فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۴۱۶»

۲ متهم اصلی آلودگی هوای پایتخت

عصر خودرو- یک استاد دانشگاه با اعلام این که نمی توان وارونگی دما را تنها عامل آلودگی هوای تهران دانست، گفت: دو عامل اصلی آلودگی هوای تهران، حجم بالای آلاینده های صنعتی و انبوه وسایل نقلیه است.

۲ متهم اصلی آلودگی هوای پایتخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، دکتر بهلول علیجانی ضمن بیان این مطلب گفت: از هفته گذشته سیستم پر فشاری بر روی تهران مستقر شده و به همین دلیل آلاینده ها امکان خروج به سمت ارتفاعات را نداشته اند و این گمان را به وجود آورد که وارونگی دما به تنهایی باعث آلودگی هوای تهران شده است.

    وی با تأکید بر ورود سیستم های پر فشار از اروپا به سمت کشورمان، ادامه داد: ایران معمولاً در زمستان تحت تأثیر بادهای غربی باران زاست و سیستم های پر فشار وارد تهران می شوند که البته هیچ یک از آنها به تنهایی مشکل زا نیستند.

    دکتر علیجانی در باره تأثیر وضعیت اقلیمی تهران در بروز مشکل آلودگی هوا، تأکید کرد: نمی توان گفت تنها موقعیت جغرافیایی باعث بروز وارونگی دما می شود، بلکه موقعیت یآبی تهران نیز دچار مشکل است، چرا که در بیشتر مواقع بادهای ورودی به شهر، بادهای غربی هستند و شمال و شرق تهران نیز با کوه ها پوشیده شده اند.

    وی با اشاره به این که به دلیل موقعیت مکانی تهران، آلودگی های ناشی از صنایع و خودروها از شهر خارج نمی شوند، اظهار کرد: وجود کارخانه ها و صنایع در جاده مخصوص کرج در غرب تهران کار درستی نبوده و بادهای غربی، آلایندگی آنها را به داخل شهر هدایت می کنند.

    دکتر علیجانی با بیان این که تهران در فصول پاییز و زمستان با سیستم پر فشار مواجه است، تصریح کرد: اعمال قوانین و مقررات خاص در فصول سرد سال، ایجاد محدودیت های ترافیکی و کنترل کارخانجات و صنایعی که منشأ آلودگی هوا هستند، می توانند از جمله راهکارهای کنترل وضعیت آلاینده ها باشند.

    وی با اشاره به تأثیر آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در افزایش مشارکت مردم و استفاده از خودروهای استاندارد به جای خودروهای فرسوده و دودزا، اظهار کرد: این مشارکت می تواند باعث کاهش 50 درصدی مسائل و مشکلات ناشی از آلودگی هوا شود.

    استاد آب و هواشناسی دانشگاه خوارزمی در پایان با تأکید بر این که حالِ هوای تهران با راهکارهای کوتاه مدت خوب نمی شود، خاطرنشان کرد: برای حل مشکل آلودگی هوا و سالم سازی هوای تهران، نیازمند اِعمال سیاست های بلند مدتی همچون توسعه حمل و نقل عمومی، تحقق شهر هوشمند، ارائه خدمات الکترونیکی، خروج کارخانجات غرب تهران و توسعه فضای سبز هستیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو