فونیکسریمکسبهتام

کوتاه از جای جای جهان ماکت!

عصر خودرو: اتوآرت این روزها سخت درگیر معرفی محصولات و مدل‌های جدید بر پایه ساختار کامپوزیتی است و با ورود برخی مدل‌های ساخته شده با استفاده از این متریال جدید که به گفته اتوآرت حسی شبیه به در دست گرفتن مدل‌های دایکست اما با جزئیات و خطوط بدنه دقیق‌تر دارد، شاهد استقبال نسبتا خوب کلکسیونرها از مدل‌هایی همچون آلفا رومئو ۴C کامپوزیتی بودیم.

کوتاه از جای جای جهان ماکت!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱:۰۰
  • کوتاه از جای جای جهان ماکت!
  • کوتاه از جای جای جهان ماکت!
  • کوتاه از جای جای جهان ماکت!
  • کوتاه از جای جای جهان ماکت!
  • کوتاه از جای جای جهان ماکت!
  • کوتاه از جای جای جهان ماکت!
  • کوتاه از جای جای جهان ماکت!
  • کوتاه از جای جای جهان ماکت!
  • کوتاه از جای جای جهان ماکت!
  • کوتاه از جای جای جهان ماکت!
  • کوتاه از جای جای جهان ماکت!

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»،AUTOart همچنین مک‌لارن P1 مقیاس 1:18 این ماکت‌ساز نیز قرار است با استفاده از همین ساختار کامپوزیتی به تولید برسد که به نظر می‌رسد پس از خروج از خط تولید و عرضه به بازار جهانی یکی از بهترین‌های اتوآرت باشد. اما در کنار این مدل‌های جدید با ساختاری نو، محصولاتی تازه‌ روی وب‌سایت اتوآرت قرار گرفته است. یکی از جذاب‌ترین تولیدات اخیر اتوآرت که خیلی بی‌سر و صدا به خط تولید این کمپانی پا گذاشت، فیات 500 آبارث 1000 TCR کلاسیک در مقیاس 1:18 و با رنگ خاکستری مات به همراه خطوط آبی آسمانی است که در سری میلینیوم و با قیمت 180 دلاری (روی وب‌سایت این ماکت‌ساز) در مرحله Coming Soon قرار دارد. اگر به خودروهای کلاسیک کوچک علاقه داشته باشید، احتمالا این مدل تا خرداد ماه به بازار ایران عرضه شود. همچنین دو رنگ جدید از آلفا رومئو 4C کامپوزیتی نیز برای عرضه به بازار معرفی شده‌ که به زودی شاهد ورود آن به مجموعه‌های مختلف خواهیم بود. در کنار این مدل‌ها، رنگ مشکی مات Delorean DMC-12 (خودروی معروف فیلم بازگشت به آینده) نیز در مقیاس 1:18 به تولید خواهد رسید و همچنین گالاردوی سفید رنگ GT3 FL2 2013 در رنگ سفید و در آینده نارنجی (کامپوزیتی) به بازار جهانی عرضه خواهد شد. همچنین لوتوس Exige S زردرنگ کامپوزیتی، لامبورگینی هوراکان 1:18 کامپوزیتی، پاگانی وایرا 1:43، لامبورگینی اونتادور J مقیاس 1:43 و... در راه هستند.

Minichamps

هرچند که مینیچمپس هم این روزها به تولید ماکت‌های رزین بسیار علاقه‌مند شده، اما هنوز هم آیتم‌های دایکست جدید و خواستنی زیادی روی وب‌سایت این ماکت‌ساز دیده می‌شود. برای مثال این ماکت‌ساز که تبحر بسیاری در تولید مدل‌های مقیاس 1:43 از خودروهای مسابقه‌ای دارد، M4 DTM جدید را در همین مقیاس و رنگ نقره‌ای به تولید رسانده که در صورت سفارش برای خریداری در بازار ایران، حدودا 200 هزار تومان برایتان آب می‌خورد. برابوس 850 E63 مدل 2015 قرمز رنگ نیز در مقیاس 1:43 به تولید رسیده است که با توجه به کیفیت ساخت و رنگ بالای این ماکت بسیار وسوسه‌انگیز به نظر می‌رسد و با توجه به تیراژ محدود 600 تایی آن، حدودا 70 یورو قیمت دارد. مزراتی مراک مدل 1974 مقیاس 1:18 این بار در رنگ زرد و با قیمتی در حدود 150 یورو به تولید رسیده که در صورت سفارش برای خریداری آن در بازار ایران باید حدود 700 هزار تومان هزینه کنید که البته با توجه به کیفیت نه‌چندان بالای این مدل، کمی گران‌قیمت به نظر می‌رسد. همچنین به غیر از اینها، منتظر ورود تعداد قابل توجهی از ب‌ام‌و E21 (سری 3 نسل اول) مقیاس 1:18 این ماکت‌ساز به بازار ایران باشید.

Welly

اما ماکت‌ساز آماتور  محبوب بازار ایران و البته جهان این روزها خبرهای خوبی برای کلکسیونرهای جوان که قادر به صرف بودجه زیادی در امر جمع‌آوری ماکت‌های خودرو ندارند، آورده است. همانطور که لامبورگینی هوراکان مقیاس 1:24 این ماکت‌ساز با قیمت حدودی 50 هزار تومان در بازار ایران حضور دارد، چندی دیگر شاهد عرضه نمونه مقیاس 1:18 این خودرو در رنگ زرد خواهیم بود تا بتوانید یک مکمل برای اونتادور ویلی پیدا کنید. آئودی TT جدید فعلا در مقیاس 1:24 به تولید می‌رسد اما احتمالا در آینده شاهد تولید نسخه 1:18 آن هم باشیم. مرسدس بنز اس‌کلاس جدید (W222) و پورشه 911 991 تارگای جدید مقیاس 1:18، انواع رنج‌روور سری‌های NEX و FX و... نیز از جمله دیگر سوگولی‌های ویلی برای بازار ماکت است.

Schuco

هرچند شوکو با ماکت‌های مقیاس ریز و البته کامیون غول‌پیکر خود در بازار ایران مشهور است اما این ماکت‌ساز در نمایشگاه نورنبرگ سال 2016 یک سورپرایز ویژه داشت! تولید ب‌ام‌و M1 Hommage
Concept 2008 در مقیاس 1:18 و در کنار آن 3.0 CSL، مرسدس AMG GT و... از جمله خبرهای خوب این ماکت‌ساز در نمایشگاه اسباب‌بازی نورنبرگ 2016 بود.

Kyosho

خبرهای خوبی از سمت کیوشو و زیربرندهایش به گوش می‌رسد! از تولید تویوتا Celsior و Aristo 1998 در مقیاس 1:18 و با برند و بسته‌بندی خود کیوشو گرفته تا عرضه لامبورگینی هوراکان مقیاس 1:18 (دو رنگ سفید و سبز)، اونتادور 1:12 (رنگ‌های سبز و نارنجی)، وننو 1:18 و... تحت برند Ousia. در واقع کیوشو پس از مدتی کم‌کاری، با دستانی پر به بازا بازگشته و به غیر از مقیاس‌های حرفه‌ای، در مقیاس‌های میان‌رده‌ای هم گل کاشته است! برای مثال 3 نسل فولکس واگن بیتل، کارمن گیا 1955، فولکس تایپ2 ون، گلف نسل 1، گالاردو سوپرلگرای نسل اول، مورسیه لاگو سوپر ولوچه، لامبورگینی وننو رودستر، و... در مقیاس 1:64 توسط این ماکت‌ساز و تحت برند کیوشو به تولید رسیده‌اند. همچنین در سری Samurai این ماکت‌ساز، شاهد عرضه محصولاتی همچون لکسس RC F در دو رنگ نارنجی و آبی و البته سوبارو WRX STI در دو رنگ آبی و سفید هستیم. بنتلی بنتایگا در 3 رنگ آبی تنگستن، نارنجی و مشکی در مقیاس 1:43، تویوتا ‌هایس 2013 مقیاس 1:43، ب‌ام‌و M3 E92 در دو رنگ سفید و آبی با رینگ‌های تیره 1:18، رولز رویس فانتوم کرمی 1:18، لکسس RC-F مقیاس 1:43 آبی، نارنجی و سفید مایل به آبی مقیاس 1:43، لکسس NX200t با کیت F-Sport در 3رنگ مشکی، سفید و خاکستری مقیاس 1:43 و... نیز از جمله برخی تولیدات اخیر این کمپانی هستند که یا به بازار عرضه شده‌اند و یا طی چند ماه آینده قابل خریداری خواهند بود.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم