فونیکسریمکسبهتام

امکان استفاده از خودروهای منطقه آزادانزلی برای نوسازی وسایط نقلیه عمومی

عصر خودرو- فرماندار شهرستان ماسال گفت: پیرو هماهنگی های به عمل آمده با مدیران سازمان همیاری شهرداری های استان، این امکان وجود دارد تا رانندگان وسائط نقلیه عمومی برای نوسازی خودروی خویش با تسهیلات ویژه از ماشین های منطقه آزاد انزلی استفاده کنند.

امکان استفاده از خودروهای منطقه آزادانزلی برای نوسازی وسایط نقلیه عمومی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محمود قاسم نژاد روز سه شنبه در دیدار با مدیران شرکت های حمل و نقل ماسال و رئیس اداره حمل و نقل غرب گیلان که به مناسبت هفته حمل و نقل عمومی برگزار شد، با بیان اینکه یکی از دلایل کاهش تصادفات در کشورهای توسعه یافته، استفاده عموم مردم از سیستم حمل و نقل عمومی است، افزود: توسعه حمل و نقل عمومی در کشورهای توسعه یافته، ناشی از وجود امکانات رفاهی مناسب برای مسافران و دسترسی آسان به وسایل حمل و نقل عمومی است.
    وی تقویت و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را از دیگر پیش نیازهای توسعه حمل و نقل عمومی دانست و احداث ساختمان جدید ترمینال غرب گیلان در مرکز استان را از جمله اقدامات مناسب در جهت افزایش امکانات رفاهی مسافران عنوان کرد.
    وی از تعاونی سواری داران کرایه ماسال خواست تا روند رو به رشد امکانات رفاهی مسافران و بهبود ترمینال سواری کرایه در ماسال را تداوم دهند.
    رئیس کارگروه ترافیک و حمل و نقل عمومی ماسال با تقدیر از اقدامات خوب صورت گرفته توسط این تعاونی برای ارتقاء آسایش مسافران تصریح کرد: یکی از محاسن این شرکت استفاده از تشکلی سازمان یافته است که باید این امر در برخی دیگر از خطوط حمل و نقل عمومی شهرستان که فاقد تشکل هستند نیز تسری یابد.
    فرماندار ماسال برگزاری جلسات توجیهی و آموزش به رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی را از دیگر محاسن تشکیل شرکت و تشکل های تعاونی برشمرد و عنوان کرد: در قالب چنین تعاونی هایی می توان امکانات مناسبی را برای مسافران فراهم کرد.
    قاسم نژاد همچنین با تاکید بر لزوم ارتقاء فرهنگ راهنمایی و رانندگی بین عموم مردم تصریح کرد: میزان خسارت و آسیب های اجتماعی ناشی از تلفات حادثه رانندگی به هیج وجه قابل محاسبه نیست چراکه می تواند سرنوشت بسیاری از خانواده ها را متحول کند این در حالیست که می توان با ارتقاء آموزش های لازم در این زمینه و برخوردهای سخت با متخلفین، از بروز بسیاری از این تخلفات جلوگیری کرد.
    رئیس اداره حمل و نقل و پایانه های غرب گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه شرکت تعاونی سواری داران کرایه ماسال از جمله شرکت های نمونه استان است که در بخش نوسازی نیز پیشرفت های خوبی داشته، گفت: با توجه به اینکه در بسیاری از روستاهای ماسال استفاده از موتور رواج دارد، به همان نسبت نیز ریسک خطر تصادف موتورسواری در این شهرستان بالاتر است که البته در سال جاری، آمار تصادفات عابر پیاده و موتورسواران در این شهرستان نسبت به سال گذشته بهبود یافته است.
    سید مرتضی عظیمی همچنین با اشاره به دید کم جاده ها و وجود احشام سرگردان در فصل های پائیز و زمستان، خواستار اتخاذ تصمیم های لازم از سوی مسئولان در جهت مدیریت احشام سرگردان و جلوگیری از بروز تصادفات شد.
    شهرستان ماسال با دو بخش مرکزی و شاندرمن، در 45 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

     


    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو ( https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو