فونیکسریمکسبهتام

انعقاد قرارداد تامین ناوگان حمل و نقل عمومی برقی در تهران

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تامین زیرساخت برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت و انعقاد قراردادهای لازم با شرکت‌های سازنده خودرو و موتورسیکلت برای تامین اتوبوس، تاکسی و موتورسیکلت برقی در سال آینده خبر داد.

انعقاد قرارداد تامین ناوگان حمل و نقل عمومی برقی در تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، محسن هرمزی روز سه‌شنبه با اعلام اینکه با همکاری دولت، گام اول را برای برقی کردن وسایل حمل و نقل عمومی پایتخت برداشته‌ایم، اظهار کرد: تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای بین شهرداری تهران، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو در خصوص برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران امضا شده است.

    وی افزود: اخیرا هم با وزیر صمت، مفاد تفاهم‌نامه مذکور را برای انجام هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های خودروساز به منظور تامین به‌ موقع اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی، مورد بازخوانی و بررسی قرار دادیم.

    هرمزی با اشاره به اینکه برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران به‌طور مشخص در سه حوزه اتوبوس، تاکسی و موتورسیلکت، پیگیری می‌شود، ادامه داد: زیرساخت‌های برقی‌سازی را با حمایت خوب دولت و همکاری وزارت نیرو و وزارت صمت آماده کرده‌ و امیدواریم سال آینده بتوانیم بخشی از ناوگان را برقی کنیم و عملاً گام نخست را در مسیر برقی‌سازی وسایل حمل و نقل عمومی پایتخت برداریم.

    وی در خصوص جزییات این قراردادها توضیح داد: برای تامین 10 هزار دستگاه تاکسی برقی و 100 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در قالب انعقاد قراردادهای جداگانه اقدام کرده‌ایم ضمن اینکه برای تأمین یک هزار دستگاه اتوبوس برقی نیز در قالب دو قرارداد اقدام کرده‌ و به دنبال انعقاد قرارداد دیگری برای تأمین یک هزار دستگاه اتوبوس دیگر نیز هستیم.

    انعقاد قرارداد تامین ناوگان حمل و نقل عمومی برقی در تهران

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران یادآور شد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ امضا شده، وزارت نیرو در زمینه تامین زیرساخت و وزارت صمت در زمینه ثبت سفارش و سایر موضوعات مرتبط با مدیریت شهری همکاری خواهند داشت.

    به گزارش ایرنا، کلانشهر تهران روزانه چند میلیون خودرو و موتور فرسوده تردد می‌کند که این عامل مهمی در افزایش آلودگی هوای پایتخت است که در این دوره از مدیریت شهری اقداماتی در خصوص برقی شدن ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط