول کمپانی خودروسازی بوگاتی فرانسه است که در حال حاضر رکورد سرعت دنیا را در دستان دارد. اما برچسب قیمتی دو و نیم میلیون دلاری این خودرو توسط هر کسی قابل پرداخت نیست؛ از این رو اگر به این محصول علاقه دارید، می‌توانید نمونه‌ای از ماکت‌های ساخته‌شده بر پایه این خودرو را خریداری کنید. در واقع در حال حاضر ماکت‌سازانی همچون لوک اسمارت، ام‌آر کالکشن، بوراگو و... به سراغ این مدل رفته‌اند که هر یک رنج قیمتی متفاوتی را پوشش می‌دهند اما بهترین نمونه 1:43 ساخته شده از این ماکت نسخه LookSmart است که در تیراژ محدود، از جنس رزین و به صورت دست‌ساز به تولید می‌رسد.


  McLaren P1 1:43 AUTOart
قیمت: 200 هزار تومان
پی1 یکی از سریع‌ترین و جذاب‌ترین سوپراسپرت‌هایی است که در حال حاضر در بازار جهانی حضور دارد. این‌ هایبرید سریع‌السیر که در واقع جایگزینی برای F1 فقید محسوب می‌شود، تا‌کنون توسط ماکت‌سازانی همچون اتوآرت، TSM و... به تولید رسیده است اما نمونه 1:43 اتوآرت آن یکی از ارزان‌ترین مواردی است که از این خودرو می‌توان تهیه کرد. این ماکت در رنگ‌های زرد و نارنجی در بازار حضور دارد که تا چند وقت پیش قیمتی کمتر از 150 هزار تومان داشت. ماکت مذکور از سری محصولات ساده اتوآرت است و هیچ یک از در‌‌هایش باز نمی‌شود.

   McLaren F1 1:43 AUTOart
قیمت: 450 هزار تومان
مینیچمپس یکی از نخستین ماکت‌سازانی بود که مک‌لارن F1 را در مقیاس 1:43 به تولید رساند. اما با توجه به اینکه اتوآرت محصولات مقیاس 1:43 خود را نیز به سری سیگنیچر وارد کرده بود، باعث شد تا این محصول ارزنده با‌ کیفیت و جزئیاتی شدیدا بالا ‌روی خط تولید برند مذکور قرار گیرد. در واقع مک‌لارن F1 مقیاس 1:43 اتوآرت که در حال حاضر اندکی کمیاب شده است، یکی از با‌کیفیت‌ترین ماکت‌های 1:43 دایکست تولید شده در جهان است که از در‌‌های باز‌‌شو، چمدان‌های داخل صندوق‌های طرفین و... بهره می‌برد. این ماکت تیراژ محدود 6000 تایی دارد.


   Lamborghini Aventador LP-700-4 1:43 AUTOArt
قیمت: 550 هزار تومان
لامبورگینی اونتادور در حال حاضر یکی از اسطوره‌های برند سنت آگاتایی صنعت خودرو به شمار می‌رود که وجودش در هر کلکسیون سوپر‌اسپرتی (اعم از ماکت و واقعی!) حتمی است. اگر قصد خرید اونتادور 1:18 داشته باشید، دست‌تان بسیار باز است و از بودجه 100 هزار الی 2 میلیون تومان محصولاتی از بوراگو، ویلی، ام‌آر کالکشن و... پیش روی شما قرار خواهد گرفت. اما اگر به دنبال یک نمونه 1:43 باکیفیت و پرجزئیات باشید، بدون شک محصول اتوآرت که در سری سیگنیچر ساخته شده، یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست. این ماکت قابلیت باز‌شدن در‌‌ها را دارد و در حال حاضر تنها با رنگ نارنجی در بازار ایران قابل خریداری است.


   Lamborghini Gallardo SuperLeggera 1:43 AUTOart
قیمت: 100 هزار تومان
هرچند که لامبورگینی گالاردو یک خودروی نسبتا قدیمی به شمار می‌رود و البته ماکت آن نیز از تولیدات سابق اتوآرت به حساب می‌آید اما اگر به دنبال تکمیل یک ست از ماکت‌های 1:43 خودروهای سوپر‌اسپرت باشید، محصول اتوآرت با قیمت بسیار نازل 100 هزار تومانی پیش روی شما قرار خواهد گرفت. این ماکت با‌کیفیت و ظریف از سری محصولات ساده و عادی اتوآرت است که قابلیت بازشدن در‌ها را به همراه ندارد. همچنین دو رنگ زرد و نارنجی برای این مدل در بازار ایران قابل انتخاب است.

  Lamborghini Huracan LP610-4 1:43 Kyosho
قیمت: 300 هزار تومان
مدتی است که کیوشو موفق به کسب امتیاز ساخت محصولات برند لامبورگینی در مقیاس‌های مختلف شده است و از همین رو محصولات جدید این خودروساز روی خط تولید این برند ماکت‌سازی قرار گرفته‌اند. لامبورگینی هوراکان 1:43 کیوشو یکی از جدید‌ترین تولیدات این ماکت‌ساز ژاپنی است که در حال حاضر در بازار جهانی حضور دارد و به زودی توسط یکی از ماکت‌فروشان داخلی به بازار عرضه خواهد شد. این ماکت به صورت سیلد (قابلیت باز‌شدن در‌‌ها را ندارد) و در رنگ‌های سبز، قرمز و مشکی مات به تولید رسیده‌ و با توجه به کیفیت ساخت بسیار بالا، قیمتی نسبتا خوب دارد. البته توجه داشته باشید اخبار حاکی از این است که به‌زودی این ماکت در مقیاس 1:43 توسط اتوآرت نیز به تولید می‌رسد.


  Wiesmann Roadster MF5 2007 1:43 Neo Scale
قیمت: 380 هزار تومان
شاید نام کمپانی خودروسازی وایسمن کمتر به گوش شما خورده باشد. این خودروساز آلمانی که فعالیت خود را از اواخر دهه 80 میلادی شروع کرده، تا‌کنون چند محصول اسپرت با چهره قدیمی و قلبی مدرن به بازار ارائه کرده ‌که البته هر چند این محصولات در حد و اندازه سوپراسپرت‌های ذکر‌شده در این بخش نیستند اما خاص‌بودن محصولات وایسمن و البته کیفیت بالای محصول شرکت ماکت‌سازی نئو اسکیل، این محصول را به یک گزینه خاص و جالب برای قرار‌گیری در لیست ما مبدل می‌سازد. محصول ذکر شده بر پایه MF5 رودستر سال 2007 ساخته شده و در رنگ طلایی قابل خریداری است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو