فونیکسریمکسبهتام

وزیر راه و شهرسازی:

برقراری شبکه حمل و نقل یکپارچه درون و برون شهری محور همکاری با ایتالیاست

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی گفت: ایجاد شبکه حمل نقل یکپارچه درون و برون شهری یکی از اهداف ایران در همکاری با فعالان اقتصادی ایتالیا محسوب می شود و دو کشور زمینه های زیادی برای همپوشانی دارند.

برقراری شبکه حمل و نقل یکپارچه درون و برون شهری محور همکاری با ایتالیاست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، عباس آخوندی روز سه شنبه در دومین همایش فعالان تجاری ایران - ایتالیا در محل هتل اسپیناس تهران، افزود :زمینه همکاری گسترده ای بین دو کشور وجود دارد و همکاری در بخش حمل و نقل مورد توجه تهران - رم است.
    وی گفت: ایران در بخش هوانوردی به دنبال نوسازی صنعت هوایی است و با همکاری فعالان ایتالیایی این موضوع را پیگیری می کند و همچنین حضور در سیستم رقابت هوایی جهانی یکی از اهدافی است که در همکاری با ایتالیا مورد توجه قرار دارد.
    آخوندی امضای دو قرارداد بزرگ در بخش حمل و نقل بین ایران - ایتالیا و ایران - فرانسه را یادآور شد و گفت: براساس این قراردادها به دنبال کسب سهم مناسب خود از بازار جهانی حمل ونقل هوایی هستیم.
    وزیر راه وشهرسازی کشورمان، یکی دیگر از زمینه های همکاری بین ایران و ایتالیا را توسعه فرودگاه های کشور برشمرد و تاکید کرد: همکاری و توسعه ناوبری هوایی نیز مورد توجه قرار دارد.
    وی گفت: همکاری دو طرف در بخش حمل و نقل ریلی با توجه به پیشرفت های کشور ایتالیا از اهمیت لازم برخوردار است و به خصوص در زمینه قطار سریع السیر همکاری ها با رم باید گسترش یابد.
    آخوندی افزود: نخستین قرارداد در بخش حمل و نقل ریلی بین ایران و ایتالیا به امضا رسیده که براساس آن رم نظارت خود را بر اجرای راه آهن سریع السیر تهران، قم، اصفهان به مورد اجرا خواهد گذاشت.
    وی عمده اهداف همکاری در صنعت ریلی با ایتالیا را افزایش شبکه ریلی و تشکیل راه های آسیایی که از ایران عبور می کنند، بیان کرد و افزود: توسعه بخش صنعت و معدن در ایران از اهمیت بسزایی برخوردار است و با افزایش توان حمل و نقل ریلی، انتقال کالاهای این بخش به سرعت صورت می گیرد.
    ادامه دارد...

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو